تحصیل در خارج | راهنمای تحصیل در انگلستان, تحصیل در استرالیا و آمریکا, دانشگاه های خارج از کشور, اخذ پذیرش, دریافت بورس تحصیلی, مشاوره رایگان تحصیلی

تحصیل در سوئیس

شما اینجا هستید: تحصیل در خارج » مقالات » تحصیل در سوئیس

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبعالی (8 votes, average: 4٫50 out of 5)

تحصیل در سوئیس

چرا تحصیل در سوئیس

شاید به جرات بتوان گفت تحصیل در سوئیس آرزوی بسیاری از افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که بدانیم به دلیل وجود شاخص های رفاه اجتماعی در سطح بالای خود، زندگی در سوئیس بسیار لذت بخش بوده و هر علاقه مند ادامه تحصیل در خارج را به سوی خود می کشد. در ادامه به برخی از مزایای تحصیل در سوئیس می پردازیم.

  1. ۱۷ دانشگاه از دانشگاه های سوئیس مورد تائید وزارت علوم ایران هستند و فارغ التحصیلان این دانشگاه ها می توانند با مدرک این دانشگاه ها در ایران ادامه تحصیل داده و یا مشغول به کار شوند.
  2. از نظر رتبه بندی شاخص رفاه اجتماعی (لگاتوم)، سوئیس دومین کشور از نظر سطح رفاه اجتماعی در دنیا است و این موضوع بسیاری از علاقه مندان تحصیل به خارج را به مشتاق تحصیل و زندگی در این کشور می کند.
  3. کشور سوئیس با کمترین میزان جرم، جزء امن ترین کشور های دنیا محسوب می شود.
  4. امکان کار دانشجویی به صورت ۲۰ ساعت در هفته برای دانشجویانی که در پرداخت هزینه های دانشگاه مشکل مالی دارند.
  5. تحصیل در سوئیس در مقطع کارشناسی به زبان های آلمانی یا فرانسوی بوده و در مقاطع بالاتر علاوه بر این ها به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود.

آب و هوای سوئیس

سوئیس کشوری چهار فصل است. در زمستان (ماه های دسامبر تا فوریه) اغلب اوقات برف می بارد و درجه حرارت هوا به زیر صفر می رسد. در فصل بهار (مارس تا می) هوا گرمتر از زمستان است اما هنوز لباس گرم پوشیده می شود. درجه حرارات هوا در این فصل بین ۲ تا ۱۴ درجه سانتی گراد متغیر است. در فصل تابستان (جون تا اواسط سپتامبر) آب و هوا معتدل بوده و درجه حرارت بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی گراد متغیر است. در فصل پائیز نیز (اواسط سپتامبر تا نوامبر) درجه حرارت از ۱۰ تا ۱۸ درجه سانتی گراد متغیر است. آب و هوای سوئیس معمولا معتدل است اما همیشه شرق سوئیس از غرب آن سردتر است.

برترین دانشگاه های سوئیس

دانشگاه های سوئیس به دو دسته دانشگاه های دولتی و خصوصی تقسیم شده اند. بسیاری از دانشگاه های سوئیس در رتبه بندی های جهانی مانند رتبه بندی QS، shangahy و… در لیست دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفته اند. در جدول زیر به برخی از این دانشگاه ها اشاره می شود.

Université de Fribourg /Fribourg University

Universita della Svizzera Italiana

ETH Zurich (Swiss Federal Institute of Technology/

École Polytechnique Federale of Lausanne

University of Geneva

University of Bern

University of Basel

Université de Neucahtel /Neucahtel University

University of Zurich

University of Lausanne

تحصیل در سوئیس

کارشناسی در سوئیس

طول دوره کارشناسی در سوئیس حداقل ۳ سال و حداکثر ۴ سال است. علاقه مندان به تحصیل در دوره کارشناسی در سوئیس بایستی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را دریافت کرده باشند. زبان تحصیل در این دوره آلمانی و فرانسوی است و متقاضی تحصیل در دوره کارشناسی در سوئیس بایستی مدرک زبان آلمانی B1 و یا B2 را داشته باشد. بهتر است این مدرک در ایران کسب شوند تا در اخذ ویزا پروسه راحت تری سیر شود. دانشجویان دوره کارشناسی در سوئیس حق کار به صورت ۱۰ ساعت در هفته را دارند. دانشجویان این دوره می تونند بابت هر ساعت کار دانشجویی ۱۲ تا ۱۵ فرانک دریافت کنند.

کارشناسی ارشد در سوئیس

طول دوره کارشناسی ارشد دو ساله است. در این دوره واحدها به صورت تئوری به همراه واحدهای پژوهشی است. تدریس در این دوره به زبان های آلمانی، انگلیسی و یا فرانسوی انجام می شود. بر اساس رشته و دانشگاه انتخابی این موضوع می تواند متفاوت باشد. افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان را دارند بایستی نمره آیلتس ۶ یا ۶.۵ را به دانشگاه ارائه کنند. در صورت کسب نمره کمتر می توانند دوره زبان را در دانشگاه بگذرانند تا به آن سطح مورد نظر مهارت زبان خود دست یابند. دانشجویان کارشناسی ارشد اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته را دارند. این دانشجویان به ازای هر ساعت کار دستمزدی بین ۲۰ تا ۳۰ فرانک را کسب کرده و می توانند بخشی از هزینه های خود را تامین کنند.

دانشگاه زوریخ

دکترا در سوئیس

تحصیلات در مقطع دکترا در دانشگاه های کشور سوئیس به ۲ صورت تحصیل با بورسیه تحصیلی و تحصیل در شرایطی که دانشجو شهریه ی دانشگاه را شخصا پرداخت می کند،صورت می پذیرد. سوئیس برای افرادی که در مقطع دکترا در این کشور مشغول به تحصیل هستند،حقوقی ماهیانه به میزان تقریبا ۲ هزار دلار را مدنظر قرار می دهد. به طور کلی کشور سوئیس همانند سایر کشورهای پیشتاز در بحث تحصیل ، به دانش جویان در حال تحصیل در مقطع دکترا ، توجه ویژه ای دارد و جهت پرداخت مخارج تحصیل ایشان،شرایط ویژه ای را جهت تسهیل طول دوره ی دکترا در این کشور فراهم آورده است. این دانشجویان حق کار به صورت ۲۰ ساعت در هفته را دارند که برای هر ساعت دستمزدی بین ۱۲ تا ۱۵ فرانک به دست می آید.

 هزینه های تحصیل در سوئیس

هزینه دانشگاههای دولتی در مقطع فوق لیسانس (کارشناسی ارشد) برای دانشجویان خارجی تقریباً ترمی ۷۰۰ فرانک (معادل تقریباً ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان) خواهد بود. دانشگاههای خصوصی آن تقریباً ترمی ۴۰۰۰ فرانک دریافت می نمایند.

تحصیل در سوئیس

هزینه زندگی در سوئیس

هزینه زندگی در کشور سوئیس بسته به شهر و سبک زندگی افراد متفاوت است. و در شهرها متغیر میباشد به عنوان مثال در شهرهای ژنو و زوریخ میانگین هزینه زندگی بسیار زیاد خواهد بود. هزینه ماهیانه و تقریبی:

اجاره اتاق یک نفره: ۴۵۰ فرانک (معادل تقریباً ۸۰۰,۰۰۰ تومان)

غذا: ۴۰۰ فرانک (معادل تقریباً ۷۰۰,۰۰۰ تومان)

بیمه پزشکی: ۱۵۰ فرانک (معادل تقریباً ۲۰۰,۰۰۰ تومان)

کلیه ی هزینه های اقامتی یک دانشجو حداقل ۱۰۰۰ فرانک (معادل تقریباً ۱,۶۰۰,۰۰۰ تومان) میباشد. در ژنو و زوریخ هزینه‌های ماهیانه تقریبا به ۲۰۰۰ فرانک می رسد. در اغلب شهر ها یک دانشجو هفته ای ۱۵ ساعت حق کار خواهد داشت. با کارهای ساده و خدماتی تقریبا می توان ماهیانه ۱۲۰۰ فرانک درآمد داشت.

اجازه کار دانشجویی در سوئیس

تمام دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در تمام دوره های و رشته های تحصیلی در سوئیس اجازه کار دانشجویی خواهند داشت. دانشجویان دوره کارشناسی ۱۰ ساعت و مقاطع بالاتر ۲۰ ساعت در هفته. البته دانشجویان در آخر هفته و تعطیلات ژانویه و تابستان ها که دانشگاه ها تعطیل هستند اجازه کار تمام وقت را خواهند داشت.

جهت دریافت مشاوره تحصیلی رایگان کلیک کنید.
۸۲سوال ثبت شده است
سوال / انتقاد و پیشنهاد

قوانین درج سوال

    1. سوال شما می بایست مرتبط به مطلب باشد
    2. متن سوال الزاماً باید به فارسی نوشته شود
    3. سوال خود را واضح و کامل مطرح نمایید
    4. هرگونه توهین به هر شخص منجر به مسدود شدن آی پی شما خواهد شد
    5. جهت مطلع شدن از پاسخ کارشناس, ایمیل صحیح وارد نمایید
موفق باشید
مدیریت سایت

* پاسخ سوال خود را پیدا نمی کنید ؟
کاربر گرامی, چنانچه ایمیلی مبنی بر دریافت پاسخ توسط کارشناس را دریافت کردید مطمئن باشید پاسخ به سوال شما داده شده است,
فقط کافی است در انتهای بخش سوالات بر روی کلید "بارگذاری سوالات بیشتر" کلیک کنید و یا از ابتدای بخش سوالات و در قسمت تفکیک بر روی گزینه "جدیدترین" کلیک کنید.

سوال یا دیدگاه مرتبط به این مطلب

avatar
تفکیک:   جدیدترین | قدیمی ترین
فاطمه زمانی
فاطمه زمانی

سلام برای تحصیل در رشته پزشکی در مقطع لیسانس زبان مورد نیاز فرانسوی هستش یا آلمانی؟

مدیر
مدیر

سلام. زبان این دوره آلمانی است.

رضا
رضا

سلام اگه من بخوام لیسانسمو تو سوییس بگیرم باید چیکار کنم.امسال پیش ریاضی میخونم

مدیر
مدیر

سلام. شما می توانید در حین تحصیل پیش دانشگاهی نیز اقدام فرمایید و پس از پایان این سال تحصیلی مدرک پایان تحصیلات خود را به دانشگاه ارائه کنید. داشتن مدرک زبان آلمانی نیز الزامی می باشد. می توانید از طریق موسسات مجاز اعزام دانشجو اقدام فرمایید.

هرمزان
هرمزان

با سلام
من داراى مدرک کارشناسى در رشته مهندسى کشاورزى_خاکشناسى هستم.تمایل به ادامه تحصیل دریکى ازرشته هاى مدیریت دریکى ازدانشگاه هاى دولتى سویس به زبان انگلیسى را دارم.این امکان وجود دارد؟

مدیر
مدیر

سلام. بله، این امکان وجود دارد.

سامان
سامان

باسلام,من لیسانس علوم سیاسی دانشگاه آزاد معدل:۱۵/۵۰+فوق لیسانس مطالعات خاورمیانه‌ دانشگاه تهران معدل۱۸:۳۰+لیسانس حقوق معدل۱۸/۵۰ دانشگاه آزاد تهران مرکز+فوق لیسانس حقوق بین الملل دانشگاه تهران معدل:۱۸:۵۰
رتبه ۳ مطالعات منطقه ای + رتبه ۱ حقوق بین الملل+آیلتس۷
۴ مقاله isi,به نظر شما امکان گرفتن بورس کامل و شانس بیشتر رو در کدوم دو گرایش بالا دارم؟

مدیر
مدیر

سلام. این موضوع کاملا به دانشگاه و آن کشور بستگی دارد و باید دید از نظر آن کشور کدام یکی از این دو رشته برای آن ها و با شرایط آن کشور پولسازتر است.

مهدیه شکوری
مهدیه شکوری

سلام،میشه چند تا از بهترین‌ دانشگاه های گرافیک رو توی سوییس بگین و هم اینکه از چه مدرکی پذیرش دارن و چه زبانی باید بلد باشیم برای تحصیل توی اون دانشگاه.ممنون.

مدیر
مدیر

سلام. از طریق منوی رتبه بندی و همینطور منوی موسسات اعزام اطلاعات لازم را دریافت کنید.

Sina
Sina

سلام. زبان رشته‌ی کامپیوتر در مقطع کارشناسی چیست؟

مدیر
مدیر

سلام. متقاضی تحصیل در دوره کارشناسی در سوئیس بایستی مدرک زبان آلمانی B1 و یا B2 را داشته باشد.

علي مظاهري
علي مظاهري

با سلام
من متقاضی رشته میکروبیولوژی مقطع دکترا هستیم آیا من میتوانم در این رشته در یکی از دانشگاههای کشور سوئیس با داشتن مدرک زبان انگلیسی ادامه تحصیل بدهم؟

مدیر
مدیر

سلام. بله، این امکان وجود دارد.

مریم ابراهیمی
مریم ابراهیمی

سلام . برای ارشد رشته ی آی تی و یا شبکه ، چطور میتونم ی دانشگاه دولتی ک شهریه اش پایین تره پذیرش بگیرم ؟؟

مدیر
مدیر

سلام. با موسسات معتبر اعزام دانشجو در منوی موسسات اعزام که پذیرش سوییس میگیرند تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

ساحل
ساحل

سلام,وقت به خیر,من سوالم اینه که سوییس مدرک داروسازی ایران و قبول داره؟یعنی در صورت گرفتن مدرک دکترای داروسازی در ایران میتونیم در سوییس به عنوان دکتر داروساز مشغول به کار شویم؟

مدیر
مدیر

سلام. بله، قبوا دارد. اما برای شروع کار در آنجا از شما آزمون هایی گرفته می شود تا میزان مهارت شما سنجیده شود.

ساحل
ساحل

خیلی ممنون از پاسختون,فرقی بین مدرک داروسازی دانشگاه ازاد و سراسری قائل هستن؟

مدیر
مدیر

خیر، تفاوتی ندارد.

سارا رمضاني
سارا رمضاني

باسلام و عرض خسته نباشید

اینجانب دانشجوی شیمی دانشگاه شریف با معدل ١۶.٢٨میباشم با نمره ی تافل ١٠٠ تا چه حد امکان دارد برای دانشگاه های ممتاز هلند پذیرش فول فاند بگیرم؟

باتشکر

مدیر
مدیر

سلام. شانس اخذ فاند را دارید اما ممکن است فول فاند نباشد چون به معدل بالاتری نیاز دارید.

پوريا
پوريا

سلام با معدل ١٨/۴٠ دانشگاه ازاد رشته ی بیوتکنولوژی – میشه فوق لیسانس همین رشته وهو توب سویس خوند؟؟ بورس تحصیلی با داشتن مقاله ی ISI بهم تعلق میگیره تری دانشگاه های سویس– با توجه به أینکه سربازی هم نرفتم

بعد اگه بخوام اونجا پزشکی بخونم شرایط چطوره؟؟ امکانش هست؟

مدیر
مدیر

سلام. می توانید برای فوق لیسانس اقدام کنید. مهمترین موارد در مورد بورس داشتن معدل و نمره زبان بالا می باشد. در مورد پزشکی باید گفت می بایست از طریق یکی از رشته های زیست شناسی یا کالبد شناسی اقدام کنید تا از طریق آن بتوانید در رشته پزشکی تحصیل کنید.

مريم علينژاد
مريم علينژاد

سلام
من.دانشجوی سال ۲ دندانپزشکی دانشگاه دولتی هستم.میخواستم ببینم برای دوره تخصص اگر بخوام برای سویس اقدام کنم ایا باید اونجا دوره خاصی رو دوباره بگذرونم ؟ بعد برای اپلای شدن چه معدلی رو حداقل باید داشته باشم ؟
و اینکه چه چیزایی برای اپلای شدن امتیاز محسوب میشن ؟

مدیر
مدیر

سلام. بله، باید دوره تخصص را در آنجا بگذرانید اما هیچ یک از موسسات اعزام دانشجو برای پذیرش دوره تخصص اقدام نمیکنند. برای پذیرش نیز لطفا مقاله پروسه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی را مطالعه فرمایید.

زهرا کمالی
زهرا کمالی

سلام ایا همسر شخصی که بورس شده در مقطع دکتری حق کار دارد ؟؟ چ شرایطی دارد ؟

مدیر
مدیر

سلام. بله، همسر دانشجو اجازه کار تمام وقت دارد.

سپیده
سپیده

سلام،،من کارشناس رادیولوژی هستم،،،ایا میتونم ویزای کار در بیمارستانهای سوییس رو بگیرم،،؟؟شوهرمم ارشد عمران با معدل بالا و ثبت اختراع و،،،دارن،،ایا امکان فاند گرفتن وجود داره؟؟متشکرم

مدیر
مدیر

سلام. ما تنها برای پذیرش تحصیلی راهنمایی میکنیم نه ویزای کار. امکان بورس برای همسر شما وجود دارد. میتوان یا شخصا یا از طریق موسسات اعزام اقدام کرد.

میثم
میثم

با سلام
امتیازهای ویژه ای که باعث می شود تا در دانشگاهETH راحت تر پذیرش بگیریم چیست؟ یعنی، چه چیزی/قسمتی در رزومه خیلی برای ETH مهم است؟

مدیر
مدیر

سلام. مانند دیگر دانشگاه های ممتاز داشتن رزومه خوب امتیاز ویژه ای است. داشتن معدل بالای ۱۸، و نمره زبان بالا از مهمترین موارد است.

میلاد محمدی
میلاد محمدی

سلام. با معدل ۱۷.۵ کارشناسی و ۱۸.۱ ارشد از دانشگاه سراسری شهید رجایی در رشته مهندسی عمران با ۱ مقاله علمی پژوهشی داخلی و ۳ مقاله کنفرانسی داخلی آیا شرایط مناسبی برای گرفتن اپلای در دانشگاه EPFL سوئیس دارم؟؟؟
در حال گرفتن مدرک زبان می باشم! باید تاقل بگیرم یا آیلتس؟؟؟
ممنون.

مدیر
مدیر

سلام. شانس گرفتن پذیرش را دارید و باید مدرک زبان آلمانی یا فرانسوی داشته باشید.

مهدی م
مهدی م

با سلام.میخواستم بدونم که پولی که در طی یکسال باید در حسابمون باشه تا بتونیم ویزا تحصیلی رو بگیریم چقدر باید باشه و همینطور هزینه وکیل مهاجرت برای تحصیل در کارشناسی ارشد رو میخواستم بدونم.با تشکر

مدیر
مدیر

سلام. ما تنها در مورد پذیرش راهنمایی میکنیم نه پروسه ویزا و متاسفانه هزینه وکیل را نیز اطلاعی نداریم.

رامين اكبريان
رامين اكبريان

با سلام من دانشجوی دانشگاه ازاد واحد تهران مرکز هستم خواستم ببینم شرایط ورود به دانشگاه های دولتی چیه و ایا برای تحصیل در سویس باید زبان المانی هم بلد بود. با تشکر

مدیر
مدیر

سلام.زبان تحصیل در دوره کارشناسی در سوئیس آلمانی و فرانسوی است اما برای ارشد و دکترا میتوان به انگلیسی نیز تحصیل کرد.

سمیرا انوری
سمیرا انوری

من کارشناس علوم آزمایشگاهی هستم از دانشگاه اراک با معدل ۱۷،بیس زبان خوبی ندارم.اما میخام برای ادامه تحصیل برم سوئیس !آیا امکانش هست؟

مدیر
مدیر

به هر حال برای تحصیل در یک کشور خارجی باید زبان آن کشور را در سطح معقولی بدانید. در این صورت میتوانید برای کارشناسی ارشد پذیرش بگیرید.

sanaz
sanaz

سلام من پیش تجربی دانش آموز تیزهوشان هستم با معدل بالای ۱۹ آیا امکان تحصیل در دانشکده پزشکی با کمک هزینه مالی هست؟وباید چی کار کنیم؟

مدیر
مدیر

سلام. شرط پذیرش پزشکی دانشگاه های سوئیس قبولی در آزمون ورودی این رشته است. لطفا از طریق موسسات اعزام دانشجوی معتبر اقدام فرمایید.

ندا
ندا

سلام میخواستم بدونم امکان اینکه مدرک زبان آلمانی رو تو سویس بگیرم هست؟ یا اینکه حتما باید قبل از ثبت نام مدرکو داشته باشم؟

سلام
سلام

سلام
کدام یک از دانشگاه های آمریکا، آلمان یا فرانسه رشته یادگیری حرکتی و یا رشد حرکتی که مربوط به ارشد رفتار حرکتی در تربیت بدنی است را در دوره دکتری دارند؟

امير حسين مقيم
امير حسين مقيم

سلام
جهت گرفتن پذیرش در رشته عمران مقطع ارشد به زبان آلمانى نیاز به چه سطحى از زبان آلمانى هست؟
و آیا به من که ارشد عمران از دانشگاه آزاد دارم ممکنه پذیرش بدن؟
ممنون

مدیر
مدیر

سلام.همواره برای مقطع ارشد نیاز به سطح بالایی از دانش زبان دارید. هر مدرکی که توسط وزارت علوم ایران صادر شود مورد قبول است.

عرفان صابری
عرفان صابری

سلام عرض شد
می خواستم بدونم هزینه تحصیل در فنلاند هنوز هم رایگان هست؟
و لطفا میشه به طور کلی کشورهایی که هزینه تحصیلشون رایگان هست رو برای مقطع ارشد ذکر کنید؟
ممنونم ازتون

fatemeh rad
fatemeh rad

با سلام . من ارشد نانو میخونم تهران سراسری و تمایل دارم برای دکتری از یکی از دانشگاه های سوئیس فاند کامل بگیرم. ممنون میشم راهنماییم کنین در چه صورتی میتونم فاند کامل رو بگیرم ؟ و برای دکتری نیاز هست مدرک زبان آلمانی کرفت یا نه ؟ از بعضی از دوستان شندیم که اپلای کردن برای رشته نانو بسیار سختگیری میشه و آیا کشور سوئیس هم همینطوره؟

نادرشکیب
نادرشکیب

با سلام
بنده فوق لیسانس بیوشیمی بالینی از دانشگاه علوم پزشکی (روزانه) با معدل ۱۵ هستم و دارای دو تا مقاله ISI و مدرک زبان IELTS با نمره ۶.۵ می باشم به نظر شما برای دکترا می توانم بورسیه بگیرم چون متاهل هستم بدون بورسیه برایم ادامه تحصیل میسر نیست. اگر جواب مثبت است برای چه کشورهایی می توان اقدام کرد. با تشکر

مدیر
مدیر

سلام
برای مقطع دکتری ضمن مرتبط بودن رشته ی لیسانس و فوق لیسانستون باید معدل هردو بالای ۱۶باشه،تعداد مقالات هم سطح بالای علمی شمارو ثابت میکنه و تعداد بالا تاثیر مثبت داره،نمره ی زبانتون هم کافیه ولی بهتره ۷ آکادمیک رو داشته باشید.
میتونید برای بورسیه اقدام کنید اما حالت رقابتی داره و تضمینی وجود نداره.برای مقطع دکتری هم برای کشور های استرالیا،نیوزیلند و کانادا خدمات داریم.

Ali.jam
Ali.jam

سلام خسته نباشید ؛ میخواستم بدونم که آیا داشتن مدرک پیش دانشگاهی برای پذیرش در دانشگاه الزامی هستش ؟

مدیر
مدیر

سلام
بله ریز نمرات ۲سال آخر تحصیلتون (دیپلم و پیش دانشگاهی) الزامیست.

احسان
احسان

با سلام
من امسال در رشته داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل شدم و معدلم ۱۸.۴۳ است.نمره آیلتس ۷ نیز دارم.چقدر شانس دارم که از دانشگاهای مطرح سویس پذیزش بگیرم با بورس؟

شهره نوری
شهره نوری

سلام ممنون از اینکه پاسخ گو هستید من در رشته برنامه نوسی کامپیو تر لیسانس دارم ایا من میتونم در رشته دیگری(حسابداری) برای فوق لیسانس در سوئیس در دانشگاه دولتی اقدام کنم

wpDiscuz
  • فرم مشاوره تحصیلی