تحصیل در خارج | راهنمای تحصیل در انگلستان, تحصیل در استرالیا و آمریکا, دانشگاه های خارج از کشور, اخذ پذیرش, دریافت بورس تحصیلی, مشاوره رایگان تحصیلی

آزمون GRE

شما اینجا هستید: تحصیل در خارج » آزمون های زبان » آزمون جی آر ای » آزمون GRE

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبعالی (4 votes, average: 4٫00 out of 5)

آزمون GRE که مخفف Graduate Records Examination است معمولا برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر از کارشناسی و برای تحصیل در دانشگاه های خازج از کشور مخصوصا کشورهایی مانند آمریکا و انگلستان مورد نیاز است. زیرا آنها اعتقاد دارند یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی علاوه بر درک متون علمی و تخصصی در زمینه تحصیلی خود باید توانایی درک مطالب سیاسی و مطالب دشوار و پیچیده تخصصی را نیز داشته باشد

این آزمون در دو سطح عمومی (General) و تخصصی (Subject) برگزار می‌شود و دارای ۳ قسمت درک زبان (verbal)، کمی (quantative)و قسمت تحلیلی (analytic) است. در قسمت زبانی معمولاً متضاد و مترادف کلمات دشوار پرسیده می‌شود و در واقع فقط به میزان دایره لغات دانشجو توجه می‌شود. لغات پرسیده شده واقعا دشوار و برای اکثر دانشجویان ناآشنا می‌باشد. در قسمت کمی سوالات ریاضی نسبتا ساده‌ای پرسیده می‌شود تا توانایی‌های ابتدایی داوطلب مورد سنجش قرار گیرد. قسمت تحلیلی هم در مورد تحلیل یک موضوع بحث برانگیز می‌باشد و به صورت نوشتاریار است. یعنی از داوطلب خواسته می‌شود تا در مورد موضوع مشخصی متنی بنویسد و تحلیل‌های شخصی خود را بیان کند.

معمولا مدرک GRE با معدل نزدیک با موارد زیر یک نمره مناسب برای مقطع دکتری خواهد.

  • Writing: 3.8
  • Verbal: 520
  • Quantitative: 720

زمان برگزاری آزمون GRE سه مرتبه در سال در ماههای September, October, April در مراکز برگزاری در سراسر دنیا برگزار می گردد.

آزمون جی آر ای

هزینه های مختلف آزمون GRE:

 

هزینه ثبت نام در آزمون عمومی

هزینه ثبت نام در آزمون تخصصی

هزینه ارسال نتیجه برای هر دانشگاه

۱

۱۸۰ دلار

۱۵۰ دلار

۲۵ دلار

 داوطلب آزمون می تواند درخواست کند که نتیجه این آزمون حداکثر برای چهار دانشگاه ارسال شود و یا می تواند برای هیچ دانشگاهی ارسال نکند. برای بیش از چهار دانشگاه بایستی درخواسته صورت ایمیل, نامه و یا فکس ارسال شود. پس از برگزاری آزمون از داوطلب پرسیده می شود که آیا می خواهد نتیجه این آزمون برای او ثبت شود یا نه, در صورت منفی بودن جواب نتیجه حتی به خود داوطلب نیز ارسال نخواهد شد.

این آزمون به دو صورت CBT و PBT برگزار می‌شود اما در ایران فعلا فقط به صورت  کاغذی یا همان PBT (paper based test) برگزار می‌گردد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی موسسه ETS در آینده این آزمون به روش iBT نیز برگزار می‌شود. مدت اعتبار این آزمون ۵ سال می باشد.

داوطلبان می توانند در آزمون های GRE موسسه ETS که به شیوه Paper Based در مرکز سازمان سنجش (NOET) در شهر تهران برگزار می شود ثبت نام کرده و جهت ثبت نام در مراکز دیگر می توان بصورت آنلاین از طریق سایت موسسه ETS یا مراجعه به نشانی همان مراکز اقدام کرد.

جهت دریافت مشاوره تحصیلی رایگان کلیک کنید.
صفرسوال ثبت شده است
سوال / انتقاد و پیشنهاد

قوانین درج سوال

    1. سوال شما می بایست مرتبط به مطلب باشد
    2. متن سوال الزاماً باید به فارسی نوشته شود
    3. سوال خود را واضح و کامل مطرح نمایید
    4. هرگونه توهین به هر شخص منجر به مسدود شدن آی پی شما خواهد شد
    5. جهت مطلع شدن از پاسخ کارشناس, ایمیل صحیح وارد نمایید
موفق باشید
مدیریت سایت

* پاسخ سوال خود را پیدا نمی کنید ؟
کاربر گرامی, چنانچه ایمیلی مبنی بر دریافت پاسخ توسط کارشناس را دریافت کردید مطمئن باشید پاسخ به سوال شما داده شده است,
فقط کافی است در انتهای بخش سوالات بر روی کلید "بارگذاری سوالات بیشتر" کلیک کنید و یا از ابتدای بخش سوالات و در قسمت تفکیک بر روی گزینه "جدیدترین" کلیک کنید.

سوال یا دیدگاه مرتبط به این مطلب

avatar
wpDiscuz
  • فرم مشاوره تحصیلی