تحصیل در خارج | راهنمای تحصیل در انگلستان, تحصیل در استرالیا و آمریکا, دانشگاه های خارج از کشور, اخذ پذیرش, دریافت بورس تحصیلی, مشاوره رایگان تحصیلی

اخذ بورس تحصیلی استرالیا

شما اینجا هستید: تحصیل در خارج » مقالات » اخذ بورس تحصیلی استرالیا

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبعالی (3 votes, average: 5٫00 out of 5)

بورس تحصیلی استرالیا

بسیاری از متقاضیان تحصیل در استرالیا علاقه مند به آگاهی از شرایط لازم اخذ بورس تحصیلی استرالیا هستند. نکات بسیار پر اهمیتی در این طمینه وجود دارد که بدون آگاهی از آن ها نمی توان برای بورس اقدام کرد. بنابراین لازم است مواردی را برای بررسی پرونده بورس تحصیلی استرالیا بدانیم.

یکی از مهمترین نکاتی که لازم است بدانیم این است که در استرالیا و برخی کشورهای دیگر بورس الزاما به معنای دریافت تمام هزینه های تحصیل و یا تحصیل و زندگی نیست. این موضوع کاملا به رزومه فرد متقاضی بستگی داشته که چه مقدار از بورس یا همان کمک هزینه تحصیلی شامل حال وی شود. برخی از دانشگاه ها تنها شهریه، برخی بخشی از شهری و برخی تنها هزینه زندگی را می پردازند. در یک بورس کامل دانشگاه تمام هزینه تحصیل، زندگی، هزینه رفت و آمد و سفر فرد را پرداخت می کند.

بورس تحصیلی استرالیا

اخذ بورس تحصیلی استرالیا

به طور کلی چند نوع بورس در استرالیا وجود دارد:

  • بورس دولت استرالیا: دولت استرالیا بورس ها و کمک هزینه های مختلفی را برای دانشجویان خارجی خود اعلام کرده است که. بورس هایی مانند ADS،  ALA، …
  • بورس دانشگاه های استرالیا: می توان گفت این نوع بورس متداولترین نوع بورس در استرالیا است که از طرف دانشگاه های استرالیا که هر کدام سهمیه اعطای بورس های تحصیلی را به دانشجویان دارند به دانشجویان خارجی اعطا می شود. هر دانشکده سالیانه دانشجویانی را برای رشته های مختلفی بورس می کند.
  • بورس دولت ایران: دولت ایران نیز به دانشجویان ممتاز خود بورس هایی را جهت تحصیل در استرالیا ارائه میکند.
  • بورس موسسات و سازمان های خاص: این بورس نیز از طرف موسسات و نهادهای خاص که بیشتر جهت فعالیت های تحقیقاتی خود دانشجویان را بورس می کنند تا در آن زمینه خاص پس از دانشگاه از آن ها در مراکز خود استفاده کنند.

باید بدانید بورس در دوره کارشناسی ارشد و دکترا بسیار رایج تر از دوره کارشناسی است. برای دوره دکترا اگر روی موضوعی که دانشگاه پیشنهاد داده است کار کنید امکان اخذ بورس تحصیلی را بسیار بالا خواهید برد تا اینکه موضوع خود را ارائه کرده و پس از آن به دنبال یافتن استاد راهنما برای آن باشید.

برخی مدارک و شرایط لازم برای ارائه درخواست بورسیه به دانشگاه:

  • باید از دانشگاه درجه ۱ کشور خود فارغ التحصیل شده باشید.
  • معدل شما در طول دوران تحصیل خصوصا آخرین مقزع تحصیلی بسیار بااهمیت است. معمولا دانشگاه ها درخواست های متقاضیان با معدل بالای ۱۷ را با اولویت بررسی می کنند.
  • داشتن نمره زبان مورد نیاز دانشگاه . نکته مهم این است که برای بررسی پرونده بورس، نباید پذیرش مشروط داشته باشید.
  • رزومه خوب و کامل
  • ارائه هر گونه تحقیق، مقاله داخلی یا خارجی، ترجمه یا تالیف کتاب و …
  • ارائه انگیزه نامه قوی (personal statement/SOP)

برخی دانشگاه ها نیز فرم های خاصی برای دانشجویانی که قصد درخواست بررسی شرایطشان برای اخذ بورس را دارند آماده کرده اند که باید توسط متقاضیان پر شود. نکته مهم دیگری نیز که وجود دارد این است که بررسی پرونده متقاضیان بورس تحصیل در استرالیا بسیار زمانبر است و گاهی به یک سال می رسد. بنابراین زمان ارسال مدارک بسیار بااهمیت است.

جهت دریافت مشاوره تحصیلی رایگان کلیک کنید.
دسته بندی ها: ,
۲سوال ثبت شده است
سوال / انتقاد و پیشنهاد

قوانین درج سوال

    1. سوال شما می بایست مرتبط به مطلب باشد
    2. متن سوال الزاماً باید به فارسی نوشته شود
    3. سوال خود را واضح و کامل مطرح نمایید
    4. هرگونه توهین به هر شخص منجر به مسدود شدن آی پی شما خواهد شد
    5. جهت مطلع شدن از پاسخ کارشناس, ایمیل صحیح وارد نمایید
موفق باشید
مدیریت سایت

* پاسخ سوال خود را پیدا نمی کنید ؟
کاربر گرامی, چنانچه ایمیلی مبنی بر دریافت پاسخ توسط کارشناس را دریافت کردید مطمئن باشید پاسخ به سوال شما داده شده است,
فقط کافی است در انتهای بخش سوالات بر روی کلید "بارگذاری سوالات بیشتر" کلیک کنید و یا از ابتدای بخش سوالات و در قسمت تفکیک بر روی گزینه "جدیدترین" کلیک کنید.

سوال یا دیدگاه مرتبط به این مطلب

avatar
تفکیک:   جدیدترین | قدیمی ترین
behzad10
behzad10

با سلام. با توجه به اینکه نظام آموزشی تغییر کرده و مقطع آخر تحصیلی از ۴ سال به ۳ سال کاهش یافته برای اخذ پذیرش و بورسیه مقطع لیسانس نمره ی پیش دانشگاهی مورد ارزیابی قرار میگیرد یا سال سوم(تا جایی که اطلاع دارم نمره آخرین پایه تاثیر داره)؟؟ دیپلم ریاضی را سال ۹۱ و پیش را ۹۲ گرفتم.

مدیر
مدیر

سلام. برای اخذ پذیرش کارشناسی معدل دیپلم و پیش دانشگاهی هر دو نیاز است. اما نباید وقفه تحصیلی داشته باشید مگر اینکه یا دانشجو بوده باشید و انصراف دادید یا دلیل منطقی دیگری داشته باشید.

wpDiscuz
  • فرم مشاوره تحصیلی