تحصیل در خارج | راهنمای تحصیل در انگلستان, تحصیل در استرالیا و آمریکا, دانشگاه های خارج از کشور, اخذ پذیرش, دریافت بورس تحصیلی, مشاوره رایگان تحصیلی

تحصیل در هلند

شما اینجا هستید: تحصیل در خارج » مقالات » تحصیل در هلند

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبعالی (8 votes, average: 4٫25 out of 5)

تحصیل در هلند

چرا تحصیل در هلند

سالانه بسیاری از متقاضیان و علاقه مندان تحصیل در خارج، تحصیل در هلند را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند. این انتخاب دلایل بسیاری دارد. وجود دانشگاه های معتبر و بیش از ۱۶۰ مرکز علمی و تحقیقاتی در این کشور موجب شده است تا بسیاری از علاقه مدان ادامه تحصیل در خارج از کشور به این کشور جذب شوند. برخی دیگر از دلایل علاقه به ادامه تحصیل در هلند در ادامه مقاله ذکر شده است.

  1. بسیاری از دانشگا های هلند در لیست دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم ایران قرار گرفته اند. بیش از ۱۴۰ دانشگاه هلند مورد تائید وزارت علوم ایران هستند که از میان ۱۳ دانشگاه جزء دانشگاه های ممتاز دنیا دسته بندی شده اند.
  2. دانشگاه های این کشور در رشته های فنی و مهندسی بسیار مورد توجه دانشجویان و متقاضیان تحصیل در خارج در سرتاسر جهان قرار گرفته اند.
  3. به دلیل قرار گیری مقر اتحادیه اروپا فرصت های تحقیق و پژوهش در زمینه های سیاسی، اقتصادی و … در این کشور بیشتر از سایر کشورهاس و به همین دلیل مراکز علمی و تحقیقاتی معتبری در این کشور وجود دارد که هر ساله دانشجویان بسیاری از کشورهای مختلف دنیا را به خود جذب می کند.
  4. امکان دریافت بورس تحصیلی در دوره تحصیلات تکمیلی وجود داشته و دانشجویان کمک هزینه های بسیاری با عناوین مختلف از دانشگاه دریافت می کنند.
  5. به دلیل پیشرفت های صنعتی این کشور و وجود کمپانی هایی همچون فیلیپس و رویال داچ شل امکان دریافت بورس تحصیلی از این شرکت ها وجود دارد. شرکت های مذکور مبالغی را برای دانشجویان به عنوان بور تحصیلی در نظر گرفته اند.

تحصیل در هلند

آب و هوی هلند

برای برخی از متقاضیان تحصیل در هلند آگاهی از شرایط آب و هوایی آن اهمیت بسیار دارد. آب و هوای هلند، از نوع آب هوای معتدل دریایی می باشد. درجه هوا در زمستان به ندرت به زیر صفر می رسد و اگر هم برسد بیشتر از یکی و دو روز نیست. در تابستان نیز در گرمترین روزها ی سال درجه دما به ندرت به ۳۰ درجه می رسد. تقریباً سرتاسر هلند آب و هوای یکسان با هم دارند و اختلاف درجه بیشتر از ۳ درجه نیست. در هلند به علت وزش باد و نبودن کوه و ارتفاعات وضعیت هوا دائما در حال تغییر می باشد. مثلاً ممکن است در عرض تنها ده دقیقه شما تجربه ای از یک هوای ابری، آفتابی، بارانی و مه آلود را با هم داشته باشید. در ضمن نوعی باران پودر مانندی هم در هلند وجود دارد که در ایران وجود ندارد.تحصیل در هلند

برترین دانشگاه های هلند

همانطور که در مقالات گذشته نیز اشاره شده است نظام های رتبه بندی دانشگاه های دنیا هر ساله دانشگاه های مختلف سراسر جهان را بر اساس معیارها و شاخص هایی که دارند درجه بندی و رتبه بندی کرده اند. معروفترین این نظام های رتبه بندی نظام QS و Shanghay می باشد. این رتبه بندی های معتبر همواره دانشگاه های هلند را جزء برترین دانشگاه های دنیا معرفی کرده اند. برخی از برترین دانشگاه های هلند در جدول زیر آمده است.

Leiden University

Erasmus University Rotterdam

Eindhoven University of Technology

Delft University of Technology

University of Amsterdam

Tilburg University

Radboud University Nijmegen

Maastricht University

Wageningen University and Research Center

Utrecht University

University of Twente

University of Groningen

تحصیل در هلند

کارشناسی در هلند

طول دوره کارشناسی در هلند سه و یا چهار سال بسته به رشته و تعداد واحدهای درسی برای هر رشته است. برای راه یافتن به دوره کارشناسی در هلند داشتن مدرک دیپلم متوسطه با حداقل معدل ۱۲ الزامی است. در مورد نمره زبان نیز داشتن نمره آیلتس حداقل ۶ (آکادمیک) یکی از شرایط ورود به دانشگاه های هلند در مقطع کارشناسی است. در صورتی که نمره زبان ۵ و ی ۵.۵ نیز باشد امکان گذراندن دوره زبان وجود خواد داشت. زبان تحصیل در این دوره بسته به رشته هلندی یا انگلیسی است. از مزایای تحصیل در دوره کارشناسی در هلند داشتن اجازه کار به صورت نیمه وقت (۲۰ ساعت در هفته) برای دانشجویان خارجی وجود دارد. امکان اخذ ویزای کار پس از پایان تحصیلات نیز وجود دارد.تحصیل در هلند

کارشناسی ارشد در هلند

در این دوره تحصیلی نیز بسته به نوع رشته و دانشگاه مدت زمان تحصیل در این دوره یک و یا دو سال است. اغلب رشته های این دوره به زبان انگلیسی ارائه می شوند. داشتن مدرک کارشناسی برای ورود به این دوره الزامی است. ضرورتی ندارد که دانشگاه دوره کارشناسی متقاضی دانشگاه دولتی و یا دانشگاهی معتبر باشد (البته دارا بودن این شرایط امتیاز محسوب می شود)، مدرک دانشگاه های آزاد، غیرانتفاعی و دیگر دانشگاه ها نیز مورد تائید دانشگاه های کشور می باشند و با داشتن آن می توان برای دوره کارشناسی ارشد در این کشور اقدام کرد. داشتن نمره آیلتس آکادمیک حداقل ۶ برای ورود به این دوره الزامی است البته امکان گذراندن دوره زبان با نمره زبان کمتر نیز وجود دارد. امکان کار دانشجویی نیز به صورت ۱۰ ساعت در هفته برای تامین بخشی از هزینه های دانشجویان وجود دارد.

دکترا در هلند

طول دوره دکترا در هلند بر اساس رشته و دانشگاه و تلاش خود دانشجو معمولا چهار و یا پنج سال است. دانشجویان دوره دکترا در هلند کارمند دانشگاه یا موسسه تحقیقاتی شان به حساب می آیند. دانشگاه های هلند شرط داشتن چهار مقاله علمی را شرط یک دفاع موفق از پایان نامه دانشجو می دانند. البته گاهی این شرایط متفاوت نیز می تواند باشد.تحصیل در هلند

تحصیل در هلند

هزینه تحصیل در هلند

هزینه تحصیل در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در هلند سالیانه بین ۱۵۰۰۰ – ۴۰۰۰ یورو و در برخی رشته ها تا ۳۰.۰۰۰ یورو در سال است. اما در مورد دانشجویان دوره دکترا قضیه کمی متفاوت است. داانشجویان دوره دکترا به عنوان کارمند دانشگاه و یا موسسه تحقیقاتی شان محسوب می شوند. حقوقِ دانشجوی دکترا در هلند در سال اول ۱۸۰۰ یورو است و تا سال چهارم به ۲۴۰۰ یورو در ماه می‌رسد. با حساب بیمه، حق بازنشستگی و مالیات، خالصِ دریافتی، ۱۲۰۰ یورو در سال اول و۱۷۰۰ یورو در سال آخر است. طبق قانون، همه‌ی افرادی که حقوقی بالاتر از ۱۱۰۰ یورو در ماه دارند می‌توانند برای همسر و فرزندان‌شان هم در مدت اشتغال‌شان اقامت بگیرند.

هزینه زندگی در هلند

هزینه زندگی در هلند برای دانشجویان متقاضی تحصیل در هلند، مانند بسیاری کشورها رابطه مستقیم با نوع و سبک زندگی کردن افراد دارد.مسائل دیگری مانند شهر محل زندگی نیز بسیار تعیین کننده است. به طور متوسط یک دانشجو در هلند بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو ماهیانه برای زندگی می پردازد.تحصیل در هلند
حدود یک سوم این هزینه ها به هزینه محل اقامت فرد اختصاص دارد. هزینه مسکن دانشجویی به طور متوسط بین ۲۵۰ تا ۶۰۰ یورو می باشد.این تفاوت در قیمت ها به دلیل شهر محل تحصیل و امکاناتی است که محل زندگی در اختیار شما قرار می دهد. برای مثال هزینه مسکن در امستردام بسیار بیشتر از سایر شهر های کوچک می باشد.همچنین گاهی نیز خدماتی مانند اینترنت تلوزیون هزینه برق هزینه گرمایش خانه و … بر روی اجاره محل زندگی محاسبه می شود.
بعد از خانه مهم ترین بخش هزینه زندگی هزینه خورد و خوراک است.معمولا دانشگاه ها با قیمتی مناسب غذای گرم برای تمام وعده های غذایی در اختیار دانشجو ها می گذارند ولی اقتصادی ترین روش این است که خود دانشجو برای خودش غذا بپزد.

جهت دریافت مشاوره تحصیلی رایگان کلیک کنید.
۵۱سوال ثبت شده است
سوال / انتقاد و پیشنهاد

قوانین درج سوال

    1. سوال شما می بایست مرتبط به مطلب باشد
    2. متن سوال الزاماً باید به فارسی نوشته شود
    3. سوال خود را واضح و کامل مطرح نمایید
    4. هرگونه توهین به هر شخص منجر به مسدود شدن آی پی شما خواهد شد
    5. جهت مطلع شدن از پاسخ کارشناس, ایمیل صحیح وارد نمایید
موفق باشید
مدیریت سایت

* پاسخ سوال خود را پیدا نمی کنید ؟
کاربر گرامی, چنانچه ایمیلی مبنی بر دریافت پاسخ توسط کارشناس را دریافت کردید مطمئن باشید پاسخ به سوال شما داده شده است,
فقط کافی است در انتهای بخش سوالات بر روی کلید "بارگذاری سوالات بیشتر" کلیک کنید و یا از ابتدای بخش سوالات و در قسمت تفکیک بر روی گزینه "جدیدترین" کلیک کنید.

سوال یا دیدگاه مرتبط به این مطلب

avatar
تفکیک:   جدیدترین | قدیمی ترین
پریسا امینی
پریسا امینی

سلام.من سال سوم دبیرستان هستم.بعد از گرفتن دیپلم برای مهاجرت باید چه اقدامی انجام بدهم؟ایا با معدل بالا امکان بورسیه ی تحصیلی وجود خواهد داشت؟باتشکر

مدیر
مدیر

سلام. اخذ بورس تحصیلی به رزومه شما بستگی دارد. لطفا مقاله بررسی شرایط اخذ بورس تحصیلی را مطالعه فرمایید.

Eli
Eli

سلام،وقت بخیر
من مدرک مهندسی نرم افزار از دانشگاه دولتی با معدل ۱۴.۱۰ دارم در سال ۹۴ فارغ‌التحصیل شدم و ۲۴ سالم هست، و در حال اخذ مدرک آیلتس هستم، شرایطم برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد نرم‌افزار و It مناسب هست؟ و اگر قصد تحصیل در رشته طراحی داخلی یا fashion داشته باشم چطور میتونم اقدام کنم و شرایط برای پذیرش چطوره؟
سپاس

مدیر
مدیر

سلام. برای رشته های هنر و معماری و رشته مورد نظر شما باید پورتفولیو یا همان نمونه کار ارائه کنید. از نظر معدل نیز مشکلی وجود ندارد.

سمیرا
سمیرا

سلام.وقت بخیر.
من کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی از دانشگاه ازاد با معدل ۱۶.۱۰ دارم.یک مقاله بین المللی، یک کنفرانس بین المللی و یک کتاب چاپ شده هم دارم.
برای پذیرش دکتری از کشور هلند شرایط لازم را دارا میباشم یا خیر.

مدیر
مدیر

سلام. برای اخذ پذیرش در دوره دکترا معمولا داشن یک پروپوزال الزامی است تا دانشگاه بر اساس آن به شما پذیرش دهد. لطفا مقاله پروسه کامل اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی را مطالعه فرمایید.

شیرین
شیرین

سلام. وقتتون به خیر.
من الان کارشناسی فیزیک از دانشگاه شریف دارم. میخوام بدونم اول اینکه میتونم برای phd درخواست بدم؟
و اگه نمیشه، در مقطع ارشد، تا چه حدی میتونم فاند بگیرم؟

مدیر
مدیر

سلام. میتوانید با داشتن موضوع تحقیقاتی برای دکترا اقدام فرمایید. این پروسه طولانی است و تا ۱ سال زمان می برد. اما برای ارشد و فاند باید معدل بالای ۱۸ و آیلتس بالای ۷ داشته باشید.

نگین خیرخواه
نگین خیرخواه

سلام من دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مهندسی برق هستم و در گروههای تحقیقاتی وشرکت های دانش بنیان کار کرده ام و ۳ مقاله کنفرانس نیز دارم و در حال گرفتن مدرک آیلتس میباشم آیاشرایط گرفتن بورسیه در مقطع دکترا در کشور هلند را دارا می باشم؟

مدیر
مدیر

سلام. لطفا به مقاله بررسی شراط اخذ بورس تحصیلی مراجعه فرمایید.

امین قلعه سری
امین قلعه سری

سلام
ببخشید من متولد ۱۳۶۹ دانشجو ارشد معماری برج ۶ فارغ تحصیل میشم.کاردانی مدرکم ازاد وکارشناسی غیر انتفاعی.ارشد هم ازاد. زبان سال اینده ۹۷ به ایلتس ۶.۵ میرسه .
سابقه کاری ۸ سال دارم شرکت مشاور مهندسی ولی ۴ سالش با بیمه , ۲ سال هم مشاور املاک کار کردم.
میخوام برای بورس تحصیلی اقدام کنم جوری که هزینه زیاد نکنم.
مشکلی که هست بنده خدمت نرفتم.و میخوام ببینم ججوری میتونم برای مقطع دکترا اقدام کنم.
ایا با پولی که دانشگاه برای مقطع دکترا پرداخت میکنه میشه زندگی کرد یا اصلا چه قد هزینه داره برای بورس تحصیلی .
با تشکر از زحمات شما

مدیر
مدیر

سلام. مشکل سربازی را میتوان با گذاشتن وثیقه حل کرد. در مورد بورس نیز لطفا مقاله بررسی شرایط اخذ بورس تحصیلی را مطالعه فرمایید.

مریم
مریم

سلام خدمت کارشناس محترم،من لیسانس مکانیک هستم، و میخوام بورسیه برا هلند بگیرم،معدلمم۱۴هست،و میخوام برم سراغ موسسه ای که این کار رو برام انجام بدن،ممنون میشم‌راهنمایی کنید کدوم موسسه معتبر هست

مدیر
مدیر

سلام. برای بورس باید معدل بالای ۱۸ و آیلتس بالای ۷ داشته باشید. از طریق منوی موسسات اعزام دانشجو میتوانید موسسات معتبر زیر نظر وزارت علوم را پیدا کنید.

seyedian
seyedian

سلام، من دارای مدرک کارشناسی ارشد برق هستم، معدل:۱۶/۵۰ ، دانشگاه آزاد تهران. یک مقاله isi هم دارم، کارت پایان خدمت هم دارم، ۱- برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا نیاز از ریق ارتباط با استاد، نیازبه مدرک زبان هست؟ یا مصاحبه اط طریق اسکایپ کافی است؟ ۲- شرایط کلی بنده برای ادامه تحصیل خوب است؟

مدیر
مدیر

سلام. شرایط پذیرش را دارید. برای دکترا داشتن پروپوزال شرط اصلی است. اگر پروپوزالتان مورد تایید استاد باشد از طریق اسکایپ با شما تماس میگیرد، اگر تشخیص دهد زبان شما خوب است دیگر نیازی به مدرک هم ندارید.

سینا
سینا

سلام. من دیپلم ریاضی فیزیک دارم که معدل کتبی دیپلم ۱۰.۰۲ و معدل کل دیپلم ۱۴.۰۲ است. (مدرک پیش دانشگاهی هم دارم). بنده قصد دارم در دانشگاه رشته‌ی نرم افزار کامپیوتر بخونم. دانشگاه مد نظرم هم دانشگاه ماستریخت است. اما هنوز در مورد دانشگاه تحقیق نکردم.
ابتدا سوالم اینه که زبانی که برای این رشته لازم است چیست (انگلیسی یا هلندی)؟ ترجیحا در دانشگاهی که نام بردم.
درضمن درخواستم از شما این است که مطلبی هم در مورد دانشگاه ماستریخت بنویسید. ممنون از سایت خوبتون 🙂

مدیر
مدیر

سلام. متاسفانه معدل بسار پایینی دارید و ممکن است هر دانشگاهی شما را پذیرش نکند. برای رشته نرم افزار این دانشگاه باید زبان انگلیسی بلد باشید با حداقل آیلتس ۶. حتما در مورد این دانشگاه مطلبی خواهیم داشت.

آریا
آریا

سلام و عرض ادب و خسته نباشید
آیا برای اخذ پذیرش مقطع کارشناسی در هلند مدرک پیش دانشگاهی نیاز هست یا دیپلم متوسطه کفایت میکند ؟
با تشکر و سپاس فراوان

مدیر
مدیر

سلام. باید پیش دانشگاهی داشته باشید.

سینا
سینا

سلام. ممنون از راهنمایی‌های خوبتون.
با توجه به اینکه نوشتین حداقل معدل دیپلم ۱۲، منظور معدل کل دیپلم است یا معدل کتبی دیپلم؟ چون من معدل کلم ۱۴ است.

مدیر
مدیر

سلام. معدل کل ملاک است.

Massoumeh.ahmadi
Massoumeh.ahmadi

سلام من پیش دانشگاهی هستم معدل دیپلمم پایینه.اگر بقیه مدارکم کامل باشه میتونم برای کارشناسی بورسیه بشم؟
باتشکر

مدیر
مدیر

سلام. بورس به دانشجویان مقطع کارشناسی تعلق نمیگیرد.

Massoumeh.ahmadi
Massoumeh.ahmadi

سلام من معدل کل دیپلمم ۱۲به بالا است اگه برای بورسیه اقدام کنم وقبول بشم.هزینه های تحصیل تخفیفی هست یا بورس کامل؟؟؟
باتشکر

Nila
Nila

با سلام. من لیسانس مهندسی IT از دانشگاه شریف و فوق لیسانس EMBA از دانشگاه تهران با معدل ۱۸.۶۱ دارم . آزمون IELTS به زودی میدم و نمره ام حدودا ۶،۶.۵ خواهد بود. مقاله ندارم و یک سال سابقه کار دارم. فکر می کنید میتونم از موقعیت های دکترا در هلند بهره مند بشم؟ چند جا اپلای کردم و هنوز جوابی نگرفتم. غیر از هلند، کشورهای دیگه که دکترای رایگان همراه با حقوق ارائه بدن کدوم برای شرایط من مناسب تر هست و شانس بالاتری برای پذیرش دارم؟ ( با توجه به اطلاعاتی که کسب کردم دانمارک، آلمان، اتریش و سوئد هم دکترای با حقوق ارائه میدن درسته؟ کدوم برای من شانس پذیرش بالاتری دارن؟ ) با تشکر فراوان

مدیر
مدیر

سلام. در صورتی که پروپوزالتان تایید شود میتوانید پذیرش و سپس در صورت قبول استاد بورس دریافت کنید. اگر آیلتس ۶.۵ بگیرید شرایطتان بهتر خواهد بود و شانس بیشتری برای بورس دارید. برای همه کشورهایی که فرمودید شانس دارید در صورتی پروپوزال قابل قبولی ارائه دهید.

Nila
Nila

با سلام مجدد. ممنون از پاسخ شما.
اگر بخوام برای فوق لیسانس دوم اقدام کنم، به نظرتون با توجه به شرایط تحصیلی که دارم کدوم کشور اروپایی برام مناسبتر هست؟ حتی الامکان از لحاظ شهریه و خرج زندگی کم هزینه باشه.با توجه به اینکه تمایل به گرفتن اقامت دائم هم از اولویت هام هست، کدوم کشور اروپایی میتونم راحت تر اقامت بگیرم؟

آوين
آوين

سلام وقت شما بخیر، امکانش هست در مورد هزینه ى زندگى و هزینه ى رشته ى molecular medicine در مقطع کارشناسى ارشد در دانشگاه اراسموس موندس من رو راهنمایی بفرمایید؟
آیا براى این رشته در کارشناسى ارشد بورسیه ارائه میشه؟
و این که من باید علاوه بر مدرک انگلیسى مدرک آلمانى هم داشته باشم؟؟

الهه..
الهه..

سلام.. من دانشجوی دکتری رشته مدیریت هستم.. از دانشگاه علوم تحقیقات تهران.. خواستم بدونم دانشگاه هلند شرایط استفاده از فرصت مطالعاتی را دارد یا خیر.. و اینکه آیا برای استفاده از فرصت مطالعاتی باید هزینه ای را به دانشگاه پرداخت کنم یا خیر
ممنون

مدیر
مدیر

سلام.برخی دانشگاه ها این شرایط را دارند. هزینه ها نیز باید بررسی شود.

الهه..
الهه..

ممنونم.. میشه لطف کنین اسم دانشگاه ها رو هم بفرمائین که بتونم پیگیری کنم؟

mina arianpour
mina arianpour

سلام و خسته نباشد. من فوق لیسانس رشته gis از دانشگاه علوم تحقیقات یزد دارم با معدل ۱۷.۲۳ سابقه چند کار هستم. دارای سه مقاله isi و یک مقاله داخلی میخوام از چند کشور برای گرفتن بورسیه دکترا اقدام کنم چه کشورهایی که دکترای رایگان همراه با حقوق ارائه بدن کدوم برای شرایط من مناسب تر هست و شانس بالاتری برای پذیرش دارم؟ ( هلند، استرالیا، کاندا ، آمریکا و انگلیس کدوم برای من شانس پذیرش بالاتری دارن؟ ) با تشکر فراوان.
همسرم هم کارشناسی ارشد منابع طبیعی از دانشگاه تهران داره میخواد اقدام کنه. لطف می کنید راهنماییم کنید. سپاسگزارم

مدیر
مدیر

سلام. برای دکترا مهمترین مورد داشتن یک پروپوزال ریسرچ قوی است. با داشتن این مورد پرونده شما برای پذیرش دکترا بررسی خواهد شد. برای بورس نیز باید معدل بالای ۱۸ و آیلتس بالای ۷ داشته باشید.

زهرانوروزی
زهرانوروزی

سلام روزتون بخیر.شرایط پذیرش برای رشته پزشکی در هلند چطوره؟و اینکه ایا باید با نمره ایلتس ۶ باز هم دوره کالج بگذرونم؟
ورود به دانشگاه پزشکی امتحان ورودی داره؟هزینه تحصیل و درصد قبولی در پذیرش چطوره؟

مدیر
مدیر

سلام. لطفا برای اطلاعات تکمیلی از طریق منوی موسسات اعزام دانشجو اقدام فرمایید.

نیلوفر ناجی فرد
نیلوفر ناجی فرد

درود. بنده امسال پیش دانشگاهی میخونم رشتم ادبیات علوم انسانیه. ۱۸سالمه و معدل دیپلمم ۱۵ب بالا شده و اگر معدل پیش دانشگاهیم در حد ۱۸ باشه و کنکور هم قبول شم میتونم از دانشگاه المان یا هلند پذیرش بگیرم؟

مدیر
مدیر

سلام. بله. به شرط داشتن مدرک زبان شانس پذیرش دارید.

پوريا
پوريا

سلام – من دانشجوی لیسانس بیوتکنولوژی هستم با معدل ١٩دانشگاه ازاد- – ایلتس ٧ – برای پزشکی هلند میتونم اقدام کنم ؟؟ شرایط پزشکی چطوره هویر هلند ؟؟

ندا ملکی
ندا ملکی

سلام من کارشناسی تکنونولوژی رادیولوژی دارم وارشد بیوتکنولوژی پزشکی دارم برای دکتری در بیوتکنولوژی در هلند میتونم فاند بگیرم ؟ شرایطش چطور هست؟ممنونم

ندا ملکی
ندا ملکی

واگه میشه فاند بگیرم .قبل رفتن حدودا چقدر هزینه داره ؟و اینطور هست که کسی هزینه کنه آخرش هم پذیرش بهش ندن؟
بازم ممنون

معصومه شهسواری
معصومه شهسواری

باسلام.لیسانس میکروبیولوژی ازدانشگاه آزادلاهیجان-خرداد۹۴- معدل ۱۹/۲۴- سن ۳۷ سال-آیلتس ۶
۱- امکان گرفتن پذیرش دررشته MBA ارشد وجودداره؟
۲- بااین شرایط امکان گرفتن بورس وجودداره؟
۳- راجع به بازارکار MBA ومیکروبیولوژی اطلاعاتی هست؟
سپاس فراوان

Ali
Ali

با سلام بنده دارم دانشگاه آزاد کاردانی میخونم معدلمم بالای ۱۷ هست واسه کارشناسی به من بورسیه تعلق میگیره یا نه؟رشته من حسابداری هست و لطفا بگید که به چه زبانی اونجا درس میخونن؟؟؟

ماری
ماری

با سلام
من ارشد پرستاری از دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارم با معدل ۱۷/۹۰ و درحال حاضر در رشته ارشد آموزش پزشکی در این دانشگاه مشغول به تحصیلم( با رتبه ورودی ۳). آیا امکان گرفتن بورس دکتری پرستاری در دانشگاه ماستریخت برای من وجود داره؟ آیا میتونم به جای دکتری پرستاری در رشته پزشکی ادامه تحصیل بدم؟

حسام
حسام

سلام
آیا در هلند دوره دکتری مطالعات اسلامی وجود دارد

ریحانه سیاوشی
ریحانه سیاوشی

سلام من در مقطع پیش دانشگاهی هستم و رشته ام علوم انسانیه معدل دیپلم و پیش دانشگاهیمم بالای ۱۸ هستش.میخواستم ببینم چقدر شانس قبولی در پذیرش دانشگاه های هلند رو دارم در رشته های انسانی؟!

مهسا زندی
مهسا زندی

سلام، روز به خیر.من ۲۸ سالمه و فارغ التحصیل رشته مدیریت دولتی با معدل ۱۶ و مدیریت شهری در مقطع کارشناسی ارشد با معدل ۱۸ از دانشگاه علوم تحقیقات هستم و سه سال سابقه کار در زمینه کارهای مالی دارم،میخوام برای تحصیل در مقطع دکتری در رشته مدیریت مالی اقدام کنم و سوالاتم اینه که کدوم دانشگاههای هلند درمقطع دکتری رسنه مدیریت مالی رو تدریس می کنند و اینکه چه قدر کمک هزینه تحصیلی به دانشجو تعلق می گیره؟و چه طوری برای اخذ پذیرش اقدام کنم؟ممنون میشم کمکم کنید

ابوالفضل تنگستانی
ابوالفضل تنگستانی

سلام من فارغ‌التحصیل ارشد فیزیک هستم،معدل ارشد ۱۴.۸۳ و کارشناسی ۱۳.۳۶ است. دو سوال: یک میتونم با همسرم از ایران برم؟ دو برای دکتری میتونم یکی از دانشگاه های خوب پذیرش بگیرم؟

هادی ایرانی
هادی ایرانی

با سلام
در نظر دارم جهت اعزام پسرم قبل از سربازی به کشور هلند( جهت ادامه تحصیل و فوتبال ) اقدام کنم . آیا مدارس شبانه روزی در این خصوص امکان همیاری دارند ؟ ضمنا بیشتر هدفم رشد در رشته ورزشی مورد علاقه اش فوتبال می باشد . چون هم اکنون در لیگ برتر نوجوان مشغول است

فرشته سواری
فرشته سواری

سلام
امکان اخذ بورس تحصیلی برای رشته پزشکی وجود داره؟

wpDiscuz
  • فرم مشاوره تحصیلی