تحصیل در خارج | راهنمای تحصیل در انگلستان, تحصیل در استرالیا و آمریکا, دانشگاه های خارج از کشور, اخذ پذیرش, دریافت بورس تحصیلی, مشاوره رایگان تحصیلی

شرایط و نحوه دریافت بورس تحصیلی دانشگاه های آلمان

شما اینجا هستید: تحصیل در خارج » مقالات » بورس تحصیلی » شرایط و نحوه دریافت بورس تحصیلی دانشگاه های آلمان

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبعالی (2 votes, average: 5٫00 out of 5)

بورس تحصیلی دانشگاه های آلمان

اخذ بورس تحصیلی در دانشگاه های ممتاز و طراز اول دنیا درخواست بسیاری از متقاضیان و علاقه مندان به تحصیل در خارج است. در میان کشورهایی که دانشگاه های مطرحی دارند کشور آلمان درخواست های بسیاری برای ادامه تحصیل دارد علی الخصوص اگر بتوان بورس تحصیلی دانشگاه های آلمان را گرفت.

شرایط و نحوه دریافت بورس تحصیلی دانشگاه های آلمان

تا سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ دانشگاه های آلمان هیچ شهریه ای را از دانشجویان خود درخواست نمی کردند. اما با توجه اعتراضات صورت گرفته، دریافت شهریه در برخی ایالت های آلمان الزامی شد. بنابراین دانشجویان از تابستان سال ۲۰۰۷ ملزم به پرداخت شهریه به دانشگاه ها گردیدند.

در آلمان هشت موسسه وجود دارد که عمده فعالیتشان مربوط می شود به ارائه بورس, کمک هزینه و حمایت های مالی از دانشجویان خارجی. این موسسات ممکن است از هر حزب و گروهی باشند. اما شرایط اکثر آن ها برای اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان تقریبا یکسان است و آن هم داشتن نمرات خوب در دوره متوسطه، برای دانشجویان کارشناسی و نمرات خوب در مقطع کارشناسی و شرکت در سمینارهایی که از سوی آن سازمان یا نهاد خاص صورت گرفته است.  این موسسات بورس های تحصیلی خود را تنها در اختیار دانشجویانی قرار می دهند که حداقل یک مقطع تحصیلی را در یکی از دانشگاه های آلمان گذرانده باشند. در موسسه دیگری با نام موسسه “تبادلات آکادمیک آلمان” یکی از شرایط ارائه بورس تحصیلی این است که مدت اقامت متقاضی در آلمان به هنگام درخواست بورسیه نباید از یک سال بیشتر باشد که این محدودیت در موسسات دیگر ارائه کننده بورس تحصیلی وجود نداشته و دانشجویان خارجی می توانند در ترم های اول نیز درخواست بورس نمایند.

 بورس تحصیلی دانشگاه های آلمانبا توجه به الزامی شدن دریافت شهریه از دانشجویان در اکثر ایالت های آلمان بورسیه ای با عنوان بورسیه مشروط در برخی دانشگاه ها مانند دانشگاه بیلفلد آلمان ارائه شد به این صورت که دانشگاه تحت شرایطی خاص از دانشجو هزینه ای دریافت نمی کند و دانشجو تعهد اخلاقی میدهد که پس از پایان دوره تحصیل خود شهریه را به دانشگاه پرداخت نماید.

قانونی با عنوان قانون فدرالِ پشتیبانی مالی از تحصیل “Bundesausbildungsförderungsgesetz” که به اختصار بافوگ (BAföG) گفته می‌شود، برای حمایت از دانشجویان کمک هزینه های تحصیلی به آنان اعطا می کند. این کمک هزینه به دانشجویانی تعلق می گیرد که هنوز از مرز ۳۰ سال نگذشته باشند و توانایی مالی برای پرداخت شهریه نیز ندارند.

سعی کردیم به صورت مختصر و کلی توضیحی در خصوص شرایط و نحوه دریافت بورس تحصیلی دانشگاه های آلمان راه بدهیم, اگر شما در فکر تحصیل در آلمان هستید, توصیه میکنیم پیش از اقدام ابتدا دانشگاه های آلمان که در سایت راهنمای تحصیل در خارج معرفی شده اند را مطالعه بفرمایید, سپس با تکمیل فرم درخواست مشاوره می توانید از سوی موسسه اعزام دانشجو مشاوره رایگان تحصیلی دریافت نمایید.

جهت دریافت مشاوره تحصیلی رایگان کلیک کنید.
۶سوال ثبت شده است
سوال / انتقاد و پیشنهاد

قوانین درج سوال

    1. سوال شما می بایست مرتبط به مطلب باشد
    2. متن سوال الزاماً باید به فارسی نوشته شود
    3. سوال خود را واضح و کامل مطرح نمایید
    4. هرگونه توهین به هر شخص منجر به مسدود شدن آی پی شما خواهد شد
    5. جهت مطلع شدن از پاسخ کارشناس, ایمیل صحیح وارد نمایید
موفق باشید
مدیریت سایت

* پاسخ سوال خود را پیدا نمی کنید ؟
کاربر گرامی, چنانچه ایمیلی مبنی بر دریافت پاسخ توسط کارشناس را دریافت کردید مطمئن باشید پاسخ به سوال شما داده شده است,
فقط کافی است در انتهای بخش سوالات بر روی کلید "بارگذاری سوالات بیشتر" کلیک کنید و یا از ابتدای بخش سوالات و در قسمت تفکیک بر روی گزینه "جدیدترین" کلیک کنید.

سوال یا دیدگاه مرتبط به این مطلب

avatar
تفکیک:   جدیدترین | قدیمی ترین
فروغ بيژن
فروغ بيژن

سلام .میخواستم بدونم میتونین من رو برای گرفتن ویزای کاری برای تدریس توی دانشکده ها و انستیتو های هنر در کشور آلمان راهنمایی کنید ،مدرک کارشناسی ارشد تصویر سازی دارم و الان حدود شش سال هست که در مقاطع کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته گرافیک و تصویر سازی در دانشگاه های ایران مشغول به تدریسم . استاد راهنمای تز پایانی دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد بودم و رزومه خوبی در خصوص مهارت درون رشته ای و تدریس دارم . ممنون میشم راهنماییم کنین چون همه قصد تحصیل دارند اما من میخوام برای تدریس اقدام کنم .

مدیر
مدیر

سلام. این مجموعه تنها اطلاعات مربوط به ویزای تحصیلی را ارائه می کند.

مهدیس کیهانی
مهدیس کیهانی

سلام میخواستم بدونم شما نامه انگیزه به زبان آلمانی مینویسید

مدیر
مدیر

سلام. خیر

فاطمه
فاطمه

سلام من این قسمت رو نفهمیدم
گفتین که موسسه های بورس در آلمان بورس خودشونو فقط به اونایی که یه سال از مقطع تحصیلی خودشون رو اونجا گذروندن میدن؟
یعنی الان امکان نداده همینجوری به ما بورس بدن

مدیر
مدیر

سلام
از بدو ورود امکان دریافت بورس وجود ندارد. بعداز گذروندن یک یا دو ترم تحصیلی با اثبات عدم تمکن مالی میتوانید درخواست بورس بدهید.

wpDiscuz
  • فرم مشاوره تحصیلی