تحصیل در خارج | راهنمای تحصیل در انگلستان, تحصیل در استرالیا و آمریکا, دانشگاه های خارج از کشور, اخذ پذیرش, دریافت بورس تحصیلی, مشاوره رایگان تحصیلی

مراحل دریافت بورس تحصیلی

شما اینجا هستید: تحصیل در خارج » مقالات » مراحل دریافت بورس تحصیلی

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبعالی (29 votes, average: 4٫28 out of 5)

دریافت بورس تحصیلی

بسیاری از متقاضیان و علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور به دلایل مختلف تمایل به دریافت بورس تحصیلی و کمک هزینه دارند. اما شرایط مختلفی در کشورها و دانشگاه های مختلف وجود دارد. دریافت بورس تحصیلی شرایطی دارد که به عمده ترین آن ها اشاره می شود.

مراحل دریافت بورس تحصیلی

  • انتخاب کشور: قطعا مهمترین و اصلی ترین دغدغه بسیاری از افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج را دارند، انتخاب کشور است. در کشورهای مختلف شرایط مختلفی و متفاوتی جهت اخذ کمک هزینه و بورس تحصیلی وجود دارد که متقاضیان باید با بررسی دقیق آن ها و کسب اطلاعات لازم از منابع مختلف مانند سایت دانشگاه ها، سفارتخانه آن کشور و دیگر منابع معتبر درخواست اخذ این کمک هزینه را از دانشگاه و آن کشور داشته باشند.
  • انتخاب دانشگاه: متقاضیان و علاقه مندان به دریافت انواع کمک هزینه ها بایستی با برقراری ارتباط مستقیم با دانشگاه از طریق تماس تلفنی، ایمیل و یا سایت دانشگاه اطلاعات خود را در مورد شرایط اخذ بورس های تحصیلی مختلف آن دانشگاه کامل نمایند.
  • مدارک مورد نیاز: مهمترین و اصلی ترین مرحله در اقدام برای درخواست و نهایتا دریافت یک بورسی تحصیلی داشتن اطلاعات کافی در مورد شرایط هر فردی است که می تواند این کمک هزینه ها را دریافت نماید که به مهمترین آن ها در زیر اشاره شده است:
  • تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر دولتی کشور: یکی از مهمترین فاکتورهایی که موجب می شود دانشگاهی به یک متقاضی بورس تحصیلی اختصاص دهد انتخاب قبلی محل تحصیل وی است. دانشگاه های هر کشور بر اساس استانداردهای جهانی، دانشگاه های طراز اول و برتر دیگر کشورها را میشناسند و در امتیاز بندی خود برای آن ها امتیاز ویژه ای قائل می باشند.
  • داشتن مقاله و طرح های تحقیقاتی: قطعا یکی از فاکتورهای بسیار تاثیر گذار در انتخاب یک فرد برای اختصاص بورس تحصیلی به وی داشتن مقالات داخلی و خارجی آن فرد است. در صورتی که فرد مقاله ای را – مخصوصا مقالات در مجلات معتبر بین المللی – داشته باشند نمره بهتری در این رقابت کسب خواهند کرد.
  • ثبت اختراع: در صورتی که فرد اختراعی را در کشور خود و یا دیگر کشورها به ثبت رسانده باشد، این موضوع کمک خوبی به وی در اخذ بورس تحصیلی خواهد داشت.
  • معدل: داشتن معدل الف (بالای ۱۷) نیز از دیگر فاکتورهای بسیار تاثیر گذار است. گاهی این سوال پیش می آید که آیا تفاوت معدل در دانشگاه های دولتی و سراسری ایران و دانشگاه های آزاد، پیام نور، غیر انتفاعی و … مورد توجه قرار می گیرد یا خیر؟ و آیا بین معدل کسی که در یک دانشگاه دولتی تحصیل کرده و کسی که در یک دانشگاه آزاد و … تحصیل کرده وجود دارد و برای کسانی که در دانشگاه های دولتی تحصیل کرده اند امتیازی در این مورد وجود دارد یا خیر. در اینجا باید گفت تفاوت خاصی در این مورد میان این دانشگاه ها وجود ندارد و فرد در هر دانشگاهی که تحصیل کرده باید معدل بالایی داشته باشد تا بتواند کمک هزینه دریافت نماید.
  • نمره زبان: داشتن نمره زبان خوب تافل و آیلتس یکی از فاکتورهای بسیار مهم در اخذ بورس تحصیلی است. این نمرات هر چند برای مقاطع تحصیلی مختلف، متفاوت است اما به طور کلی تافل بالای ۱۰۰ و آیلتس بالای ۷ مورد نیاز است.
  • داشتن توصیه نامه: گرفتن توصیه نامه های قوی از اساتید و محققان برجسته کمک خوبی در این پروسه می تواند باشد.
  • ارتباط گرفتن با یک استاد: این مورد مخصوصا برای دانشجویان متقاضی مقطع دکترا بسیار مهم است. اگر برایتان مقدور است با استادی در دانشگاه ارتباط بگیرید و موضوع تحقیقاتی خود را برای وی ارسال کنید. قطعا اگر موضوع شما به نظرش جالب و نو بیاید که در حیطه تحصیلی وی بوده و قبلا نیز انجام نشده باشد، درخواست بورس و کمک هزینه برای شما از طرف وی به دانشگاه ارائه خواهد شد.
  • شرکت در دوره ها، کنفرانس ها، همایش ها و کارگاه های آموزشی: اگر فردی مدارکی دال بر شرکت در دوره ها و کنفرانس های علمی، عملی و آموزشی داشته باشد و علاقه خود را به رشته درخواستی وی نشان دهد، این مورد در روند پروسه پذیرش و اخذ بورس تحصیلی وی تاثیر گذار خواهد بود.
  • سن متقاضی: سن متقاضی برای دوره های تحصیلی مختلف، متفاوت است. برای متقاضی مقطع لیسانس نباید فاصله و گپ طولانی میان دیپلم و درخواست وی برای کارشناسی افتاده باشد مگر اینکه دلیل قانع کننده ای ارائه کند. برای متقاضی کارشناسی ارشد نیز همینطور و نباید فاصله زیادی وجود داشته باشد. اما برای متقاضیان دکترا این موضوع کمی متفاوت است و در صورت داشتن گپ تحصیلی خرده زیادی بر وی نمیتوان گرفت. البته بهتر است که این گپ با کارهای پژوهشی، سابقه کار مرتبط با رشته و … نشان دهده شود.
  • مراجعه به کنسولگری کشور مورد نظر: سعی کنید پیش از هر چیزی از سفارت کشوری که قصد درخواست بورس و کمک هزینه تحصیلی از دانشگاه های آن را دارید مشاوره بگیرید و پروسه کامل و قانونی آن را جویا شوید.

دریافت بورس تحصیلی

روال اعطای بورس تحصیلی و اعلام دانشگاته ها در مورد اخذ بورس و کمک هزینه تحصیلی متفاوت است. ممکن است دانشگاهی اعلام کند که تمام مدارک خود را برای دانشگاه ارسال کنید تا با بررسی آن ها تخمین بزنیم که چقدر کمک هزینه می توان به آن فرد اختصاص داد، سپس با ارسال مدارک توسط فرد، دانشگاه نامه پذیرش وی را ارسال کرده و در آن مقدار تخفیف و کمک هزینه را بر اساس شرایط وی، به وی اعلام کند.  اما دانشگاهی دیگر اعلام کند که رشته های x و y به مقدار z بورس تحصیلی به دانشجویان جدیدالورود یا قدیمی خود اختصاص داده اند و درخواست کند که مدارک خود را برای بررسی و ارزیابی به دانشگاه در یک ددلاین خاص ارائه نمایند.

جهت دریافت مشاوره تحصیلی رایگان کلیک کنید.
دسته بندی ها: ,
۱۷۷سوال ثبت شده است
سوال / انتقاد و پیشنهاد

قوانین درج سوال

    1. سوال شما می بایست مرتبط به مطلب باشد
    2. متن سوال الزاماً باید به فارسی نوشته شود
    3. سوال خود را واضح و کامل مطرح نمایید
    4. هرگونه توهین به هر شخص منجر به مسدود شدن آی پی شما خواهد شد
    5. جهت مطلع شدن از پاسخ کارشناس, ایمیل صحیح وارد نمایید
موفق باشید
مدیریت سایت

* پاسخ سوال خود را پیدا نمی کنید ؟
کاربر گرامی, چنانچه ایمیلی مبنی بر دریافت پاسخ توسط کارشناس را دریافت کردید مطمئن باشید پاسخ به سوال شما داده شده است,
فقط کافی است در انتهای بخش سوالات بر روی کلید "بارگذاری سوالات بیشتر" کلیک کنید و یا از ابتدای بخش سوالات و در قسمت تفکیک بر روی گزینه "جدیدترین" کلیک کنید.

سوال یا دیدگاه مرتبط به این مطلب

avatar
تفکیک:   جدیدترین | قدیمی ترین
hq
hq

باسلام و تشکر از مقاله خوبتان
در قسمتی از مطلب گفته شده (داشتن مقاله و طرح های تحقیقاتی)(مخصوصا مقالات در مجلات معتبر بین المللی)

لطفا لیستی از نام مجلات معتبر و جشنواره های معتبر بین المللی قرار دهید.

باتشکر

مدیر
مدیر

سلام
این لیست شامل موارد زیر می باشد:
مجلات Emerald, Elsevier. Springer, Proquest, Sage, … , در مورد جشنواره ها نیز به لینک زیر مراجعه فرمایید.
http://www.worldsciencefestival.com/

علی
علی

زمان اقدام برای بورسیه باید قبل از رفتن به سفارت باشه

مدیر
مدیر

بله. قطعا زمان اقدام برای بررسی شرایط شما توسط دانشگاه برای درخواست بورس و کمک هزینه پیش از انجام هر کار دیگری در این پروسه است.

ماریا
ماریا

با سلام.من لیسانس مدیریت بازرگانی از پیام نور دارم با معدل ۱۵.۵ . الان دارم ارشد مدیریت آی تی دانشگاه تهران میخونم.دوست دارم واسه دکترا از یکی از دانشگاه های خوب امریکا بورس بگیرم.ایا معدل لیسانس و پیام نور بودنش تاثیر منفی داره؟امیدی دارم؟

مدیر
مدیر

سلام. تاثیر دارد اما به دیگر شرایط شما نیز بستگی دارد و صرف اینکه در دوره کارشناسی در دانشگاه پیام نور تحصیل کرده اید همه چیز را تغییر نمی دهد.

مرسده
مرسده

با سلام و احترام
سوالی داشتم از حضورتون
امکان گرفتن بورس تحصیلی از دانشگاه های آمریکا و کانادا برای رشته مهندی صنایع برای کسی که معدل دیپلمش ۱۹.۵ به بالا و معدل کارشناسیش ۱۷.۵و معدل ارشدش ۱۹ به بالا بوده وهمینطور داشتن یه مقاله isi و نمره تافل خوب
البته از دانشگاه معمولی مث صنعتی ارومیه وجود داره؟؟؟؟؟
لطفا اگه امکانش باشه بگید کدوم دانشگاها
باتشکر از وقتی که میگذارید

مدیر
مدیر

سلام. رزومه خوبی دارید و می توانید مدارک خود را برای دانشگاه ها ارسال کنید تا بر اساس قواعد دانشگاه ها میزان بورس اختصاص یافته به شما مشخص گردد. احتمال گرفتن بورس از دانشگاه های خوب و متوسط نسبت به دانشگا های ممتاز بیشتر است.

محمد
محمد

سلام.اگه تو یک دانشگاه ایرانی اول تحصیل کنی بعد بخوای بورسیه بگیری بازم باید آزمون ورودیشو بدی یا دیگه نیازی به دادن آزمون ورودی نیست؟و درصورتی که بدون تحصیل تو دانشگاه ایرانی بخوای بری باید چه آزمونی رو بدی؟SAT؟یک توضیحی هم اگر می شود درباره آزمونش بدید ممنون میشم.

مدیر
مدیر

سلام. برای گرفتن پذیرش یا بورس در صورتی که رشته مدنظر شما آزمون ورودی داشته باشد باید نمره قبولی در این آزمون را به دست آورید. در مورد آزمون های مختلف در منوی آزمون های زبان در سایت توضیح داده شده است.

محمد
محمد

سلام.من الان پیش دانشگاهیم و کنکور دارم. می خواستم بمونم ک اگه آزمون sat رو بدم و نمره خوبی بگیرم ازش دیگ میتونم به دانشگاه هاروارد برم یا چیزای دیگه هم نیاز داره؟درباره آزمونش هم اگه میشه بگین سخته و کلا چجوریه.

مدیر
مدیر

سلام. مسلما مدارک دیگری هم نیاز است. در حالت کلی آزمون و شرایط ورود به این دانشگاه ها، که جزء دانشگاه های طراز اول دنیا هستند از دیگر دانشگاه ها مشکل تر است. لطفا مقاله دانشگاه هاروارد و همینطور مقاله مراحل دریافت پذیرش تحصیلی را مطالعه فرمایید.

مهدی فخار
مهدی فخار

سلام و ادب.برای مقطع ارشد رشتهی شهرسازی با با معدل ۱۵.۳۰ و نمره آیلس ۶.۵ و مقاله ی داخلی آیا امکان گرفتن بورس یا کمک هزینه از هر کشوری وجود دارد یا خیر نباید امید داشت؟

مدیر
مدیر

سلام. امکان گرفتن درصدی از شهریه یا کمک هزینه زندگی بستگی به دانشگاه دارد و این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید از کمک هزینه دانشگاه استفاده کنید.

sadegh
sadegh

سلام و وقت به خیر.امکان گرفتن بورس آمریکا برای مقطع دکترا با معدل لیسانس ۱۵.۹۰ و ارشد ۱۸.۵ و ایلتس ۷ وجود داره؟مخصوصا پنسیلوانیا!!

مدیر
مدیر

سلام. لطفا مقاله بررسی شرایط اخذ بورس تحصیلی را مطالعه بفرمایید.

ARTEMIS
ARTEMIS

با سلام اگر بخواهیم برای مقطع کارشناسی در رشته ی نجوم از دانشگاهM I T بورسیه بگیریم چه مدارک و شرایطی براش وجود داره.لطفا راهنمائی کنید.

مدیر
مدیر

سلام. لطفا به مقاله بررسی شرایط اخذ بورس تحصیلی مراجعه فرمایید.

م . ع
م . ع

سلام خیلی ممنون از توضیحات شما…
برای بورسیه پزشکی دانشگاه های برتر برای رتبه های برتر کنکور چه زمانی باید اقدام کرد ؟؟ وبه چه صورت؟
اصلا امکان بورسیه شدن وجود داره؟؟؟؟
ممنون میشم اگر پاسخ بدهید..

مدیر
مدیر

سلام. رتبه برتر کنکور شدن یک امتیاز مثبت است و نشان می دهد شما نمرات خوبی داشته اید و معدل بالایی دارد. بنابراین بر اساس قوانین هر کشور این موضوع یک امتیاز مثبت برای شما در نظر گرفته میشود. مثلا ممکن است در ورود شما به دوره پزشکی تاثیرگذار نباشد اما پس از آن در اخذ کمک هزینه تاثیر داشته باشد.

بهزاد یعقوبی
بهزاد یعقوبی

سلام
بعد از گرفتن پذیرش از دانشگاه و در حین تحصیل هم امکان درخواست کمک هزینه و فاند وجود داره یا تنها یک بار قبل از گرفتن پذیرش میشه درخواست کرد؟؟

مدیر
مدیر

سلام. در حین تحصیل می توان درخواست تخفیف شهریه و یا قسط بندی شهریه و یا درخواست وام دانشجویی داد.

تقی آبادی
تقی آبادی

با عرض سلام و خسته نباشید میخواستم خدمتتون بپرسم برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه هاروارد با داشتن نمره ایتلس ۶.۵ و ثبت اختراع و داشتن چند مقاله ISI میشه بورس کامل شد اعم از هزینه زندگی و شهریه دانشگاه؟ و اگر متاهل باشی شرایط برای رفتن چه طور میشه؟ و بعد اینکه رشته نانو دارو دارد برای دکترا و رشته های مرتبط با زیست سلولی مولکولی چیا هست؟ ممنون میشم راهنمایی کنید ببخشید سوال ها زیاد شد!!

مدیر
مدیر

سلامو برای اخذ بورس باید معدل بالای ۱۸ و آیلتس بالای ۷ داشته باشید. در صورت متاهل بودن بهتر است ابتدا خود دانشجو ویزا شود بعد برای همسر اقدام شود. در مورد رشته نیز هر رشته ای که واحدهای اصلی مشترک با شما را داشته باشید می توانید ادامه دهید.

سامان
سامان

باسلام و عرض خسته نباشید
میخواستم بپرسم معدلی که در این مقاله ذکر شده ضریب معدلی که برای دانشگاه ها در کنکور ارشد در نظر گرفته شده تاثیرگزار است؟برای مثال اگر فردی در دانشگاه تهران که ضریب آن١.١است معدل١۶.۵داشته باشد به ١٨.١۵ارتقا می یابد؟

مدیر
مدیر

سلام. متاسفانه دانشگاه ها ارتباطی میان معدل و نوع دانشگاه تحصیلی قائل نشده اند. دو مورد اساس معدل و نمره زبان بالا است. اما قطعا در درجه بعدی نوع دانشگاه مطرح خواهد بود و ضریب بورس شدن را بالا خواهد برد.

پویا رضایی شیرازی
پویا رضایی شیرازی

سلام روزتون به خیر . من پشت کنکوریم . سال اولی که کنکور دادم فیزیک رو ۱۰۰ درصد و ریاضی رو ۹۸ درصد زدم . ولی ازاونجایی که دروس عمومی رو اصلا نزدم ، نتونستم رتبه ی خوبی بیارم .
معدل دیپلمم ۱۴ هست و معدل پیش دانشگاهیم ۲۰ . همچنین نمره ی تافلم ۹۰ هست که فک کنم خوب باشه !! میخواستم بدونم برای اخذ بورسیه ی تحصیلی نمره ی کاملی که در فیزیک و ریاضیات کسب کردم نمیتونه باعث بشه به من بورسیه بدن . منظورم اینه که کسب درصد های ۱۰۰ در این ۲ درس امتیازی برای من محسوب نمیشه ؟
اگر تو آزمون sat یا هر آزمون دیگه ای هم شرکت کنم میدونم که بالاترین امتیازو به دست می

مدیر
مدیر

سلام. اگر در رشته هایی مانند مهندسی بخواهید تحصیل کنید که این درس ها در آن رشته مهم هستند ممکن ایت پذیرش بگیرید. این کاملا به نظر دانشگاه بستگی دارد که به شما پذیرش یا بورس بدهد. بورس معمولا به مقاطع فوق لیسانس به بالا اختصاص می یابد.

ramin
ramin

سلام
من لیسانس فیزیک وفوق لیسانس فیزیک اتمی مولکولی از دانشگاه شهید رجایی با معدل لیسانس ۱۹/۲۶ و ارشد ۱۹/۱۵ و دارای ۵ مقاله isi و۶ مقاله داخلی می تونم بورسیه تحصیلی بگیرم؟ تو کدوم دانشگاه؟ واینکه از لحاط مادی چقدر بهک کمک می کنن لطفا توضیحات کامل بدید
ممنون میشم اگر پاسخ بدید

مدیر
مدیر

سلام. شرایط دریافت بورس را دارید. به این شرط که نمره زبان بالا داشته باشید و پروپوزال شما توسط استاد تایید شود. و در صورتی که دانشگاه یا استاد در آن زمان بودجه برای اعطای بورس را داشته باشد. بر اساس تشخیص دانشگاه در مورد رزومه شما میتواند کل هزینه تحصیل و زندگی را شامل شود و یا کمتر.

جواد حسین زاده
جواد حسین زاده

سلام
من دانشجوی کارشناسی زمین شناسی دانشگاه فردوسی مشهد با معدل ۱۵ هستم،مقاله ای رو دارم مینویسم میخواستم بدونم اگر مقاله isi ام پذیرفته بشه ونمره آیلتسم ۷ بشه چقدر شانس پذیرش به کانادا رو دارم؟
با تشکر از جواب دادنتون

مدیر
مدیر

سلام. شانس پذیرش را دارید اما برای بورس شدن، اولین شرط داشتن معدل بالا است. بقیه موارد در درجه دوم اهمیت دارند.

بهار
بهار

سلام
ببخشید می‌خواستم بدونم برای رشته ی مهندسی پزشکی چه دانشگاه هایی پذیرش دارن؟
و اینکه من دانشجوی این رشته در دانشگاه اصفهان هستم و به دلیل محدودیت دانشگاه ها در این رشته دانشگاه اصفهان بعد از امیرکبیر هست و رتبه ی دومو داره. آیا من با این شرایط شانسی برای پذیرش دارم؟؟ و دانشگاه من جزو دانشگاه های معتبر محسوب میشه با توجه به رشتم؟؟

مدیر
مدیر

سلام. بله، جزء دانشگاه های معتبر می باشید و در صورت داشتن شرایط دیگر میتوانید بورس بگیرید. در مورد دانشگاه ها، دانشگاه های زیادی رشته شما را دارند که در اینجا نمیتوان به تمام آن ها اشاره کرد. ضمن اینکه به کشور خاصی هم اشاره نکرده اید.

Maryam
Maryam

سلام به نظر شما بورس گرفتن از کدام کشور و دانشگاه راحت تر است؟

فرانک قدیمی
فرانک قدیمی

سلام؛ تو یکی از شرایط نوشتید دانشگاه های سراسری کشور؛یعنی منکه دانشگاه آزاد درس میخونم نمیتونم برای مقطع فوق لیسانس بورسیه بگیرم؟؟؟

مدیر
مدیر

سلام. اولویت با دانشگاه های سراسری است. در درجه اول معدل و نمره زبان ملاک است. سپس دانشگاه و مقالات و …

مهدی
مهدی

سلام و عرض ادب . با معدل ۱۶ ارشد تربیت بدنی ، داشتن دو مقاله پذیرش شده کنفرانسهای بین المللی ، سه مقاله کنفرانسهای داخلی ،دومقاله isc و نمره زبان تافل امکان گرفتن بورسیه دکترا را دارم ؟کدام کشور شرایطش برای رشته من
بهتره؟ البته اسپانیا و آلمان مدنظر خودمه

مدیر
مدیر

سلام. نمیتوان گفت کدام کشور بهتر است. هر یک خوبی ها و بدی های خود را دارد و کاملا بستگی به شرایط دانشجو دارد.

هلیا
هلیا

سلام. آیا درس خواندن در مقطع لیسناس در یک دانشگاه غیر دولتی تاثیر منفی برای گرفتن بورس در مقطع کارشناسی ارشد میزاره؟ چقدر؟

مدیر
مدیر

سلام. در درجه اول معدل و نمره زبان تاثیر گذار است و سپس نوع دانشگاه.

ramin
ramin

سلام
من تو یکی از دانشگاه های آلمان بورسیه تحصیلی تو دکتری قبول شدم، دانشگاهی که تو آلمان هست تمام مدارکم رو تایید کرده و فقط منتظرن که برم اونجا ولی من متعهد به خدمت آموزش وپرورشم و هنوز تعهد خدمتم تموم نشده و نه کارت پایان خدمتی دارم نه چیزی، انصرافم نمی ذارن بدم هزینش رو خیلی بر آورد می کنن چون باید ۸ سال خدمت می کردم که ۶سالش پرشده ،
به نظرتون چکار کنم ؟؟؟
خواهش می کنم راهنمایی ام کنید

مدیر
مدیر

سلام. لطفا از طریق منوی موسسات اعزام دانشجو و یا موسسات حقوقی اقدام فرمایید.

پ.ع
پ.ع

سلام
من لیسانس مترجمی زبان انگلیسی با معدل ۱۶.۴۰از یک دانشگاه دولتی دارم.نمره ی ایلتزم ۷.۵ و جی ار ای هم دارم.ایا امکان گرفتن بورس برای من هست یا معدلم قابل قبول نیست؟

مدیر
مدیر

سلام. معیارهای اولیه معدل بالای ۱۸ و آیلتس بالای ۷ است. اما احتمال دارد به دلیل آیلتس بالاتری که دارید کمبود معدلتان جبران شود.

افروز
افروز

سلام.من ۳۲ سالمه کارشناسی ریاضی محض از پیام نور رو با معدل ۱۲.۱۳صدم،۶سال پیش اخذ کردم.کارشناسی ارشد رو کامپیوتر شرکت کردم و۲سال هست که هوش مصنوعی رو در غیر انتفاعی قبول میشم اما به دلیل اینکه میخوام برا دکترا به دانشگاه هاروارد برم،برای قبولی در یک دانشگاه خوب ایرانی ،همچنان پشت کنکورم.چون میدونم شرایطم اصلا خوب نیست،بالاخص معدل لیسانسم،بنظرتون با چه فاکتورهایی میتونم جبرانش کنم و برنامه ریزیم رو از هم اکنون بر اون اساس پایه بذارم؟وآیاتغییر رشته ی من یک فاکتور منفی محسوب میشه؟و اصلا امید به رفتن به هاروارد برای من با چنین شرایطی،یک امید واهیه؟

مدیر
مدیر

سلام. قبولی در یک دانشگاه خوب، معدل بالای ۱۸، آیلتس بالای ۷، داشتن مقاله داخلی و خارجی، طرح های پژوهشی، نوشتن کتاب، ثبت اختراع و …. از مواردی هستند که میتوانند تاثیر گذار باشد.

یلدا
یلدا

سلام.با تشکر از سایت خوبتون
من ۱۶سالم هست و به تازگی انتخاب رشته کردم(ریاضی)و با معدل ۱۹.۹۳ در یکی از بهترین مدارس غیرانتفاعی مشهد در حال تحصیل هستم به ریاضی هم بشدت علاقه دارم و در المپیاد ریاضی استانی مقام دارم می‌خواستم بدونم اگر معدل پیش دانشگاهیم خوب باشه و وارد دانشگاه دولتی(فردوسی)بشم باید دو سال فوق دیپلم رو باید بخونم و بعد بورسه میاد(اگه بیاد)و برای آزمون آیلتس باید زبان تموم شه؟ومحدودیت سنی نداره؟

مدیر
مدیر

سلام. برای کارشناسی آیلتس ۶ لازم است. بورس تنها به مقاطع فوق لیسانس به بالا تعلق میگیرد.

رضا شیرین فکر
رضا شیرین فکر

با سلام. در دانشگاه سراسری اما شبانه درس میخونم و روزانه نیستم.در پذیرش گرفتن یا بورسیه گرفتن ، این موضوع شبانه ، آیا تاثیر داره؟ اگه داره چقدر تاثیر گذار است؟ وضغیت من مثل بچه های دانشگاه آزاد یا پیام نور میشه؟
ممنون از پاسخگویی

مدیر
مدیر

سلام. خیر، تفاوتی با روزانه نخواهید داشت.

sara
sara

باسلام و تشکر از سایت خوبتان
دانشجوی ترم اخر ارشد یکی از واحدهای دانشگاه ازاد در رشته کامپیوتر هستم معدل ارشد ۱۸.۰۳،کارشناسی:۱۷.۵۰،کاردانی:۱۵.۷۵ ،برای ایلتس بالای ۷ دارم میخونم،مقاله isi دارم اماده میکنم-موضوع پایان نامم موضوع جدیدی هست،ایا با این شرایط امکان بورس از کانادا هست؟ و ایتالیا چطور ؟ و ایا دانشگاه ازاد بودنم از یک واحد معمولی تاثیری داره؟ممنون میشم راهنماییم کنید

مدیر
مدیر

سلام
با توجه به شرایطی که توضیح دادید میتونیدبرای بورسیه اقدام کنید اما بورسیه حالت رقابتی داره و تضمینی برای دریافت وجود نداره.
شرکت ما برای مقطع دکتری فقط برای کشور های استرالیا،نیوزیلند و کانادا خدمات داره.

سينا
سينا

سلام وقتتون بخیر،میخواستم بدونم در حوزه مهندسی،کدام دانشگاه های ایران اعتبار و نام بهتری برای گرفتن بورسیه تحصیلی دارن؟

مدیر
مدیر

سلام
رتبه ی دانشگاههای شهرهای بزرگ نسبت به شهرستانهای کوچیک بالاتره،دریافت بورسیه مستلزم شرایط خاص هست و در اکثر کشورها به دانشجویان مقاطع دکتری تعلق میگیره.

parniyan
parniyan

شرایط پذیرش از یکی از دانشگاه های مادرید با معدل دیپلم بالاو رتبه ی کنکور زیر۵۰۰چقدر است لطفا راهنمایی کنید

مدیر
مدیر

سلام
مقطع کارشناسی در اسپانیا ۴ساله میباشد. زبان تدریس در این مقطع اسپانیایی است و داشتن مدرک زبان اسپانیایی برای پذیرش الزامیست.هزینه های تحصیل و زندگی حدودا ۵۰الی ۶۰ میلیون میباشد.

ali
ali

سلام ببخشید اگر نمره ielts من بالای ۷.۵ معدل کارشناسی من بالای ۱۷ باشه میتونم تو دانشگاه های کانادا یا ژاپن درس بخونم؟

مدیر
مدیر

سلام
بله میتونید اقدام کنید. اما شرایط دیگه هم مورد بررسی قرار میگیرد.

wpDiscuz
  • فرم مشاوره تحصیلی