تحصیل در خارج | راهنمای تحصیل در انگلستان, تحصیل در استرالیا و آمریکا, دانشگاه های خارج از کشور, اخذ پذیرش, دریافت بورس تحصیلی, مشاوره رایگان تحصیلی

تحصیل در ایتالیا

شما اینجا هستید: تحصیل در خارج » مقالات » تحصیل در ایتالیا

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبعالی (6 votes, average: 4٫67 out of 5)

آمارهای بسیاری وجود دارد که نشان می دهد ایتالیا یکی از کشورهایی است که دانشجویان و علاقه مندان زیادی برای تحصیل در ایتالیا وجود دارد. تحصیل در ایتالیا و در بزرگترین مراکز علمی و تحقیقاتی آن آرزوی بسیاری از دانشجویان و متقاضیان تحصیل در خارج از کشور است. هر دانشجو و یا متقاضی تحصیل در خارج دلایل خاص خود را برای ادامه تحصیل در ایتالیا ارائه می کند.

تحصیل در ایتالیا

راهنمای تحصیل در ایتالیا

مهمترین دلایلی که موجب می شود اکثر متقاضیان تحصیل در خارج از کشور این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند مواردی همچون موارد زیر می باشد:

  • طبق رتبه بندی های رسمی که هر ساله از سوی معتبرترین نظام های رنکینگ و رتبه بندی دانشگاه ها اعلام می شود، همواره دانشگاه های ایتالیا در ردیف بهترین دانشگاه های دنیا دسته بندی می شوند و بهترین رتبه ها را در این رده بندیها دارند.
  • امکان اخذ بورس تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا. معمولا امکان دریافت کمک هزینه و یا همان بورس تحصیلی در دانشگاه های ایتالیا برای ایرانیان رواج داشته و دانشجویان بسیاری هر ساله در مقاطع مختلف تحصیلی از انواع بورس های تحصیلی استفاده می کنند.
  • یکی از دیگر دلایلی که موجب می شود تحصیل در ایتالیا متقاضیان بسیاری داشته باشد این است که دوره های بسیار زیادی به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور تدریس می شود. علاقه مندان می توانند بر اساس شرایط و رشته تحصیلی خود دوره مورد نظر را انتخاب کرده و به زبان انگلیسی در آن تحصیل کنند.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های ایتالیا تقریبا رایگان است و این یکی از مزایای اصلی برای ترغیب دانشجویان برای تحصیل

در ایتالیا است.

  • تعداد ۲۵ دانشگاه ایتالیا در رتبه وزارت علوم ایران در ردیف دانشگاه های ممتاز جای گرفته اند.

برترین دانشگاه های ایتالیا

برترین دانشگاه های ایتالیا

همانطور که گفته شد تحصیل در ایتالیا مزایای بسیاری دارد. تحصیل در یکی از دانشگاه های ممتاز ایتالیا یکی از برترین فرصت هایی است که یک دانشجو می تواند داشته باشد. در زیر برخی از دانشگاه های ممتاز ایتالیا معرفی شده اند.

Universita degli studi di Pisa

Universita degli studi di Milano

Politecnico di Milano

Universita degli studi di Roma “La Sapienza”

Universita degli studi di Bologna

Universita degli studi “Federico II” di Napoli

Universita degli studi di Firenze

Politecnico di Torino

Universitả Degli Studi di Roma Tor Vergata

Universita degli studi di Padova

Universitả degli Stadi di Milano- Bicocca

Universita degli studi di Genova

Universita Cattolica del Sacro Cuore – Milano

Universita degli studi di Pavia

Universita degli studi di Torino

هزینه تحصیل در ایتالیا

هزینه تحصیل در دانشگاه های ایتالیا به دلیل یارانه ای که دولت این کشور برای آموزش عالی در نظر گرفته است بسیار ناچیز است. مزیت مهمی که وجود دارد این است میزان شهریه برای دانشجویان بومی و خارجی در ایتالیا یکسان است.

عموما دانشگاه ها در اکثر کشورهای دنیا به دو دسته دانشگاه ایالتی و دانشگاه های خصوصی تقسیم بندی شده اند. هزینه تحصیل در دانشگاه های ایالتی بسیار ارزانتر از دانشگاه های خصوصی است. به طور کلی هزینه های تحصیل در اکثر دانشگاه های مختلف دنیا بسته به رشته، مقطع تحصیلی و کیفیت دانشگاه، خصوصی یا دولتی بودن دانشگاه و … متفاوت می باشد. اما می توان گفت متوسط هزینه تحصیل در ایتالیا سالانه از ۵۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو در سال است.

هزینه زندگی در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا

قطعا هزینه زندگی در ایتالیا به شرایط، سبک زندگی و شهر محل زندگی افراد بستگی دارد. در مورد مسکن باید گفت هزینه استفاده از خوابگاه های دانشجویی در ایتالیا از ۱۵۰ تا ۲۵۰ یورو در ماه با توجه به سبک زندگی فرد متفاوت است. هزینه استفاده از سوئیت دانشجویی ماهیانه ۲۵۰ تا ۵۰۰ یورو با توجه به نوع آپارتمان متغیر است. هزینه رفت و آمد و حمل و نقل شهری را باید روزانه ۵۰ یورو در نظر گرفت.

منبع: مرجع تخصصی تحصیل در خارج

جهت دریافت مشاوره تحصیلی رایگان کلیک کنید.
۱۲۶سوال ثبت شده است
سوال / انتقاد و پیشنهاد

قوانین درج سوال

    1. سوال شما می بایست مرتبط به مطلب باشد
    2. متن سوال الزاماً باید به فارسی نوشته شود
    3. سوال خود را واضح و کامل مطرح نمایید
    4. هرگونه توهین به هر شخص منجر به مسدود شدن آی پی شما خواهد شد
    5. جهت مطلع شدن از پاسخ کارشناس, ایمیل صحیح وارد نمایید
موفق باشید
مدیریت سایت

* پاسخ سوال خود را پیدا نمی کنید ؟
کاربر گرامی, چنانچه ایمیلی مبنی بر دریافت پاسخ توسط کارشناس را دریافت کردید مطمئن باشید پاسخ به سوال شما داده شده است,
فقط کافی است در انتهای بخش سوالات بر روی کلید "بارگذاری سوالات بیشتر" کلیک کنید و یا از ابتدای بخش سوالات و در قسمت تفکیک بر روی گزینه "جدیدترین" کلیک کنید.

سوال یا دیدگاه مرتبط به این مطلب

avatar
تفکیک:   جدیدترین | قدیمی ترین
sina.d
sina.d

مرسی از مطالبتون
برای پذیرش تحصیل در رشته انگلیسی زبان مثل المان که مدرک b1 المان هم نیاز داره ،به غیر از مدرک ایلس مدرک زبان ایتالیا رو هم باید داشت؟؟

مدیر
مدیر

سلام. در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و از لینک» دانشگاه های ایتالیا جستجو کنید و رشته مورد علاقه خود را بیابید. خیر، مدرک آیلتس کافیست.

محمد هندی
babahabibi

سلام ببخشید اجازه کار هم داریم ؟؟حقوقش چقدر هست؟

مدیر
مدیر

سلام. بله، با کار دانشجویی معمولی تنها می توانید بخشی از هزینه های خود را پوشش دهید.

Zahra
Zahra

سلام ممنون از سایتتون
میخوام بدونم بهترین دانشگاه برأی کارشناسی ارشد مهندسی معماری کدوم دانشگاهه؟ ک بورسیه هم به ایرانیان بده و انگلیسی زبان باشه

مدیر
مدیر

سلام. لینک زیر مربوط به رتبه بندی شانگهای از برترین دلنشگاههای فنی و مهندسی دنیا در سال ۲۰۱۶ است. در مورد بورس اکثر این دانشگاه های با توجه به رزومه شما کمک هزینه ای را در نظر می گیرند.
http://www.shanghairanking.com/FieldENG2016.html

روزبه
روزبه

سلام من کارشناسی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی از دانشگاه سراسری دارم آیا برای علوم پایه پزشکی می توانم برای ارشد اقدام کنم و اینکه کدام دانشگاه ها این رشته ها را دارند؟

مدیر
مدیر

سلام. بله، می توانید اقدام کنید و اکثر دانشگاه ها این رشته را دارند.

تارا
تارا

سلام من لیسانس علو آزمایشگاهی دامپزشکی دارم میخواهم برای ارشد تغذیه در دانشگاه دگلی استادی میلانو اقدام کنم آیا میتوانم ۶ ماه زودتر به ایتالیا بروم و دوره زبان شرکت کنم بهم پذیرش میدهند ؟

مدیر
مدیر

سلام. خیر، در زمان اخذ پذیرش از دانشگاه نیازی به ارائه مدرک زبان نیست اما در زمان مراجعه به سفارت باید مدرک زبان خود را با نمره مورد نظر دانشگاه به سفارت ارائه کنید.

تارا
تارا

سلام
ممنون از پاسخگویی
میشه بفرمایید برای مقطع ارشد آیا فقط b1 زبان ایتالیایی کافی است یا اینکه b2,…. هم میخواهند؟

مدیر
مدیر

سلام. برای مقطع ارشد معمولا مدرک b2 هم نیاز است.

سپیده آرنگ
سپیده آرنگ

سلام من لیسانس آموزش زبان دارم … میتونم برای دانشگاه پزشکی اقدام کنم؟؟؟

مدیر
مدیر

سلام. بله، به شرطی که در آزمون ورودی پذیرفته شوید.

a.m shahryari
a.m shahryari

سلامی مجدد. ببخشید سطح ازمون ای مت ایتالیا از کنکور بالاتر و سخت تره ؟؟و اینکه برای تحصیل ÷زشکی در ایتالیا راه دیگری به جز ای مت هست؟؟

مدیر
مدیر

سلام. این آزمون در هر کجای دنیا معمولا آزمون سختی است چون مخصوص رشته پزشکی است و راه دیگری برای ورود به دوره پزشکی غیر از این وجود ندارد.

آیدا حسنی
آیدا حسنی

سلام من در حال تحصیل در رشته زبان و ادبیات انگلیسی مقطع کارشناسی در دانشگاه رازی کرمانشاه هستم برای ارشد قصد رفتن از ایران رو دارم(صرفا ایتالیا و یا آلمان) دوست دارم رشتمو تغییر بدم(فشن یا طراحی داخلی)البته رشته خودمو اگه بشه ادامه میدم
باید چه شرایطی داشته باشم؟با توجه به رشته های مورد نظرم چه کشورهایی رو پیشنهاد میدید؟
ممنون میشم اگه جواب بدید.

مدیر
مدیر

سلام. بهتر است رشته خودتان را ادامه دهید چون هم احتمال پذیرش شما بالاتر می رود و هم اینکه برای رشته های هنری باید پورتفولیو یا نمونه کار ارائه هید. بر اساس رتبه بندی جهانی QS برترین دانشگاه های رشته زبان و ادبیات انگلیسی در سال ۲۰۱۶ بر اساس لینک مربوطه می باشد.

م . ع
م . ع

سلام خیلی ممنون از توضیحات شما…
برای بورسیه پزشکی دانشگاه های برتر ایتالیا برای رتبه های برتر کنکور چه زمانی باید اقدام کرد ؟؟ وبه چه صورت؟
اصلا امکان بورسیه شدن وجود داره؟؟؟؟
ممنون میشم اگر پاسخ بدهید..

مدیر
مدیر

سلام. برای تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا باید در آزمون ورودی این رشته قبول شد. این امتحان بهIMAT معروف میباشد و سالی یکبار برگزار میشود.

یاسمن اللهی
یاسمن اللهی

با سلام
من لیسانس مترجمی زبان انگلیسی دارم. چطور میتونم برای ارشد تو دانشگاه انگلیسی زبان اپلای بدم؟ چه مدارکی و ایلتس چند میخواد؟و آیا میتونم یه رشته ی دیگر غیر از این از لیسانس به انگلیسی بخونم؟
سپاس

مدیر
مدیر

سلام. برای ارشد معمولا باید آیلتس حداقل ۶ داشته باشید. امکان تغییر رشته وجود دارد اما در رشته ای نزدیک به رشته خودتان و یا مدیریت آن هم در صورتی که سابقه کار داشته باشید.

ماندانا
ماندانا

سلام ببخشید من لیسانس بیوتکنولوژی دارم و برای ارشد میخوام بیوتکنولوژی پزشکی بخونم میتونم ایتالیا بیوتکنولوژی پزشکی بخونم؟
شامل ازمون ای مت میشه؟
کلاً میتونم ازمون پزشکی بدم با لیسانس بیوتک؟

مدیر
مدیر

سلام. لطفا از طریق منوی موسسات اعزام اقدام فرمایید.

فاطمه صباغ
فاطمه صباغ

با سلام
بنده کارشناسی ارشد رشته فرهنگ و زبان های ایران باستان از دانشگاه دولتی با معدل ۱۸ می باشم. قصد دارم برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری به همراه همسرم به ایتالیا بروم.
هدف بنده از گزفتن ویزای تحصیلی تبدیل آن به ویزای اقامت دایم می باشد.
آیا می توانم با گرفتن ویزای تخصیلی به هدف خود نائل گردم؟
لطفا بنده را راهنمایی فرمایید
با سپاس

مدیر
مدیر

سلام. ما تنها در مورد ویزای تحصیلی راهنمایی میکنیم نه اقامت.

A.M.B
A.M.B

با سلام
میخواستم درباره آزمون IMAT سوال کنم که چه شرایطی داره و از کدام مباحث هست؟(در رشته پزشکی)

مدیر
مدیر

سلام. این آزمون ۴ بخش اطلاعات عمومی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات دارد. متقاضیان رشته پزشکی باید در این آزمون نمره قبولی را کسب کنند. زمان ثبت نام در این آزمون ۱۵ جولای تا ۴ آگوست است. ثبت نام از طریق سایت universitaly.it و به صورت آنلاین است.

A.M.B
A.M.B

با سلام من برای آمادگی تو آزمون IMAT باید چیکار کنم
از دروسی هست که توی دبیرستان خوندیم یا منبعش چیه؟

مدیر
مدیر

سلام. با توجه به این که این آزمون از متقاضیانی که مدرک پیش دانشگاهی دارند اخذ میشود بنابراین در همین سطح نیز هست. البته بهتر است که با مطالعه منابع دیگر سطح خود را بالاتر ببرید. لطفا مقاله راهنمای پزشکی در ایتالیا را مطالعه فرمایید.

Farzaneh
Farzaneh

سلام .می خواستم بدونم اگر برای بورسیه ایتالیا بخوایم اقدام کنیم هم باز برای گرفتن ویزا باید به ازای هر سال تحصیلی مبلغ ۷۵۰۰یورو در حساب بانکی داشته باشیم ؟

مدیر
مدیر

سلام. خیر، نیازی به این کار نیست. شخصی به بورس گرفته مطابق با هزینه های باقیمانده باید حساب بانکی ارائه دهد.

s.s
s.s

با سلام
برای گذراندن مقطع phd در ایتالیا حساب بانکی باید چقدر و چگونه باشد؟

مدیر
مدیر

سلام. ما تنها در مورد مراحل پذیرش گرفتن راهنمایی میکنیم نه در مورد پروسه ویزا و حساب بانکی.

محمد
محمد

سلام
ببخشید من دانش آموز پیشم میخوام برای دانشگاه از بین داروسازی کانادا امریکا ایتالیا اسپانیا انگلیس آلمان و فرانسه یکیو انتخاب کنم که طبق تحقیقاتم دیدم که ایتالیا ارزون تره درسته؟غیر این کشورا کجا خوبه؟کجا هزینه درس ارزون تر میوفته البته اولیت خودم ۳ تا اول هست شانسی دارم تو این از کمک هزینه دانشگاه استفاده کنم تا تقریبا برام مناسب در بیاد؟
ممنون از سایت عالیتون فقط کاش بخش رشته ای هم میداشتین که تحصیل در رشته ملاک قرار میگرفت

مدیر
مدیر

سلام. از بین کشورهایی که فرمودید ایتالیا و آلمان معمولا کشورهای ارزانتری برای تحصیل هستند. انتخاب کشور و دانشگاه به موارد بسیار زیادی وابسته است که باید بررسی شوند.کمک هزینه یا بورس تحصیلی نیز معمولا به مقاطع بالاتر از لیسانس اختصاص می یابد. ممنون به خاطر پیشنهاد خوبتان. حتما بررسی خواهد شد.

محمد
محمد

وای اصلافکر نمیکردم به این سرعت جواب بدین
ممنون ازتون
خوب من درباره آلمان هنوز تحقیق نکردم ولی درباره ایتالیا سوال داشتم
دوتا دانشگاه ساپینزا و تورورگاتا از نظر شهریه چجورن؟تو یه سایت توشته بود تورورگاتا اکثر مواقع با دانشجو راه میاد واس شهریه

مدیر
مدیر

شهریه دانشگاه ساپینزا برای دنشجویان خارجی سالیانه ۱۰۰۰ یورو است. هر دوی این دانشگاه ها شهریه دانشجویان را قسط بندی میکنند و کمک هزینه هایی را بر اساس شایستگی به آن ها اعطا میکنند.

محمد
محمد

شرمنده بابت سوالات زیادم قول میدم سوال آخرم باشه:)
میشه ایمیل دپارتمان داروسازی دانشگاه ساپینزا و تورورگاتا رو بدین؟
بازم ممنون از این همه جوابگویی واقعا شما بهترینید

مدیر
مدیر

ایمیل دپارتان داروسازی دانشگاه ساپینزا: antonello.mai@uniroma1.it
ایمیل دپارتان داروسازی دانشگاه تورورگاتا: Studenti.stranieri@uniroma2.it
موفق باشید

رومینا
رومینا

سلام
من دانش آموز ریاضی سال سوم دبیرستان هستم.وقصد دارم بعد کنکور(برای محکم کاری کنکور را میدهم) در دانشگاه های ایتالیا یا سوییس ادامه تحصیل بدم
در خصوص رشته کامپیوتر و معماری در این کشورها
چگونگی پذیرش؟-آزمون ورودی ؟و مدارک مورد نیاز ؟و منابع درسی در خصوص آزمون؟-
هزینه کلی سالیانه یک دانشجو به طور متوسط؟
و چگونه و با چه شرایطی از کمک هزینه مالی برخوردار میتوان شد؟
و سطح زبان تا چقدر باید باشد؟وبرترین دانشگاه این کشورها برای این رشته ها کدامند؟

مدیر
مدیر

سلام. هزینه سالیانه تحصیل به طور متوسط ۱۰۰۰ یورو با توجه به دانشگاه مورد نظر است. رنکینگ دانشگاه ها برای رشته های مهندسی مطابق با لینک زیر است:
https://www.topuniversities.com/university-rankings/university-subject-rankings/2017/engineering-technology
در مورد اطلاعات تکمیلی لطفا با موسسات اعزام دانشجوی مورد تایید وزارت علوم تماس بگیرید.

Melika
Melika

سلام.من سوالی دارم در مورد اینکه ،برای تحصیل در رشته ی پزشکی در ایتالیا بعد از پیش دانشگاهی مستقیم می توان پزشکی خواند آیا معدل هم تاثیری دارد. برای بورس چه شرایطی را باید دارا بود؟
و اینکه فقط هزینه ی خدمات و دانشگاه ۵۰۰یورو میشود ؟
ممنون میشوم که پاسخ بدهید
عذر خواهی بابت طولانی شدن مطلب

مدیر
مدیر

سلام. برای تحصیل در رشته های مختلف باید در آزمون IMAT قبول شد و معدل تاثیری نخواهد داشت. از آنجاییکه رشته پزشکی همواره از گرانترین رشته ها در کشورهای مختلف می باشد بنابراین شهریه رشته پزشکی به طور متوسط در دانشگاه های مختلف حدود ۴۰۰۰ دلار می باشد.

محمد
محمد

سلام من در حال خوندن زبان واسه گرفتن ایلتس براى سفارت ایتالیا هستم اما خیلى نگرانم که نکنه به زمان سفارت نرسم
میشه راهنمایی کنین که اگر من پذیرش ثبت نام ایمت و ایلتس رو داشته باشم سفارت تا چه زمانى مدارک منو می پذیره؟

مدیر
مدیر

سلام. هر چه زودتر باید اقدام کنید. به دلیلی حساس بودن پروسه ویزا باید از طریق موسسات اعزام دانشجوی معتبر اقدام کنید. ضمن اینکه این وب سایت تنها در مورد پذیرش راهنمایی میکند نه پروسه ویزا.

Hasan.hpour
Hasan.hpour

سلام.من دانشجوی ترم آخر پرستاری دانشگاه آزادم میخاستم ببینم آیا اگه برای پزشکی ایتالیا اقدام کنم چقدر شانس این رو دارم که بورس بشم و اگه نشم مخارجش چقدره و دیگه اینکه آیا این مدرکم بکارم میاد یا نه؟ممنون

مدیر
مدیر

سلام. لطفا مقاله بررسی شرایط اخد بورس تحصیلی را مطالعه فرمایید.

Alireza
Alireza

با سلام و وقت بخیر
دانشجوی کارشناسی مکانیک از دانشگاه علم و صنعت هستم.در صورتی که موضوع پروژه ی پایانی مربوط به صنایع هوایی و نظامی باشد ، تاثیری در پروسه ی اپلای دارد؟
در صورتی که آزمون تافل را داخل کشور بدهیم ،مدرک آن معتبر است؟

مدیر
مدیر

سلام. در مورد رشته های خاص شرایط متفاوت است. شما باید در مورد رشته های مربوط به نظامی و هسته ای و … تحقیق کنید که اصلا امیدی به ویزا شدن در این رشته ها هست یا نه. آزمون آیلتس و تافل در هر کجای دنیا در صورتی که از طریق یکی از شعبه های برگزاری این آزمون انجام شود مورد تایید است. برای اطلاعات بیشتر در مورد آزمون های بین المللی زبان میتوانید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید.

وحیدرضا شکیبا
وحیدرضا شکیبا

سلام… من ۱۷ سالم هست وتا اخر شهریور امسال میتونم خارج از کشور بشم…. می خواستم ببینم در مقطع دبیرستان می توان در ایتالیا تحصیل کرد؟!و اگه میشه حدود هزینه ی تحصیل چقدر است؟!وچگونه می تونم اقدام کنم؟!…باتشکر

مدیر
مدیر

سلام. میتوانید از طریق دبیرستان های ایتالیایی که در تهران هستند اقدام کنید و پس از آن وارد دانشگاه در ایتالیا شوید. با مراجعه به این دبیرستان ها از هزینه ها اطلاع یابید.

Sina
Sina

سلام من قبولی در رشته پزشکی دانشگاه مجارستان را دارم. آیا میتونم برای انتقالی به ایتالیا اقدام کنم یا نه؟ شرایط چگونه است. ممنون

مدیر
مدیر

سلام. موسسات اعزام دانشجو اعزام از ایران به سایر کشورها را انجام میدهند. برای انتقال کمک زیادی نمیتوانند به شما داشته باشند. اما برای دریافت اطلاعات بیشتر مبتوانید از طریق منوی موسسات اعزام اطلاعات تکمیلی را دریاقت کنید.

دنیا صوفی وند
دنیا صوفی وند

سلام و وقت بخیر خدمت شما و واقعا خوشحالم با سایت شما آشنا شدم.
چون دیدم خیلی سوال هارو پاسخگو هستین .و میدونم منم بی جواب نمیمونم انشالله.
دانشجوی ترم ۳ کارشناسی طراحی داخلی دانشگاه علمی کاربردی هستم(اولین باره توی استان هرمزگان تدریس میشه این رشته در کل دانشگاه های استان)
(رزومه ندارم ) لازمه رزومه داشتن ؟من هدفم رفتن از راه تحصیل هستش اما در اصل میخوام مربیگری بدنسازیم رو اونجا ادامه بدم امکانش هست ؟یعنی اقامت تحصیلی بگیرم که از تخفیفات برخوردار شم و در اصل مربیگریمو جدی دنبال کنم ؟ من اینجا باشگاه دار هستم نمیخوام ریسک کنم بخاطر همین خیلی تحقیق میکنم

در ارتباط با بدنسازی ۳تا گواهینامه بین المللی تغذیه ،فیزیک و زیبایی اندام و حرکات اصلاحی دارم و مدرک درجه ۳ بدنسازی. در این ارتباط میتونم رشته دانشگاهی انتخاب کنم ؟
یعنی برای معماری داخلی اگر رزومه نداشته باشم میتونم برای رشته دیگه اقدام کنم ک رزومه نیاز نداشته باشه ؟

و سوال آخر اجازه این رو میدن که در باشگاه های ایتالیا مشغول کار شم ؟؟برای خرج و مخارجم؟

خیلی طولانی شد ببخشید
ممنون از شما بهترین ها

مدیر
مدیر

سلام. منظور شما از ادامه تحصیل در کدام مقطع است؟ کارشناسی یا کارشناسی ارشد؟ اگر منظورتان کارشناسی ارشد که باید با مدرک کارشناسی اقدام کنید و صبر کنید تا مدرکتان را بگیرید و اینکه باید رشته کارشناسی و ارشدتان در یک فیلد باشد. میتوانید برای کارشناسی اقدام کنید اما باید دلایل قانع کننده ای برای این کار خود داشته باشید. باید یک انگیزه نامه قوی بنویسید و در رزومه خود تمام مدارک و گواهینامه های بین المللی را عنوان کنید. با این شرایط احتمال پذیرش گرفتن در رشته تربیت بدنی وجود دارد. اما برای رشته های معماری و طراحی داخلی و … باید پورتفولیو یا نمونه کار قوی به دانشگاه ارائه کنید. در مورد کار نیز فقط میتوانید کار دانشجویی انجام دهید که طبق قوانین محدودیت ساعتی دارد.

دنیا صوفی وند
دنیا صوفی وند

سلام ممنون از پاسخ شما حقیقتش انتظار نداشتم اونقدر زود جواب بدین عیدتون هم مبارک .

میخوام برای ارشد اقدام کنم
خیلی ها میگن اصلا مدرک علمی کاربردی پذیرش نمیکنند کشورهایی مثل آلمان اتریش اسپانیا…قبولش ندارن ، درسته یا نه؟

و منظورم اینه میتونم ارشد رشته ای دیگه اقدام کنم ؟
و در ارتباط با کار اینکه همون ۲۰یا ۳۰ ساعت کار در هفته حتما باید در ارتباط با رشته تحصیلی ک در دانشگاهشون میگذرونم باشه ؟
مثلا تغییر رشته بدم ارشد رو بجای معماری روانشناسی یا هر رشته دیگه بخونم ولی کار توی باشگاه مشغول شم …میشه؟؟

بازم ی دنیا ممنونم

مدیر
مدیر

سلام. هر دانشگاهی که مدرک آن توسط وزارت علوم ایران صادر شود مورد تایید است. در مورد رشته هم باید گفت رشته قبلی و رشته بعدی که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید باید در یک فیلد باشند. اگر نه باید با نمونه کارهای قوی (برای رشته های هنری مانند معماری و …) یا یک انگیزه نامه قوی شانس پذیرش خود را امتحان کنید. کار هم حتما نباید در ارتباط با رشته تان باشد.

دنیا صوفی وند
دنیا صوفی وند

گفتین برای کارشناسی اقدام کنم ؟؟؟
من ناپیوسته خوندم یعنی با مدرک کاردانی اقدام کنم یا دیپلم ؟ یعنی از اول انتخاب رشته کنم ؟؟
من متولد ۷۱ هستم ، سنم مانعی نمیشه ؟

و اگر برای رشته تربیت بدنی پذیرش بشم منظورتون برای ارشد هستش ؟

در ارتباط با انگیزه نامه یک توضیح کوتاه محبت میکنید

سپاس

مدیر
مدیر

چون سنتان را نفرموده بودید فرض را بر این گرفتیم که کارشناسی پیوسته هستید. بله، متاسفانه به دلیل محدودیت سنی نمیتوانید برای کارشناسی مجدد اقدام کنید. در مورد انگیزه نامه نیز مطلب مربوط به انگیزه نامه یا هدف نامه را مطالعه فرمایید.

دنیا صوفی وند
دنیا صوفی وند

من متولد مرداد ماه ۷۱ هستم
بعد یکی از دوستان گفتن برای اقامت تحصیلی مبلغی حدود ۴۰تا ۶۰ میلیون ابتدای کار همرات باشه .درسته ؟ باید پرداخت شه برای خرج سال اول ؟
پس پیشنهاد شما اینه مستقیم برای ارشد همون معماری اقدام کنم ؟ امکان تغییر رشته نیست نه؟؟؟
مثلا برای روانشناسی اقدام کنم ارشد ؟
ببخشید اینقدر سوال میپرسم
شما بهترین راهنمایی هارو ب من دادین ی دنیا ممنونم دوست عزیز

مدیر
مدیر

برای شروع پروسه تحصیل و ویزای خود حتما با یک مشاور تحصیلی مشورت کنید و راهنمایی های لازم را از ایشان دریافت کنید. این ها تنها یک بخش کوچکی از موارد لازم است که خدمت شما عرض شد. لطفا از طریق منوی موسسات اعزام دانشجو با موسسات معتبر زیر نظر وزارت علوم که برای ایتالیا فعالیت دارند در ارتباط باشید و توضیحات تکمیلی را دریافت کنید چون ذکر تمام موارد در اینجا مقدور نمی باشد. موفق باشید.

پروانه اسدی
پروانه اسدی

با سلام و تشکر از مطالب مفیدتون
من ارشد آموزش زبان انگلیسی هستم برای ادامه در مقطع دکتری نیاز به گرفتن مدرک ایلتس هست؟

مدیر
مدیر

سلام. برای اخذ پذیرش دوره دکترا باید پروپوزال داشته باید تا بر اساس آن تصمیم گرفته شود که به شما پذیرش بدهند یا خیر. پس از تایید پروپوزال، استاد راهنما با شما مصاحبه خواهد داشت که باید با وی بر اساس زبانی که میخواهید تحصیل کنید مصاحبه کنید. اگر وی تشخیص دهد که سطح زبانتان مناسب است دیگری نیازی به ارائه مدرک نخواهد بود.

پروانه اسدی
پروانه اسدی

باسلام
بنده داری مدرک ارشد آموزش زبان انگلیسی هستم میخواستم ببینم برا دکتری در فرانسه نیاز هست که پروپزال داشته باشم؟آخه شاید بعد اینکه پروپوزال نوشتم استاد مورد نظر اصلا موضوع رو تائید نکنه اونوقت من باید برم سراغ استاد دیگه؟یا پروپوزالها دیگه بنویسم؟
ممنون

wpDiscuz
  • فرم مشاوره تحصیلی