تحصیل در خارج | راهنمای تحصیل در انگلستان, تحصیل در استرالیا و آمریکا, دانشگاه های خارج از کشور, اخذ پذیرش, دریافت بورس تحصیلی, مشاوره رایگان تحصیلی

تحصیل در مالزی

شما اینجا هستید: تحصیل در خارج » مقالات » تحصیل در مالزی

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبعالی (1 votes, average: 5٫00 out of 5)

تحصیل در مالزی

چرا تحصیل در مالزی

هر ساله دانشجویان بسیاری متقاضی تحصیل در مالزی هستند و این روند هر سال رو به گسترش دارد. از اینرو دانستن دلایل این استقبال دانشجویان برای تحصیل در مالزی لازم است.

  • ۲۳ دانشگاه از دانشگاه های مالزی جزء دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران هستند.
  • بسیاری از دانشگاه های مالزی با دانشگاه های کشورهای اروپایی همکاری نزدیک دارند و سطح کیفیت آموزشی آن ها بسیار بالا می باشد.
  • میزان شهریه درخواستی از دانشجویان با توجه به کیفیت آموزشی دانشگاه ها نسبت به دیگر کشورها به مراتب پائین تر است.
  • تحصیل در دانشگاه های مالزی به زبان انگلیسی است.
  • امکان ارائه خوابگاه و خانه های دانشجویی با قیمتی مناسب به دانشجویان خارجی
  • امکان انتقال به دانشگاه های ایران و دانشگاه های برتر سراسر جهان با گذراندن حداقل ۳۶ واحد درسی در رشته های غیر پزشکی
  • دانشجویان خارجی در مالزی بایستی تحت پوشش بیمه درمانی در این کشور قرار گرفه و از حمایت های درمانی دانشجویان بهره مند گردند.

آب و هوای مالزی

تقریبا تمام مردم دنیا مالزی را کشوری با آب و هوای خوب می شناسند. مجاورت این کشور با خط استوا باعث شده است تا هر دو بخش این کشور که مالزی غربی و شرقی می باشند آب و هوای گرم، مرطوب و بارانی داشته باشند. گستردگی این کشور از طرف شمال و جنوب منطقه استوایی به معنای داشتن آب و هوای همیشه خوب و قابل پیش بینی می باشد. مالزی از لحاظ بارندگی در میان کشورهای دیگر رتبه ششم را دارد اما این بارندگی همیشه به سرعت تمام می شود و اکثر روزهای مالزی روزهایی بارانی است.

دانشگاه های مالزی

هزینه های تحصیل در مالزی

هزینه های تحصیل در مالزی بر اساس مقاطع و دوره های مختلف تحصیلی و بر اساس رشته متفاوت است. اما اگر بخواهیم طبقه بندی کلی از شهریه دانشگاه های مالزی داشته باشیم می توان شهریه را بر اساس جدول زیر طبقه بندی کرد. این هزینه ها همراه با خوابگاه هستند.

مقطع تحصیلی

هزینه (سالیانه)

کارشناسی

۱۲.۰۰۰ دلار

کارشناسی ارشد

۷.۰۰۰ دلار

دکترا

۷.۰۰۰ دلار

کارشناسی در مالزی

متقاضیان گذراندن دوره لیسانس در مالزی بایستی مدرک پیش دانشگاهی را اخذ کرده باشند. دوره کارشناسی در مالزی یک دروه سه تا چهار ساله است که معمولا با گذراندن ۱۸۰ – ۱۵۰ واحد درسی تکمیل می شود. تعداد واحدهای درسی بر اساس رشته تحصیلی و دانشگاه متفاوت است. زمان اصلی ورود به دانشگاه سپتامبر و ژانویه می باشد.

کارشناسی ارشد در مالزی

طول دوره کارشناسی ارشد در مالزی دو سال می باشد. برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد آزمون ورودی گرفته نمی شود. این دوره به سه صورت در دانشگاه های مالزی ارائه می شود. دوره ای که فقط به صورت کلاس و با گذراندن واحدهای تئوری در دانشگاه ارائه می شود. دوره ای که تلفیقی از کلاس و طرح های پژوهشی است و دوره ای که کاملا به صورت پژوهشی است و هیچ حالت کلاسی ندارد و تمام ۳۶ واحد مربوز به دوره کارشناسی ارشد مربوط به همین طرح پژوهشی است که دانشجو کار می کند. متقاضیان ادامه تحصیل در مالزی در مقطع کارشناسی ارشد بایستی تمره آیلتس حداق ۶ را داشته باشند.

دکترا در مالزی

متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکترا مالزی بایستی مدرک کارشناسی ارشد را داشته باشند. طول دوره دکترا در مالزی بین سه تا پنج سال می باشد. داشتن نمره آیلتس حداقل ۶.۵ برای تحصیل در این مقطع الزامی است.

خوابگاه در مالزی

قیمت خوابگاه های دانشگاه های مالزی در صورتی که خوابگاهی با اتاق یک نفره در اختیار داشته باشند بین ۸۰۰ – ۶۰۰ رینگیت مالزی است. خانم ها دارای خوابگاه های مجزا هستند. خوابگاه های مالزی امکانات بسیاری دارند. امکاناتی نظیر: علاوه بر این خشکشویی لباس، تخت، اتاق استراحت ، میز، تلویزیون، امکانات ورزشی، نمازخانه و غیره و تمامی اتاق های خوابگاه  دارای اتصال پر سرعت خطوط اینترنت هستند. عده ای از دانشجویان هم که مایلند می توانند در خارج از دانشگاه اقامت کنند.

قیمت آپارتمان یا خانه (معمولا سه اتاق خوابه) در محلات اطراف دانشگاه با فاصله کمتر از نیم ساعت تا دانشگاه ، ماهانه بین ۴۰۰ تا ۸۰۰  دلار است. معمولاً دانشجویان به طور مشترک خانه می‌گیرند. این خانه ها دارای وسایل زندگی هستند و سرویس هایی نیز از دانشگاه برای رفت و آمد دانشجویان در نظر گرفته شده است.

یکی از محاسن تحصیل در مالزی، این است که دانشجو نیاز به تهیه وسایل خانه یا وسیله نقلیه ندارد و رفت و آمد درون شهری و برون شهری به صورت منظم و ارزان با اتوبوس، مترو و قطار در دسترس است.

تحصیل در مالزی

هزینه های زندگی در مالزی

همانطور که در مقالات پیشین نیز به آن اشاره شده است هزینه های زندگی فرد کاملا بستگی به سبک زندگی و شهری دارد که فرد در آن اقامت دارد. اما اگر بخواهیم هزینه های یک زندگی دانشجویی در مالزی را به طور متوسط بیان کنیم این هزینه ها می تواند بر اساس جدول زیر طبقه بندی شود.

نوع هزینه کرد

هزینه ماهیانه بر اساس رینگیت

خوابگاه (اتاق یک نفره)

۸۰۰ – ۶۵۰

خوابگاه متاهلی

۱۶۰۰ – ۸۵۰

حمل و نقل

۱۵۰

تفریحات و سرگرمی

۹۰

اینترنت

۱۱۰

مواد غذایی

۴۰۰ – ۳۵۰

بورس تحصیلی در مالزی

اکثر متقاضیان تحصیل در مالزی به فکر اخذ بورس تحصیلی از دانشگاه های این کشور هستند. دو دسته دانشگاه در مالزی وجود دارد که تنها امکان اخذ بورس تحصیلی در دوره دکترا و از دانشگاه های دولتی مالزی ممکن است. بنابر این دانشجویان متقاضیان کارشناسی و کارشناسی ارشد به فکر اخذ بورس تحصیلی از دانشگاه های مالزی نباشند. در موارد نادری اتفاق می افتد که دانشجویی با داشتن موضوع تحقیقاتی خیلی خوب می تواند در دوره کارشناسی ارشد بورس تحصیلی دریافت کند.

کار دانشجویی در مالزی

متاسفانه در مالزی بر خلاف دیگر کشورها (مخصوصا کشورهای اروپایی) به کسانی که با ویزای دانشجویی به این کشور می روند اجازه کار چه به صورت پاره وقت و چه به صورت تمام وقت داده نمی شود. حتی همراهان دانشجویان نیز، یعنی کسانی که با ویزای همراه دانشجویان به این کشور می روند نیز اجازه کار نخواهند داشت. در صورتی که تحصیل دانشجو تمام شود و بتواند در جایی کار پیدا کند می تواند ویزای خود را به ویزای کار تبدیل کند. اجازه اقامت دائم در مالزی به خارجیان داده نمی شود. دانشجویان تنها می توانند هر سال ویزای کار خود را تمدید کنند.

جهت دریافت مشاوره تحصیلی رایگان کلیک کنید.
۴سوال ثبت شده است
سوال / انتقاد و پیشنهاد

قوانین درج سوال

    1. سوال شما می بایست مرتبط به مطلب باشد
    2. متن سوال الزاماً باید به فارسی نوشته شود
    3. سوال خود را واضح و کامل مطرح نمایید
    4. هرگونه توهین به هر شخص منجر به مسدود شدن آی پی شما خواهد شد
    5. جهت مطلع شدن از پاسخ کارشناس, ایمیل صحیح وارد نمایید
موفق باشید
مدیریت سایت

* پاسخ سوال خود را پیدا نمی کنید ؟
کاربر گرامی, چنانچه ایمیلی مبنی بر دریافت پاسخ توسط کارشناس را دریافت کردید مطمئن باشید پاسخ به سوال شما داده شده است,
فقط کافی است در انتهای بخش سوالات بر روی کلید "بارگذاری سوالات بیشتر" کلیک کنید و یا از ابتدای بخش سوالات و در قسمت تفکیک بر روی گزینه "جدیدترین" کلیک کنید.

سوال یا دیدگاه مرتبط به این مطلب

avatar
تفکیک:   جدیدترین | قدیمی ترین
سینا
سینا

سلام. پس کسی که در تحصیلی به مالزی مهاجرت می‌کنه، از کجا باید خرج زندگیش و در بیاره؟

مدیر
مدیر

سلام. تنها در صورت داشتن هزینه ها میتوان اقدام به تحصیل در این کشور کرد.

میلاد امیری
میلاد امیری

سلام ممنون از سایته بسیار مفیدتون . آیا در مالزی رشته پروتز دندان یا همون تنکنیسن پروتز های دندانی وجود داره یا اگه در مالزی نیست در کشور های دیگه چطور .

کوثر
کوثر

سلام خسته نباشید.ببخشید میشه در مالزی دانشگاه تا فوق لیسانس ادامه داد و برای دکتری رشته پزشکی به آلمان یا استرالیا رفت؟
بعد اینکه برای ثبتنام رشته پزشکی به معدل پیش دانشگاهی توجهی میشه؟

wpDiscuz
  • فرم مشاوره تحصیلی