دوره های کوتاه مدت دانشگاه هاروارد علاقه مندان بسیاری در سرتاسر دنیا دارد. در واقع علاوه بر مزایایی که به لحاظ کیفیت تحصیل و سیستم آموزشی در دانشگاه هاروارد وجود دارد این دانشگاه برای افزایش سطح دانش و اطلاعات دانشجویان و مدیران و صاحب نظران و کسانی که در حرفه های مختلف تحصیل و یا مشغول به کار هستند و علاقه مندند که مهارت های خود را در زمینه تحصیلی و کاریشان افزایش دهند دوره های کوتاه مدت را برای این دسته از افراد برگزار می کند. این دوره ها هر ساله در تابستان و یا در دیگر ماه های سال برگزار شده و مشتاقان بسیاری را از سراسر جهان به سوی خود جذب می کند. یکی از این دوره ها که در تابستان برگزار می شود دوره های کوتاه مدت مدیریتی است که معمولا مدت زمان آن کمتر از ۲ ماه بوده و به صورت دو روز در هفته تشکیل می شود. هزینه این دوره های مدیریتی که طیف گسترده ای نیز دارند حدود ۲.۹۲۰ دلار است. در این مدت امکان واگذاری خوابگاه نیز به افراد شرکت کننده در این دوره ها وجود دارد.
ردیف | عنوان دوره | مدت دوره |
۱ | حسابداری میانه | ۷ هفته |
۲ | اصول مالی (دوره آنلاین) | ۷ هفته |
۳ | مدیریت مالی | ۳ هفته |
۴ | اصول املاک و مستغلات | ۷ هفته |
۵ | اقتصاد و کسب و کار بین الملل | ۳ هفته |
۶ | تحلیل و ارزیابی کسب و کار | ۷ هفته |
۷ | امور مالی شرکت ها | ۷ هفته |
۸ | نظریه سرمایه گذاری و برنامه های کاربردی | ۳ هفته |
۹ | سهام خصوصی | ۷ هفته |
۱۰ | هنر ارتباطات | ۷ هفته |
۱۱ | رفتار سازمانی | ۷ هفته |
۱۲ | تبدیل شدن به عامل تغییر | ۳ هفته |
۱۳ | مدیریت خود و دیگران | ۷ هفته |
۱۴ | استراتژی افزایش اثربخشی | ۳ هفته |
۱۵ | مذاکره و حل تعارض سازمانی | ۷ هفته |
۱۶ | مدیریت تعارض در محل کار | ۷ هفته |
۱۷ | تفکر خلاق و موفقیت سازمانی | ۳ هفته |
۱۸ | مدیریت استراتژیک | ۳ و ۷ هفته |
۱۹ | استراتژی رقابتی | ۷ هفته |
۲۰ | استراتژی های تجارت الکترونیک | ۷ هفته |
۲۱ | پیمایش از طریق پیچیدگی سازمانی | ۷ هفته |
۲۲ | مدیریت فناوری و نوآوری | ۷ هفته |
۲۳ | اداره امور شرکت | ۳ هفته |
۲۴ | بازارهای نوظهور در اقتصاد جهانی | ۳ هفته |
۲۵ | مدیریت زنجیره تامین | ۳ هفته |
۲۶ | مقدمه ای بر تصمیم گیری و تجزیه و تحلیل عملیات | ۷ هفته |
۲۷ | کسب و کار، دولت و جامعه:درکاستراتژی هایغیربازاری | ۷ هفته |
۲۸ | اصول و شیوه های جذب سرمایه | ۷ هفته |
۲۹ | کسب و کار بین المللی: زمینه ها و راهبردها | ۷ هفته |
۳۰ | کسب و کار در آمریکای لاتین | ۳ هفته |
۳۱ | جهانی شدن: کسب و کار و مدیریت | ۷ هفته |
۳۲ | قضاوت و تصمیم گیری | ۷ هفته |
۳۳ | مدیریت بازاریابی | ۳ هفته |
۳۴ | بازاریابی بین الملل | ۷ هفته |
۳۵ | نام تجاری: نمایش کاربردی | ۷ هفته |
۳۶ | بازاریابی پایدار | ۷ هفته |
جهت اقدام برای ثبت نام در دوره های کوتاه مدت دانشگاه هاروارد حداقل ۲ ماه قبل از شروع برگزاری کلاس ها باید اقدامات لازم صورت گیرد.
سوال / انتقاد و پیشنهاد