تحصیل در خارج | راهنمای تحصیل در انگلستان, تحصیل در استرالیا و آمریکا, دانشگاه های خارج از کشور, اخذ پذیرش, دریافت بورس تحصیلی, مشاوره رایگان تحصیلی

دانشگاه کپنهاگ

شما اینجا هستید: تحصیل در خارج » کشور » اروپا » دانمارک » دانشگاه کپنهاگ

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبعالی (3 votes, average: 2٫33 out of 5)

دانشگاه کپنهاگ که در شهر کپنهاگ کشور دانمارک و در سال ۱۴۷۹ میلادی تاسیس شده است قدیمی ترین دانشگاه و مرکز تحقیقاتی این کشور است. امروز این دانشگاه حدود ۳۹.۰۰۰ دانشجو دو بیش از ۷۰۰۰ کارمند دارد. این دانشگاه در لیست دانشگاه های ممتاز و مورد تایید وزارت علوم ایران است. بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه کپنهاگ

رتبه در سال ۲۰۱۵

نظام رتبه بندی

۳۹

shanghay

۴۵

QS

۱۶۰

Times

این دانشگاه در سال ۲۰۱۵ رتبه ۱۱۵ را از نظر مقالات منتشر شده در مجلات بین المللی به خود اختصاص داده است.

دانشگاه های دانمارک

دانشکده های دانشگاه کپنهاگ

این دانشگاه ۶ دانشکده و ۲۰۰ رشته تحصیلی با گرایش های مختلف دارد.

دانشکده علوم پزشکی و بهداشت

دانشکده علوم انسانی

دانشکده حقوق

دانشکده علوم

دانشکده علوم اجتماعی

دانشکده الهیات

دوره کارشناسی

دوره کارشناسی در دانشگاه کپنهاگ دانمارک یک دوره سه ساله است. تدریس در این دوره بر پایه تحقیق است. در سال آخر تحصیل دانشجویان بایستی یک پروژه نهایی را ارائه کنند.

دوره کارشناسی ارشد

این دوره در دانمارک یک دوره دو ساله مبتنی بر تحقیق و پژوهش است. طیف گسترده ای از رشته های دانشگاه کپنهاگ در این دوره ارائه می شود. این دوره همراه با پایان نامه و پروژه های عملی است.

دوره دکترا

به افرادی که در دوره داکترا پذیرش گرفته اند بورس کامل تعلق می گیرد. این دانشجویان علاوه بر امتیاز عدم پرداخت شهریه، حقوق نیز دریافت می کنند.

هزینه های تحصیل در دانشگاه کپنهاگ

دانشجویانی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سوئیس برای تحصیل به دانمارک سفر می کنند نیازی به پرداخت شهریه ندارند. دانشجویانی که دارای اقامت دائم، اقامت موقت قابل ارتقاء به اقامت دائم بوده و یا اولیاء آنها با وجود اینکه از کشورهای غیر از اتحادیه اروپا بوده اما در دانمارک مشغول کار باشند، نیز شهریه پرداخت نمی کنند. کشورهایی که جزء اتحادیه اروپا نیستند بایستی بین۱۲۰.۰۰۰ – ۴۵.۰۰۰ کرون دانمارک یعنی همان ۱۰.۰۰۰ – ۸.۰۰۰ دلار آمریکا برای هر ترم تحصیلی بپردازند.

هزینه های زندگی در دانشگاه کپنهاگ

هزینه های مسکن، آب و برق: ۷۰۰۰ – ۴۵۰۰ کرون در ماه

اقلام غذایی و هزینه های روزانه: ۲۵۰۰ – ۱۵۰۰ کرون در ماه

کتاب و سایر اقلام آموزشی: ۲۰۰۰ – ۱۵۰۰ کرون در ماه

حمل و نقل عمومی محلی: ۱۰۰۰ – ۶۰۰ کرون اگر شما هر روز یک سفر درون شهری داشته باشید.

فعالیت های اوقات فراغت: ۲۰۰۰ کرون در ماه

برای صرفه جویی در هزینه هایتان می توانید یک دوچرخه بخرید که قیمت آن ۱۵۰۰ – ۸۰۰ کرون است.

توجه: در حال حاضر هر یورو معادل ۷.۵ کرون دانمارک است.

دانشجویان بین المللی می توانند از کارت های اعتباری بین المللی در دانمارک استفاده کنند. اما استفاده از این کارت ها برای خرید روزانه توصیه نمی شود. بنابراین بهتر است حسابی را در دانمارک افتتاح کنند.

تحصیل در دانشگاه کپنهاگ

خوابگاه دانشگاه کپنهاگ

دانشگاه کپنهاگ امکان ارائه خوابگاه به دانشجویان را تنها در دو ترم اول تحصیل در این دانشگاه امکانپذیر می سازد. پس از اتمام این دوره به دانشجویان خود کمک می کند تا خانه هایی را در سطح شهر پیدا کنند. بنابراین حداقل دو ماه پیش از ورود به کپنهاگ باید درخواست اقامت و رزرو خوابگاه به دانشگاه ارائه شود. این دانشگاه دو نوع اقامت را برای دانشجویان خود مهیا می کند. اقامت در خوابگاه و اقامت در آپارتمان های دانشگاه. علاوه بر این خانه هایی را نیز برای کارکنان دانشگاه و دانشجویان مهیا می کند. هزینه رزرو آنلاین خوبگاه ۵۲۵ کرون دانمارک است.

دانشجویان بین المللی

تعداد دانشجویان بین المللی دانشگاه کپنهاگ حدود ۳.۰۰۰ دانشجوست که از کشورهای زیادی به این دانشگاه آمده اند. بسیاری از رشته ها در دانمارک به زبان انگلیسی تدریس می شوند. داشتن نمره آیلتس حداقل ۶ برای تحصیل در این دانشگاه الزامی است. دانشگاه کپنهاگ برای راهنمایی دانشجویان بین المللی خود فایل راهنمایی را در قالب Pdf آماده کرده است که ما آن را برای دانلود قرار داده ایم. برای این منظور می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

راهنمای دانشجویان بین المللی

Web

Tel

 

http://www.ku.dk/english/

+۴۵ ۳۵ ۳۲ ۲۶ ۲۶

روابط عمومی

http://housingfoundation.ku.dk/

+۴۵ ۳۵۳۳ ۲۰۷۸

اداره خوابگاه ها

http://studies.ku.dk/

+۴۵ ۳۵ ۳۲ ۲۹ ۲۹

اداره دانشجویان بین المللی

 

جهت دریافت مشاوره تحصیلی رایگان کلیک کنید.
دسته بندی ها: ,,
۱۱سوال ثبت شده است
سوال / انتقاد و پیشنهاد

قوانین درج سوال

    1. سوال شما می بایست مرتبط به مطلب باشد
    2. متن سوال الزاماً باید به فارسی نوشته شود
    3. سوال خود را واضح و کامل مطرح نمایید
    4. هرگونه توهین به هر شخص منجر به مسدود شدن آی پی شما خواهد شد
    5. جهت مطلع شدن از پاسخ کارشناس, ایمیل صحیح وارد نمایید
موفق باشید
مدیریت سایت

* پاسخ سوال خود را پیدا نمی کنید ؟
کاربر گرامی, چنانچه ایمیلی مبنی بر دریافت پاسخ توسط کارشناس را دریافت کردید مطمئن باشید پاسخ به سوال شما داده شده است,
فقط کافی است در انتهای بخش سوالات بر روی کلید "بارگذاری سوالات بیشتر" کلیک کنید و یا از ابتدای بخش سوالات و در قسمت تفکیک بر روی گزینه "جدیدترین" کلیک کنید.

سوال یا دیدگاه مرتبط به این مطلب

avatar
تفکیک:   جدیدترین | قدیمی ترین
مجتبی نظری
مجتبی نظری

با عرض سلام و خسته نباشید.
میخواستم بدونم شرایط پذیرش دانشگاه کپنهاگ با دیپلم مهندسی وب و دیتابیس چجوری هستش ؟
من سال آینده دیپلمم رو از دانشگاه صحار تو عمان میگیرم قصد دارم واسه ادامه تحصیل بیام اونجا میشه یه راهنمایی کلی کنید مثلا در مورد جی پی ای مورد نیاز ، آیلتس ، هزینه ، تخفیف و غیره
ممنون میشم

مدیر
مدیر

سلام. حداقل معدل مورد نیاز ۱۴ و حداقل آیلتس ۶ مورد نیاز است. هزینه ها در مقاله ذکر شده است و مقدار تخفیف بستگی به معدل و نمره زبان شما دارد. هر چند که کمک هزینه به مقاطع فوق لیسانس و دکترا تعلق میگیرد.

دایان
دایان

سلام. میخواستم شرایط ورود به دوره دکتری رشته نانوتوکسیکولوزی دانشگاه کپنهاگ رو بدونم. و گفتین که دوره دکتری حقوق میدن ایا به اندازه ای هست که بتوان زندگی راحتی در اونجا داشت. و ایا من در ایران دکتری بگیرم بازم میتونم در دوره دکتری شرکت کنم؟

مدیر
مدیر

سلام. برای ورود به دوره دکتری باید پروپوزال یا همان موضوع تحفیفاتی خود را به دانشگاه ارائه کنید تا پس از تایید توسط استاد راهنما و مصاحبه، پذیرش خود را دریافت کنید. حقوق دوره دکتری نیز به اندازه ای است که بتوان زندگی دانشجویی خوبی در آنجا داشت. در مورد دکتری اگر با مدرک دکتری اقدم کنید باید دلایل قابل قبولی برای دکتری دوباره خود ارائه دهید.

دایان
دایان

ایا با توضیحاتی که گفتم و با معدل زیر ۱۵ کارشناسی و ارشد از دانشگاه دولتی میتوان بورس دکتری در رشت نانوتوکسیکولوزی گرفت؟؟

سحراحمدی
سحراحمدی

سلام من دانشجوی سال اول رشته مهندسی برق دانشگاه بین الملل امام خمینی هستم یعنی فقط دوترم خوندم
چند تا سوال داشتم اولیش اینکه با این وضعیت می تونم از دانشگاهی بورسیه بگیرم ؟
اگه بشه بورسیه بگیرم فقط همون رشته خودم رو می تونم بخونم یا میشه تغییرش داد؟
رشته دبیرستانم ریاضی بوده معدل دیپلمم ۱۹.۴۶ شده ومعدل پیش دانشگاهی هم ۱۹.۵۵ با دیپلم میتونم بورس بگیرم ؟
ایا میتوانم با این شرایط fullfundبگیرم؟
کدوم رشته و دانشگاه راحت تره بورس میدن ؟
ممنون

مدیر
مدیر

سلام. امکان معادل سازی واحدها معمولا وجود ندارد. بورس نیز تنها به مقاطع فوق لیسانس به بالا تعلق میگیرد. با معدل لیسانس بالای ۱۸ و آیلتس بالای ۷.

ونوس رضایی
ونوس رضایی

سلام. برای تحصیل دکترای رشته های مرتبط با دارو در دانمارک، آیا این امکان وجود دارد که بدون فرستادن پروپوزال پذیرش گرفت؟

معصومه جعفرزاده
معصومه جعفرزاده

سلام وخسته نباشید
من لیسانس پرستاری از دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارم ومایلم در رشته بهداشت عمومی مقطع ارشد دانشگاه کپنهاک ادامه تحصیل بدم معدلم بالای ١۶هستش وقصد دارم مدرک زبان ایلتس هم بگیرم ایا از امتیازتحصیل رایگان همراه با کمک هزینه زندگی میتوانم استفاده کنم؟ایا شرط سنی وجود دارد؟

مونا میراحمدی
مونا میراحمدی

با سلام
با داشتن مدرک کارشناسی ارشد رشته کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه تهران آیا امکان ادامه تحصیل در دانشگاه کپنهاک در مقطع دکتری وجود دارد؟

الهام
الهام

سلام وقت بخیر. من دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه ازاد مشهد هستم. ترم ۴ هستم و میخوام برای فوق در دانشگاه کپنهاگ ادامه تحصیل بدم. معدل مورد نیاز چند هست؟ اگر مقیم دانمارک یا یکی از کشور ها بشم تحصیل برام رایگان هست؟رزومه کاری یا معدل بالا یا نمره ایلتس بالا برام چه امتیازی داره؟ کار دانشجویی هم میتونم داشته باشم یا نه؟

wpDiscuz
  • فرم مشاوره تحصیلی