تحصیل در خارج | راهنمای تحصیل در انگلستان, تحصیل در استرالیا و آمریکا, دانشگاه های خارج از کشور, اخذ پذیرش, دریافت بورس تحصیلی, مشاوره رایگان تحصیلی

دانشگاه لوند سوئد

شما اینجا هستید: تحصیل در خارج » کشور » اروپا » سوئد » دانشگاه لوند سوئد

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبعالی (4 votes, average: 4٫50 out of 5)

دانشگاه لوند سوئد در شهر لوند استان اسکانیا در سال ۱۶۶۶ در کشور سوئد تاسیس و پایه گذاری شده است. این دانشگاه دومین دانشگاه قدیمی سوئد و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا به شمار می رود. تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه ۳.۰۰۵ نفر، تعداد دانشجویان کارشناسی ۲۱.۰۲۲ نفر، کارشناسی ارشد۶.۷۱۱ نفر و دانشجویان دکترا ۲.۸۵۵ نفر می باشند. دانشگاه لوند سوئد در رتبه بندی دانشگاه های وزارت علوم جزء دانشگاه های ممتاز قرار گرفته است که از درجه علمی و اعتبار بسیار بالایی برخوردار است.

رنکینگ دانشگاه لوند سوئد

رتبه در سال ۲۰۱۵

نظام رتبه بندی

۷۰

QS

۱۱۹

Times

۱۵۰-۱۰۱

Shanghay

۲۵۳

Leiden

رنکینگ و رتبه بندی دانشگاه ها

دانشکده های دانشگاه لوند سوئد

دانشگاه لوند ۸ دانشکده دارد که تقریبا در تمامی زمینه های تحصیلی فعالیت دارد و دانشجویانی را از سراسر دنیا جذب کرده است. فهرست این دانشکده ها در جدول زیر آمده است.

دانشکده علوم انسانی

دانشکده فلسفه

دانشکده داروسازی

دانشکده حقوق

دانشکده علوم طبیعی

دانشکده علوم اجتماعی

مدرسه مدیریت و اقتصاد

دانشکده مهندسی

دانشگاه لوند سوئد

رشته های دانشگاه لوند سوئد

دانشگاه لوند سوئد طیف بسیار گسترده ای از رشته های مورد علاقه دانشجویان را تدریس می کند. این موضوع شامل دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا می شود. نمونه ای از رشته هایی که در این دانشگاه تدریس می شود مطابق جدول زیر است.

مالی و حسابداری

زیست شناسی

اقتصاد

زبانشناسی

مدیریت

فیزیک

شیمی

بیو تکنولوژی

طراحی صنعتی

حقوق بین الملل

باستان شناسی

ریاضیات

 

هزینه تحصیل در دانشگاه لوند

هزینه تحصیل در دانشگاه های سوئد تا پیش از سال ۲۰۱۱ برای دانشجویان خارجی و غیر بومی دانشگاه های این کشور رایگان بود اما پس از تغییر قوانین اتحادیه اروپا دانشجویان بین المللی نیز ملزم به پرداخت شهریه به دانشگاه های این کشور شدند. برای آگاهی از شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه لوند سوئد می توان با مراجعه به صفحه اطلاعات رشته مورد علاقه خود در این دانشگاه از شهریه رشته خود مطلع شوید. برخی از این هزینه ها مطابق جدول زیر است. لازم به ذکر است دانشجویان می توانند این مقدار را در دو قسط پرداخت کنند و در هر نوبت نیمی از شهریه را پرداخت نمایند.

رشته

هزینه (سالیانه)

حسابداری

۱۲۰.۰۰۰ کرون

مدیریت

۱۳.۰۰۰ کرون

طراحی صنعتی

۲۱۰.۰۰۰ کرون

مالی

۱۲۰.۰۰۰ کرون

اقتصاد

۱۲۰.۰۰۰ کرون

شیمی

۱۴۵.۰۰۰ کرون

 

خوابگاه دانشگاه لوند سوئد

دانشگاه لوند خوابگاه هایی را در مجاورت دانشکده ها و کلاس های درس دانشجویان فراهم کرده است. این موضوع به خصوص برای دانشجویان خارجی که پذیرش این دانشگاه را دارند مورد اهمیت است. دانشگاه لوند به برخی دانشجویان تضمین خوابگاه می دهد که یکی از آن دسته ها مربوط به دانشجویان خارجی است که پذیرش تمام وقت این دانشگاه را گرفته و شهریه خود را پرداخت کرده باشند. بنابراین در رزرو خوابگاه بایستی هم به سرعت عمل کرد و هم به این موارد توجه داشت. هزینه خوابگاه نیز کاملا بستگی به نوع خوابگاه و اتاقی است که رزرو کرده اید. در صورتی که شما اتاقی را از واحد دانشجویان بین المللی و به عنوان یک دانشجوی خارجی رزرو نموده اید، هزینه خوابگاه بین ۱۴.۰۰۰ تا ۲۳.۰۰۰ کرون برای یک ترم است. این هزینه شامل هزینه آب، برق، وسایل گرمایشی، استفاده از آشپزخانه و امکانات خشکشویی می شود. علاوه بر این بایستی هزینه ای به عنوان پیش پرداخت برای رزرو خوابگاه – پس از اخذ قرارداد خوابگاه از دانشگاه – پرداخت کنید.

دانشگاه لوند سوئد

هزینه های زندگی در سوئد

هزینه زندگی فرد در درجه اول کاملا بستگی به سبک زندگی فرد دارد. بسیاری از اماکن وجود دارد که تخفیفات خوبی برای دانشجویان در نظر گرفته اند. واحد پول سوئد کرون است که حدود ۱۱ یورو و یا ۱۴.۵ دلار است. حدود هزینه ماهیانه زندگی دانشجویی بر اساس زیر است:

هزینه غذا: ۲.۳۰۰ کرون، اقامت: ۳۲۰۰ تا ۴۸۰۰ کرون، پوشاک،تلفن،تفریحات و غیره: ۱۵۰۰ کرون

 

بورس تحصیلی دانشگاه لوند سوئد

دانشگاه لوند در سال ۲۰۱۴ حدود ۲.۱ میلیون دلار به دانشجویان خود کمک هزینه تحصیلی ارائه داده است. این دانشگاه با چند کشور(برزیل، کلمبیا، شیلی، اندونزی، مکزیک) برای ارائه کمک هزینه قرارداد همکاری دارد. انتخاب دانشجویان برای اهدای بورس تحصیلی به صورت انتخابی و بر مبنای شایستگی آکادمیک دانشجویان صورت می پذیرد. درخواست کمک هزینه منوط به درخواست و اخذ پذیرش از دانشگاه لوند می باشد. به عبارتی پس از اخذ پذیرش از دانشگاه می توان برای دریافت بورس تحصیلی اقدام کرد.

اطلاعات تماس با دانشگاه لوند

وب سایت رسمی دانشگاه لوند سوئد: www.lu.se

آدرس ایمیل: lu@lu.se

شماره تماس مستقیم دانشگاه: ۰۴۶۲۲۲۰۰۰۰

 

جهت دریافت مشاوره تحصیلی رایگان کلیک کنید.
دسته بندی ها: ,,
۳سوال ثبت شده است
سوال / انتقاد و پیشنهاد

قوانین درج سوال

    1. سوال شما می بایست مرتبط به مطلب باشد
    2. متن سوال الزاماً باید به فارسی نوشته شود
    3. سوال خود را واضح و کامل مطرح نمایید
    4. هرگونه توهین به هر شخص منجر به مسدود شدن آی پی شما خواهد شد
    5. جهت مطلع شدن از پاسخ کارشناس, ایمیل صحیح وارد نمایید
موفق باشید
مدیریت سایت

* پاسخ سوال خود را پیدا نمی کنید ؟
کاربر گرامی, چنانچه ایمیلی مبنی بر دریافت پاسخ توسط کارشناس را دریافت کردید مطمئن باشید پاسخ به سوال شما داده شده است,
فقط کافی است در انتهای بخش سوالات بر روی کلید "بارگذاری سوالات بیشتر" کلیک کنید و یا از ابتدای بخش سوالات و در قسمت تفکیک بر روی گزینه "جدیدترین" کلیک کنید.

سوال یا دیدگاه مرتبط به این مطلب

avatar
تفکیک:   جدیدترین | قدیمی ترین
ناديا پاس
ناديا پاس

شهریه مقطع ارشد دانشگاه لوند چقدر هست؟بدون در نظر گرفتن هزینه خابگاه و غذا،برای ارشد حقوق

ویکتوریا شمس
ویکتوریا شمس

دانشگاه لوند رشته دندانپزشکی یا پزشکی داره ؟؟ممنون

کارشناس
کارشناس

سلام ,بله این رشته ها رودارد داخل سایت دانشگاه میتونید شرایط پذیرش در این رشته ها را چک کنید.

wpDiscuz
  • فرم مشاوره تحصیلی