تحصیل در خارج | راهنمای تحصیل در انگلستان, تحصیل در استرالیا و آمریکا, دانشگاه های خارج از کشور, اخذ پذیرش, دریافت بورس تحصیلی, مشاوره رایگان تحصیلی

آزمون تافل

شما اینجا هستید: تحصیل در خارج » آزمون های زبان » آزمون تافل » آزمون تافل

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبعالی (4 votes, average: 4٫50 out of 5)

آزمون تافل که اولین بار در سال ۱۹۶۴ برگزار شد برگرفته از Test of English as foreign language است به معنای آزمون انگلیسی به عنوان زبان بیگانه است، آزمونی است که اکثر کشورها برای ارائه پذیرش به دانشجویان بین المللی از آن ها درخواست می کنند. این آزمون در دو نوع کاغذی (pbt (paper based test و اینترنتی ibt  یا همان Internet based test برگزار می شود.

آزمون کاغذی:

به تدریج جای خود را به آزمون اینترنتی داده است و در آینده ای نزدیک منسوخ خواهد شد. در این آزمون سوالات در دفترچه ای به داوطلبان داده می شود تا به آزمون های هارتی آن پاسخ داده شود.

آزمون اینترنتی:

این آزمون بیشتر بر مهارت های زبانی تاکید دارد. یادداشت برداری بر خلاف آزمون کاغذی مجاز می باشد. نمره هر یک از مهارت ها بین ۰ تا ۳۰ بوده و در مجموع نمره بین ۰ تا ۱۲۰ است. نمره ۷۹ یا ۸۰ این آزمون معادل ۵۵۰ آزمون کاغذی است که برای ورود به اکثر دانشگاه های خارج از کشور در مقطع تحصیلات تکمیلی مورد نیاز است.

نمره آزمون تافل ۲ سال اعتبار دارد.

قبل از ارائه درخواست پذیرش به دانشگاه ها باید بدانیم آن کشور و دانشگاه کدام مدرک را برای آزمون زبان انگلیسی قبول دارند؛ آیلتس یا تافل.

جهت دریافت مشاوره تحصیلی رایگان کلیک کنید.
صفرسوال ثبت شده است
سوال / انتقاد و پیشنهاد

قوانین درج سوال

    1. سوال شما می بایست مرتبط به مطلب باشد
    2. متن سوال الزاماً باید به فارسی نوشته شود
    3. سوال خود را واضح و کامل مطرح نمایید
    4. هرگونه توهین به هر شخص منجر به مسدود شدن آی پی شما خواهد شد
    5. جهت مطلع شدن از پاسخ کارشناس, ایمیل صحیح وارد نمایید
موفق باشید
مدیریت سایت

* پاسخ سوال خود را پیدا نمی کنید ؟
کاربر گرامی, چنانچه ایمیلی مبنی بر دریافت پاسخ توسط کارشناس را دریافت کردید مطمئن باشید پاسخ به سوال شما داده شده است,
فقط کافی است در انتهای بخش سوالات بر روی کلید "بارگذاری سوالات بیشتر" کلیک کنید و یا از ابتدای بخش سوالات و در قسمت تفکیک بر روی گزینه "جدیدترین" کلیک کنید.

سوال یا دیدگاه مرتبط به این مطلب

avatar
wpDiscuz
  • فرم مشاوره تحصیلی