تحصیل در خارج | راهنمای تحصیل در انگلستان, تحصیل در استرالیا و آمریکا, دانشگاه های خارج از کشور, اخذ پذیرش, دریافت بورس تحصیلی, مشاوره رایگان تحصیلی

تحصیل در سوئد

شما اینجا هستید: تحصیل در خارج » مقالات » تحصیل در سوئد

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبعالی (8 votes, average: 4٫00 out of 5)

تحصیل در سوئد

چرا تحصیل در سوئد

تحصیل در سوئد هدف بسیاری از متقاضیان تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور است. آمارها نشان می دهند بسیاری از دانشجویان علاوه بر تاثیرگذار بودن رتبه و اعتبار دانشگاه های سوئد، شاخص ها و فاکتورهای دیگری نیز برایشان اهمیت داشته است. برخی از این عوامل کلیدی که موجب انتخاب سوئد برای ادامه تحصیل می شود شامل موارد زیر می باشند.

  1. تعداد ۳۹ دانشگاه آن از نظر علمی مورد تائید وزارت علوم ایران هستند. ۱۱ دانشگاه سوئد در ردیف دانشگاه های برتر و ممتاز دنیا قرار گرفته اند. ۱۲ دانشگاه آن صرفا تا دوره کارشناسی ارشد مورد تائید هستند که بایستی با مراجعه به سامانه وزارت علوم لیست این دانشگاه ها را پیدا کرد.
  2. تقریبا تمام رشته های مورد علاقه متقاضیان تحصیل در خارج در دانشگاه های این کشور وجود دارد. تنوع رشته ها در دانشگاه های سوئد بسیار بالاست.
  3. علاقه مندان به تحصیل در سوئد می توانند به زبان های سوئدی و یا انگلیسی تحصیل کنند.
  4. بسیاری از شرکت ها و کمپانی های سوئد محیطی انگلیسی زبان دارند، بنابراین می توان بدون نگرانی از آشنا نبودن با زبان سوئدی به کار پس از اتمام تحصیلات پرداخت.
  5. دانش آموختگان این کشور پس از پایان تحصیلات خود امکان کار به صورت جهانی خواهند داشت.
  6. سوئد هر ساله حدود بودجه بسیاری را صرف آموزش و نظام آموزش عالی خود کرده و مدارک اعطایی از طرف دانشگاه های خود را زیر نظر دارد و این معنای نظارت دقیق بر آموزش و نظام آموزشی این کشور است.
  7. در رتبه بندی ” شاخص رفاه لگاتوم ” که میزان رفاه اجتماعی را در بین کشورهای مختلف دنیا بررسی کرده است کشور سوئد همواره در ردیف های بالای این جدول قرار گرفته و دارای رتبه ۵ یا ۶ در دنیا می باشد. و این دلیلی بسیار مهم برای انتخاب این کشور برای ادامه تحصیل می باشد.

آب و هوای سوئد

سوئد در شمال اروپا واقع شده ودارای آب و هوای سردی است. تابستانهای کوتاه وگرم و زمستانهای سرد و طولانی از ویژگیهای آب و هوای این کشور است. میانگین بارش سالانه از ۲۰۰ سانتی متر در غرب وجنوب غربی، تا ۵۰ سانتی متر در شرق و جنوب شرقی متغیر می باشد. بیش از نیمی از مساحت این کشور از جنگل پوشیده شده است.

تحصیل در سوئد

برترین دانشگاه های سوئد

همانطور که در ابتدای این مقاله گفته شد ۳۹ دانشگاه سوئد در ردیف دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم ایران هستند که این مسئله برای بسیاری از افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند حائز اهمیت است. زیرا احتمال برگشتن و کار در کشور برای بسیاری وجود دارد بنابراین بایستی مدرک آن ها مورد تائید باشد تا بتوانند کار خوبی داشته باشند. برخی از برترین دانشگاه های سوئد در جدول زیر نام برده شده اند.

Lunds universitet / Lund University

Uppsala Universitet /Uppsala University

Kungliga Tekniska Högskolan — KTH / Royal Institute of Technology

Stokholm Universitet / Stockholm University

Göteborgs Universitet / Goteborg University

Chalmers tekniska hogskola / Chalmers University of Technology

Umeå universitet / Umea University

Linköpings universitet / Linkopings University

Lulea Tekniska Universitet / Lulea University of Technology

Sveriges Lantbruksuniversitet — SLU / The Swedish University of Agricultural Sciences

Karolinska institutet / The Karolinska Institute

 کارشناسی در سوئد

کارشناسی در سوئد ۳ سال و در برخی رشته ممکن است ۴ سال نیز طول بکشد. زبان تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی نیز بسته به رشته و دانشگاه انتخابی می تواند به زبان سوئدی و یا انگلیسی باشد. دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در سوئد بایستی بیمه دانشجویی داشته باشند. بیمه دانشجویان کارشناسی پس از یک سال رایگان خواهد بود. امکان گرفتن خوابگاه دانشجویی در دانشگاه های سوئد نیز وجود دارد. تقریبا اکثر دانشگاه ها به دانشجویان دوره کارشناسی به خصوص دانشجویان سال اول خوابگاه دانشجویی اختصاص داده تا بتوانند به محیط آشنا شده و در صورت تمایل خانه یا آپارتمانی را در اطراف دانشگاه بیابند. طبق قوانین سوئد امکان ۲۰ ساعت کار دانشجویی برای دانشجویان خارجی دوره کارشناسی وجود دارد. متقاضیان با داشتن حداکثر ۲۰ سال سن و مدرک پیش دانشگاهی می توانند برای دوره کارشناسی در سوئد اقدام کنند.

کارشناسی ارشد در سوئد

طول دوره کارشناسی ارشد در سوئد ۱ و یا ۲ سال است که بستگی به رشته و دانشگاه فرد این مدت زمان متفاوت است. زبان تحصیل به خصوص در دوره تحصیلات تکمیلی بیشتر به زبان انگلیسی است. زمان شروع ترم تحصیلی ماه های سپتامبر و یا ژانویه است. بیمه تحصیلی برای این دوره نیز پس از یک سال رایگان است. امکان کار دانشجویی نیز برای دانشجویان این دوره به صورت نیمه وقت و ۲۰ ساعت در هفته وجود دارد. معمولا دانشگاه ها نیز خوابگاه هایی را برای اسکان دانشجویان در اختیار آن ها قرار می دهند. داشتن نمره آیلتس آکادمیک حداقل ۶.۵ برای پذیرش در این دوره الزامی است که البته امکان گذراندن دوره زبان نیز وجود دارد.

تحصیل در سوئد

دکترا در سوئد

مدت زمان گذراندن دوره دکترا در سوئد حداقل ۳ سال و گاهی تا ۴ سال نیز طول می کشد. زبان تحصیل در دانشگاه ها نیز به انگلیسی است. برای اخذ پذیرش در این مقطع داشتن یک موضوع تحقیقاتی ضروری می باشد. امکان اراده بورس تحصیلی در این دوره نیز وجود دارد. معمولا حداقل معدل مورد نیاز برای اخذ پذیرش در این دوره ۱۵ می باشد. دانشجویان دوره دکترا می تواند در شرکت های خصوصی، مراکز تحقیقاتی و در کارهای مربوط به دانشگاه همکاری داشته باشند. طول دوره دکترا از نظر قوانین اداره مهاجرت سوئد سابقه محسوب شده چنانچه طول دوره دکترا فرد ۴ سال باشد پس از ۴ سال به دانشجو و خانواده وی اقامت دائم داده می شود.

هزینه تحصیل در سوئد

هزینه تحصیل در دانشگاه های سوئد تا پیش از سپتامبر ۲۰۱۱ برای دانشجویان خارجی رایگان بود اما پس از تغییر قوانین تحادیه اروپا در مورد شهریه ها و هزینه های تحصیل در دانشگاه های سوئد دانشجویان خارجی ملزم به پرداخت شهریه شده اند. این شهریه ها در مورد دوره های زبان و دوره های دانشگاهی صدق می کند.

شهریه دانشگاه های سوئد برای دوره های لیسانس و فوق لیسانس از حدود ۷۰.۰۰۰ کرون تا ۲۰۰.۰۰۰ کرون متغیر است. شهریه ها با توجه به دانشگاه و رشته و تعداد واحدهای عملی و آزمایشگاهی متغیر است.

در مورد دوره دکترا همانند بسیاری از کشورها که تحصیل در این دوره رایگان است، دکترا در سوئد نیز تقریبا رایگان بوده و به ازای کارهای تحقیقاتی دانشجو دستمزد به او پرداخت خواهد شد.

شهریه دوره های زبان نیز در دانشگاه های سوئد بین ۴۶۰۰۰ تا ۵۰.۰۰۰ کرون می باشد.

تحصیل در سوئد

هزینه های زندگی در سوئد

هزینه یک زندگی دانشجویی در سوئد بسته به شهر و نوع و سبک زندگی افراد متفاوت خواهد بود. با توجه به گزارش اداره مهاجرت سوئد هزینه یک زندگی دانشجویی با احتساب هزینه خوابگاه، حمل و نقل و رفت و آمد و… حدود ۸۰۴۰ کرون در ماه است. در صورتی که دانشجو همراه داشته باشد و قصد زندگی با همراه خود در سوئد را داشته باشد، نیمی از این مقدار به هزینه های زندگی افزوده می گردد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئد

دوره کارشناسی: مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی (اصل مدرک به همراه ترجمه)، ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی (اصل و ترجمه)

دوره کارشناسی ارشد: مدرک و ریز نمرات دوره کارشناسی (اصل به همراه ترجمه)، تصویر تمام صفحات پاسپورت و شناسنامه، رزومه، مدرک زبان (آیلتس و یا تافل)، گاهی اوقات دانشگاه ها از متقاضیان توصیه نامه و هدف نامه نیز درخواست می کنند، سابقه کار(در صورت وجود)

دوره دکترا: تمام موارد دوره کارشناسی ارشد به همراه مدرک و ریز نمرات دوره کارشناسی ارشد (اصل به همراه ترجمه) و موضوع تحقیقاتی.

نمونه تمام مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش در سایت وجود دارد.

جهت دریافت مشاوره تحصیلی رایگان کلیک کنید.
۶۱سوال ثبت شده است
سوال / انتقاد و پیشنهاد

قوانین درج سوال

    1. سوال شما می بایست مرتبط به مطلب باشد
    2. متن سوال الزاماً باید به فارسی نوشته شود
    3. سوال خود را واضح و کامل مطرح نمایید
    4. هرگونه توهین به هر شخص منجر به مسدود شدن آی پی شما خواهد شد
    5. جهت مطلع شدن از پاسخ کارشناس, ایمیل صحیح وارد نمایید
موفق باشید
مدیریت سایت

* پاسخ سوال خود را پیدا نمی کنید ؟
کاربر گرامی, چنانچه ایمیلی مبنی بر دریافت پاسخ توسط کارشناس را دریافت کردید مطمئن باشید پاسخ به سوال شما داده شده است,
فقط کافی است در انتهای بخش سوالات بر روی کلید "بارگذاری سوالات بیشتر" کلیک کنید و یا از ابتدای بخش سوالات و در قسمت تفکیک بر روی گزینه "جدیدترین" کلیک کنید.

سوال یا دیدگاه مرتبط به این مطلب

avatar
تفکیک:   جدیدترین | قدیمی ترین
Meriii
Meriii

سلام من کم کم داره امتحانای نهاییم تموم میشه و فک کنم معدلم ۱۵ بشه.و برای چهارم دبیرستان میخام بیام اونجا ب نظرتون با این معدلم میتووونم؟

سیدرضا صدر
سیدرضا صدر

سلام من ۱۵ سالمه و برای دبیرستان میخاستم برم سوئد البته به تنهایی . امکانش هست برم ؟ممنون میشم راهنماییم کنید

مدیر
مدیر

سلام. بله، این امکان وجود دارد و می توانید از طریق موسسات اعزام دانشجو اقدام فرمایید.

سامان
سامان

سلامممنون از نرم افزار بسیار خوبتون.میخواستم بدونم شهریه دندانپزشکی سالنه چقدر است؟؟ ممنونم

amir
amir

سلام. میخواستم بپرسم تو مقطع دکترا کدوم یک از دانشگاه های دنیا فاند بیشتری میده.؟ من شنیدم که کشورهای اروپایی. ولی میخواستم بدونم کدوم از کشوراش حدودا فاند های بیشتری به دانشجوهاش میدن. البته رشته من مهندسی مکانیکه

مدیر
مدیر

سلام. کشورهایی مانند اتریش، سوییس و انگلستان از جمله کشورهایی هستند که معمولا فاندهای بیشتری به دانشجویان خود اختصاص می دهند. البته تمام این موارد بستگی به رزومه فرد دارد.

صباامیری
صباامیری

با سلام…
من مدرک لیسانس معماری دارم،با معدل ۱۵ و با ۱سال سابقه کار اجرایی مرتبط با رشته…
در حاضر در حال خواندن زبان برای گرفتن مدرک هستم…
میخواستم بدونم برای ارشد معماری چقد شانس پذیرش همراه با بورسیه ای شامل شهریه بشه دارم؟
و اینکه آیا سابقه کاری مرتبت با رشته تاثیری روی پذیرش دانشگاه داره…؟

مدیر
مدیر

سلام. لطفا به مقاله بررسی شرایط اخذ بورس تحصیلی مراجعه فرمایید.

سپهر
سپهر

سلام ببخشید هزینه تحصیل پزشکی در سوئد چقدره؟

مدیر
مدیر

سلام. هزینه سالیانه تحصیل در رشته پزشکی در سوئد حدود ۲۰۰۰۰۰ کرون سوئد می باشد.

omid
omid

سلام
من دانشجوی سال اخر دکتری دامپزشکی ازاد تبریزم معدلم ۱۵.۷۰موضوع پایانامه هم روی بحث سیستم ایمنی که می تونم ازش چندتا مقاله isiدربیارم وکارگاه های اموزشی مختلفی هم شرکت کردم درحال حاضر دارم دوره ایلتس تو یکی از اموزشگاه ها میگذرونم به نظرتون با این معدل وشرایط میتونم برای فول فاند یا بورس کامل دوره تخصص یا تغییر رشته به پزشکی از دانشگاه های سوئد یاکانادا یا انگلستان اقدام بکنم شنیدم مدرک دکترای حرفه ای خودمون به عنوان فوق لیسانس قبول دارن
شانسی برای پذیرفته شدن دارم؟کدوم کشوربا شرایط که دارم رشته من مناسبتره؟اگه لطف کنید راهنماییم بکنین ممنون میشم

مدیر
مدیر

سلام. هر دانشگاهی قوانین خود دارد و می تواند شما را به عنوان سال اول یا دوم پزشکی بپذیرد. این تغییر رشته ریسک بالای پذیرش و ویزایی دارد. مقاله مربوط به پزشکی در انگلستان را مطالعه فرمایید.

یاسین لشکری زاده
یاسین لشکری زاده

با سلام، من پزشکی عمومی ام رو از پاکستان گرفتم و دوره housejobرو هم گذروندم، قصد ادامه تحصیل برای گرفتن تخصص رو دارم. ولی بیماری هپاتیت ب هم دارم. میخواستم بدونم آیا کشورهایی هستن که با وجود این بیماری هم ویزای دانشجویی بدن؟

مدیر
مدیر

سلام. شرایط ویزایی هر کشوری متفاوت است. می توانید شانس خود را امتحان کنید.

فاطمه زبردست
فاطمه زبردست

سلام وققتون بخیر من در حال حاضر ترم چهار فناوری اطلاعات سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هستم و میخوام ببینم امکانش هست ارشد مهندسی پزشکی رو برم سوید مثلا اینکه معدلم باید چند باشه هزینه ش چجوریه و مدرک زبان باید چی باشه

مدیر
مدیر

سلام. امکان اخذ پذیرش برای شما وجود دارد. برای مدرک زبان نیز باید آیلتس ۶.۵ داشته باشید. هزینه ها نیز در مطلب مربوطه ذکر شده است.

محمدرضا
محمدرضا

باسلام حتما برای تحصیل در اتریش در رشته معماری باید چه مدرک زبانی داشته باشم ووجود مدرک زبان الزامی در ضمن معدلم ۱۷.۷۹

مدیر
مدیر

سلام. لطفا سوالتان را در بخش مربوطه بپرسید.

Ayda
Ayda

با سلام من یکی از دانش آموزان دوم دبیرستان یکی از مدارس تیزهوشان هستم(که پارسال رتبه ۶ رو بین کل کشور آورد)و معدل پارسالم ۱۹.۸۹ اومده بود میخواستم بدونم که شرایط و امتحانات ورودی دانشگاه این کشور چطور هست یا اصلا شانس قبولی رو توی دانشگاه های کشور های اروپایی دارم یا نه؟
با تشکر از سایت خوبتون

مدیر
مدیر

سلام. بله، شانس پذیر را بسته به رشته مورد علاقه تان در دانشگاه های اروپایی خواهید داشت و می توانید برای اینکار از طریق موسسات اعزام اقدام فرمایید.

Peyman
Peyman

سلام، من دو تا سوال دارم، اول اینکه من فنی حرفه ای رشته برق قدرت خوندم، ینی قبل دانشگاه ۱۱ سال خوندم و کاردانی و بعد اون کارشناسی که ترم بعد فارغ التحصیل میشم، و آیلتس ۷ دارم، با توجه به اینکه کارشناسیم نا پیوسته بوده میتونم پذیرش بگیرم؟؟؟ سوال بعدی اینکه اگه امکانش هس و برای مستر ۱ ساله اپلای کنم، چقد احتمالش هس ک دکترا هم بتونم پذیرش بگیرم تو همون سوئد؟؟

مدیر
مدیر

سلام. امکان دارد برخی دانشگاه ها مدرک شما را معادل سازی کنند و برخی دیگر خیر. اگر بتوانید پذیرش کارشناسی یا ارشد خود را در آنجا بگیرید امکان اخذ پذیرش برای دکترا نیز وجود دارد.

R,Y
R,Y

با سلام
من دانشجوی دکتری ژنتیک مولکولی در دانشگاه تربیت مدرس هستم.دوره ارشدم رو با معدل۱۸٫۰۸ ونمره پایانامه۱۹٫۸۰در دانشگاه تربیت مدرس گدروندم.میخواستم ببینم امکانش هست دوره تحقیقاتی تز دکتری خودم رو به صورت کامل در یکی از دانشگاههای سوئد بگذرونم.در واقع بصورت
.sandwich phd scholarship
ممنون میشم راهنماییم کنید.من این سوال رو از کارشناش دانشگاههای کانادا تون هم پرسیدم.
با تشکر

مدیر
مدیر

سلام. موسسات اعزام دانشحو برای دوره های تخصصی یا تحقیقاتی اقدامی انجام نمی دهند. بنابراین باید از طریق موسسات حقوقی یا خودتان شخصا از طریق مکاتبه با دانشگاه اقدام کنید.

A.M.Z
A.M.Z

با سلام

دبیرستان در سوئد چه مقدار هزینه داره؟

مدیر
مدیر

سلام. حداقل سالی ۱۰۰ میلیون باید هزینه کرد.

سامان رضايي
سامان رضايي

باسلام و عرض خسته نباشید

اینجانب دانشجوی ترم ۶ رشته شیمی دانشگاه شریف با معدل ١۶.٢٨میباشم با نمره ی تافل ١٠٠تا چه حد شانس پذیرش از دانشگاه های ممتاز سوئد را دارم؟

مدیر
مدیر

سلام. شما شانس پذیرش از دانشگاه های سوئد را دارید و می توانید اقدام کنید.

عرفان نصیری
عرفان نصیری

هزینه تحصیل در رشته پزشکی در سوئد با معدل دیپلم و پیش دانشگاهی بالاتر از ۱۹.۵ و رتبه کنکور سه رقمی چگونه است.و اصلا تحصیل در رشته پزشگی در سوئد چه شرایطی میخواهد.اگر ممکن است راهنمایی ام کنید.

مدیر
مدیر

شما باید یک دوره ی ۲ ساله ی PREMEDICAL را ابتدا گذرانده بعد از موفقیت در آزمون پایان دوره دوره ی ۵ ساله ی پزشکی در کشور سوئد شروع می شود .پزشکی در کشور سوئد به زبان سوئدی ارائه می شود.هزینه ۱ سال زندگی و تحصیل در این کشور حدود ۲۲ هزار دلار می شود.

علی علیپور
علی علیپور

درود
من تا سال دوم دبیرستان تجربی خوندم ولی سال سوم تغییر رشته دادم و دارم تصویر سازی با کامپیوتر می خوانم میخواستم بپرسم که اگه پیش دانشگاهی باز برم تجربی و معدلم بالای ۱۷ بشود و ایلتس ۷ هم داشته باشم امکان دارد بتونم برم پزشکی در سوئد بخونم ؟ حالا هر دانشگاهی که باشه من مشکلی با یادگیری زبان سوئدی ندارم بنابراین میتونم تو دانشگاه سوئدی زبان هم تحصیل کنم .

مدیر
مدیر

سلام. معمولا داشتن مدرک پیش دانشگاهی تجربی برای درخواست پذیرش در رشته پزشکی کفایت میکند. اما ممکن است نظرات دانشگاه های مختلف متفاوت باشد.

محمد فراهانی
محمد فراهانی

سلام برای تحصیل در دوره ی دکتری معدل و نمرات کارشناسی چقدر تاثیر دارن؟ بطور مثال معدل کارشناسی حدودا ۱۴ باشه ولی معدل ارشد بالای ۱۶ درضمن مدرک زبان و موضوع تحقیق هم مشکلی نداشته باشن با این شرایط شانس من چقدره؟

مدیر
مدیر

سلام. معمولا معدل و نمرات کارشناسی ارشد در نظر گرفته میشوند. اگر بقیه موارد مانند نمره زبان و پروپوزال مشکلی نباشد احتمال پذیرش شما وجود دارد.

n m
n m

سلام. من دانش اموز هستم اگه مدرک دیپلمم رو بگیرم و بخوام برای دندانپزشکی برم سوئد سالانه چقد هزینه داره؟

مدیر
مدیر

سلام. شهریه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد سالانه حدود ۲۰۰.۰۰۰ کرون سوئد است.

هدیه
هدیه

سلام می خواستم بدونم هزینه رشته تغذیه در مقطع لیسانس به ریال چقدر می شه؟

کارن
کارن

با سلام ، میخواستم بپرسم با ۲۰ ساعت کار دانشجویی در سوعد حدودا چند کرون میتوان بدست اورد …؟
و اینکه ایا برای تحصیل در سوعد پشتوانه مالی است ..؟چقدر ..؟
با تشکر …

مدیر
مدیر

سلام. ساعتی ۷ تا ۱۰ یورو. موضوع پشتوانه مالی مربوط به مسائل ویزایی است. این مجموعه تنها در مورد پروسه اخذ پذیرش اطلاعاتی ارائه میکند.

مریمی
مریمی

سلام خسته نباشید عذر میخوام من رشته ریاضی هستم و پشت کنکوری اگر قرار باشه برای تحصیل در این کشور اقدام کنم چند ماه طول میکشه؟ ازمونش چطوری است؟ و چه مرک زبانی نیاز داد؟
برای بورسیه باید چکار کرد؟

مدیر
مدیر

سلام. مدت زمان انجام این پروسه بستگی به شرایط شما دارد. برای دریافت اطلاعات کامل لطفا از طریق منوی موسسات اعزام دانشجو اقدام فرمایید.

مهتاب
مهتاب

سلام وقتتون بخیر
من دردانشگاه دولتی مهندسی معماری خوندم و معدل لیسانسم ۱۵بود.معدل دیپلمم هم ۱۷.۵.الان هم ۲۸سال سن دارم.به زبانن انگلیسی هم مسلط هستم و راحت میتونم مدارک مورد نیاز رو بگیرم.سوالم اینه که ایا میتونم در رشته داروسازی توی یکی از دانشگاههای خوب سوئد تحصیل کنم یاخیر؟اگر میتونم حدودا هزینه سالیانه اش چقدرمیشه؟سپاس

مدیر
مدیر

سلام.خیر، این رشته تقریبا در تمام کشورها محدودیت سنی زیر ۲۰ سال دارد. ضمن اینکه از نظر دانشگاه ها یا سفارت قانع کننده نیست که ۴ سال در یک رشته کاملا متفاوت تحصیل کرده باشید و الان واقعا قصد تحصیل داشته باشید. ریسک پذیرش و ویزا خواهید داشت. زمینه تحصیلی باید یکی باشد و نمیتوانید در یک رشته کاملا متفاوت ادامه تحصیل دهید.

آوين
آوين

سلام وقت شما بخیر، من دانشجو ى رشته ى ژنتیک هستم و تا زمان فارغ التحصیلى ٢۴ ساله میشم، تافل دارم و میتونم یک ساله سوئدى مسلط شم،امکان داره که من بتونم در رشته ى پزشکى یک دانشگاه معتبر سوئد پذیرفته بشم؟

مدیر
مدیر

سلام. انتخاب رشته کاملا شخصی است و بستگی به علاقه متقاضی دارد. اما در کل میتوانید رشته های مرتبط با مامایی را انتخاب کنید. هزینه نیز بستگی به رشته و دانشگاه دارد.

rezarezaeian
rezarezaeian

با سلام
من دوران تحصیلم در دانشگاه به دلایلی زیاد طول کشید ولی ارشد مهندسی الکترونیک با معدل حدود ۱۷ دارم از دانشکاه ازاد . ایلتس ۷ دارم . امکان داره از دانشکاههای معتبرآمریکا یا کانادا بتونم پذیرش بگیرم ؟ ممنون از لطف شما

مدیر
مدیر

سلام. بله، برای دکترا محدودیت سنی زیادی مطرح نیست. مهم این است که پروپوزال قوی داشته باشید تا بتوانید پذیرش دکترا بگیرید.

رضا شیرین فکر
رضا شیرین فکر

سلام. خیلی ممنون بخاطر مطالب خوبتون
چندتا سوال دارم. ممنون میشم راهنماییم کنید
۱-با معدل ۱۶ کارشناسی و زبان ۶.۵ میتونم برای کارشناسی ارشد اقدام کنم و پذیرش بگیرم؟
۲-و اگه پذیرش دادن ، چقدر احتمال بورس شدن وجود داره؟
۳- کارشناسی ارشد حسابداری تقریبا چقدر هزینه دانشگاش میشه؟
۴- از نظر شما با توجه به معدل و نمره زبان من ، برای تحصیل رایگان یا تحصیل با هزینه کم ، کدوم کشورهارو توصیه میکنید؟؟

مدیر
مدیر

سلام. شانس پذیرش دارید اما شانس بورس پایین است. شهریه دانشگاه های سوئد برای دوره های لیسانس و فوق لیسانس از حدود ۷۰.۰۰۰ کرون تا ۲۰۰.۰۰۰ کرون متغیر است.

المیرا ابراهیمی
المیرا ابراهیمی

سلام
من کارشناس مهندسی پزشکی از دانشگاه آزاد هستم، حدودا ۴ سال سابقه کار دارم و شروع به خواندن زبان برای مدرک آیلتس کردم.میخواستم برای کارشناسی ارشد همین رشته اقدام کنم. شرایط چه جوریه و اصلا امکانش هست بتونم ویزا بگیرم یا نه؟

مونا
مونا

سلام وقتتون بخیر من فارغ التحصیل رشته مدیریت صنعتی از دانشگاه بین المللی امام خمینی هستم با معدل ۱۷.۱۱ زبان هم در سطح upper intermediate هستم و در حال خوندن برای ازمون ایلتس . متاهل و دارای یک فرزند . میشه بفرمایین برای تحصیل در مقطع ارشد مرتبط با رشته ام در کشور سوئد چه شرایطی لازم دارم
با تشکر

مهشید سمیعی
مهشید سمیعی

سلام من۱۷سالمه رشتم ریاضیه امسال درکنکورسراسری رتبم ۱۴۳۲۳مجاز به تعیین رشته شدممیخام دورهی کارشناسی به سوعدبا خانواده ام مهاجرت کنم ایا شرایتش را دارم

علی
علی

سلام
من دانشجوی کارشناسی اپتومتری (بینایی سنجی) هستم.
میخواستم بدونم در سوئد چند دانشگاه برای این رشته در مقطع ارشد وجود داره؟ و اینکه هزینه گرفتن ارشد این رشته چقدر در میاد؟

wpDiscuz
  • فرم مشاوره تحصیلی