تحصیل در خارج | راهنمای تحصیل در انگلستان, تحصیل در استرالیا و آمریکا, دانشگاه های خارج از کشور, اخذ پذیرش, دریافت بورس تحصیلی, مشاوره رایگان تحصیلی

آشنایی با رنکینگ و رتبه بندی دانشگاه ها

شما اینجا هستید: تحصیل در خارج » رتبه بندی دانشگاه ها » آشنایی با رنکینگ و رتبه بندی دانشگاه ها

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبعالی (4 votes, average: 4٫75 out of 5)

رنکینگ و یا به عبارتی رتبه بندی دانشگاه ها از موضوعات بسیار مهم از نظر دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند. مراکزی مانند گاردین، تایمز و شانگهای هر ساله رتبه بندی هایی را با توجه به فاکتورهایی که برای رتیه بندی دانشگاه ها در نظر دارند ارائه می کنند که دانشجویان با توجه به این رتبه بندی ها می توانند انتخاب بهتری داشته باشند.

معرفی رتبه بندی QS

رتبه بندی QS

رتبه بندی QS یک رتبه بندی و رنکینگ جهانی محسوب می شود. بیش از ۸۵۰ دانشگاه در نتایج این رتبه بندی ارزیابی می شوند. رتبه بندی QS یکی از معتبرترین و مهم ترین نظام های رتبه بندی دانشگاه های دنیا می باشد که از ۶ شاخص اصلی بررسی شهرت دانشگاه (۴۰ درصد)، ارزیابی کارفرمایان (۱۰ درصد)، نسبت عضو هیأت علمی به دانشجو (۲۰ درصد)، استنادها به ازای اعضای هیأت علمی (۲۰ درصد)، دانشجویان بین‌المللی (۵ درصد) و هیئت علمی بین‌المللی (۵ درصد) استفاده می کند.

مشاهده  ۱۰۰ دانشگاه برتر در رتبه بندی QS

معرفی رتبه بندی شانگهای Shanghay

نظام رتبه بندی دانشگاه شانگهای یک نظام رتبه بندی جهانی است که به منظور ارزیابی دقیق تر از نحوه عملکرد دانشگاه و ارائه رتبه بندی جامع از جایگاه دانشگاه در سطح جهانی، ۴ معیار کیفیت آموزش، کیفیت اعضاء هیئت علمی، خروجی‌های پژوهش و سرانه عملکرد دانشگاه را برای بررسی عملکرد دانشگاه تعریف کرده است. به عبارتی دیگر در این نظام، دانشگاه‌ها براساس میزان موفقیت در هر یک از معیارهای چهارگانه رتبه بندی می‌گردند.

مشاهده  ۱۰۰ دانشگاه برتر در رتبه بندی Shanghay

معرفی رتبه بندی Complete

این نظام رتبه بندی یک راهنمای آنلاین رتبه بندی دانشگاه ها و دیگر مسائل مرتبط است که از سال ۲۰۰۷ آغاز به کار کرده است. این رتبه بندی از ۴ معیار برای رتبه بندی استفاده می کند: رضایت دانشجو، ارزیابی پژوهش ها، استانداردها و دورنمای فارغ التحصیلی.

مشاهده  ۱۰۰ دانشگاه برتر در رتبه بندی Complete

معرفی رتبه بندی Guardian

متدولوژی این نظام رتبه بندی دانشگاه ها بر رتبه بندی موضوعی تمرکز دارد. به این معنا که رتبه بندی ها را بر اساس نوع رشته ها ارائه می کند یعنی به طور مثال دانشگاه x در رشته y بهترین کارایی و عملکرد را داشته بنابراین در این رشته رتبه اول را در بین دانشگاه های دنیا خواهد داشت در حالیکه ممکن است رتبه کلی دانشگاه این نباشد.

مشاهده ۱۰۰ دانشگاه برتر در رتبه بندی Guardian

معرفی رتبه بندی Times

رتبه بندی times

معیارهای این رتبه بندی شامل رضایتمندی دانشجویان، کیفیت پژوهش ها، چشم انداز فارغ التحصیلان، معدل دانشجویان، نسبت دانشجویان به کارکنان، خدمات و تسهیلات صرف شده، میزان ترک تحصیل و مدارک تحصیلی ورودی می باشد.

مشاهده ۱۰۰ دانشگاه برتر در رتبه بندی Times

جهت دریافت مشاوره تحصیلی رایگان کلیک کنید.
۵سوال ثبت شده است
سوال / انتقاد و پیشنهاد

قوانین درج سوال

    1. سوال شما می بایست مرتبط به مطلب باشد
    2. متن سوال الزاماً باید به فارسی نوشته شود
    3. سوال خود را واضح و کامل مطرح نمایید
    4. هرگونه توهین به هر شخص منجر به مسدود شدن آی پی شما خواهد شد
    5. جهت مطلع شدن از پاسخ کارشناس, ایمیل صحیح وارد نمایید
موفق باشید
مدیریت سایت

* پاسخ سوال خود را پیدا نمی کنید ؟
کاربر گرامی, چنانچه ایمیلی مبنی بر دریافت پاسخ توسط کارشناس را دریافت کردید مطمئن باشید پاسخ به سوال شما داده شده است,
فقط کافی است در انتهای بخش سوالات بر روی کلید "بارگذاری سوالات بیشتر" کلیک کنید و یا از ابتدای بخش سوالات و در قسمت تفکیک بر روی گزینه "جدیدترین" کلیک کنید.

سوال یا دیدگاه مرتبط به این مطلب

avatar
تفکیک:   جدیدترین | قدیمی ترین
فرهاد
فرهاد

اغلب رتبه بندی ها را ذکر کردید بجز مهمترینشان! مهمترین رتبه بندی متعلق به یو اس نیو است. یو اس نیوز را گوگل کنید گلوبال یونیورسیتیز. نشنال یونیورسیتیز رتبه کالج ها (چهار سال لیسانس) را نشان می دهد.

مدیر
مدیر

نمی توان گفت کدام رتبه بندی مهمتر است به این دلیل که هر کدام از نظام های رتبه بندی شاخص های مختلفی برای ارزیابی رنکینگ و رتبه دانشگاه ها دارند. اما با این وجود از توجه شما کمال تشکر را داریم و این رتبه بندی را هم در میان رتبه بندی های دیگر معرفی خواهیم کرد.

محمدپور
محمدپور

سلام
من رشته ژئوفیزیک هستم میخواستم بدونم در مقطع دکترا کدام دانشگاه و کدام رنکینگ میتونم پیدا کنم

دل آرام
دل آرام

سلام من سال سوم دبیرستان هستم هنوز تمومش نکردم تقریبا در آخرای سال تحصیلی سومم هستم
اما کارنامه ی سال دوم دبیرستانم ۱۹/۷۵ شد و من میخواهم هر چه زود تر بورسیه بشوم آیا میتوانم با این امکان و این سن بورسیه شوم؟

مدیر
مدیر

سلام. بورس معمولا به مقاطع فوق لیسانس به بالا تعلق میگیرد.

wpDiscuz
  • فرم مشاوره تحصیلی