تحصیل در خارج | راهنمای تحصیل در انگلستان, تحصیل در استرالیا و آمریکا, دانشگاه های خارج از کشور, اخذ پذیرش, دریافت بورس تحصیلی, مشاوره رایگان تحصیلی

آزمون آیلتس

شما اینجا هستید: تحصیل در خارج » آزمون های زبان » آزمون آیلتس » آزمون آیلتس

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبعالی (3 votes, average: 5٫00 out of 5)

یکی از الزامات بسیاری از دانشگاه های خارج از کشور برای بررسی درخواست پذیرش یک دانشجوی بین المللی شرط داشتن نمره آیلتس مناسب برای دوره درخواستی اش است. برای بررسی این منظور در ابتدا باید بدانیم آیلتس چیست و این آزمون چه سیستمی دارد.

آیلتس

آیلتس (International English Language Testing System / IELTS) که به معنای سامانه جهانی سنجش زبان انگلیسی است تحت نظارت سه نهاد بریتانیایی است که عبارتند از:

  • واحد امتحانات ESOL دانشگاه کمبریج
  • شورای آموزشی بریتانیا
  • سازمان آموزش IDP

آزمون آیلتس به دو صورت برگزار می شود:

  • آزمون آیلتس آکادمیک
  • آزمون آیلتس جنرال

در مطالب دیگر تفاوت آزمون آیلتس اکادمیک و جنرال را بررسی خواهیم کرد.

در این آزمون که بالاترین نمره آن ۹ است، چهار مهارت داوطلبان مورد سنجش قرار می گیرد که شامل Speaking, Listening, Reading, Writing است.

در طی چندین سال گذشته آزمون آیلتس به عنوان جایگزینی برای آزمون تافل (TOEFL) از سوی برخی دانشگاه های اروپایی علی الخصوص انگلیسی مطرح شده است. به این معنا که اگر در گذشته نمره آزمون تافل را نیز برای ارائه پذیرش به دانشجویان بین المللی می پذیرفتند دیگر این اتفاق نمی افتد و تنها مدرک مورد قبول آن ها مدرک آیلتس است.

برای تحصیل در انگلستان و دیگر کشورهای انگلیسی زبان داشتن مدرک آیلتس الزامی است. حال چه نمره ای باید در این آزمون اخذ شود تا به دانشگاه های خارج از کشور راه پیدا کرد. باید گفت پاسخ این سوال کاملا به دانشگاه، مقطع تحصیلی و رشته مورد نظر بستگی دارد. اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی داشته باشید حداقل نمره زبان شما بایستی ۵ باشد و برای کارشناسی ارشد حداقل نمره آیلتس باید ۶ باشد. البته باید گفت اکثر دانشگاه های خارج از کشور شرایطی را برای دانشجویانی که نمره زبان آن ها به حد نصاب لازم برای شروع دوره نرسیده تعیین می کنند تا افراد بتواند سطح هارت های زبان خود را افزایش دهد. کاری که در اکثر دانشگاه انجام می شود ارائه یک دوره ۳-۱ ماهه برای تقویت سطح زبان و رسیدن به حد نصاب دوره است. به این ترتیب که با توجه به نمره زبان فرد و فاصله آن با نمره زبان مطلوب برای شروع دوره، یک دوره ۳-۱ ماهه را برای فرد تعریف می کند که فرد با گذراندن این دوره دیگر نیازی به شرکت دوباره در آزمون آیلتس نخواهد داشت. معمولا به ازای هر نیم نمره یک ماه دوره در نظر گرفته خواهد شد که این باز به برخی فاکتورهای دیگر بستگی دارد. این دوره یک هزینه جدا از شهریه دانشگاه برای فرد خواهد داشت که معمولا بین ۴۰۰۰ – ۱۰۰۰ پوند خواهد بود.

در ایران تنها چند مرکز مجوز برگزاری آزمون آیلتس را دارند که با مشاهده لینک زیر لیست آن ها را خواهید دید.

مراکز مجاز برگزاری آزمون آیلتس در ایران

سایت سیستم جهانی آیلتس: www.ielts.org

جهت دریافت مشاوره تحصیلی رایگان کلیک کنید.
صفرسوال ثبت شده است
سوال / انتقاد و پیشنهاد

قوانین درج سوال

    1. سوال شما می بایست مرتبط به مطلب باشد
    2. متن سوال الزاماً باید به فارسی نوشته شود
    3. سوال خود را واضح و کامل مطرح نمایید
    4. هرگونه توهین به هر شخص منجر به مسدود شدن آی پی شما خواهد شد
    5. جهت مطلع شدن از پاسخ کارشناس, ایمیل صحیح وارد نمایید
موفق باشید
مدیریت سایت

* پاسخ سوال خود را پیدا نمی کنید ؟
کاربر گرامی, چنانچه ایمیلی مبنی بر دریافت پاسخ توسط کارشناس را دریافت کردید مطمئن باشید پاسخ به سوال شما داده شده است,
فقط کافی است در انتهای بخش سوالات بر روی کلید "بارگذاری سوالات بیشتر" کلیک کنید و یا از ابتدای بخش سوالات و در قسمت تفکیک بر روی گزینه "جدیدترین" کلیک کنید.

سوال یا دیدگاه مرتبط به این مطلب

avatar
wpDiscuz
  • فرم مشاوره تحصیلی