تحصیل در خارج | راهنمای تحصیل در انگلستان, تحصیل در استرالیا و آمریکا, دانشگاه های خارج از کشور, اخذ پذیرش, دریافت بورس تحصیلی, مشاوره رایگان تحصیلی

پزشکی و دندانپزشکی در آلمان

شما اینجا هستید: تحصیل در خارج » کشور » پزشکی و دندانپزشکی در آلمان

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبعالی (12 votes, average: 4٫42 out of 5)

ادامه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در آلمان از مواردی است که بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج و علاقه مندان به تحصیل در رشته های پزشکی برای دستیابی به آن تلاش می کنند. متقاضیان تحصیل در خارج به دلیل رایگان بودن تحصیل در آلمان و همچنین کیفیت بالای آموزشی دانشگاه های این کشور علاقه مند به تحصیل در کشور آلمان بوده و همواره یکی از اولویت های آنان می باشد. ۲۷ دانشگاه ها از دانشگاه های خوب دنیا در آلمان مورد تایید وزارت بهداشت ایران بوده وبه متقاضیان توصیه می شود دانشگاه هایی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند که در این لیست قرار گرفته باشد. این لیست را می توانید در سایت ملاحظه کنید.

افرادی که رشته های پزشکی یا دندانپزشکی در آلمان را ادامه داده و فارغ التحصیل می شوند شانس اخذ اقامت در این کشور را نیز دارند.

پزشکی و دندانپزشکی در آلمان

پذیرش در رشته پزشکی و دندانپزشکی در آلمان

دو راه جهت اخذ پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در آلمان وجود دارد:

  • متقاضی تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در آلمان باید قبولی کنکور ایران را داشته باشد. متقاضیان باید بدانند تحصیل در این نوع رشته ها با آزمون ورودی همراه است و فرد باید در آزمون ورودی این رشته ها شرکت کرده و نمره قبولی را اخذ کند. آزمون های ورودی به زبان آلمانی است و فرد باید حداقل سطح زبان آلمانی B2 را داشته باشد تا بتواند در این آزمون شرکت کند.
  • اگر متقاضی، قبولی کنکور ایران را نداشته باشد می تواند در کالج های آلمانی ثبت نام کرده و واحدهای تخصصی علوم پایه مانند زیست شناسی را بگذراند و سپس در آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی در آلمان شرکت کند. نکته قابل توجه این است که تحصیل در کالج یکساله بوده و فرد باید هزینه تحصیل در کالج را بپردازد. اما هزینه تحصیل در دانشگاه رایگان بوده و متفاوت از کالج می باشد.

شروع سال تحصیلی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در آلمان از سپتامبر بوده و دانشگاه ها در ماه های دیگر مانند ژانویه پذیرش این رشته ها را ندارند.

مورد مهم دیگری که وجود دارد شرط سنی سفارت آلمان برای اخذ پذیرش در این رشته ها است. افرادی که متقاضی این رشته ها می باشند نباید سن بالای ۲۴ سال داشته باشند مگر اینکه برای سفارت دلیل قابل قبولی ارائه دهند چون گپ تحصیلی برای سفارت آلمان بسیار مهم است و باید دلیل این قاصله را بداند.

مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی در آلمان حدود ۶ سال و برای دندانپزشکی ۵ سال است. مدرک پزشکی عمومی در آلمان به عنوان کارشناسی ارشد محسوب می شود و افرادی که این مدرک را داشته باشند می توانند با آن پروانه پزشکی دریافت کنند و در صورت علاقه می توانند وارد بحث دکترا شوند و برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا اقدام کنند.

جهت دریافت مشاوره تحصیلی رایگان کلیک کنید.
دسته بندی ها: ,,,
۱۲۰سوال ثبت شده است
سوال / انتقاد و پیشنهاد

قوانین درج سوال

    1. سوال شما می بایست مرتبط به مطلب باشد
    2. متن سوال الزاماً باید به فارسی نوشته شود
    3. سوال خود را واضح و کامل مطرح نمایید
    4. هرگونه توهین به هر شخص منجر به مسدود شدن آی پی شما خواهد شد
    5. جهت مطلع شدن از پاسخ کارشناس, ایمیل صحیح وارد نمایید
موفق باشید
مدیریت سایت

* پاسخ سوال خود را پیدا نمی کنید ؟
کاربر گرامی, چنانچه ایمیلی مبنی بر دریافت پاسخ توسط کارشناس را دریافت کردید مطمئن باشید پاسخ به سوال شما داده شده است,
فقط کافی است در انتهای بخش سوالات بر روی کلید "بارگذاری سوالات بیشتر" کلیک کنید و یا از ابتدای بخش سوالات و در قسمت تفکیک بر روی گزینه "جدیدترین" کلیک کنید.

سوال یا دیدگاه مرتبط به این مطلب

avatar
تفکیک:   جدیدترین | قدیمی ترین
kiara
kiara

سلام ممنون به خاطر سایت خوبتون میخواستم بدونم این که میگن شرط معدل برای پزشکی آلمان وجود داره چجوریه؟ من رشتم ریاضی بوده و از سال سوم برای تجربی خوندم و معدل سه سال دبیرستان ۱۷.۸۰ هست ولی معدل پیشم خوب نیست . الآن میتونم چکار انجام بدم تا برای آلمان اقدام کنم؟ این فرجه ی یه ساله ای که دانشگاه میده چجوریه؟ببخشید سوالم طولانیه???? ولی واقعا گیجم و ممنون میشم جواب بدید

مدیر
مدیر

سلام. برای پذیرش در دانشگاه های آلمان باید قبولی کنکور را داشته باشید. لطفا فرم درخواست مشاره را تکمیل کنید تا با شما تماس گرفته شده و راهنمایی شوید.

شقایق مرادی راد
شقایق مرادی راد

امتحانی که گرفنه میشه بعد از ارائه ی قبولی کنکور به امتحان عمومیه؟اخه همون مباحث رو به المانی که بلد نیست فرد!
و در دانشگاهایی که انگلیسی زبان هستن رایگان نیست اینجور که می دونم هزینش چقدره حدودا

م . ع
م . ع

سلام
برای پزشکی برای رتبه های برتر کنکور چه زمانی باید اقدام کرد ؟؟

مدیر
مدیر

سلام. در هر زمانی از سال میتوانید با مراجعه به موسسات معتبر اعزام دانشجو که در منوی موسسات ازام آمده است تماس گرفته و پروسه خود را آغاز کنید.

Yas
Yas

سلام من امسال در کنکور پرستاری دانشگاه تهران قبول شدم با توجه ب شنیده هام و نوشته های شما یعنی من میتونم فقط آزمون بدم و بدون کالج وارد شم؟چه مدرک زبانی لازمه ؟؟ متاسفانه خارج از کشور هستم و امکان تماس با شما رو ندارم،اگر ممکن هست همینجا پاسخ بدید خیلی ضروری!

مدیر
مدیر

سلام. بله، همینطور است. شماره باید معادل نمره ۶.۵ را در آزمون زبان کسب کنید.

یاس
یاس

سلام ببخشید ایمیل رسید که جواب دادیذ اما روی سایت موجود نیست

مدیر
مدیر

به سوال شما پاسخ داده شده است

Yas
Yas

منظورتون از آزمون زبان کدوم آزمونه؟میشه اسمش رو بگید،من از قبل زمینه ای از زبان آلمانی دارم،یعنی اگر الان من مدرک زبان(B1,B2???) داشته باشم و در این ازمون(لطفا اسمش رو بگید) قبول شوم بدون شرکت در کالج وارد دندانپزشکی میشوم؟

مدیر
مدیر

همانطور که در سایت ذکر شده است باید ” متقاضی تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در آلمان باید قبولی کنکور ایران را داشته باشد. متقاضیان باید بدانند تحصیل در این نوع رشته ها با آزمون ورودی همراه است و فرد باید در آزمون ورودی این رشته ها شرکت کرده و نمره قبولی را اخذ کند. آزمون های ورودی به زبان آلمانی است و فرد باید حداقل سطح زبان آلمانی B2 را داشته باشد تا بتواند در این آزمون شرکت کند”.

امیر موسوی
امیر موسوی

سلام
ممنون از سایت خوبتون
یه سوالی داشتم، میخاستم برای دوره ی دکترای تخصصی دندان پزشکی در اروپا اقدام کنم ، میخاستم ببینم که کدوم کشور از لحاظ زمان تحصیل کمتره ؟ و این که جز آلمان کشور دیگه ای امکان تحصیل رایگان در این رشته هست ؟
ممنون

مدیر
مدیر

سلام. معمولا کشورها برای ورود دانشجویان خارجی برای ورود به این دوره ها سخت میگیرند و به راحتی ویزا نمیدهند. اتریش نیز جز کشورهای کم هزینه برای تحصیل است.

امیر
امیر

سلام.میخواستم بدونم داشتن آشنا در آلمان به راحتتر گذروندن این کارها کمک میکنه یا تاثیری نداره؟

مدیر
مدیر

سلام. خیر، داشتن آشنا ممکن است تنها در بخش اقامت به شما کمک کند و تاثیر گذار باشد.

ناصر شهسوار
ناصر شهسوار

با سلام من در دانشگاه مدیترانه شرقی (قبرس) در رشته داروسازی در حال تحصیل هستم.یک ترم کالج زبان و یک ترم ذروس ترم اول داروساری را با معدل ممتاز گذرانیده ام. قصد دارم برای رشته پزشکی دانشگاه های المان اقدام کنم. موجب امتنان خواهد بود چنانچه راهنمایی کنید. با تشکر

مدیر
مدیر

سلام. این احتمال وجود دارد. بستگی به دانشگاه دارد که شما را در این رشته قبول کند یا خیر.

پرسشگر گمنام
پرسشگر گمنام

سلام معدل دیپلمم ریاضی فیزیک بالای نوزده وهفتاد دارم و معدل پیش دانشگاهی یاضی فیزیک سال نودوپنج هیجده ونیم/نودوپنج کنکوردادم و الان ترم دوم صنعتی شریف میخونم رتبه کنکورسراسری خوبی آورده بودم و واجدشرایط دانشجویان ممتازونخبه در کارنامه سبزم بودم، ؛ ولی تصمیم دارم پزشکی بخونم چه ایران چه خارج ، حالا چون امسال انصراف دادم اجازه کنکور ایران ندارم، سوابق تحصیلی خیلی خوب دیگری هم در دبیرستان دارم، مدتیه دارم زبان آلمانی میخونم الان A2 روبزودی می گیرم و تا خردادسیصدساعت اضافه ترمیخونم. اگر پذیرش مشروط پزشکی (یعنی مشروط به طی کردن کالج یکساله و قبولی امتحاناتش) بتونم بگیرم خیلی هم از ورود به کالج استقبال میکنم، ولی گر تکلیف پذیرش پزشکی قبلش روشن باشه، نظرتون درمورد شانس پذیرشم چیه

مدیر
مدیر

سلام. با توجه به رزومه شما شانس قبولی دارید اما باید سریعتر اقدام کنید تا سنتان بالا نرود. می توانید از طریق منوی موسسات اعزام اقدام فرمایید.

زهرا محمدزاده
زهرا محمدزاده

سلام خسته نباشید.من لیسانم رو در رشته ی مهندسی برق با معدل ۱۶ گرفتم و در حال حاضر ۲۴ ساله هستم.میخواستم بدونم امکان تحصیل برای من در رشته ی دندان پزشکی یا پزشکی هست یا نه؟ میتونم به عنوان یک گزینه در نظرش بگیرم؟ قبل از این میخواستم برای رشته ی مهندسی پزشکی برای المان اقدام کنم.ممنون میشم راهنماییم کنید

مدیر
مدیر

سلام. احتمال اخذ پذرش برای این تغییر کاملا متفاوتف پایین می باشد و ریسک پذیرش و ویزا دارد.

E.B
E.B

با سلام..من سال اخر پزشکی هستم..خاستم بدونم واسه ادامه تحصیل در مقطع تخصص در المان شرایط به چه صورت است..ازقبل پزیرش..هزینه ها و مواردی از این قبیل…باتشکر

مدیر
مدیر

سلام. لطفا از طریق منوی موسسات اعزام با موسسات معتبر تماس بگیرید تا راهنمایی کامل دریافت کنید.

Bardia
Bardia

سلام
من امسال کارشناسی هوشبری رو در دانشگاه علوم پزشکی با معدل۱۶.۷۰ تموم کردم. میخاستم بدونم چقد شانس برای گرفتن پذیرش پزشکی از دانشگاه های المان رو دارم؟ و این که از کی باید اقدام کنم برای گرفتن پذیرش؟
ممنون

مدیر
مدیر

سلام. با دارا بودن شرط سنی و گذراندن درس های پایه ای برای ورود به رشته پزشکی و مدرک زبان و دیگر شرایط ذکر شده در متن شانس خواهید داشت. زمان شروع پروسه بستگی به شرایط شما دارد. اگر مدرک زبان مناسب دارید می توانید دیرتر هم اقدام کنید اما اگر نه باید زود اقدام کنید.

مریم
مریم

سلام، سال نو مبارک!
ممنون از وقتی که برای جواب دادن به سوالات میذارین.
من ۳۱ سالمه. دانشجوی دکتری مهندسی کامپیوتر دانشگاه دولتی هستم. فوق لیسانسم رو از صنعتی امیرکبیر و لیسانسم رو از صنعتی اصفهان گرفتم، با معدل بالای ۱۷ و ۱۶.۵. معدل دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهیم هم بالای ۱۹ هست. نمره آی بی تی ۱۱۰ دارم و زبان آلمانی در حد b2 خوندم و فقط کافیه امتحان بدم برای دریافت مدرک.
می خواستم ببینم اگر بخوام از دکترام انصراف بدم و برای پزشکی آلمان اقدام کنم، چکار باید بکنم و اصلا آیا شرایطشو از نظر سنی و تحصیلی دارم یا خیر. گپ بین تحصیلاتم هم فقط یک سال قبل دکترام بوده که مشغول به تحصیل نبودم. در ضمن هیئت علمی دانشگاه آزاد هم هستم و از سال دوم فوق لیسانسم مشغول به تدریس بودم.
خیلی ممنون میشم اگه دقیق راهنمائیم کنید.

مدیر
مدیر

سلام و تبریک سال نو. متاسفانه امکان اخذ پذیرش پزشکی با شرایط شما وجود ندارد. زیرا دلیل قانع کننده ای وجود ندارد چون شما تا مقطع دکترا رفته اید و دوباره نمیتوانید از ابتدا شروع به تحصیل در یک رشته دیگر بکنید.

سارا
سارا

سلام. برای اخذ پذیرش رشته ی داروسازی در آلمان هم شرط سنی وجود داره؟ اگر جواب مثبت هست، چه سنی؟
برای پذیرش داروسازی هم مثل پزشکی و دندانپزشکی باید کنکور ایران داروسازی قبول شده باشه که بتونه پذیرش بگیره؟
مرسی از پاسختون

مدیر
مدیر

سلام. بهتر است تا ۲۰ سالگی اقدام شود. در صورت داشتن وقفه تحصیلی که برای سفارت و دانشگاه دلیل قانع کننده ای داشته باشد میتوان حداکثر تا ۲۵ نیز پذیرش گرفت. بله، قبولی کنکور ایران لازم است. اگر هم قبولی در کنکور ایران برایتان میسر نیست می توانید وارد کالج شده و با کسب نمرات بالا وارد این رشته در دانشگاه شوید.

آیدا
آیدا

با سلام ، من لیسانس شیمی دارویی از دانشگاه ازاد را دارم ، ۲۲ ساله هستم و مدرک زبان المانی ب۱ را هم دارم میخواستم ببینم که امکان پذیرش گرفتنم در رشته ی دندانپزشکی در المان وجود دارد آیا ؟ و سوال دیگرم اینکه آیا برای رشته ی داروسازی شانس بیشتری دارم؟

آیدا
آیدا

البته فراموش کردم که ذکر کنم که من قبولی کنکور سراسری را ندارم زیرا موقع انتخاب رشته تنها رشته های دندانپزشکی و داروسازی را انتخاب کرده بودم اگر که رشته های ضعیف تری را انتخاب میکردم امکان قبولی داشتم حالا چه کاری میتوانم کنم ؟ زیرا رتبه ی بدی نداشتم اما حالا قبولی در دستم نیست ممنون میشم کمکم کنید

مدیر
مدیر

سلام. برای دندانپزشکی باید مدرک B2 داشته باشید و در صورتی که قبولی کنکور را ندارید باید دروس پیش نیاز را در کالج بگذرانید تا در آزمون ورودی دندانپزشکی شرکت کنید.

گندم
گندم

ببخشید منظورتون از قبولی کنکور،فقط قبول شدن یا رتبه خاصی باید داشته باشیم تا بدون کالج، مستقیم بریم دانشگاه؟

مدیر
مدیر

فقط قبولی کافی است.

بهار
بهار

ینی حتی اگر با رتبه کنکورم دندانپزشکی ایران قبول نشم و پیراپزشکی قبول شم میتونم مستقیم برم دانشگاه؟؟؟

Snm
Snm

سلام مرسی از سایت خوبتون!
من خرداد امسال دیپلمم رو میگیرم و رشتم تجربی هست!میخواستم بدونم امتحان ورودیه دانشگاه های المان چقدر سخت هست؟؟من تیزهوشان درس میخونم و معدلم ١٩/٧٠ هست!قصد مهاجرت دارم ولی میترسم قبولی ازمون ورودیه المان سخت تر از قبولی در کنکور باشه!

مدیر
مدیر

سلام. قطعا مشکل است اما بسیاری از دانش آموزان ایرانی در این امتحان پذیرفته میشوند.

Snm
Snm

ببخشید ایمیل اومد برای من که متن فرستاده شده تاییدشد اما من جواب شمارو پیدا نمیکنم!میشه لطفاً جوابمو تو ایمیل بدید

کارشناس
کارشناس

سلام, اگر ایمیل را دریافت کردید پس ۱۰۰% کارشناس به سوال شما پاسخ داده است. برای پیدا کردن پاسخ سوال خود, کافیست از بخش تفکیک (زیر کادر درج سوال) گزینه جدیدترین را انتخاب کنید.

موفق باشید

Snm
Snm

اگر قبولی دانشگاه دولتی تو رشته های زیست و پرستاری داشته باشیم امکان اقدام برای دندانپزشکی در المان هست یا باید همون دندانپزشکی رو تو کنکور ایران قبول شیم؟و در چه صورتی اونجا میتونیم بدون امتحان ورودی قبول بشیم؟

مدیر
مدیر

باید همان رشته را در دانشگاه قبول شده باشید و آزمون ورودی نیز دارد.

123
123

آیا میشود بدون داشتن مدرک زبان اقدام کرد؟؟؟
یادگیری زبان آلمانی تاسطح B2چقدر زمان میبرد؟؟
من قبولی کنکور ایران را ندارم و امسال میخام کنکور بدم آیا فقط در صورت قبولی در رشته پزشکی میتوانم برای پذیرش در رشته پزشکی آلمان اقدام کنم یا خیر؟؟؟؟اگر در کنکور ایران پزشکی قبول نشوم باز هم میتوانم برای این رشته در آلمان اقدام کنم؟؟؟

مدیر
مدیر

بدون مدرک زبان انمان تحصیل در آلمان وجود ندارد. طول زان یادگیری بستگی به سطح فعلی خودتان دارد. باید قبولی این رشته را در دانشگاه داشته باشید تا بتوانید اقدام کنیید.

علی رحمتی
علی رحمتی

سلام وقتتون بخیر ممنونم از اینکه پاسخگو هستید خدا خیرتون بده
من دانشجوی دامپزشکی مقطع دکتری هستم دانشگاه آزاد با معدل دیپلم ۱۸/۲۳ و پیش دانشگاهی ۱۶ وخورده ای
و تا سال ۱۴۰۲ معافیت تحصیلی دارم ضمنا ۲۲ سالمه آیا میتونم برای دندانپزشکی اقدام کنم ؟؟
کشور مقصد مهم نیس ولی حتی المقدور اروپایی باشه و اگر آلمان باشه که چه بهتر

مدیر
مدیر

سام. برای قبولی در هر رشته ای باید پذیرش آن رشته را در کنکور ایران داشت. حال شما میتوانید با دانشگاه های آلمان مکاتبه کنید و ببینید احتمال پذیرش شما با این شرایط وجود دارد یا خیر. شرایط هر دانشگاهی متفاوت است. در مورد کشورهای اروپایی باید سن زیر ۲۰ سال داشت و دوره A-Level را برای ورود به رشته دندانپزشکی گذراند.

فرهاداکبرپور
فرهاداکبرپور

با سلام۴۲ساله دکتر دندانپزشک از کشور ترکیه .دانشگاه موردتایید وزارت بهداشت المان و ایران..چطور می تونید برای اخذ پذیرش تخصص ارتودنسی به من کمک کنید ضمنا من یه مدرک دکترای دامپزشکی هم دارم هزینشم حدودا بهم بگید منظورم هزینه زحمت شماست من مدرک المانی هم ندارم …سپاسگذارم

مدیر
مدیر

سلام. ما تنها یک وب سایت اطلاع رسانی هستیم. برای شروع پروسه کاری خود لطفا از طریق منوی موسسات اعزام با موسسات معتبر اعزام زیر نظر وزارت علوم اقدام فرمایید.

sara
sara

سلام ، در مورد پزشکی در المان که در کالج دوره میگذرانیم به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟

مدیر
مدیر

سلام. خیر

sara
sara

ایا امکان تحصیل پزشکی در ماستریخت از مقطع دیپلم امکان پذیر است؟؟

مدیر
مدیر

لطفا سوالتان را در بخش مربوطه بپرسید

فرزاد محمودي
فرزاد محمودي

با سلام و عرض ادب
بنده کارشناسی ارشد زبان انگلیسی و ٣٢ ساله هستم و خواهان ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی. آیا به نظر شما شانسی برای گرفتن پذیرش برای این رشته از کشوری مانند آلمان (یا کشور دیگر موردنظر شما)موردتایید وزارت بهداشت ایران را دارا هستم؟

مدیر
مدیر

سلام. خیر، متاسفانه شانسی وجود ندارد.

درسا
درسا

سلام گفتید اگر قبولی توی کنکور سراسری رو نداریم میتونیموارد کالج بشیم و بعدش تو آزمون ورودی شرکت کنیم .میخواستم ببینم هزینه ی کالج چقدر میشه ؟

مدیر
مدیر

سلام. هزینه کالج رایگان است اما باید هزینه های زندگی را در نظر بگیرید.

ایدا
ایدا

سلام فقط برای پزشکی و دندانپزشکی در آلمان میشه بدون قبولی در کنکور سراسری و از طریق کالج اقدام کرد یا نه برای کارشناسی هم میشه؟

مدیر
مدیر

سلام. برای کارشناسی هم امکان پذیر است.

ﺳﺎﺭا ﺭﺳﺘﮕﺎﺭﺧﻮ
ﺳﺎﺭا ﺭﺳﺘﮕﺎﺭﺧﻮ

ﺳﻼﻡ ﻣﻦ ۲۴ ﺳﺎﻟﻤﻪ و ﻣﻌﺪﻝ ﻛﻞ ﺩﻳﭙﻠﻤﻢ ۱۹/۶۲ﻫﺴت و ﻣﺪﺭﻙ ب ﻳﻚ ﺯﺑﺎﻥ و ﺩاﺭﻡ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺣﺎﺿﺮﻫﻢ ب۲ ﻣﻴﺨﻮﻧﻢ ﺧﻮاﺳﺘﻢ ﺑﺪﻭﻧﻢ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﭘﺬﻳﺮﺵ ﻣﻤﻜﻨﻪ ﺑﻬﻢ ﻭﻳﺰا ﻧﺪﻥ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﺳﻨﻢ? ﻣﺮﺳﻲ اﺯ ﭘﺎﺳﺨﺘﻮﻥ

مدیر
مدیر

سلام. محدویت سنی بیشتر برای دانشگاه و پذیرش مهم است نه برای ویزا

شیما
شیما

سلام.من دانشجوی ترم دوم دندانپزشکی بهشتی هستم.۲۸سالمه. ۲۶ سالگی لیسانس گرفتم در یک رشته علوم انسانی. B2 هم دارم.آیا میتونم آلمان برای دندانپزشکی پذیرش بگیرم؟ و جز آلمان کشور دیگه ای هست که رایگان بتونم پذیرش بگیرم؟

مدیر
مدیر

سلام. متاسفانه سنتان برای دندانپزشکی بالا است. میتوانید برای اتریش نیز اقدام کنید. اما تمام کشورها برای پذیرش پزشکی و دندانپزشکی محدودیت سنی دارند.

wpDiscuz
  • فرم مشاوره تحصیلی