تحصیل در خارج | راهنمای تحصیل در انگلستان, تحصیل در استرالیا و آمریکا, دانشگاه های خارج از کشور, اخذ پذیرش, دریافت بورس تحصیلی, مشاوره رایگان تحصیلی

تحصیل در اتریش

شما اینجا هستید: تحصیل در خارج » مقالات » تحصیل در اتریش

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبعالی (2 votes, average: 5٫00 out of 5)

تحصیل در اتریش

یکی از کشورهایی که متقاضی بسیاری برای تحصیل در خارج از کشور دارد اتریش است. تحصیل در اتریش مزایای خاص خود را دارد که به برخی از آن ها اشاره می شود:

  • هر فردی با هر شرایط تحصیلی و سابقه تحصیلی می تواند بنا به شرایط خود در یکی از دانشگاه های اتریش تحصیل کند.
  • رنکینگ بالای دانشگاه های اتریش
  • تحصیل در اتریش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا رایگان می باشد.
  • زبان رسمی کشور اتریش آلمانی است اما دانشگاه های بسیاری نیز به خصوص در مقاطع بالاتر به زبان انگلیسی نیز تدریس می کنند.
  • تحصیل در اتریش در مقطع لیسانس یک دوره سه ساله است.
  • تمام دانشجویان ایرانی که دارای مدرک لیسانس از ایران می باشند می توانند با گذراندن یک دوره یک ساله لیسانس خود را از اتریش بگیرند.
  • وجود امنیت در اتریش
  • وجود بیشترین کیفیت امکانات در برابر هزینه ها
  • هزینه زندگی مناسب در اتریش
  • استفاده از تمام خدمات بانکی برای دانشجویان کاملا ساده و رایگان است.

تحصیل در اتریش

آب و هوا در اتریش

تغییرات آب و هوایی مختلفی در اتریش وجود دارد و این به دلیل اختلاف ارتفاعی است که در این کشور در نقاط مختلف آن دیده می شود. این کشور از جمله کشورهایی با آب و هوایی معتدل محسوب می شود که در تمام فصول سال جای مناسبی برای سفر می باشد. شرق اتریش نسبت به غرب آن خشک تر است و به طور کلی در زمستان سردتر، در تابستان گرم تر و در عین حال مرطوب تر از نواحی آلپی است. مناطقی که ارتفاع بالای ۳۰۰۰ متر دارند، در تمامی سال پوشیده از برف هستند. اتریش در منطقه معتدل آب و هوایی قرار گرفته است. در این منطقه بارش اندک، تابستان ها گرم و زمستان ها سرد معتدل می باشد. در مناطق کوهستانی آب و هوای پر بارش کوه های آلپ به چشم می خورد. زمستان در این مناطق طولانی می باشد. در مابقی استان ها آب و هوای مخصوص اروپا (آب و هوای میان دریا و قاره ای) دیده می شود که آب و هوای متاثر از آتلانتیک در جنوب و قاره ای جنوب شرقی را نیز در بر می گیرد.

دانشگاه های اتریش

برترین دانشگاه های اتریش

لیست دانشگاه های اتریش که مورد تایید وزارت علوم ایران می باشند در جدول زیر آمده است.

  • Karl-Franzens – Universität Graz
  • Johannes Kepler Universität Linz
  • Vienna University of Technology
  • University of Vienna
  • University of Innsbruck
  • Universität Klagenfurt
  • Technische Universtiät Graz
  • Montan universität Leoben
  • Akademie der bildendenKünste Wien
  • Universitiät Salzburg
  • Universität für Musik und darstellende Kunst Wien
  • Universität für Musik und darstellendeKunst Graz
  • Universität für künstlerische und industrielle Gestaltung Linz
  • Universität für Bodenkultur Wien
  • Universität für angewandte Kunst Wien
  • Wirtschaftsuniversität Wien
  • Veterinärmedizinische Universität Wien
  • Universität Mozarteum Salzburg

 

کارشناسی و کارشناسی ارشد در اتریش

برای ورود به یکی از مقاطع تحصیلی در دوره های کارشناسی یا کارشناسی ارشد در دانشگاه های اتریش معمولا باید دانشجوی در حال تحصیل در یکی از این دوره ها در کشور خود و یا در کشوری دیگر باشید. البته در برخی موارد بدون اشتغال به تحصیل نیز می توان پذیرش دانشگاه های اتریش را اخذ کرد. طول دوره کارشناسی در اتریش ۳ سال و کارشناسی ارشد ۲ سال می باشد. البته بنابر شرایط دانشجو این مدت می تواند بیشتر هم بشود. دانشجویان بین المللی معمولا در صورت نداشتن مهارت زبانی مناسب و یا داشتن نمره های پائین در دروس اصلی خود ملزم به گذراندن دوره های پیش نیاز می باشند. رشته های دانشگاهی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد که در دانشگاه های اتریش تدریس می شود نقریبا تمام رشته های تحصیلی اعم از تمامی رشته های تحصیلی علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم و رشته های هنری را شامل می شود اما شرایط ورود برای هر یک از این رشته ها با دیگری متفاوت است. در اکثر این رشته ها پذیرش قطعی پیش از ورود به دانشگاه صادر می شود اما در برخی رشته ها مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و …لازم است فرد در آرمون ورودی شرکت کرده و نمره لازم برای ورود به این رشته ها برای تحصیل در اتریش کسب نماید.

دکترا در اتریش

شرط تحصیل در مقطع دکترا و پذیرش گرفتن در این مقطع از دانشگاه های اتریش داشتن مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه های مورد تایید کشور اتریش است. بر همین اساس فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد پس از ارزشیابی مدارکشان می توانند در مقطع دکترا ادامه تحصیل دهند. کشور اتریش به دانشجویان دکترا حقوق نیز در نظر گرفته است. از آن جائیکه زبان رسمی این کشور آلمانی است، حتی در مواردی که رشته تحصیلی فرد به زبان انگلیسی تدریس می شود اخیرا در برخی واحدها به زبان آلمانی نیز گنجانده شده است. بنابراین گذراندن دوره دکترا در اتریش نیز مستلزم داشتن مهارت های زبان آلمانی می باشد. معمولا برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا در اتریش ارائه خلاصه ای از پایان نامه کارشناسی ارشد نیز مورد نیاز می باشد. تقریبا دو یا سه ماه برای بررسی مدارک جهت اخذ پذیرش در دوره دکترا زمان نیاز است. برای مشاهده نمونه مدارک اخذ پذیرش می توانید از طریق بانک دانشگاه های خارج از کشور این نمونه مدارک را تهیه فرمائید.

مدرک زبان برای ادامه تحصیل در اتریش

نداشتن مدرک زبان آلمانی که زبان رسمی کشور اتریش است خللی در فرایند اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش ایجاد نمی کند. دانشجویانی که مدرک زبان آلمانی ندارند می توانند با گذراندن سه ترم زبان آلمانی وارد دانشگاه شده و تحصیل خود را در رشته مورد نظر آغاز کنند. برخی دانشگاه ها در دوره های تحصیلی بالاتر مانند کارشناسی ارشد و دکترا در برخی رشته ها به زبان انگلیسی تدریس می کنند. اما با این وجود دانستن زبان آلمانی بسیار بااهمیت می باشد. معمولا برای دوره کارشناسی آیلتس ۶ یا ۶.۵ و برای کارشناسی ارشد و دکترا ۶.۵ و ۷ مورد نیاز است. دانشجویان در صورت داشتن نمره های کمتر می توانند دوره های پیش نیاز زبان انگلیسی و یا آلمانی را بگذرانند و سپس وارد دانشگاه شوند.

هزینه های تحصیل در اتریش

برآورد هزینه های تحصیل یکی از مهمترین مسائل برای تصمیم متقاضیان در مورد تحصیل در خارج است. دانشگاه های اتریش به سه دسته تقسیم می شوند؛ دانشگاه های دولتی، خصوصی و علمی کاربردی. اکثر دانشجویان بین المللی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند برای تحصیل در اتریش معمولا دانشگاه های دولتی را انتخاب می کنند چرا که تحصیل در این دانشگاه ها رایگان و یا تقریبا رایگان بوده و از نظر آموزشی کیفیت بالاتری دارند. شهریه دانشگاه برای دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برای هر ترم تحصیلی بین ۷۶۰ – ۱۷ یورو می باشد که البته این مقدار بر اساس دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت خواهد بود. البته معمولا این مقدار نیز پس از ورود به دانشگاه و شروع دوره تخصیلی به دانشجو بازگردانده می شود. هزینه کتب مورد نیاز به طور میانگین ۲۰۰ یورو در سال است.

تحصیل در اتریش

هزینه های زندگی در اتریش

هزینه های زندگی بسته به سبک زندگی فرد، دانشگاه، شهر و بسیاری فاکتورهای دیگر متغیر است اما گر بخواهیم هزینه یک زندگی دانشجویی متوسط را تخمین بزنیم می توان گفت به طور متوسط هزینه زندگی ماهیانه در اتریش بین ۹۰۰ – ۷۰۰ یورو می باشد. به طور متوسط بین ۴۰۰ – ۲۰۰ یورو در ماه هزینه خوابگاه می باشد. ۳۰ یورو در ماه هزینه بیمه می باشد. بین ۳۰۰ – ۲۰۰ یورو در ماه نیز هزینه خورد و خوراک می باشد.

تسهیلات دانشگاه های اتریش به دانشجویان بین المللی

خوابگاه های دانشجویی در اتریش

دانشگاه های اتریش خوابگاه های دانشجویی مختلفی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهند. هزینه این خوابگاه ها هفته ای ۲۰۰ یورو یا بالاتر است. البته این هزینه ها می تواند بر اساس موارد دیگری مانند تهیه لوازم التحریر، حمل و نقل و… متفاوت باشد.

معمولا دانشگاه های اتریش اداره ای با نام OEH دارند. این واحد در دانشگاه وظیفه کمک به دانشجویان در پیدا کردن یک مسکن موقت و در برخی موارد بلند مدت را دارند. دانشج.یان بیم المللی پیش از ورود به دانشگاه می بایست با کمک این واحد یا از طریق رزرو اینترونتی و یا به کمک دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه یک آپارتمان موقت اجاره کرده و پس از ورود به اتریش برای پیدا کردن یک مسکن مناسب اقدام کنند.

بیمه دانشجویی

تمام دانشجویانی که وارد اتریش می شوند تحت بیمه درمانی قرار می گیرند. این بیمه برای تمامی دانشجویان اجباری است. بیمه دانشجویی در اتریش ماهیانه ۳۰ یورو می باشد. البته دانشجویانی که برای دوره زبان وارد اتریش می شوند تنها ۴ ترم تحت بیمه دانشجویی قرار می گیرند و پس از آن باید به صورت خصوصی خود را بیمه کنند که هزینه آن بین ۴۰۰ – ۳۰۰ یورو می باشد.

اجازه کار در حین تحصیل در اتریش

در اتریش نیز مانند بسیاری کشورهای دسگر فرد با داشتن ویزای تحصیلی می توانند در حین تحصیل در اتریش به طور نیمه وقت کار کند. بر این اساس دانشجویان مقطع کارشناسی اجازه ده ساعت کار و دانشجویان مقطع کارشنلسی ارشد اجازه بیست ساعت کار در هفته دارند. در ایام تعطیلات نیز می توانند به صورت تمام وقت کار کنند. همراهان و یا همسر دانشجو که ویزاس همراه گرفته است می تواند به صورت تمام وقت کار کند.

تسهیلات دانشجویی در اتریش

دانشجویان پس از گرفتن کارت دنشجویی در اتریش از یک سری مزایا بهره مند می شوند که به برخی از آن ها اشاره می شود:

  • امکان استفاده از قطارها با تخفیف ۵۰% برای سفرهای درون مرزی به شرایط سنی زیر ۲۶ سال
  • تخفیف در بازدید مراکز دیدنی، موزه ها و برخی رستوران ها
  • امکان استفاده از تخفیف دانشجویی در اشتراک رادیو و تلویزیون
  • امکان تخفیف در استفاده از انکانات ورزشی دانشگاه

و بسیاری از تخفیفات دیگر.

جهت دریافت مشاوره تحصیلی رایگان کلیک کنید.
۷۱سوال ثبت شده است
سوال / انتقاد و پیشنهاد

قوانین درج سوال

    1. سوال شما می بایست مرتبط به مطلب باشد
    2. متن سوال الزاماً باید به فارسی نوشته شود
    3. سوال خود را واضح و کامل مطرح نمایید
    4. هرگونه توهین به هر شخص منجر به مسدود شدن آی پی شما خواهد شد
    5. جهت مطلع شدن از پاسخ کارشناس, ایمیل صحیح وارد نمایید
موفق باشید
مدیریت سایت

* پاسخ سوال خود را پیدا نمی کنید ؟
کاربر گرامی, چنانچه ایمیلی مبنی بر دریافت پاسخ توسط کارشناس را دریافت کردید مطمئن باشید پاسخ به سوال شما داده شده است,
فقط کافی است در انتهای بخش سوالات بر روی کلید "بارگذاری سوالات بیشتر" کلیک کنید و یا از ابتدای بخش سوالات و در قسمت تفکیک بر روی گزینه "جدیدترین" کلیک کنید.

سوال یا دیدگاه مرتبط به این مطلب

avatar
تفکیک:   جدیدترین | قدیمی ترین
الناز حسینی
الناز حسینی

A.d:
سلام خسته نباشید.لیسانس مهندسی فناوری اطلاعات با معدل ۱۵ از دانشگاه دولتی دارم.امسالم ارشد مدیریت بازرگانی خوارزمی تهران اوردم.میخاستم بدونم هزینه ارشد اکه بخام بیام چقد میشه.واینکه مدرک زبانم ندارم.دانشگاه خوبی بهم پذیرش میده؟ ممنون

مدیر
مدیر

سلام. مقدار شهریه با توجه به دانشگاه های مختلف متفاوت است. برای مثال شهریه هر ترم دانشجویان در دانشگاه وین ۳۸۲یورو می باشد. در صورتی که مدرک زبان خود را اخذ نمایید (بدون اخذ مدرک زبان امکان ورود به دانشگاه وجود ندارد) می توانید از دانشگاه های خوب و متوسط اتریش پذیرش بگیرید.

محمد
محمد

سلام ایا. برای تحصیل در یک دانشگاه از کشور هایی مانند انگلستان و امریکا و.. برای کارشناسی منظورم شروع دانشگاه است. باید سال اخر دبیرستان رو از اونجا بگیری یا دیپلمت رو از اونجا بگیری ؟؟؟مرسی.

مدیر
مدیر

سلام. خیر

رضا عبداللهی خیاوی
رضا عبداللهی خیاوی

سلام خسته نباشید
ببخشید من زیاد گشتم اما فرم مشاوره رو پیدا نکردم نکردم مثل اینکه برداشتن از رو سایت میخواستم چد تا سوال بپرسم
من معدل دیپلمم ۱۴/۶۸ و پیش دانشگاهی ۱۳/۶۲ تجربی هستش
میخواستم بپرسم کدوم کشور میتونم واسه تحصیل تو رشته دندانپزشکی یا داروسازی برم؟
۲۱ سالمه و مشکل پایان خدمت هم ندارم
میخواستم ببینم با وضعیت مالی متوسط خانواده ام کدوم کشور میتونم اقدام کنم که هم بتونم کار کنم و هم درس بخونم؟
ممنون میشم کمکم کنین

مدیر
مدیر

سلام. برای اخذ پذیرش در این رشته ها باید معدل بالا و همچنین نمره آیلتس و موقعیت مالی خوبی داشته باشید. البته امکان کار در حین تحصیل در اکثر کشورها وجود دارد. به منوی موسسات اعزام دانشجو مراجعه فرمایید و بر اساس آن اقدام فرمایید.

امیر موسوی
امیر موسوی

سلام
میخاستم ببینم که دانشگاه های اتریش ، اروپا و کانادا مدرک تحصیلی دندان پپزشکی دانشگاه های ایران رو قبول دارند ؟ که برای فوق بشه که اقدام کرد ؟
مممنون

مدیر
مدیر

سلام. بله، اما باید یک دوره مقدماتی را در آن کشور بگذرانید.

احمد .
احمد .

با عرض سلام و خسته نباشید. من دانشجوی ترم ۵ رشته ی عمران کارشناسی از دانشگاه سراسری ام .از لحاظ مالی مشکل زیادی ندارم و معدل کل ام تا الان ۱۶.۵۰ می باشد ،میخواستم سوال کنم که برای ادامه ی تحصیل در کارشناسی ارشد عمران برای اتریش اگر اقدام کنم آیا نتیجه ای میگیرم ؟ مشکل خدمت هم ندارم و معافیت تحصیلی دارم . تا چقدر تضمین میکنین بنا به تجربیاتتون که یک دانشگاه متوسط پذیرش بگیرم؟

مدیر
مدیر

سلام. مشکلی برای اخذ پذیرش برای شما وجود ندارد و می توانید به راحتی برای این کشور اقدام کنید و پذیرش بگیرید. می توانید از طریق منوی موسسات اعزام دانشجو اقدام فرمایید.

بهزاد یعقوبی
بهزاد یعقوبی

با سلام.آیا کشوری انگلیسی زبان(تنها تسلط به زبان انگلیسی برای تحصیل در دوره لیسانس و فوق لیسانس کافی باشد) وجود دارد که شهریه تحصیلی در آن مانند آلمان و ایتالیا و …. کم باشد؟؟

مدیر
مدیر

سلام. کشورهایی مانند آلمان و ایتالیا که انگلیسی زبان دوم آن هاست، تنها در سطوح تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی تدریس می کند. در بقیه کشورهای انگلیسی زبان معمولا شهریه ها برای تحصیل مانند کشورهایی ذکر شد پایین نمی باشد.

سید سعید مهدوی
سید سعید مهدوی

با سلام وخسته نباشید مییخواستم سوال کنم چقد میشه به این موسسات اعتماد کردچون هرکدام یک مدارک خاصی رو میخوان یکی میگه برای کشور اتریش نیازی نیست ایلتس داشته باشی یکی میگه محدودیت سنی داره با توجه به حرفهای ضدو نقیضی که میزنند چقدر میتونم اعتمادکنم وبرام اخذ پذیرش رو بگیرند من کارشناسی ارشد ریاضی دارم ۴۱ سالمه متاهل با دوفرزند ومعدل ۱۷/۵۶وایلتس ندارم به نظر شما میتونم پذیرش بگیرم یا نه ممنونم راهنمایم کنید

مدیر
مدیر

می توانید از منوی موسسات اعزام دانشجو که در سایت موجود است موسسات زیر نظر وزارت علوم را یافته و از طریق آن ها اقدام فرمایید و یا جهت اطمینان بیشتر به وزارت علوم مراجعه کرده و سوال فرمایید. محدودیت سنی وجود دارد اما با توجه به اینکه قصد دارید برای دکترا اقدام فرمایید و در صورتی که وقفه تحصیلی دارید باید دلیل قانع کننده ای برای آن داشته باشید در این صورت می توانید اقدام کنید. مهمترین موضوع در دوره دکترا موضوع تحقیقاتی است.

Ayda
Ayda

سلام
اگر معدل دوره دبیرستانمون عالی باشه و زبان هم مورد تایید باشه برای گرفتن فاند کامل کدوم کشور راحت تره ؟

مدیر
مدیر

بورس تحصیلی عمدتا به دانشجویان کارشناسی ارشد و بالاتر اختصاص می یابد.

ابوذر امینی
ابوذر امینی

درود بر شما
بنده مدرک لیسانس معماری با معدل ۱۶.۷۶ دارم
در حال حاضر برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد دانشگاهای اتریش میخواهم اقدام کنم.مدرک من از دانشگاه ازاد میباشد و باتوجه به اینکه مدرک دانشگاه آزاد زیاد معتبر نیست آیا باید ۱ دوره لیسانس مجدد رو شروع کنم؟
و اینکه من مدرک زبان آلمانی رو ندارم آیا باتوجه به مطالبی که در موسسه ها و همین سایت نوشته شده من میتونم در کشور اتریش اقدام به یادگیری در کالج کنم یا باید مدرک زبان آلمان رو بگیرم و بعد اقدام کنم؟!
باتشکر از شما…

مدیر
مدیر

سلام. شما با مدرک دانشگاه آزاد نیز می توانید اقدام کنید. باید مدرک زبان خود را در ایران بگیرید و سپس اقدام کنید.

جابر محمودی
جابر محمودی

سلام.میخواستم بپرسم امکان بورس تحصیلی برای رشته فیزیوتراپی هستش یا نه؟
و اگر هست از ابتدا هستش یا بعد از چند ترم؟
بنده کنکوری هستم.معدل دیپلم۱۷.۵۰ومعدل پیش ۱۶.۷۰
و یا اگر بورسیه نیست امکان تحصیل با مخارج کم هست؟
اصلا امکان تحصیل فیزیوتراپی از ابتدا هست یا برای تحصیلات تکمیلی باید مراجعه کنیم؟

مدیر
مدیر

سلام. امکان تحصیل در رشته فیزیوتراپی از همان ابتدا وجود دارد. اما باید پذیرش دانشگاه را داشته باشید. در مورد بورس نیز به مقاله بررسی شرایط اخذ بورس تحصیلی مراجعه فرمایید.

احسان جعفری
احسان جعفری

سلام و عرض ادب
بنده دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق تجارت بین الملل هستم و وکیل پایه یک دادگستری، تصمیم دارم برای دکترا رشته حقوق نفت و گاز بخونم
کلاس های آیلتس هم میرم
میخواستم ببینم چه مدت قبل از دریافت مدرک باید اقدام کنم
آیا رشته حقوق نفت و گاز رو دانشگاهای اتریش داره با توجه به اینکه اوپک در وین هست؟
سپاسگذارم

مدیر
مدیر

سلام. سال آخر تحصیلی خود می توانید برای پذیرش اقدام فرمایید. با جستجوی اولیه ای که برای این رشته انجام شد، این رشته در دانشگاه های اتریش تدریس نمیشود. لطفا از موسسات اعزام دانشجو برای اتریش سوال فرمایید.

سجاد زینال زاده
سجاد زینال زاده

سلام ضمن عرض تبریک برای سال نو یه سوال کوچیک خدمتتون داشتم من دانشجوی رشته برق تو مقطع کارشناسی هستم دو ترم از کارشناسیم مونده و میخواستم واسه ارشد برم اتریش میخواستم بدونم واسه پذیرش راحت تر کنکور بدم اینجا بهتره یا ندم بعد این که پروژه ها طرح های زیادی کار کردم یه سوال دگ هم داشتم من واسه خارج شدن از ایران پایان خدمت ندارم میخواستم بدونم چی کار باید بکنم تا راحت تر برم هزینش هم کم باشه برام

کیانا
کیانا

با سلام فوق سلولی و ملکولی هستم برای وقتی که یه استاد خودش اعلام نیاز کرده باشه هم باید مدرک زبان رو همزمان با درخواست ارئه داد . یا میتو نیم بعدا ارائه بدیم.

مدیر
مدیر

سلام. این موضوع ارتباطی با اعلام نیاز استاد ندارد. ممکن است استاد پس از مصاحبه با شما تشخیض بدهد که سطح زبان شما خوب است و نیازی به مدرک زبان ندارید.

پريچهر اصفهانى
پريچهر اصفهانى

سلام وقتتون بخیر
من امسال خرداد ماه مدرک مهندسى صنایع(لیسانس) رو میگیرم و میخوام تغییر رشته بدم براى هنر،طراحى لباس.میشه لطفا راهنمایى م کنید اولا اینکه پذیرش راحت تر اتریش میتونم بگیرم یا آلمان و اینکه اگر بخوام از مقطع لیسانس شروع کنم باز هم نیاز به نمونه کار هست یا نه.
ممنون

مدیر
مدیر

سلام. رشته های هنری در تمام مقاطع تحصیلی نیاز به نمونه کار دارند. برای پذیرش در رشته های هنری ریسک پذیرش و ویزا خواهید داشت و درتمام کشورها سخت گیری خواهد داشت.

مریم جهانبخش
مریم جهانبخش

سلام.خدا قوت.قویا تصمیم به اخذ اقامت تحصیلی دارم علی رغم پاره ای مشکلات پیش رو.متولد ۶۱ و دیپلم سال ۷۹ .متاسفانه با اینکه مدرسه نمونه بودم ولی ۲ سال آخر هم بخاطر مشکلات معدل خوبی ندارم.معدل سوم دبیرستان ۱۷/۳۳.قصد تحصیل دوره کارشناسی رشته های پایه رو دارم که متعاقبا بتونم به رشته پزشکی برسم.اگه امکان داره راهنمایی بفرمایید . اگر سال جدید ۲ ترم در رشته میکروبیولوژی بدون کنکور دانشگاه آزاد با معدل بالای ۱۸ بگذرونم امکان گرفتن پذیرش هست؟ اگر نه آیا کالجی صرفا دولتی با توجه به گپ تحصیلی زیاد به من پذیرش میده که بتونم از طریق پذیرش مشروط اقدام کنم؟درضمن دختری۱۵ ساله دارم با معدلهای پیاپی ۲۰.آیا این برای من پوانی محسوب میشه؟ آیا میشه از طریق تحصیل دخترم اقدام کنم و خودم به عنوان همراه باشم و در عین حال امکان تحصیل داشته باشم؟۱۵سال سابقه کار کمک بهیاری در بیمارستان با بیمه هم دارم.

مدیر
مدیر

سلام. شما وقفه تحصیلی زیادی دارید و این یک دلیل برای سفارت است که شما واقعا قصد تحصیل ندارید. از طریق دخترتان میتوانید اقدام کنید اما همراه اجازه تحصیل ندارد و صرفا ویزای همراه دارد. اما اگر قصدتان اقامت است میتوانید با ویزای همراه بروید و راهی را برای اقامت در آنجا پیدا کنید.

مریم جهانبخش
مریم جهانبخش

با عرض پوزش مجدد .نیت اصلی بنده اقامت تحصیلی است .بهترین راه برای اینکه خودم بتونم جهت ادامه تحصیل ویزا بگیرم چیه؟آیا میشه با ۲ ترم تحصیل در رشته ای پایه و بدون کنکور در رانشگاه آزاد با معدل بالای ۱۸ اعتمادشون رو جلب کنم؟اگر کافی نیست با مدرک کاردانی با معدل بالا رشته بدون کنکور چی؟خیلی ممنون از حوصلهتان در پاسخگویی

مریم جهانبخش
مریم جهانبخش

با سلام مجدد و عذرخواهی .از اینکه وقت میذارید که اینجا پاسخگوی سوالات هستید واقعا ممنون .اما یه گله کوچیک،اینکه دیروز ۲بار سوالمو خدمتتون فرستادم فقط به صورت کلی فرمودید که سفارت منو رد میکنه بخاطر گپ تحصیلی.سوالم رو اگه جسارت نباشه مجدد میپرسم که آیا میتونم با خواندن ۲ ترم در رشته ای پایه در دانشگاه آزاد و بدون کنکور با معدل ۱۸یا ۱۹ به بالا اعتمادشون رو جلب کنم یا احتمالش همچنان ضعیفه ؟اگه این طریق نمیشه آیا میشه همون رشته رو تا کاردانی ادامه بدم با معدل خوب ، بعد امیدی به صادر شدن ویزا هست؟فرمودید به عنوان همراه اگه باشم امکان تحصیل ندارم اما من هدف اصلی از مهاجرتم تحصیل خودم هست در دانشگاه خوب و در اتریش یا آلمان.

مدیر
مدیر

با سلام و عذرخواهی بابت این مسئله. متاسفانه به دلیل بالا بودن حجم سوالات ارسالی امکان توضیح مفصل برای تمام سوالات وجود ندارد. در مورد موضوع شما باید گفت به دلیل ۱۷ سال وقفه تحصیلی متاسفانه امکان پذیرش وجود نخواهد داشت. اگر مدرک کاردانی و یا کارشناسی خود را حتی با معدل خوب هم بگیرید باز هم به همان نسبت سنتان بالا میرود و ریسک پذیرش و ویزایی بالایی دارد. معمولا دانشگاه های خارجی معادل مدرک کاردانی ما را ندارند و خیلی هم کم پیش میاید که نمرات یا مدرکش را معادل سازی کنند. بنابراین باز باید برای کارشناسی اقدام کنند و باز هم همان ریسک بالا وجود خواهد داشت. در کل متاسفانه احتمال پذیرش شما بسیار پایین خواهد بود.

مریم جهانبخش
مریم جهانبخش

از پاسخی که دادید خیلی خیلی ممنونم .

Morvarid
Morvarid

سلام و خسته نباشید من ۲۵ سال سن دارم و و کارشناسی گرافیک از دانشگاه علمی کاربردی دارم میخواستم بدونم آیا پذیرش در دانشگاه اتریش امکان پذیر هست؟ و حداکثر شهریه در دانشگاه هنر اتریش چه مبلغی هستش؟ و آیا من بعد از یک سال که از ویزای دانشجوییم گذشت میتونم خودمو به عنوان پناهنده معرفی کنم؟

مدیر
مدیر

سلام. بله ممکن است. شهریه در سایت ذکر شده است و در مورد پناهندگی نیز بله، میتوانید این کار را انجام دهید اما دیگر اجازه ادامه تحصیل نخواهید داشت.

Morvarid
Morvarid

سلام میخواستم بدونم با ویزای تحصیلی در اتریش میتونم از همون ابتدا که وارد اتریش شدم برم خودمو به عنوان پناهنده معرفی کنم؟ بعد از چه مدت امکان انگشت نگاری وجود نداره؟

مدیر
مدیر

سلام. لطفا سوالات در حوزه پذیرش باشد نه اقامت و …. این وب سایت اطلاعات ویزایی ارائه نمیکند.

sara
sara

تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اتریش امکان پذیر است؟؟؟!

مدیر
مدیر

برای مقاطع فوق لیسانس به بالا امکان پذیر است.

حجازی
حجازی

با سلام
بنده کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی هستم و قصد تحصیل در انریش را دارم. می خواهم ارشد مجدد خوانده و سپس وارد مقطع دکتری شوم.
آیا با توجه به رشته بنده داشتن مدرک زبان آلمانی الزامی است؟
زبان تحصیل در رشته بنده چه است؟
آیاهمراه نیز می تواند با بنده وارد کشور اتریش شود؟

شایان
شایان

سلام من الان ۱۶ سالمه و معدلم بالای۱۸ میشه زبانم در حد ایلتس ۵هست ایا میتونم دبیرستان های اتریش یا المان پذیرش بگیرم؟ و المانی هیچی بلد نیستم میشه اونجا یاد گرفت ؟
هزینه در دبیرستان های اونجا چقدر است ؟

مدیر
مدیر

سلام. میتوانید پذیرش بگیرید. اما باید برای تحصیل با زبان آلمانی آشنا باشید.هزینه دبیرستان ها بستگی به دولتی یا آزاد بودن آن دارد و میتواند تا ۱۰۰۰ یورو در سال نیز باشد.

Ayda
Ayda

باسلام میخواستم بدونم با داشتن معدل دیپلم تجربی بالای ۱۹/۵با داشتن چه مدارکی میتونم وارد دانشگاه پزشکی بشم و حدود کل هزینه ها با خوندن در دانشگاه دولتی چقدر میشه؟

مرضیه
مرضیه

سلام با عرض خسته نباشید
من لیسانس کامپیوتر سخت افزار دانشگاه ازاد تهران جنوب و فوق لیسانس mbaهمین دانشگاه(فقط پایان نامه مونده) دارم لیسانس ۱۴.۸۴ و فوق با معدل بالای ۱۷ هستم. زبان انگلیسیم تقریبا خوب هست اما مدرک زبان ندارم سنم ۲۸ هست. در زمینه سابقه کارم بدون بیمه حدود ۳ سال و بیمه هم ۳ سال در زمینه رشته کامپیوترو شبکه هست. میخواستم بدونم پذیرش المان یا اتریش(کشورهایی که هزینه تحصیل پایینتر هست) برای من امکان دارد و اینکه میتونم سراغ دکترای mba بروم یا نه؟ یا باید کامپیوتر رو ادامه بدهم.؟و اینکه امکان کار کردن برام هست؟اگر بله حدود حقوقی چقدر است؟ برای مقطع دکترا یا ارشد زبان المانی لازم دارم در یکی از این دو رشته؟
ممنون

مدیر
مدیر

سلام. ملاک دانشگاه ها برای پذیرش معمولا آخرین مدرک تحصیلی است. میتوانید برای MBA اقدام کنید. در سطح دکترا امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. امکان کار دانشجویی ۲۰ ساعت در هفته وجود دارد و دستمزد ساعتی حدود ۷ تا ۱۰ یورو می باشد.

عادل
عادل

۳۷ سال سن دارم،لیسانس عمران از دانشگاه آزاد با معدل ۱۴.۴ و ۸ سال سابقه کار دارم، مدرک زبان هم ندارم، آیا برای گرفتن ارشد و یا اقامت کاری در اتریش شانسی دارم

مدیر
مدیر

به هر حال باید مدرک زبان داشته باشید. معدلتان نیز پایین است. بنابراین شانس زیادی ندارید. اگر نمره مورد نظر زبان را بگیرید احتمال دارد در برخی دانشگاه ها پذیرش شوید. ضمن اینکه در مورد کار همه چیز بستگی به خود شما دارد. ما تنها در مورد پذیرش تحصیلی راهنمایی میکنیم.

پردیس
پردیس

باسلام
من سال اخر معماری هستم و می خوام برای کارشناسی ارشد اقدام کنم زبانم خوبه تا اخر امسال میتونم ایلتس بگیرم
ولی متاسفانه الان نمیدونم فرانسه برام بهتره یا اتریش یسریا میگن فرانسه برای رشته های هنری بهتره و یکسریا میگن اتریش کار و شرایط رفاهی بهتری داره و حتی ممکنه بتونی در اتریش اقامت بگیری الان نمیدونم باید دقیقا چیکار کنم

مدیر
مدیر

سلام. انتخاب کشور و دانشگاه یک مسئله کاملا شخصی است. برای این کار میتوانید از طریق موسسات اعزام دانشجو با مشاورین مربوط به هر کشور صحبت کنید تا بهترین تصمیم را اخذ کنید.

آرش
آرش

سلام
من فوق لیسانس شیمی تجزیه از علوم تحقیقات نهران دارم با معدل ۱۷.۱۱.
میخواستم برای دکترا اقدام کنم. راهنمایی میفرمایید لطفا

ستاره اسودی
ستاره اسودی

سلام و درود.خسته نباشید.ببخشید من ترم سه رشته جامعه شناسی ام از دانشگاه دولتی.معدلمم الفه.اگر بخوام ادامه ی تحصیلم در اتریش بخونم امکان بورس تحصیلی وجود داره؟

مدیر
مدیر

سلام
اگر در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری برای بورس اقدام کنید امکانش وجود دارد.داشتن رزومه و پیشینه تحصیلی قوی شانس شمارو افزایش میدهد.

حجت الله
حجت الله

سلام خسته نباشید هزینه هر ترم دندون در اتریش چقدره؟پذیرش گرفتن از دانشگاهای اتریش راحتتره یا المان؟برای پذیرش چ چیزایی لازمه؟

wpDiscuz
  • فرم مشاوره تحصیلی