تحصیل در خارج | راهنمای تحصیل در انگلستان, تحصیل در استرالیا و آمریکا, دانشگاه های خارج از کشور, اخذ پذیرش, دریافت بورس تحصیلی, مشاوره رایگان تحصیلی

تحصیل در قبرس

شما اینجا هستید: تحصیل در خارج » مقالات » راهنمای تحصیل » تحصیل در قبرس

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبعالی (4 votes, average: 4٫25 out of 5)

بسیاری از داوطلبان تحصیل در خارج، تحصیل در قبرس را برای آینده تحصیلی خود انتخاب می کنند. دلایل بسیاری برای این انتخاب وجود دارد. قبرس به دلیل فراهم کردن امنیت بالا، رفاه و شرایط اقتصادی مناسب، هزینه های پائین تحصیلات و فراهم کردن محیطی امن برای دانشجویان مورد توجه دانشجویان خارجی قرار گرفته است.

تحصیل در قبرس

 

چرا تحصیل در قبرس

  1. متقاضیان تحصیل در قبرس می توانند از ۱۰۰% – ۵۰% بورس تحصیلی بهره مند شوند. دریافت بورس تحصیلی کامل، مخصوص دانشجویان با معدل بالای ۱۹ است. هزینه تحصیل در قبرس بسیار پائین تر از کشورهای دیگر است.
  2. برای تحصیل در قبرس لازم نیست حتما مدرک زبان داشته باشید. بدون وجود مدرک زبان نیز می توان وارد دانشگاه های قبرس شد. به این طریق که دانشگاه های قبرس آزمون تعیین سطح برگزار کرده و با توجه به سطح زبان دانشجو دوره زبان پیش از شروع تحصیل برای او در نظر می گیرند.
  3. ۱۱ دانشگاه قبرس مورد تائید وزارت علوم ایران هستند و متقاضیان تحصیل در قبرس می توانند با انتخاب این دانشگاه ها با هزینه کم در دانشگاه های خوب و مورد تائید وزارت علوم تحصی کنند.
  4. امکان انتقال دانشجویان به دانشگاه های آمریکا و اروپا وجود دارد.
  5. سیستم دانشگاهی معتبر و منسجم موجب اعتماد دانشجویان به دانشگاه های این کشور شده و بسیاری از کالج ها و دانشگاه ها با استانداردهای بالا در این کشور فعالیت دارند.
  6. بیمه درمانی اجباری برای دانشجویان و حمایت از دانشجویان
  7. اجازه کار دانشجویی به مدت ۲۰ ساعت در هفته. در ایام تعطیل و تابستان ها و مواقع تعطیلی دانشگاه اجازه کار تمام وقت خواهند داشت.

آب و هوای قبرس

قبرس به دو بخش قبرس شمالی (ترک نشین) و قبرس جنوبی (یونانی) و به مرکزیت شهر نیکوزیا تقسیم شده است. قبرس دارای آب و هوای معتدل و مدیترانه ای است که در تمام فصول سال میتواند مکان خوبی برای گذراندن تعطیلات برای ساکنین، گردشگران و … باشد.

قبرس دارای تابستان‌ های گرم و خشک و طولانی است که از اواسط ماه می تا اواسط اکتبر (تقریبا از اواخر اردیبهشت تا اواخر مهر) به طول می انجامد. زمستان‌ در قبرس کوتاه، ملایم و گاهی نیز با بارندگی همراه است و مدت آن نیز از دسامبر تا فوریه است. فصل های تابستان و زمستان توسط فصل های کوتاه پاییز و بهار از هم جدا می شوند.

تحصیل در قبرس

دانشگاه های قبرس

همانطور که گفته شد سیستم آموزشی قبرس بر اساس استانداردهای بالای آموزشی می باشد. لیست دانشگاه های قبرس مورد تائید وزارت علوم ایران بر اساس جدول زیر می باشد.

Eastern Mediterranean University

Cyprus College

Cyprus International University

European University Cyprus

European University of  Lefke

Girne American University

Inter College

Near East University

The Philips College

University of Cyprus

University of Nicosia

تحصیل در قبرس

کارشناسی در قبرس

طول دوره کارشناسی در قبرس معمولا بین ۴ – ۳ سال است. زبان تحصیل در قبرس شمالی انگلیسی و در قبرس جنوبی می تواند انگلیسی و یا یونانی باشد. داشتن نمره زبان پیش از دانشگاه بهتر است. بنابر این هم می توان در آزمون آیلتس شرکت کرد و هم می توان با شرکت در آزمون تعیین سطح دانشگاه در دوره آمادگی زبان دانشگاه شرکت کرده و دوره زبان را گذرانده و سپس وارد دانشگاه شد.

کارشناسی ارشد در قبرس

تحصیل در این دوره در دانشگاه های قبرس به زبان انگلیسی است و معمولا با پایان نامه و ۲ ساله است. اگر فرد بخواهد با ارائه نمره زبان وارد دانشگاه باشد بایستی نمره ۶.۵ و یا ۶ داشته و یا معادل نمره تافل آن (۵۵۰) را داشته باسد. در غیر اینصورت می تواند دوره زبان پیش از شروع تحصیل بگذراند.

دکترا در قبرس

داوطلبان تحصیل در دوره دکترا در قبرس باید مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد معتبر ارائه دهند. طول دوره دکترا در قبرس بین ۳ تا ۴ سال است و شیوه آموزش به صورت کورس همراه با پایان نامه است.

بورس تحصیلی در قبرس

معمولا ارائه بورس تحصیلی برای متقاضیان تحصیل در قبرس مرسوم است و بسیاری از متقاضیان تحصیل در این کشور بورس های مختلف تحصیلی دریافت می کنند. به طور معمول برای متقاضیان دوره کارشناسی افراد با داشتن معدل دیپلم یا پیش دانشگاهی بالای ۱۴ بورس تحصیلی دریافت می کنند. برای دوره کارشناسی ارشد یا همان فوق لیسانس معدل بالای ۱۴ و ارائه رزومه خوب بورس %۲۵ تا ۵۰% به دانشجویان اعطا می شود. معمولا برای دانشجویان دکتری، بورس تحصیلی مانند دوره های دیگر اختصاص نمی یابد اما دانشجویان دکتری در قبرس می توانند با نشان دادن شایستگی های خود به عنوان استادیار به صورت پاره وقت و یا تمام وقت مشغول به کار شوند. در هر یک از این موقعیت ها به تناسب خود تخفیف شهریه و حقوق ماهیانه دریافت می کنند.

تحصیل در قبرس

هزینه تحصیل در قبرس

هزینه های تحصیل در قبرس بسیار پائین تر از بسیاری کشورهای اروپایی است. هزینه های تحصیل نه تنها در دانشگاه های قبرس بلکه در اکثر دانشگاه های مختلف دنیا بسته به رشته، مقطع تحصیلی و کیفیت دانشگاه، خصوصی یا دولتی بودن دانشگاه و … بسیار متفاوت می باشد. در جدول زیر هزینه تحصیل دوره های مختف تحصیل در قبرس به تفکیک قید شده است.

نوع هزینه

هزینه سالیانه

کارشناسی

۸۵۰۰ – ۶۵۰۰ دلار

کارشناسی ارشد

۶۰۰۰ – ۴۵۰۰ دلار

دکتری

از ۵۰۰۰ دلار به بالا

هزینه زندگی در قبرس

هزینه های زندگی بر اساس شهر محل زندگی، سبک زندگی فرد و … تعیین می شود. اما به طور متوسط هزینه های زندگی دانشجویی در قبرس به شرح زیر می باشد.

نوع هزینه

هزینه

اجاره خانه یک خوابه (یک سال)

۳۵۰۰ –  ۲۵۰۰ دلار

اجاره خانه دو خوابه (یک سال)

۵۰۰۰ –  ۳۰۰۰ دلار

خورد و خوراک (هر ماه)

۳۵۰ – ۲۰۰ دلار

حمل و نقل (هر ماه)

۱۰۰ دلار

آب و برق و اینترنت و …. (هر ماه)

۲۰۰ – ۱۰۰ دلار

ذکر این نکته لازم است که خانه های قبرس معمولا تمام وسایل لازم برای زندگی را داشته و مبله هستند و این باعث آسودگی خیال دانشجویان می شود. بهتر است دانشجویان سال اول، حتما در خوابگاه دانشگاه اقامت داشته باشند.

تحصیل در قبرس

خوابگاه های دانشگاه های قبرس

این حقیقت که هزینه زندگی در قبرس اگر دانشجو در خوابگاه دولتی اقامت داشته باشد بسیار پائین تر است بر کسی پوشیده نیست. اما ایم نکته را نیز باید در نظر داشت که خوابگاه های دولتی همیشه جای کافی برای همه دانشجویان نخواهند داشت و دانشجویان حداکثر یک ترم می توانند از خوابگاه های دولتی در قبرس استفاده کنند. پس از یک سال بر اساس سلیقه و تشخیص خود به یکی از خوابگاه های خصوصی و یا خانه ها و آپارتمان های خارج از دانشگاه بروند.

هزینه خوابگاه های دانشگاه های قبرس بسته به نوع خوابگاه (دولتی و یا خصوصی بودن)، امکانات خوابگاه، یک نفره و یا گروهی بودن اتاق خوابگاه و … متفاوت خواهد بود. به طور مثال هزینه یک اتاق دو نفره برای یک ترم تحصیلی دانشگاه EMU قبرس بین ۲۵۰۰ – ۱۵۰۰ دلار (داخل و یا نزدیک دانشگاه) است.

متوسط هزینه خوابگاه های دانشگاه های قبرس بین ۴۰۰۰ – ۱۰۰۰ دلار است.

اجازه کار دانشجویی در قبرس

قبرس کشور کوچکی است که اقتصاد آن کاملا به به کشورهای دیگر وابسته است و بنابراین تولیدات زیادی در این کشور انجام نمی شود. دانشجویانی که قصد تحصیل در قبرس را دارند نباید به امید کار و درآوردن هزینه تحصیل خود به قبرس بروند. اما به هر حال قانون این کشور اجازه ۲۰ ساعت کار دانشجویی در قبرس را به دانشجویان متقاضی تحصیل در قبرس داده است. در ایام تعطیل و تابستان که دانشگاه ها تعطیل است نیز اجازه کار تمام وقت را خواهند داشت.

جهت دریافت مشاوره تحصیلی رایگان کلیک کنید.
۱۵سوال ثبت شده است
سوال / انتقاد و پیشنهاد

قوانین درج سوال

    1. سوال شما می بایست مرتبط به مطلب باشد
    2. متن سوال الزاماً باید به فارسی نوشته شود
    3. سوال خود را واضح و کامل مطرح نمایید
    4. هرگونه توهین به هر شخص منجر به مسدود شدن آی پی شما خواهد شد
    5. جهت مطلع شدن از پاسخ کارشناس, ایمیل صحیح وارد نمایید
موفق باشید
مدیریت سایت

* پاسخ سوال خود را پیدا نمی کنید ؟
کاربر گرامی, چنانچه ایمیلی مبنی بر دریافت پاسخ توسط کارشناس را دریافت کردید مطمئن باشید پاسخ به سوال شما داده شده است,
فقط کافی است در انتهای بخش سوالات بر روی کلید "بارگذاری سوالات بیشتر" کلیک کنید و یا از ابتدای بخش سوالات و در قسمت تفکیک بر روی گزینه "جدیدترین" کلیک کنید.

سوال یا دیدگاه مرتبط به این مطلب

avatar
تفکیک:   جدیدترین | قدیمی ترین
Maryam
Maryam

برای تحصیل در رشته پزشکی قبرس چه شرایطی لازم است؟؟؟

مدیر
مدیر

با مدرک پیش دانشگاهی میتوانید وارد لیسانش شوید، با لیسانس وارد فوق لیسانس و با فوق وارد دکترا شوید.شرایط دیگر در سایت توضیح داده شده است.

پردیس غفوری
پردیس غفوری

بادرود فراوان
میخواستم بدونم که برای تحصیل در دوره دبیرستان. چ هزینه هایی وجود داره و برای اقدام باید چیکار کنم؟!

مدیر
مدیر

سلام. لطفا از طریق منوی موسسات اعزام دانشجو از طریق موسسات دارای مجوز و زیر نظر وزارت علوم اقدام فرمایید.

Maryam
Maryam

برای تحصیل در رشته پزشکی قبرس باید چه سطحی از زبان انگلیسی را بلد بود؟
هزینه تحصیل در پزشکی چگونه است؟
آیا امتحان خاصی برای ورودی به پزشکی لازم است؟
آیا اجازه مار نیز وجود دارد؟

مدیر
مدیر

داشتن مدرک زبان انگلیسی با نمره ۶.۵ لازم است اما اگر فردی مدرک نداشته باشد میتوان پس از ورود، در آزمون تعیین سطح دانشگاه شرکت کند و در صورت قبولی تخصیل خود را شروع کند و اگر نه وارد کالج می شود. هزینه این رشته ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو در سال می باشد. اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته نیز وجود دارد.

Maryam
Maryam

برای تحصیل در رشته پزشکی قبرس باید چه سطحی از زبان رو داشت؟
آیا برای ورودی باید امتحان خاصی داد؟
هزینه تحصیل در رشته پزشکی چگونه است؟

مدیر
مدیر

هزینه سالیانه حدود ۱۴.۰۰۰ یورو در سال بوده و باید در آزمون ورودی دانشگاه ها برای این رشته شرکت کرد. در صورت نداشتن مدرک آیلتس با نمره ۶.۵ میتوان در آزمون تعیین سطح دانشگاه شرکت کرد و بعد وارد دانشگاه شد. در صورت عدم قبولی باید در کالج زبان انگلیسی را آموخت.

Maryam
Maryam

ببخشید به ازای هر ساعت کار چه درآمدی پرداخت میشود؟

مدیر
مدیر

کار دانشجویی ماهی ۴۰۰ تا ۵۰۰ لیر اما کارهای دیگر ماهی تا ۱۲۰۰ لیر هم میتوان داشت.

اینار تیموری
اینار تیموری

سلام چطور میتوانیم با شما در تماس باشیم به صورت تلفنی؟ در خرید محصول برای من مغایرت به وجود امده

کارشناس
کارشناس

سلام, از طریق آیدی تلگرام زیر مستقیما در ارتباط باشید؛
https://t.me/univercity

مسعود
مسعود

سلام وقت بخیر بنده کارت پایان خدمت ندارم برای گرفتن اصل مدرک دیپلم جهت ترجمه باید چکار کنم از دانشگاهم دیروز انصراف دادم

امید
امید

سلام من بین مالزی و قبرس موندم لیسانس مکانیک دارم واسه ارشد میخوام مدیریت بخونم هزینه مالزی با قبرس چه تفاوتی داره؟

محسن
محسن

سلام – با داشتن معدل ١٩ لیسانس رشته ی بیوتکنولوژی و ٢ مقالهISI و داتشتن مدارک هلال احمر و مدرک تحصیل در هلال احمر – داشتن مدرک امدادگری اورژانس — شانس قبولی. ر دانشگاه های پزشکی قبرس یا کانادا رو دارم ؟؟ هزینه ی کدوم مقرون به صرفه تَر اگه کار کنم توی اون کشور —
برایً ورود به دانشگاه پزشکی قبرس امتحان باید بدم ؟؟ شرایط امتحان چیه

wpDiscuz
  • فرم مشاوره تحصیلی