تحصیل در خارج | راهنمای تحصیل در انگلستان, تحصیل در استرالیا و آمریکا, دانشگاه های خارج از کشور, اخذ پذیرش, دریافت بورس تحصیلی, مشاوره رایگان تحصیلی

چرا تحصیل در خارج از کشور

شما اینجا هستید: تحصیل در خارج » مقالات » چرا تحصیل در خارج از کشور

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبعالی (3 votes, average: 5٫00 out of 5)

امروزه به دلایل مختلفی افراد قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند. این دلایل می تواند ظرفیت پائین دانشگاه های کشور، کمبود امکانات در داخل برای برخی رشته ها، ناراضی بودن افراد از سیستم آموزشی، داشتن جایگاه بهتر در آینده و بعضا نداشتن امید به آینده و به قصد مهاجرت به آن کشور باشد. این مسئله زمانی در ذهن افراد و دانشجویات متقاضی تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور پررنگ تر می شود که کشورهایی مانند آلمان، آمریکا و دیگر کشورهای پیشرفته و صنعتی که نیروی متخصص و جوان کمتری دارند تسهیلاتی را برای جذب نخبگان جوان از سراسر دنیا فراهم می کنند. این کشورها با ارائه کمک هزینه های مختلفی مانند بورسیه یا همان فاند که می تواند به صورت کامل و یا بخشی از هزینه تحصیل باشد، دانشجویان و افراد مستعدی را که شرایط مالی مناسبی برای هزینه های تحصیل خود ندارند جذب کرده و با حمایت کردن از آن ها از علم و قوای آن ها در جهت پیشرفت خود صنایع استفاده می کنند.

می توانید مقاله تحصیل در خارج منتشر شده از همین سایت را از طریق لینک زیر مطالعه کنید.

مقاله تحصیل در خارج از کشور

چرا تحصیل در خارج از کشور

اولویت دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور

طبق گزارشی که سالیانه از آمار کشورهای پذیرنده دانشجویان بین المللی از مجموعه گاردین منتشر می شود نشان می دهد ۱۰ کشور که در رتبه اول آن ها کشور آمریکا جای دارد در راس اولویت دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند. این آمارها در واقع نشان دهنده سطح تسهیلات و امکاناتی است که این دانشگاه ها چه از لحاظ سطح کیفیت آموزشی و چه از لحاظ دیگر امکانات دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار می دهند.

ردیف

کشور

۱

آمریکا

۲

انگلستان

۳

فرانسه

۴

استرالیا

۵

آلمان

۶

روسیه

۷

ژاپن

۸

کانادا

۹

چین

۱۰

ایتالیا

 تحصیل در خارج

اولویت دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کدام رشته هاست؟

عوامل بسیاری در انتخاب رشته های تحصیلی موثر است. این رشته ها می تواند بر اساس پیشینه تحصیلی فرد، علائق فرد برای تحصیل در یک رشته خاص،آینده شغلی و حرفه ای یک رشته، پولساز بودن رشته و بسیاری فاکتورهای دیگر باشد. اما چیزی که در این میان برای اکثر دانشجویان حائز اهمیت است آینده شغلی و حرفه ای آن رشته است. آمارها نشان می دهد از محبوبترین رشته هایی که مخصوصا دانشجویان بین المللی به تحصیل در آن علاقه مند هستند رشته های پزشکی، مهندسی و مدیریتی است. این رشته ها در تمام دنیا برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند.

نکته دیگری که در این میان اهمیت دارد اطلاع داشتن متقاضیان تحصیل در خارج از کشور از رشته هایی است که بر اساس آن چه که در سامانه وزارت علوم آمده است ” رشته های مورد نیاز کشور ” معرفی شده است. در این راستا دانشجویان هم می توانند از تسهیلات این وزارتخانه (در صورت داشتن دیگر شرایط اعلام شده) بهره مند شده و هم این اطمینان را دارند که آینده شغلی بهتری خواهند داشت.

برخی رشته های پرطرفدار در آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد که از سوی سازمان NACE اعلام شده است به ترتیب شامل موارد زیر است.

علوم کامپیوتر، حسابداری، سرمایه گذاری مالی، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مدیریت بازرگانی و تجارت، علوم و سیستم های اطلاعات، مهندسی کامپیوتر، مدیریت لجستیک و اطلاعات

کیفیت دانشگاه های خارج از کشور

در بحث تحصیل در خارج از کشور و کیفیت آموزش، دانشگاه های آمریکا، انگلستان و پس از آن استرالیا در رتبه های اول تا سوم قرار گرفته اند. دانشگاه ام آی تی آمریکا که هر ساله رتبه نخست کیفیت آموزشی را در دنیا در رتبه بندی QS را به خود اختصاص می دهد در بسیاری از رتبه بندی های موضوعی در رشته های مختلف به هنوان برترین دانشگاه شناخته می شود. نکته مهم در مورد این دانشگاه این است که این دانشگاه در شهریه دانشجویان کارشناسی بین دانشجویان بین المللی و بومی تفاوتی قائل نمی شود.

گرانترین و ارزانترین دانشگاه های جهان

در میان دانشگاه های خارج از کشور دانشگاه های استرالیا و سنگاپور رتبه اول و دوم را در اخذ بیشترین شهریه از دانشجویان، با شهریه سالیانه ۳۶.۵۶۴ دلار و پس از آن ها انگلستان با شهریه سالیانه ۳۵.۰۴۵ دلار برای دانشجویان بین الملی از آن خود کرده اند.

بر اساس رتبه بندی هایی که در زمینه تحصیل در خارج از کشور اعلام شده است دانشگاه های هندوستان ارزانترین دانشگاه های دنیا از نظر شهریه دریافتی از دانشجویان بین المللی با شهریه سالیانه تنها ۵۸۱ دلار و شهریه کل ۵.۶۴۲ دلار هستند، در حالیکه از نظر کیفیت آموزشی رتبه هشتم را در مقاصد تحصیلی دارند.

موفق باشید

بانک تحصیل در خارج از کشور

جهت دریافت مشاوره تحصیلی رایگان کلیک کنید.
دسته بندی ها:
صفرسوال ثبت شده است
سوال / انتقاد و پیشنهاد

قوانین درج سوال

    1. سوال شما می بایست مرتبط به مطلب باشد
    2. متن سوال الزاماً باید به فارسی نوشته شود
    3. سوال خود را واضح و کامل مطرح نمایید
    4. هرگونه توهین به هر شخص منجر به مسدود شدن آی پی شما خواهد شد
    5. جهت مطلع شدن از پاسخ کارشناس, ایمیل صحیح وارد نمایید
موفق باشید
مدیریت سایت

* پاسخ سوال خود را پیدا نمی کنید ؟
کاربر گرامی, چنانچه ایمیلی مبنی بر دریافت پاسخ توسط کارشناس را دریافت کردید مطمئن باشید پاسخ به سوال شما داده شده است,
فقط کافی است در انتهای بخش سوالات بر روی کلید "بارگذاری سوالات بیشتر" کلیک کنید و یا از ابتدای بخش سوالات و در قسمت تفکیک بر روی گزینه "جدیدترین" کلیک کنید.

سوال یا دیدگاه مرتبط به این مطلب

avatar
wpDiscuz
  • فرم مشاوره تحصیلی