تحصیل در خارج | راهنمای تحصیل در انگلستان, تحصیل در استرالیا و آمریکا, دانشگاه های خارج از کشور, اخذ پذیرش, دریافت بورس تحصیلی, مشاوره رایگان تحصیلی

تحصیل در رشته دندانپزشکی در آمریکا

شما اینجا هستید: تحصیل در خارج » مقالات » تحصیل در رشته دندانپزشکی در آمریکا

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبعالی (3 votes, average: 5٫00 out of 5)

تحصیل در رشته دندانپزشکی در آمریکا

علاقه مندان و متقاضیان بسیاری وجود دارند که قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی در آمریکا را دارند. ذکر چند نکته اساسی برای این دسته از متقاضیان لازم و ضروری است که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد.

تحصیل در رشته دندانپزشکی در آمریکا

معمولا اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی از ابتدا برای دانشجویان خارجی امکان پذیر نیست. به این معنا که فرد نمی تواند پس از پایان دوره پیش دانشگاهی مستقیما وارد دوره دندانپزشکی در آمریکا شود و این برخلاف چیزی است که در انگلستان اتفاق می افتد. بنابراین برای وارد شدن به این رشته باید متقاضی حداقل دو سال را دانشگاه های کشور خود در یکی از رشته های زیست شناسی , شیمی , و دیگر علوم مرتبط گذرانده باشد البته افرادی که هر ۴ سال دوره کارشناسی خود را گذرانده باشند در اولویت پذیرش در رشته دندانپزشکی در آمریکا قرار می گیرند. داشتن معدل خوب یکی از معیارهای مهم در اخذ پذیرش دانشجویان در این رشته است هر چند داشن معدل خوب ورود به این رشته را تضمین نمی کند.

متقاضیان تحصیل در این رشته باید بدانند طول این دوره در آمریکا ۴ سال است و دانشجو پس از پایان تحصیلات خود یا مدرک (Doctor of Dental Surgery (DDS و یا مدرک (Doctor of Dental Medicine (DDM را دریافت می کنند. دو سال اول دروس علوم پایه و دو سال دوم دروس بالینی ارائه خواهد شد.

دانشجویان در زمان اخذ ویزا برای این رشته باید به سفارت ثابت کنند که پس از پایان تحصیلات، به کشور خود بازخواهند گشت. بنابراین گذراندن این دوره هیچ حقی را برای اقامت درآن کشور برای فارق التحصیلان ایجاد نخواهد کرد.

زمان ارسال درخواست پذیرش به دانشگاه های آمریکا برای تحصیل در رشته دندانپزشکی معمولا یکسال قبل از شروع دوره می باشد.

هزینه ها:

انجمن داندانپزشکان آمریکا هزینه تحصیلی سال اول تحصیل در این رشته را بین ۸۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ دلار تحمین زده است. و هزینه زندگی برای ۹ ماه تحصیل را ۸۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰ دلار بسته به ایالت محل تحصیل تخمین زده است. از طرفی هزینه های دیگری نیز برای تحصیل در ۲ سال اول برای خرید وسائل مورد نیاز دانشجو برآورد شده است.
توجه نمائید که فقط دانشجویان دارای اقامت دانم در آمریکا میتوانند از امکانات وام های دانشجوئی استفاده نمایند.در این صورت دانشجو بایستی از اقامت دانم دانشجو یک سال گذشته باشد تا واجد شرایط درخواست وام باشد.

آزمون The Dental Admission Test – DAT

آزمون DAT معمولا توسط دانشگاه ها برای ارزیابی مهارت های زیست شناسی، شیمی و دیگر علوم مرتبط برگزار می شود تا مهارتهای فرد را در زمینه علومی چون علوم طبیعی و علوم پایه ارزیابی نماید. دانشگاه ها بر اساس نتیجه آزمون DAT و همچنین نمرات دوره کارشناسی پذیرش رشته دندانپزشکی در آمریکا را ارائه می کنند. این آزمون امروزه به صورت کامپیوتری و در آمریکا به صورت روزانه می تواند برگزار شود اما برای شرکت در ان آزمون در دیگر کشورها باید در آزمون ثبت نام کرد و ۳ ماه بعد در این آزمون شرکت کرد. نتیجه آزمون در همان روز اعلام می گردد. بهتر است همزمان با ارسال درخواست پذیرش به دانشگاه در این آزمون نیز شرکت شود.

نمره‌ آزمون  DAT از ۳۰ است و شامل چند بخش است: علوم طبیعی (زیست‌شناسی، شیمی آلی و معدنی) ریاضیات Quantitative Reasoning ،درک مطلب Reading Comprehension و قدرت درک تجسمی Perceptual Ability Test

یکی از مدارکی که بهتر است برای اخذ پذیرش دندانپزشکی در آمریکا ارائه گردد گواهی آشنایی با این رشته و کار است که معمولا با گذراندن یک دوره در یک مطب دندانپزشکی ثابت می گردد.

ارائه دادن توصیه نامه (Recommendation letter)(برای این رشته داشتن ۳ توصیه نامه بهتر است) و انگیزه نامه (SOP) نیز از مدارک بسیار مهم در این پروسه است.

لازم است تا متقاضیان دندانپزشکی در آمریکا در اسرع وقت نسبت به اقدام برای اخذ پذیرش این رشته اقدام کنند تا فرصت کافی برای ارائه مدارک لازم به دانشگاه را داشه باشند.

جهت دریافت مشاوره تحصیلی رایگان کلیک کنید.
دسته بندی ها: ,
۱سوال ثبت شده است
سوال / انتقاد و پیشنهاد

قوانین درج سوال

    1. سوال شما می بایست مرتبط به مطلب باشد
    2. متن سوال الزاماً باید به فارسی نوشته شود
    3. سوال خود را واضح و کامل مطرح نمایید
    4. هرگونه توهین به هر شخص منجر به مسدود شدن آی پی شما خواهد شد
    5. جهت مطلع شدن از پاسخ کارشناس, ایمیل صحیح وارد نمایید
موفق باشید
مدیریت سایت

* پاسخ سوال خود را پیدا نمی کنید ؟
کاربر گرامی, چنانچه ایمیلی مبنی بر دریافت پاسخ توسط کارشناس را دریافت کردید مطمئن باشید پاسخ به سوال شما داده شده است,
فقط کافی است در انتهای بخش سوالات بر روی کلید "بارگذاری سوالات بیشتر" کلیک کنید و یا از ابتدای بخش سوالات و در قسمت تفکیک بر روی گزینه "جدیدترین" کلیک کنید.

سوال یا دیدگاه مرتبط به این مطلب

avatar
تفکیک:   جدیدترین | قدیمی ترین
كيانا اسماعيلي
كيانا اسماعيلي

سلام
دختر من درقبرس جنوبی IB تحصیل میکند به انگلیسی معدل سال قبلش ٩۵/۵ بوده و امسال دیپلم میگیره برای دندانپزشکی أمریکا اگه راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

wpDiscuz
  • فرم مشاوره تحصیلی