تحصیل در خارج | راهنمای تحصیل در انگلستان, تحصیل در استرالیا و آمریکا, دانشگاه های خارج از کشور, اخذ پذیرش, دریافت بورس تحصیلی, مشاوره رایگان تحصیلی

تحصیل در آمریکا

شما اینجا هستید: تحصیل در خارج » مقالات » تحصیل در آمریکا

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبعالی (35 votes, average: 4٫03 out of 5)

آمارهای رسمی نشان می دهد آمریکا یکی از اولویت های مقاصد دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در این کشور است. تحصیل در آمریکا و در بزرگترین مراکز علمی و تحقیقاتی دنیا تقریبا به یکی از آرزوهای دانشجویان و متقاضیان تحصیل در خارج از کشور تبدیل شده است. هر دانشجو و یا متقاضی تحصیل درخارج دلایل خاص خود را برای ادامه تحصیل در آمریکا ارائه می کند. اما مهمترین دلایلی که موجب می شود اکثر متقاضیان این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند مواردی هچون موارد زیر می باشد:

  • طبق رتبه بندی های رسمی که هر از سوی معتبرترین نظام های رنکینگ و رتبه بندی دانشگاه ها اعلام می شود، همواره دانشگاه های آمریکا در راس این رتبه بندی جای گرفته و به عنوان برترین دانشگاه های دنیا معرفی می شوند. دانشگاه هایی همچون ام آی تی (MIT) و هاروارد (University of Harvard) همواره در رتبه اول و دوم دانشگاه های دنیا قرار گرفته اند.
  • امکان اخذ بورس تحصیلی جهت تحصیل در آمریکا و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا. معمولا امکان دریافت کمک هزینه و یا همان بورس تحصیلی در دانشگاه های آمریکا رواج داشته و دانشجویان بسیاری هر ساله در مقاطع مختلف تحصیلی از انواع بورس های تحصیلی استفاده می کنند. به عبارتی با وجود معتبر بودن دانشگاه های آمریکا امکان اخذ بورس های تحصیلی نیز در دانشگاه های آمریکا رواج دارد.
  • امکان کار جهانی. تحصیل در دانشگاه های آمریکا امکان کار در کشورهای مختلف دنیا را تسهیل می کند. در واقع با تحصیل در آمریکا یک چشم انداز روشن برای آینده فرد ترسیم خواهد شد.
  • موقعیت های تحقیقاتی. تحصیل در آمریکا امکان همکاری با بزرگترین اساتید و شرکت های دنیا را مهیا میکند که این موضوع در آینده علمی، پژوهشی و حرفه ای فرد نقش بسیار مهمی ایفا خواهد کرد.
  • تنوع دانشگاه ها در آمریکا. کشور آمریکا با وجود هزاران دانشگاه مختلف با سطوح بالای کیفیت آموزشی همواره مورد توجه داوطلبان تحصیل در آمریکا بوده است. تنوع و تعداد بالای دانشگاه های آمریکا با کیفیت آموزشی بالا هر متقاضی تحصیل در خارج از کشور را برای انتخاب آمریکا ترغیب می سازد.

راهنمای تحصیل در آمریکا

آب و هوای آمریکا

دانشجویان بین المللی بایستی اطلاعات کافی نسبت به شرایط آب و هوایی کشوری که قصد ادامهتحصیل در آمریکا را دارند داشته باشد. آمریکا کشور بزرگی است و آب و هوای آن در مناطق مختلف، متفاوت است. اکثر مناطق این کشور از آب و هوای معتدل برخوردار است. معمولا جنوب و غرب آمریکا، مخصوصا در تابستان، گرم تر از سایر مناطق آن است. شرق و نیمه شمالی سردتر از مناطق دیگر است به طوریکه در زمستان هوا به شدت سرد و برفی می شود و در تابستان اب و هوای مطلوبی دارد.

مناطقی مانند هاوایی و فلوریدا آب و هوای گرمسیری، مناطق اطراف آلاسکا هوای بسیار سرد و یخبندان، مناطق غربی دشت بزرگ (Great Plains) رودخانه می سی سی پی نیمه خشک و آبگیر کبیر (Great Basin) منطقه جنوب غربی خشک است.

تحصیل در آمریکا

برترین دانشگاه های آمریکا

همانطور که در مقالات پیشین نیز اشاره شده است نظام های رتبه بندی دانشگاه های دنیا هر ساله دانشگاه های مختلف سراسر جهان را بر اساس معیارها و شاخص هایی که دارند درجه بندی و رتبه بندی کرده اند. معروفترین این نظام های رتبه بندی نظام QS و Shanghay می باشد. این رتبه بندی های معتبر همواره دانشگاه های آمریکا را جزء برترین دانشگاه های دنیا معرفی کرده اند.

دانشگاه های هاروارد، موسسه تکنولوژی ماساچوست، دانشگاه استنفورد، دانشگاه پرینستون و موسسه تکنولوژی کالیفرنیا در نظام های جهانی رتبه بندی دانشگاه های دنیا، همواره در راس بهترین دانشگاه های آمریکا و دنیا قرار گرفته اند.

هزینه های تحصیل در آمریکا

عموما دانشگاه های آمریکا به دو دسته دانشگاه ایالتی و دانشگاه های خصوصی تقسیم بندی شده اند. هزینه تحصیل در آمریکا و در دانشگاه های ایالتی بسیار ارزانتر از دانشگاه های خصوصی است. به طور کلی هزینه های تحصیل نه تنها در دانشگاه های آمریکا بلکه در اکثر دانشگاه های مختلف دنیا بسته به رشته، مقطع تحصیلی و کیفیت دانشگاه، خصوصی یا دولتی بودن دانشگاه و … بسیار متفاوت می باشد. در جدول زیر هزینه تحصیل دوره های مختف تحصیل در آمریکا به تفکیک قید شده است.

ردیف

نام دوره ی مقطع تحصیلی

هزینه سالانه به دلار

۱

فوق دیپلم (Associate)

۱۲۰۰۰ الی ۱۵۰۰۰

۲

لیسانس (BA/BS/BBA/BEng)

۱۴۰۰۰ الی ۲۰۰۰۰

۳

فوق لیسانس (MA/MS/MEng)

۱۵۰۰۰ الی ۲۲۰۰۰

۴

مدیریت اجرایی (MBA/DBA)

۲۵۰۰۰ الی ۳۰۰۰۰

۵

دکتری (PhD/EH.D/D.Sc)

۱۵۰۰۰ الی ۲۲۰۰۰

۶

پزشکی و دندانپزشکی (پس از لیسانس)

۳۵۰۰۰ الی ۵۰۰۰۰

۷

داروسازی (پس از لیسانس)

۳۵۰۰۰ الی ۵۰۰۰۰

۸

دامپزشکی (پس از لیسانس)

۲۵۰۰۰ الی ۵۰۰۰۰

هزینه های زندگی در آمریکا

هزینه های زندگی در آمریکا مانند هر کشور دیگری با توجه به شهر محل تحصیل، کیفیت زندگی دانشجو، مقطع تحصیلی دانشجو و … تعیین می شود اما اگر بخواهیم هزینه های یک زندگی متوسط را تخمین بزنیم.

ردیف

توضیح

هزینه سالانه به دلار آمریکا

۱

کتاب و منابع درسی و تحصیلی

۱۰۰۰

۲

اجاره اسکان دانشجویی

۷۰۰۰ الی ۸۰۰۰

۳

غذا و خوراک

۲۰۰۰ الی ۳۰۰۰

۴

حمل و نقل

۶۰۰

۵

بیمه سلامت دانشجویی

۳۰۰ الی ۵۰۰

میانگین خرج سالانه زندگی استاندارد

۱۲۰۰۰

کارشناسی در آمریکا

بسیاری از کالج ها در آمریکا دوره های دو ساله فوق دیپلم یا همان کاردانی را ارائه می کنند. این دوره می تواند به صورت یک دوره دو ساله در کالج و یا پس از گذراندن دو سال تحصیل از یک دوره چهار ساله دانشگاهی باشد. دوره های کاردانی طوری برنامه ریزی و طراحی شده اند که دانشجویان را برای انتقال به دوره چهار ساله آماده می سازد.

تعداد بسیاری از دانشگاه های آمریکا دوره های چهار ساله لیسانس را به دانشجویان خود ارائه می کنند. در این مدت چهار ساله واحدهای عمومی، اصلی و اختیاری تدریس می شوند. دانشجویان پس از گذارندن واحدهای عمومی، دروس اصلی خود را که همان هدف شغلی و حرفه ای خود را در آن می بینند می گذرانند.

کارشناسی ارشد در آمریکا

در مورد مقطع کارشناسی ارشد مدت زمان دوره تحصیل معمولا دو سال و حداکثر سه سال است.برای دانشجویان فوق لیسانس، تجهیزات یا تحقیقاتی که در موسسه مورد نظر ارائه میشود بسیار مهم هستند. زیرا تحقیقات مستقل  Independent Research برای مقطع فوق لیسانس ضروری می باشد. مدارک کارشناسی ارشد در آمریکا در مجموع دو نوع مدرک فوق لیسانس در آمریکا وجود دارد. مدارک حرفه ای (Professional Degrees) و مدارک تحقیقی(Research Degrees). با توجه به رشته تحصیلی مدارک ممکن است نامهای مختلفی داشته باشند. به عنوان مثال در رشته های مهندسی ممکن است Master of Engineering یا Master of Science in Engineering باشند. مدارک تحقیقی همه تحت یک نام Master of Science ارائه می شوند. این دو مدرک چند تفاوت اساسی با هم دارند.

با توجه به اینکه تنها سه درصد از آمریکایی ها تحصیلات تکمیلی را می گذرانند. بنابراین دانشجویان بین المللی با دریافت مدرک فوق لیسانس شانس بیشتری برای ماندن در آمریکا را خواهند داشت.

دکترا در آمریکا

دوره ی دکترا بالاترین مدرک تحصیلی در آمریکا است که از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. دانشگاه های آمریکا دارای امکانات فوق العاده ای از لحاظ علمی و پژوهشی برای تحصیل در این دوره ها هستند. دوره ی دکترا معمولا از سه تا چهار ترم تمام وقت متشکل از کلاسهای پیشرفته که معمولا در سمینار های کوچک برگزار می شوند، می باشند. دانشجویان باید امتحانات کتبی یا شفاهی قبل از شروع پایان نامه را بگذرانند . پایان نامه در دوره ی دکترا عموما یکسال یا بیشتر طول میکشد. پس از اتمام پایان نامه و دفاعیه در حضور کمیته ی سه تا پنج نفری از اساتید دانشجویان مدرک دکترا دریافت می کنند . تحصیل در آمریکا

ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در بسیاری از دانشگاه های آمریکا معمولا بین ۳ تا ۱۵ نفر است. امکان دریافت کمک هزینه ی تحصیلی و همچنین کمک هزینه برای زندگی برای دانشجویان مقطع دکتری در دانشگاه های آمریکا وجود دارد.  لازم به ذکر است بعضی از رشته ها از سوی دانشگاه یا مراکز تحقیقاتی همکار با دانشگاه حمایت مالی می شوند که در این صورت هزینه ی زندگی و تحصیل شما کامل پرداخت خواهد شد که گاهی تا چهل هزار دلار سالانه ،به شما اهدا خواهد شد. باید توجه داشت که برای اخد بورسیه در دوره ی دکتری موارد زیر دارای اهمیت به سزایی هستند:

– دارا بودن مقاله های علمی و پژوهشی در نشریات بین المللی، که نشان دهنده ی اندیشه ی برتر و مهارت های تحلیل و نوشتاری شما باشد.

– ارتباط با اساتید برتر دانشگاه محل تحصیل ،برای گرفتن توصیه نامه ی مناسب که نشان دهد استاد مربوطه شما را کاملا می شناسد و توانایی های شما را تایید می کند.

– شرکت در کنفرانس های بین المللی و در صورت امکان ارائه مقاله

دوره های کوتاه مدت تحصیلی در آمریکا

دوره های کوتاه مدت در آمریکا یکی از راه های تحصیل در این کشور می باشد که برای آنها ویزای تحصیلی صادر شده و دانشگاه های بسیاری اقدام به برگزاری آن می نمایند. این دوره ها حداکثر ۱۲ ماهه بوده و پس از آن مدرک مربوط به دوره اخذ می شود . البته ویزای تحصیلی مربوط به این دوره نیز محدود به همین زمان می باشد و پس از آن باید نسبت به اخذ مجدد آن اقدام کرد. دوره های کوتاه مدت در ۴ دسته زیر تقسیم بندی می شوند :

۱- برنامه های تبادل دانشجو:
این دوره ها فرصتی را برای زندگی و قرار گرفتن در شرایط محیطی و اجتماعی آمریکا ضمن تحصیل فراهم می کند.

۲- دوره های تکمیلی :
برای کسانی است که فاقد مدرک هستند و می خواهند تا با گذراندن این دوره ها ضمن تکمیل سطح آموزشی خود مدرک مورد نظر را نیز دریافت نمایند. همچنین پس از آن می توانند برای رده های بالاتر نیز اقدام کنند. دانشگاه های زیادی در آمریکا وجود دارند که اقدام به ثبت نام از کسانی می کنند که فاقد مدرک می باشند.

۳- کار آموزی :
به عنوان یک راه حال برای تحصیل از طریق کسب تجربه واقعی برای دانشجویان بین المللی که مطرح می شود که می توانند مطالعات علمی خود را تقویت و تکمیل نمایند.

۴- آموزش از راه دور :
دانشگاه های متعددی برای کسانی که شرایط یا توان حضور در آمریکا را ندارند این برنامه را ارائه می کنند . از طریق این دوره ها از طریق اینترنت انجام شده و بهترین شرایط و ارزانترین مدل آن برای تحصیل در ایالات متحده است . همچنین برخی دانشگاه ها و یا موسسات اقدام به برگزاری این دوره ها برای تکمیل مدارک ( دوره های تکمیلی ) می نمایند که می تواند به آنها برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا در آینده کمک کند.

تحصیل در آمریکا

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در دوره کارشناسی

  •  ترجمه رسمی مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی همراه  با ریز نمرات .
  • مدرک زبان الزامی نمیباشد ولی در صورت عدم شرکت در دوره های زبان دانشگاه مدارک تافل  با حداقل نمره ۷۰ در آزمون IBT و ۵۰۰ در آزمون PBT و یا IELTs  با نمره ۶٫ نیاز میباشد.
  • کپی از صفحه اول پاسپورت (ترجمه شناسنامه برای کسانی که پاسپورت در حال حاضر ندارند).
  • رزومه شخصی (Resume\CV) به زبان انگلیسی
  • ارسال پروفایل کاری برای رشته های مرتبط با طراجی ، گرافیک و یا معماری.

مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد

  • ترجمه رسمی مدرک لیسانس همراه  با ریز نمرات چهارساله
  • کپی مدارک TOEFL با حداقل نمره ۹۰ در آزمون IBT و ۵۵۰ در آزمون PBT و یا IELTS  با نمره ۷٫
  • کپی از صفحه اول پاسپورت (ترجمه شناسنامه برای کسانی که پاسپورت در حال حاضر ندارند).
  • تأییده مقالات به زبان انگلیسی
  • ترجمه از صفحه آخر پایان نامه همراه با تأیید از دانشگاه
  • رزومه شخصی (Resume/CV) به زبان انگلیسی
  • حداقل ۳ توصیه از اساتید (۴ توصیه نامه پیشنهاد می شود)
  • کپی از مدرک GRE/GMAT (در صورت وجود)
  • انگیزه نامه تحصیلی در خصوص رشته مورد علاقه (Statement of purpose)

مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش در مقطع دکتری

  • ترجمه رسمی از کلیه مدارک دانشگاهی لیسانس و فوق لیسانس به همراه ریز نمرات
  • کپی از مدرک TOEFL با حداقل نمره ۹۰ از آزمون IBT و ۵۵۰ از آزمون PBT
  • کپی از مدرک GRE/GMAT (در صورت وجود)
  • حداقل ۴ توصیه نامه تحصیلی از استاد ، مدیران همکار و محققان همکار
  • پروپوزال تحقیقاتی در مورد رشته مورد نظر برای تحصیل در مقطع دکتری
  • ترجمه رسمی از صفحه آخر پایان نامه های لیسانس و فوق لیسانس با ذکر نمره
  • رزومه و سوابق کاری (Resume/CV)
  • تأییده مقالات علمی منتشر شده (در صورت وجود)
  • ترجمه رسمی کلیه مدارک مثبت تحصیلی، تحقیقاتی،کاری،سمینار ها، تشویق نامه ها و … (در صورت وجود)
  • کپی از صفحه اول پاسپورت (ترجمه شناسنامه برای کسانی که در حال حاضر پاسپورت ندارند)
  • انگیزه نامه تحصیلی (Statement of Purpose)
  • در صورت نیاز ممکن است دانشگاه از متقاضی درخواست Essay نماید.

آزمون های بین المللی زبان

آزمون های پیش نیاز برای دوره های کارشناسی:

  1. آزمون ست – SAT test
  2. آزمون تافل – TOEFL

آزمون های پیش نیاز برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری:

  1. Test of English as a Foreign Language – TOEFL
  2. Test of Spoken English – TSE
  3. Graduate Record Examinations (GRE) – for liberal arts, science, math
  4. Graduate Management Admission Test (GMAT) – for business schools/study for MA ) programs
  5. Law School Admission Testing Program (LSAT) – for law schools
  6. Medical College Admission Test (MCAT) – for medical schools
  7. Dental Admission Testing Program (DAT) – for dental schools
  8. Pharmacy College Admission Test  – PCAT
  9. Optometry Admission Testing Program –  OAT

گاهی نیز ممکن است دانشگاه آزمون های پیش نیاز دیگری را از دانشجویان درخواست کنند.

هزینه ثبت نام و شرکت در این آزمون ها:

معمولا هزینه تستهای مختلف متفاوت است و در حدود ۲۲.۵ دلار تا ۱۶۰ دلار آمریکا است که البته این مقدار هرساله تغییر می کند.

کار در حین تحصیل در آمریکا

دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به این کشور وارد می شوند در بدو ورود به آن ها اجازه کار داده نخواهد شد و این امر شش ماه پس از شروع تحصیلاتشان و به صورت نیمه وقت محقق خواهد شد. در این مدت دانشجویان تنها اجازه کار در دانشگاه را خواهند داشت.

قوانین اشتغال برای دانشجویان در ایالات متحده با ویزای F-1

اکثر دانشجویان بین المللی در ایالات متحده دارای ویزای (F-1)، ویزای غیر مهاجرتی هستند که به دانشجویان اجازه کار در آمریکا تحت شرایط خاص و با دستورالعمل های پیچیده و همچنین محدودیت هایی توسط اداره شهروندی و مهاجرت (USCIS) آمریکا را صادر می شود.

دسته بندی های مختلفی از اشتغال در مدت زمان اقامت یک دانشجو با ویزای F-1 وجود دارد به عنوان مثال اشتغال در دانشگاه محل تحصیل آزاد است و پس از آن چهار دسته اشتغال در خارج از دانشگاه وجود دارد.

  • آموزش علمی اختیاری (OPT)،
  • برنامه آموزش عملی (CPT) ،
  • مشکلات شدید اقتصادی و تایید شده توسط سازمان های بین المللی. تحصیل در آمریکا

برای کار در دانشگاه دانشجوی مشروط به قوانین زیر است:

  • باید وضعیت ویزای خودرا حفظ کنید.
  • می توانید تا سقف بیست ساعت زمانی که مشغول به تحصیل هستید کار کنید.
  • می توانید در طول تعطیلات ترمو بین ترم اگر قصد ادامه تحصیل در ترم آینده را دارید و برای آن ثبت نام کرده اید به صورت تمام وقت در دانشگاه مشغول به کار شوید.
  • اشتغال شما به معنای شهروندآمریکا شدن، نیست.

تسهیلات دانشگاه های آمریکا برای دانشجویان بین المللی

دانشگاه های آمریکا برای جذب دانشجویان بین المللی تسهیلاتی را برای داوطلبان تحصیل در آمریکا ارائه می کنند. این تسهیلات می تواند شامل واگذاری خوابگاه به دانشجویان، اعطای بورس تحصیلی، وام و دیگر موارد باشد. در اینجا سعی می کنیم تا توضیحاتی در رابطه با این موراد ارائه کنیم.

خوابگاه های دانشگاه های آمریکا

خوابگاه ها معمولا به دو دسته اصلی تقسیم می شود و این دسته بندی بیشتر با توجه به محل قرارگیری و موقعیت مکانی خوابگاه هاست. برخی دانشگاه که برای دانشجویان نیز اولویت دارند خوابگاه هایی هستند که در داخل محوطه دانشگاه قرار گرفته اند و برخی دیگر که طرفداران کمتر و شاید بتوان گفت طرفداران خاص تری دارد خوابگاه هایی است که خارج از محوطه خوابگاه قرار گرفته اند.

خوابگاه های داخل محوطه دانشگاه

  • اکثر دانشگاه های آمریکا خوابگاه هایی را مخصوصا برای دانشجویان سال اول در نزدیکی کلاس های دانشگاه ارائه می کنند. معمولا امکانات این خوابگاه ها مانند آشپزخانه و حمام بین دانشجویان share می شود. اکثر دانشگاهها در آمریکا سیستم انعطاف پذیری برای برنامه های غذایی دانشجویان مقیم در خوابگاه دارند که امکان پرداخت هزینه برای مثلا صبحانه، نهار و شام در ابتدای هر ترم را به دانشجو می دهد. که معمولا به صورت ترمی از دانشجو گرفته می شود.

خوابگاه های بیرون از محوطه دانشگاه

  •  برخی دانشگاههای آمریکا نیز خوابگاه ندارند واین موجب بروز نگرانی هایی برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در آمریکا را دارند می شود. اما در این مورد اغلب دفاتری در داخل دانشگاه ها وجود دارد که دانشجویان را راهنمایی می کند در کدام مناطق به دنبال خانه هایی که می توانند چند دانشجو با هم زندگی کنند با موقعیت مناسب و نزدیک به کافه تریا ،کتابخانه،فروشگاههای بزرگ و پارک ها و حمل نقل عمومی وجود دارد پیدا کنند.

بورس های تحصیلی دانشگاه های آمریکا

شرایط بورسیه و وام تحصیلی

بورسیه تحصیلی برای رشته های مختلف و هر دانشگاه متفاوت میباشد، ولی به طور کلی فاکتورهای اصلی در تعیین میزان بورسیه تحصیلی بستگی به موارد ذیل دارد:

۱- معدل کل تحصیلی (حداقل ۱۷ برای مقطع کارشناسی و ۱۵ کارشناسی ارشد و دکترا)

۲- نمره آیلتس حداقل ۶٫۵ و یا تافل حداقل ۵۵۰٫

۳- دارا بودن نمره بالای ۸۰% GRE و GMAT.

۴- داشتن مقاله بین المللی برای مقطع دکترا

۵- داشتن سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی و پروفایل  کاری برای رشته های هنر.

۶- دانشگاه محل تحصیل تحصیل در آمریکا

انواع بورس ها و کمک هزینه های تحصیلی

بورس ها معمولا انواع مختلفی دارند که از سوی دانشکده ها یا شرکت ها و یا موسسات خارج از دانشگاه با هدف ترغیب دانشجویان مستعد در اختیار تعداد کمی از دانشجویان قرار می گیرد. بورس ها بر خلاف کمک هزینه ها نیازی به کار کردن دانشجو در قبال آن ندارد.

Fellowship and scholarships

اعطای بورس تحصیلی معمولا منوط به نظر اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه مربوطه می شود زیرا مسئول مستقیم این امر هستند که این بورس ها با توجه به نمره GRE ، معدل دوران کارشناسی و کارشناسی ارشد فرد و همچنین توصیه نامه های اساتید اعطا می شوند. رقابت برای کسب این بورس ها بسیار شدید است.

Teaching Assistantship

این نوع از کمک هزینه که از آن به عنوان دستیار استاد در تدریس یاد می شود با توجه به تسلط فرد متقاضی به زبان انگلیسی و تسلط وی بر موضوع و توانایی تدریس او به دانشجویان اعطا می شود.

Research Assistantship

در بسیاری از موارد اساتید به واسطه پروژه های تحقیقاتی که بر روی آن ها کار می کنند بودجه ای کسب می کنند که بخشی از این بودجه به دانشجویان کارشناسی ارشد یا دکترا اعطا می شود. بهترین و مرسوم ترین راه برای اطلاع یافتن از این موقعیت ها تماس مستقیم با اساتید است.

جهت دریافت مشاوره تحصیلی رایگان کلیک کنید.
۳۱۶سوال ثبت شده است
سوال / انتقاد و پیشنهاد

قوانین درج سوال

    1. سوال شما می بایست مرتبط به مطلب باشد
    2. متن سوال الزاماً باید به فارسی نوشته شود
    3. سوال خود را واضح و کامل مطرح نمایید
    4. هرگونه توهین به هر شخص منجر به مسدود شدن آی پی شما خواهد شد
    5. جهت مطلع شدن از پاسخ کارشناس, ایمیل صحیح وارد نمایید
موفق باشید
مدیریت سایت

* پاسخ سوال خود را پیدا نمی کنید ؟
کاربر گرامی, چنانچه ایمیلی مبنی بر دریافت پاسخ توسط کارشناس را دریافت کردید مطمئن باشید پاسخ به سوال شما داده شده است,
فقط کافی است در انتهای بخش سوالات بر روی کلید "بارگذاری سوالات بیشتر" کلیک کنید و یا از ابتدای بخش سوالات و در قسمت تفکیک بر روی گزینه "جدیدترین" کلیک کنید.

سوال یا دیدگاه مرتبط به این مطلب

avatar
تفکیک:   جدیدترین | قدیمی ترین
sasoon
sasoon

با سلام واحترام…میخواستم بدانم ایا میتوانم با مدرک دیپلم در این دوره های کوتاه مدت مدیریت شرکت کنم؟یعنی میتوانم بدون ادامه تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه در این دوره ها شرکت کنم و مدرک مربوط با ان دوره را کسب و وارد بازار کار شوم؟

مدیر
مدیر

سلام
همه چیز بستگی به سطح مهارت های شما دارد. اما موارد بسیاری اتفاق افتاده است که با گذراندن این دوره ها (بیشتر از یک دوره) افراد جذب بازار کار شده اند. این دانشگاه ها مدارک بسیار معتبر و دوره های کاربردی در این زمینه ها دارند. بنابراین می توان با گذراندن این دوره ها امید زیادی به جذب شدن به بازار کار داشت.
موفق باشید

sasoon
sasoon

با سلام واحترام
از پاسخگویی شما ممنونم.یک سوال دیگر داشتم وان این بود که مدارک ارایه شده در این دوره ها مانند مدارک ارایه شده در دانشگاه مثل لیسانس و فوق لیسانس و … طبقه بندی می شود و با اگر اینگونه نیست بر چه اساس درجه بندی می شود وشرایط ان چگونه است ؟(منظور تعداد دوره ها و دیگر الزامات)

مدیر
مدیر

سلام
طبقه بندی مدارک بستگی به دوره ای دارد که شما قصد تحصیل در آن را دارید. برخی دوره ها ادامه دار هستند و بایستی مدارج آن را طی کنید اما برخی دیگر نه. در مواردی که ادامه دار باشند بر اساس میزان مهارت شما در آن رشته و با مدارکی که از تخصص خود در آن زمینه ارائه می دهید، شما را در یکی از سطوح آن دوره دسته بندی می کنند.

مهرداد
مهرداد

با سلام. بنده در دانشگاه لرستان مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی هستم و هدفم این است که دکترای خود را در دانشگاه های معتبر آمریکا از جمله هاروارد استنفورد MIT و … با استفاده از بورس تحصیلی بگیرم . اکنون ترم چهارم هستم و معدلم بالای ۱۷ است . آیا برای پذیرش در مقطع دکتری در دانشگاه های معتبر آمریکا باید مدرک کارشناسی ارشد خود را حتما در دانشگاه های نظیر شریف تهران امیر کبیر و … بگیرم؟؟ یعنی اگر ارشد خود را نیز در دانشگاه لرستان با معدل بالای ۱۷ بگیرم و تمامی مدارک زبان مورد نیاز را با نمره بالا داشته باشم شانسی برای بورس تحصیلی در دانشگاه های معتبر آمریکا را ندارم؟

مدیر
مدیر

سلام
دانشگاه های معتبر و طراز اول دنیا معمولا از دانشگاه های سراسری و طراز اول دیگر کشورها دانشجو می گیرند. مگر اینکه فرد رزومه بسیار عالی داشته باشد. داشتن معدل بالا، مقاله داخلی و خارجی، نمره آیلتس حداقل ۷ برای مقطع دکترا و داشتن یک موضوع تحقیقاتی قوی و نو حرف اول را اعطای پذیرش و بورس تحصیلی می زند. بنابراین باید بر روی رزومه خود بسیار کار کنید.
موفق باشید

اشکان
اشکان

سلام
من ۱۵سالمه معدلم بالای۱۹هست میخواستم بدونم برای اخذ
پذیرش کی اقدام کنم
درضمن انشاالله تا ۲سال ونیم دیگه مدرک زبان خواهم گرفت

مدیر
مدیر

سلام.
شما از همین حالا می توانید برای ادامه دبیرستان خود بدون نیاز به آیلتس اقدام کنید. محدودیت خاصی برای این اقدام وجود ندارد.
موفق باشید

آیدا
آیدا

سلام.اگه میشه زودتر ب سوالم ج بدید.ممنون
من میخوام واسه مقطع فوق دیپلم برای یکی از کامیونیتی کالج های امریکا برای spring 2017 اپلای کنم.میخوام بدونم آخرین زمانی ک وقت دارم اپلای کنم کی هست با توجه ب اینکه کامیونیتی کالج هست؟و اینکه از زمان اپلای چقدر طول میکشه ج پذیرش میاد و چقدر طول میکشه i20 صادر بشه و ب دستمون برسه؟
و سوال دیگه اینکه من برای صرفه جویی در هزینه هام میخوام ب صورت ناپیوسته لیسانس بگیرم چون هزینه کامیونیتی کالج از دانشگاه کمتره.میخوام بدونم آیا این در روند ویزا گرفتنم تاثیر منفی داره ک پذیرش از کالج داشته باشم؟
جایی رو پیدا نکردم ک ج سوالاتم رو داده باشه.ممنون میشم کامل راهنمایی کنید من رو

مليسا
مليسا

برای پزشکی امریکا زمان إرسال مدارک کی هست

مریم
مریم

سلام با تشکر از سایت مفیدتان
من کارشناسی سلولی مولکولی دارم میخواستم ببینم لیسانس زیست شناسی از ایران برای کشور های امریکا و کانادا و استرالیا پرمدیکال محسوب میشه و میشه باهاش اون آزمونی که برای پزشکی و داروسازی میگیرند رو شرکت کرد؟
با ارشد چی؟

مدیر
مدیر

سلام
این موضوع بستگی به دانشگاه دارد که رشته شما در کدام دسته قرار دهد اما به احتمال زیاد شما باید در دوره های کالج شرکت کنید تا بتوانید در پزشکی پذیرش بگیرید.

پوریا
پوریا

سلام پوریا هستم. در حال حاضر ترم ۳ رشته ی بیوتکنولوژی(لیسانس) هستم.
میخواستم ببینم برای اینکه پزشکی بخونم(تغییر رشته بدم) توی امریکا چه رزومه ای مورد قبول ان هسات؟؟ ایا امتحانی باید بدم برای پذیرش پزشکی از لیسانس

مدیر
مدیر

سلام
بسته به دانشگاه مورد نظر شما این موضوع متفاوت است و هر یک از دانشگاه ها شایط خاصی را برای خود دارند. ممکن است بخواهند در یک دوره کالج شرکت کرده و پس از قبولی و آوردن نمره های خوب در آن دوره پذیرش پزشکی را به شما بدهند.

پوريا
پوريا

پس با توجه به این توضیح شما ،، برای اینکه بتونم تغییر رشته بدم پس احتمال پذیرفته شدم وجود داره ؟؟؟ یعنی اینکه میتونم این کارو بکنم ولی یکم سخت هست

مدیر
مدیر

بله، برای این کار باید مدرک لیسانس خود را بگیرید. سپس ۴ سال را در دانشکده پزشکی گذرانده و دوره رزیدنتی را بگذرانید. شما می توانید برای دریافت راهنمایی های بیشتر یا یکی از موسسات اعزام دانشجو مورد تایید وزارت علوم که در منوی موسسات اعزام دانشجو قید شده اند تماس گرفته و از ایشان راهنمایی های بیشتری دریافت فرمایید.
موفق باشید.

سارینا
سارینا

سلام ممنون ازسایت خوب تون..من ۳۳سالمه کارشناس مامایی دانشکاه ازاددارم بامعدل۱۶قصدجدی دارم برلی رفتن به آمریکا وبهترین راه فعلا بورس داتشجویی هست من ازیه داشگاه متوسط آمریکایی بخوام تو گرایش مشابه تغذیه یاپرستاری می تونم پذیرش بگیرم میشه لطف کنیدراهنمایی کنیم مثل اسم داتشگاه وایالت رو ممنون

مدیر
مدیر

سلام
لینک زیر مربوط به دانشگاه های مورد تایید آمریکا در ایران است که تقریبا اکثر آن ها رشته های مد نظر شما را دارند. در مورد بورس نیز می توانید مقاله مربوط به بورس تحصیلی را مطالعه فرمایید.

amir
amir

Salam man Alan 15 Salam hast v mikham baraye edameye tahsil be amrica beram lotfan rah karharo behem begid

مدیر
مدیر

سلام
لطفا مقاله پروسه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی را مطالعه فرمایید.

شیدا
شیدا

سلام
من ارشد دارم ،میشه لطفا بگید شرایط پذیرش دوره های کوتاه مدت در آمریکا چطوری هستند؟
و اینکه اگه برای دکترا بخواهم اقدام کنم چون شرایط بورسیه معدل لیسانس رو هم شامل میشه اگه این پارامتر رو نداشته باشیم شهریه مقطع دکترا چقدر هست؟
قبلا از راهنمایی تون خیلی ممنون

مدیر
مدیر

سلام
سفارت آمریکا معمولا برای دوره های کوتاه مدت ویزا نمی دهند مگر اینکه پذیرش تحصیلی دانشگاهی بگیرید. در مورد شهریه دکترا نیز بستگی به رزومه شما دارد. نسبت به رزومه شما تصمیم گیری خواهد شد که چقدر بورس به شما اختصاص دهند.

ارش
ارش

سلام خسته نباشید
من دیپلم را گرفته ام میخواستم بدانم برای ادامه تحصیل در کالج آمریکا آزمون گرفته میشه برای اینکه بورسیه بکنه ویا نه همان بر اساس معدل دیپلم امکان بورسیه شدن است و معدل لازم برای بورسیه باید از چند باشد؟
مرسی

مدیر
مدیر

سلام. همه چیز به کالج یا دانشگاه بستگی دارد. هر کالجی قوانین خودش را دارد. اما معمولا به معدل گذشته شما توجه زیادی می شود.ممکن است در ابتدا به شما بورس ندهند اما پس از شروع دوره، با توجه به نمرات شما کمک هزینه بدهند و یا حتی پیش آمده که اگر نمرات عالی داشته باشید یک ترم جلوتر بیفتید یا … بنابراین هیچ قانون کلی وجود ندارد و همه چیز به تلاش شما بستگی دارد.

fatemeh
fatemeh

سلام. من لیسانس مهندسی اپتیک و لیزر با معدل ۱۶.۰۷ از دانشگاه آزاد نجف آباد دارم. می خواهم تا یکسال آینده برای پذیرش اقدام کنم. به نظرتان با داشتن نمره بالا در gre و آیلتس چقدر می توانم شانس برای پذیرش در دانشگاه های ممتاز داشته باشم. برای افزایش سطح رزومه ام چه کار می توانم انجام دهم؟ آیا ترجمه کتاب تخصصی رشته موثر است؟ لطفا راهنمایی ام کنید که چقدر به دانشگاه های خوب و ممتاز می توانم امیدوار باشم

مدیر
مدیر

سلام. شما می توانید مقاله شرایط اخذ بورس تحصیلی را مطالعه فرمایید. تمام موارد ذکر شده می توان در اخذ پذیرش شما موثر باشد.

saeram
saeram

سلام
من لیسانس شیمی کاربردی دانشگاه پیام نور با معدل ۱۵.۹۷
ارشد شیمی الی ۱۵.۶۷
۴ مقاله بیت المللی و ۱ مقاله داخلی و ۱ سمینار داخلی و ۱ تالیف کتاب شیمی دارم
۲ سال سابقه کار
ب نظرتون امکان بورس با فاند ۱۰۰ وجود داره؟
من کی و از کجا باید شروع کنم برای پاییز ۲۰۱۷

مدیر
مدیر

سلام. رزومه خوبی دارید. اما امکان بورس کامل را شاید نداشته باشید و بتوانید درصدی از شهریه / شهریه و هزینه زندگی یا … را بورس بگیرید. لطفا مقاله بررسی شرایط اخذ بورس تحصیلی را مطالعه فرمایید. پیشنهاد می کنیم روند اقدام خود را از همین روزها و با مراجعه به یکی از دفاتر اعزام دانشجوی معتبر شروع کنید.

محمدرضا
محمدرضا

سلام من ۳۰ سال سن دارم مدرک لیسانس پرستاری از دانشگاه آزاد با بودجه ۱۲۰ میلیون تومان میخواستم به آمریکا برای خواندن کارشناسی ارشد پرستاری و بعد از ان در آمریکا کار کنم و اقامت بگیرم ایا امکان دارد با این بودجه بدم و سنم مشکل ساز نمیشه با مدرک کارشناسی ارشد بهتر میتوان در آمریکا کار پیدا کرد یا دکترا

مدیر
مدیر

سلام. در مورد تحصیل در آمریکا می توان گفت مشکلی برای اخذ پذیرش ندارید اما در مورد اقامت، موسسات اعزام دانشجو نمی توانند کمکی در این رابطه به شما داشته باشند.

سوده
سوده

سلام و ممنون از راهنمایی های سودمندتون من ۳۳ سالمه فوق لیسانس گرافیک دارم و مدرک فنی حرفه ای ساخت جواهرات و زیورالات هم دارم ، می خواستم بدونم آیا میتونم دوره ای رو در آمریکا بگذرونم و هزینه ش چقدر میشه و یا ادامه تحصیل بدم و هزینه این رو هم بدونم . سپاسگزارم

مدیر
مدیر

سلام. آمریکا معمولا به دوره های کوتاه مدت ویزا نمی دهد بهتر است پذیرش دوره دانشگاهی را بگیرید و در کنار آن در صورت تمایل دوره مورد علاقه خود را نیز بگذرانید. در مورد هزینه ها هم می توانید در مقاله تحصیل در آمریکا و هم در معرفی دانشگاه های آمریکا هزینه ها را مطالعه بفرمایید. موفق باشید.

ترانه
ترانه

ببخشید من ۱۸ سالمه میخواستم بپرسم آیا با قبولی در آزمون mcat و sat میتونم در رشته ی پزشکی در آمریکا مشغول تحصیل بشم و در طول مدت تحصیلم در آمریکا باشم؟

مدیر
مدیر

سلام. لطفا مقاله تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا را مطالعه بفرمایید.

منين
منين

با عرض سلام خسته نباشد .
خیلی خیلی خیلی ممنون میشم به سوال بنده پاسخ بدهید .
من رشته حسابداری میخونم از هنرستان کنکور فنی دادم رتبه ۵۴۴ شدم در مقطع کاردانی در دانشکده شهید شمسی پور ادامه تحصیل میدهم .
منم میخواستم بدونم اگه من در مقطع کارشناسی هم در این دانشگاه بخونم معدلمم بالای ١٧ بشه و مدرک ایلس با نمره ٧ داشته باشم میتونم برای مقطع ارشد فاند بگیر ؟؟اگه میتونم چه نوع فاندی ؟؟؟
و یک سوال مهم دیگه داشتم اینکه من در مقطع کارشناسی به کارشناسی ارشد برای دریافت بورسه اگر رزومه خودم رو به اساتید دانشگاه ها ارسال کنم اساتید قبول نکنن میتونم در مقطع کارشناسی ارشد به دکترا باز هم به همون اساتید برای دریافت بورس رزومه خودم باز ارسال کنم یا یک بار جواب رد بگیرم دیگه نمیتونم ارسال کنم .

مدیر
مدیر

سلام. شما مدارک خود را برای اداره پذیرش دانشگاه باید ارسال کنید نه برای اساتید و محدودیتی از این نظر که یک بار در مقطع ارشد رزومه تان را جهت بررسی به دانشگاه ارائه کرده اید و دیگر نتوانید این کار را بکنید وجود ندارد. نوع و مقدار فاندی که به شما اختصاص می یابد نیز کاملا بستگی به رزومه شما و دانشگاهی دارد که درخواست پذیرش داده اید.

ریحانه
ریحانه

باسلام
بنده مدرک کارشناسی روانشناسی دارم با معدل بالای ۱۹ از دانشگاه آزاد و ۴ مقاله نوشتم که مورد پذیرش واقع گردید… در همایش های داخلی و کنفرانس بین المللی
و در حال حاضر نیز جهت اخذ مدرک تافل اقدام نمودم
و قصد دارم برای کارشناسی ارشد از دانشگاههای آمریکا پذیرش بگیرم؛ حال با توجه به اینکه دانشگاه من آزاد بوده آیا امکان اخذ پذیرش دارم و چقدر میتوانم در گرفتن پذیرش موفق شوم؟
باتشکر از شما…

مدیر
مدیر

سلام. دانشگاه های آمریکایی مدرک دانشگاه آزاد ایران را قبول دارند و بر اساس آن به متقاضیان ایرانی پذیرش می دهند. شما با توجه به اینکه در دوره کارشناسی مقاله و معدل خوبی دارید می توانید برای پذیرش اقدام کرده و امیدوار باشید.

سهیل
سهیل

سلام من دانشجوی ارشد ریاضی دانشگاه تهران هستم
لیسانسو هم دانشگاه تهران گرفتم با معدل ۱۴
میخوام بدونم اصلا شانس پذیرش در امریکا رو با این معدل دارم؟

مدیر
مدیر

سلام. بله، این احتمال وجود دارد. اما پذیرش دوره دکترا معمولا نیاز به یک موضوع پژوهشی خوب دارد که باید از سوی دانشگاه مورد تایید قرار گیرد.

مهندس برق
مهندس برق

سلام معدل ۱۴دانشگاه دولتی برابره با معدل ۲۰و۱۹آزلد وپیام نور ، در کل ۱۰۰٪ اگه شنا پذیرش نتونید بگیرید بقیه آزلدی و خصوصی ها بزنن به چاک

شیدا
شیدا

سلام من دانشجوی کارشناسی علوم کامپیوتر دانشگاه تهران هستم
معدلم ۱۵ و خوردی هست
میخوام بدونم اصلا شانس پذیرش در امریکا رو با این معدل دارم؟

مدیر
مدیر

سلام. بله، شما شانس پذیرش دارید. حال بسته به رزومه شما دارد که دانشگاه خوب پذیرش بگیرید یا متوسط.

مرسده
مرسده

سلام خواههههههش میکنم پاسخ بدید
من با معدل دیپلم ۱۹.۷۰ و معدل کارشناسی صنایع ۱۷ از صنعتی ارومیه و ارشد ۱۹ از دانشگاه ارومیه با ۲ مقاله داخلی و یه مقاله خارجی امکان گرفتن فاند ۱۰۰ از آمریکا یا کاندا دارم؟

مدیر
مدیر

سلام. امکان فاند کامل برای شما وجود ندارد. میزان بورس هم به معدل ، هم نمره زبان، هم پژوهش های انجام شده و… دارد. با توجه به رزومه شما می توان درصدی از شهریه دانشگاه را بورس گرفت و برای این منظور نیز نیز می توانید با موسسات اعزام دانشجوی معتبر زیر نظر وزارت علوم ( منوی موسسات اعزام دانشجو ) مشورت کرده و از طریق ایشان اقدام فرمایید.

غزاله
غزاله

سلام.
من فارق التحصیل رشته روانشناسی بالینی با معدل ۱۹ از دانشگاه آزاد هستم و در مقطع دکتری هم روانشناسی قبول شدم ولی میخوام برای ادامه تحصیل برم امریکا
مقاله پژوهشی و رزومه قوی و خوبی هم دارم
ولی مدرک زبان ندارم
برای گرفتن پذیرش و اقدام کردن برای بورس اولین اقدام چیه ؟

مدیر
مدیر

سلام. شما باید همزمان که برای اخذ پذیرش اقدام می کنید برای گرفتن مدرک زبان نیز اقدام کنید. برای دوره دکترا نیز قدم اول داشتن یک موضوع تحقیقاتی قوی است که مورد پذیرش دانشگاه و استاد قرار بگیرد.

Amin Khalili
aminkhan7001

سلام.من دانشجوی رشته هوافضا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستم.ترم چهار. ولی به دلیل علاقه زیادی که به فیزیک دارم فکر میکنم راهمو اشتباه اومدم .معدلم هم امکان تغییر رشته رو بهم نمیده. دو ترم ازین چهار ترم روهم به دلیل بی میلی به رشته مشروط شدم!بهمین دلیل بر سر دوراهی “انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد و ورود به رشته فیزیک” یا “ادامه همین رشته و تغییر به فیزیک در ارشد” قرار گرفتم.با توجه به اینکه در مقطع دکتری قصد ادامه تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های امریکا یا اروپا رو دارم میخام ببینم کدوم راه مناسب تره؟ لیسانس غیر مرتبط تازه اونهم با نمرات پایین چقدر میتونه تاثیر منفی داشته باشه برای اپلای؟ خواهشا جواب بدید.پاسختون میتونه زندگیمو تغییر بده

مدیر
مدیر

سلام. قطعا شما با نمرات پایین برای هیچ رشته ای پذیرش نخواهید شد. فرم درخواست مشاوره را تکمیل بفرمایید و یا موسسات معتبر اعزام دانشجو تماس بگیرید تا بیشتر راهنمایی شوید.

مرسده
مرسده

سلام

شرمنده که دوباره میپرسم در جواب سوالی که پرسیده بودم
دوست من از صنعتی ارومیه با کارشناسی صنایع و ۲مقاله isiاز آمریکا داره فول فاند میگیره ولی شما میفرمایید برای من با معدل ۱۹ کارشناسی ارشد دانشگاه ارومیه تو رشته صنایع و یه مقالهisiودوتا مقاله داخلی هیچ امیدی نیست
چون اوضاع مالی من زیاد خوب نیس و نمیتونم فقط رو درصدی از شهریه به عنوان بورس فکر کنم

مدیر
مدیر

سلام. فاکتورهای زیادی دخیل است. این که درخواست پذیرش و بورس از کدام دانشگاه را دارید بسیار مهم است. اینکه مقاله شما در چه حوزه ای بوده و بسیاری مسائل دیگر که باید با مشاوره حضوری و یا تلفنی بیشتر بررسی شود. می توانید با موسسات زیر نظر وزارت علوم مشاوره داشته باشید.

نازی
نازی

سلام.ببخشید میخواستم بدونم امکان اخذ بورس با رتبه ی تک‌رقمی کنکور و معدل بالای ۱۷ هست؟برای دندون پزشکی و خود رشته پزشکی..اگه میشه یکم راهنمایی کنید.ممنون

مدیر
مدیر

سلام. لطفا مقاله تحصیل پزشکی در آمریکا را مطالعه بفرمایید.

ماهان
ماهان

سلام من مدرک لیسانس کامپوتر دارم ولی ۱ سالی هس ک بشدت ب رشته بورس علاقه مند شدم و مدارک شو گرفتم ایا امکان داره با داشتن مدرک لیسانس کاپیوتر من فوقم تو ی دانشگا امریکا در رشته بورس ادامه بدم؟

مدیر
مدیر

سلام. بله، این امکان وجود دارد. با داشتن یک انگیزه نامه قوی می توانید تغییر رشته بدهید.

آوا
آوا

سلام. واقن امیدم رو به زندگی با این مقاله افزایش دادید!!! من از ۸ سالگی زبان رو شروع کردم و سال بعد در ۱۶ سالگی قادرم تا مدرک های مورد نیاز برای تحصیل در آمریکا یا کشور های دیگر رو اخذ کنم. امسال وارد رشته گرافیک در هنرستان میشوم. تنها استرسی که دارم اینه که چه کاری انجام بدم تا پروفایل هنریم کامل تر از بقیه باشه و شرایطم رو بهتر کنه؟ ترجیح میدم که رشته کارگردانی رو بخونم. در این ۳ سال چند اختراع دارم که میتوانم ثبت کنم. میتونید یکم دیگه منو در باره پروفایل هنری مرتبط با رشتم راهنمایی کنید. سوال دیگه هم این که آیا این کارها باعث میه تا از نظر مالی دولت اون کشور کمکی به من بکنه یا نه؟

ممنونم از سایت فوق العادتون

مدیر
مدیر

سلام. خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده. مهمترین مدرکی که برای اپلای دانشگاه ها در رشته هنر مورد نیاز است نمونه کار یا همان پورتفولیو است. باید سعی کنید نمونه کارهای باکیفیت خود را از طول دوران تحصیل به دانشگاه ارائه دهید. باید توجه داشته باشید نمونه کارها باید مطابق با استانداردهای دانشگاه ها باشد. بنابراین پیش از هر چیز استانداردهای پرتفولیوی لازم دانشگاه را استخراج کرده و طبق آن کارهای خود را انجام دهید تا در زمان نیاز به مشکل برنخورید. نمونه کارهای مورد قبول دانشگاه ها در سایت موجود می باشد. در صورت داشتن رزومه مناسب می توانید از بورس تحصیلی استفاده کنید.

Behnam Allahyari
Behnam

رشته من معماریه (کاردانی) ایا من میتونم مقطع کاردانی به کارشناسی رو برای امریکا بورس بگیرم؟؟ممنون میشم اگه جواب بدین

amir
amir

سلام.خیلی خوب میشد اگه لطف میکردید و این مطالب رو به صورت pdf واسه دانلود هم اماده میکردید.اگه بشه برای مثال در اخر هر مقاله فایلشو برا دانلود هم بزارید(رایگان باشه لطفا)

کارشناس
کارشناس

سلام
حتما درخواستتون رو پیگیری میکنم و سعی می کنم در اولین فرصت PDF مقالات را در سایت قرار بدیم.
ممنون بابت همراهی شما

کارشناس
کارشناس

از این به بعد می تونید مطالب را به صورت PDF دانلود و یا از مطالب سایت پرینت بگیرید. 🙂

wpDiscuz
  • فرم مشاوره تحصیلی