تحصیل در خارج | راهنمای تحصیل در انگلستان, تحصیل در استرالیا و آمریکا, دانشگاه های خارج از کشور, اخذ پذیرش, دریافت بورس تحصیلی, مشاوره رایگان تحصیلی

تحصیل در چین

شما اینجا هستید: تحصیل در خارج » مقالات » راهنمای تحصیل » تحصیل در چین

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبعالی (8 votes, average: 3٫88 out of 5)

همانطور که بسیاری از آمارهای رسمی نشان می دهند, تحصیل در چین یکی از اولویت های دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل در این کشور است. تحصیل در چین و در برترین و بزرگترین مراکز علمی و تحقیقاتی دنیا به یکی از آرزوهای دانشجویان و متقاضیان تحصیل در خارج از کشور تبدیل شده است. هر دانشجو و یا متقاضی تحصیل در خارج دلایل خاص خود را برای ادامه تحصیل در چین ارائه می کند.

تحصیل در چین

مهمترین دلایلی که موجب می شود اکثر متقاضیان تحصیل در خارج از کشور چین را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند مواردی همچون موارد زیر می باشد:

  1. بسیاری از دانشگاه های چین در لیست دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفته اند. رتبه بندی QS , Shanghay و دیگر نظام های رتبه بندی دنیا این موضوع را تایید کرده اند.
  2. تحصیل در چین در بیشتر رشته ها به زبان انگلیسی است اما با این حال تحصیل به زبان انگلیسی نیز در اکثر رشته ها ممکن است. به این صورت که دانشجو می تواند با گذراندن یک دوره چند ماهه به عنوان پیش نیاز به آن سطح مورد نیاز دانشگاه رسیده و سپس تحصیل خود را در دانشگاه آغاز کند.
  3. ۵۱ دانشگاه چین جزء دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران هستند.
  4. تحصیل و زندگی در چین نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی مقرون به صرفه تر است. دانشگاه های چین در لیست دانشگاه های ارزان برای متقاضیان تحصیل در چین می باشد.
  5. امکان کار جهانی. بسیاری از شرکت ها و کمپانی های بزرگ دنیا در کشور چین شعبه دارند و این موضوع برای بسیاری از علاقه مندان تحصیل در چین که قصد کار کردن در چین را دارند بسیار حائز اهمیت است.

تحصیل در چین

برترین دانشگاه های چین

نظام های رتبه بندی جهانی مانند رتبه بندی QS، شانگهای و دیگر رتبه بندی های معتبر دنیا هر ساله دانشگاه های مختلف سراسر جهان را بر اساس معیارها و شاخص های خود درجه بندی و رتبه بندی کرده اند. این رتبه بندی های معتبر همواره دانشگاه های چین را جزء برترین دانشگاه های دنیا معرفی کرده اند.

دانشگاه هایی همچون fudan، Nanjing، Zhejiang در نظام های جهانی رتبه بندی دانشگاه های دنیا، همواره در راس بهترین دانشگاه های چین و دنیا قرار گرفته اند. برخی از برترین دانشگاه های چین برای متقاضیان تحصیل در چین در جدول زیر آمده است. این دانشگاه های در رتبه بندی دانشگاه های وزارت علوم ایران جزء دانشگاه های ممتاز و درجه ۱ قرار گرفته اند.

Fudan university

Nanjing university

Peking university

Shanghai Jiao Tong University

un Yat-sen University

Tsinghua University

University of Science and Technology of China

hejiang University

Chinese Academy of Agricultural Sciences

University of Chinese Academy of Science

Nanjing University of Astronautics and Aeronautics / NUAA

هزینه های تحصیل در چین

دانشگاه های چین به دو دسته دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی تقسیم شده اند. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی چین بسیار ارزانتر از دانشگاه های خصوصی است. عموما هزینه های تحصیل نه فقط در دانشگاه های چین بلکه در اکثر دانشگاه های خارج از کشور بسته به رشته، مقطع تحصیلی و کیفیت دانشگاه، خصوصی یا دولتی بودن دانشگاه و … بسیار متفاوت می باشد. در جدول زیر هزینه تحصیل دوره های مختف تحصیل در چین به تفکیک قید شده است.

ردیف

نام دوره و مقطع تحصیلی

هزینه سالانه به یوان

۱

لیسانس در چین

۲۶.۰۰۰ – ۲۳.۰۰۰

۲

فوق لیسانس در چین

۳۵.۰۰۰ – ۳۲.۰۰۰

۳

دکترا در چین

۴۵.۰۰۰ – ۴۲.۰۰۰

۴

پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی

۴۰.۰۰۰ – ۳۰.۰۰۰

هزینه های زندگی در چین

هزینه های زندگی در چین بر اساس شهر محل زندگی، سبک زندگی افراد و… متفاوت خواهد بود. جدول زیر می تواند متقاضیان ادامه تحصیل در چین را برای تخمین هزینه زندگی در چین کمک راهنمایی کند.

تخمین هزینه های زندگی (۱۶-۲۰۱۵) ماهانه بر اساس دلار تایوان

خوابگاه های داخل دانشگاه ها

۳۰۰۰ -۲۰۰۰

خوابگاه های خارج دانشگاه ها

۵۰۰۰ -۴۰۰۰

غذا

۶۰۰۰

حمل و نقل عمومی

۵۰۰

هزینه های شخصی

۱۰۰۰

هزینه های آکادمیک (کتاب و تجهیزات)

۲۰۰۰

زبان تحصیل در کشور چین

داوطلبان ادامه تحصیل در چین که می خواهند به زبان چینی تحصیل کنند بایستی مدرک HSK که مدرک سنجش سطح زبان چینی است را اخذ کنند. نمره هر دانشگاه و رشته متفاوت است. آزمون HSK سالی ۳ بار در چین برگزار می شود. برای مقطع کارشناسی در چین نمره ۴ (در برخی دانشگاه های بیشتر)، کارشناسی ارشد و دکترا ۶ به بالا. البته متقاضیان تحصیل در چین می توانند به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنند که در این صورت برای کارشناسی نمره آیلتس ۶، کارشناسی ارشد ۶.۵ و دکترا ۷ به بالا، بسته به دانشگاه و رشته. دانشجویان می توانند دوره ای چند ماه را به عنوان پیش نیاز پیش از شروع دانشگاه گذرانده تا به سطح زبان مورد نظر دانشگاه رسیده و سپس شروع به تحصیل نمایند.

تحصیل در چین

کارشناسی در چین

مقطع کارشناسی در چین یک دوره ۴ ساله است. دانش آموزانی که دبیرستان خود را به اتمام رسانده باشند می توانند برای دوره کارشناسی در چین اقدام کنند. بسیاری از دانشگاه ها رشته های زیادی را به زبان انگلیسی تدریس می کنند. مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در چین در مقطع کارشناسی آیلتس ۶ می باشد. شروع ترم تحصیلی در چین ماه های سپتامبر و ژانویه می باشد. حداقل ۱ ماه پیش از شروع ترم بایستی نسبت به درخواست پذیرش خود به دانشگاه اقدام نمایند.

کارشناسی ارشد در چین

طول دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های چین ۲ تا ۳ سال بوده و اکثر رشته ها به زبان انگلیسی و چینی تدریس می شوند. در دوره تحصیلات تکمیلی در چین علاوه بر دانستن زبان انگلیسی تا حدودی بایستی با زبان چینی نیز آشنایی داشت. همانطور که اشاره شد هزینه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در چین ۳۵.۰۰۰ – ۳۲.۰۰۰ دلار تایوان می باشد.

دکترا در چین

تحصیل در چین در مقطع دکترا بین ۳ تا ۴ سال تحصیلی است که در صورتی که به زبان چینی انجام شود تقریبا رایگان است. البته امکان ادامه تحصیل در چین در دوره دکترا به زبان انگلیسی نیز وجود دارد، در این صورت بایستی سالیانه حدود ۴۵.۰۰۰ – ۴۲.۰۰۰ دلار تایوان به عنوان شهریه به دانشگاه بپردازید. دانشجویان دکترا در طول دوره دکترا بایستی بر روی پروزه تحقیقاتی خود کار کنند. دانشجویان دکترا از بسیاری از تسهیلات ویژه دانشجویی در چین برخوردار خواهند بود. امکان بورس تحصیلی برای دوره دکترا در چین در این سطح توسط ادارات دولتی و خصوصی و همینطور دانشگاه ها وجود دارد.

پزشکی در چین

تحصیل در رشته پزشکی در چین ۶ ساله است که چهار سال اول آن به زبان انگلیسی و دو سال آخر آن که شامل دوره های بالینی در بیمارستان و نیازمند تعامل مستقیم با بیماران است، به زبان چینی ارائه می شود. هزینه تحصیل رشته پزشکی در چین سالانه ۴۰.۰۰۰ – ۳۰.۰۰۰ دلار تایوان می باشد. چین در رشته پزشکی از پیشرفته ترین کشور های دنیا بوده و دانشگاه های پزشکی چین در سطح جهانی کاملا معتبر می باشند و فارغ التحصیلان آنها می توانند تقریبا در تمام کشور های جهان مشغول به کار شده یا تحصیلات خود را در دوره تخصص ادامه دهند.

خوابگاه های دانشجویی در چین

تقریبا تمام دانشگاه های دولتی و خصوصی چین و بسیاری از کالج های زبان چینی خوابگاه هایی را به دانشجویان خود اختصاص می دهند. این خوابگاه ها می توانند داخل و یا خارج از دانشگاه باشند. هزینه خوابگاه ها بر اساس تعداد نفرات، محل خوابگاه در شهر، خصوصی و یا دولتی بودن آن، امکانات و تسهیلات خوابگاه و مواردی از این دست تعیین می شود. خوابگاه های خارج از دانشگاه معمولا به دلیل امکانات بیشتری که ارائه می کنند قیمت بیشتری دارند.

Wikipedia: China

جهت دریافت مشاوره تحصیلی رایگان کلیک کنید.
۲۳سوال ثبت شده است
سوال / انتقاد و پیشنهاد

قوانین درج سوال

    1. سوال شما می بایست مرتبط به مطلب باشد
    2. متن سوال الزاماً باید به فارسی نوشته شود
    3. سوال خود را واضح و کامل مطرح نمایید
    4. هرگونه توهین به هر شخص منجر به مسدود شدن آی پی شما خواهد شد
    5. جهت مطلع شدن از پاسخ کارشناس, ایمیل صحیح وارد نمایید
موفق باشید
مدیریت سایت

* پاسخ سوال خود را پیدا نمی کنید ؟
کاربر گرامی, چنانچه ایمیلی مبنی بر دریافت پاسخ توسط کارشناس را دریافت کردید مطمئن باشید پاسخ به سوال شما داده شده است,
فقط کافی است در انتهای بخش سوالات بر روی کلید "بارگذاری سوالات بیشتر" کلیک کنید و یا از ابتدای بخش سوالات و در قسمت تفکیک بر روی گزینه "جدیدترین" کلیک کنید.

سوال یا دیدگاه مرتبط به این مطلب

avatar
تفکیک:   جدیدترین | قدیمی ترین
saeed
saeed

سلام.آیا دانشگاه شیکاگو آمریکا برای رشته پس دکتری روانشناسی پذیرش میکند؟ لطفا شرایط و نحوه پذیرش را بفرمایید. متشکرم.

مدیر
مدیر

سلام. با توجه به لینک زیر از دانشگاه شیکاگو، این دانشگاه دکترای رشته روانشناسی را ارائه می کند. تمامی اطلاعات مرتبط در این حوزه را می توانید از طریق لینک های زیر دریافت کنید.
http://psychology.uchicago.edu/
https://www.uniabroad.ir/2015/11/university-of-chicago.html
موفق باشید.

shayan
shayan

سلام با تشکر از کانال محبوبتون میخواستم بدونم ایا در مقطع دبیر ستان امکان بورسیه شدن هست؟

مدیر
مدیر

سلام
خیر، امکان بورس شدن در این مقطع وجود ندارد و تنها می توان درصدی از شهریه را تخفیف گرفت.

shayan
shayan

لطفا درباره مدرک تافل توضیح دهید باید کجا برای ازمون ثبت نام کنیم

مدیر
مدیر

می توانید به منوی آزمون های زبان مراجعه کرده و توضیحات مربوطه را مطالعه فرمایید. برای ثبت نام نیز می توانید به سایت ets.org مراجعه فرمایید.

محسن
محسن

با سلام
من ارشد برق غیرانتفاعی معدل ۱۷/۵۶ هستم
میتونم همانجا زبان چینی بخونم و
میتونم برای دکترا به زبان چینی بورس بگیرم

مدیر
مدیر

سلام.
بله، هر دو امکان وجود دارد.

amir shabani
amir shabani

من لیسانس مکانیک پیمام نور با معدل ۱۶.۰۶ هستم آیا میتونم واسه ارشد تو چین تحصیل کنم؟

مدیر
مدیر

بله. این امکان وجود دارد.

Mohammad
Mohammad

(china Institute of sport science(cissسلام ببخشید من در رشته تربیت بدنی میخواستم در این دانشگاه تحصیل کنم اگه میشه در مورد این دانشگاه بهم معلومات بدید که رتبه جهانیش و آیا دانشگاه خوبی هست یانه وهزینه اش با تشکر.

علی
علی

سلام برای پذیرش کرفتن در مقطع لیسانس از دانشگاه های چین معدل پیش دانشگاهی مورد نیازه یا معدل سه ساله ی دیپلم(اول پ دوم و سوم دبیرستان)؟؟

مدیر
مدیر

سلام. برای ورود به دانشگاه های خارج از کشور باید ۱۲ سال تحصیلی را در ایران و یا در خارج گذرانده باشید.

جیسو
جیسو

سلام ببخشید شرط معدل برای مقطع کارشناسی در چین هست یا نه ؟
من با معدل پیش ۱۳/۳۰و سوم ۱۸ میتونم برای پرستاری چین پذیرش بگیرم یا نه ؟

مدیر
مدیر

سلام. اکثر کشورها با معدل پایین به فرد پذیرش نمیدهند. باید درخواست بدهید تا ببینید کدام دانشگاه قبول میکند.

پروانه اسدی
پروانه اسدی

باسلام و خسته نباشید
بنده دارای مدرک فوق لیسانس آموزش زبان انگلیسی هستم برای دکتری در یکی از دانشگاههای چین میخواستم درخواست بدم لطفا راهنمایی کنین که بدونم کدوم دانشگاه مرتبط با رشته من می باشد.
با تشکر

مدیر
مدیر

سلام. دانشگاه های زیادی رشته های مختلفی دارند. برای دریافت اطلاعات در مورد دانشگاه ها و رشته های مختلف از طریق منوی موسسات اعزام و یکی از موسسات معتبر اقدام فرمایید.

میترا
میترا

سلام ببخشید هزینه ی رشته ی داروسازی چین چقدره
و شرط معدل هم دارند
و مدرک زبانم لازمه

صبا
صبا

سلام ببخشید من با معدل ۱۹ و خورده ای در سال های سوم و پیش دانشگاهی میتونم برای بورس چین اقدام کنم؟

فیصل امان
فیصل امان

سلام من فیصل هستم و در کابل افغانستان زندگی میکنم من از مکتب فارغ شدم و مجموع نمرات سه ساله مکتبم از ۹۶٪٪٪ بالا است من تقدیر نامه های زیادی از مکتب و کورس های که خواندم دارم واسناد انگلیسی هم دارم زبان انگلیسی من هم عالی است و میخواهم در چین در رشته پزشکی تحصیل نمایم ولی نمیدانم چطور و چی وقت ثبت نام نموده و سکالرشیب بدست بیاورم

کارشناس
کارشناس

با سلام بر شما کاربر عزیز، شما باید ابتدا دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید و با توجه به شرایط پذیرش دانشگاه و تاریخ ثبت نام اقدام نمایید. زیرا شرایط پذیرش هر دانشگاه با سایر دانشگاه ها متفاوت است

طاهره طهرانی
طاهره طهرانی

سلام من میخوام برای اپلای در چین اقدام کنم یکی از مدارک لازم سلامت پزشکیه.ایا باید پیش دکتر معرف برم یا از هرجایی باشه ایرادی نداره؟

کارشناس
کارشناس

با سلام. کاربر عزیز شما برای اپلای ابتدا باید از طریق سفارت چین در ایران اقدامات لازمه را انجام دهید که از انجا پزشک معرف برای شما مشخص خواهد شد.

wpDiscuz
  • فرم مشاوره تحصیلی