تحصیل در خارج | راهنمای تحصیل در انگلستان, تحصیل در استرالیا و آمریکا, دانشگاه های خارج از کشور, اخذ پذیرش, دریافت بورس تحصیلی, مشاوره رایگان تحصیلی

دانشگاه کیوتو – University of Kyoto

شما اینجا هستید: تحصیل در خارج » کشور » آسیا » ژاپن » دانشگاه کیوتو – University of Kyoto

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبعالی (3 votes, average: 5٫00 out of 5)

دانشگاه کیوتو که در سال ۱۸۹۷ میلادی تاسیس و پایه گذاری شده است برترین دانشگاه کشور ژاپن و یک دانشگاه دولتی است. این دانشگاه که در شهر کیوتو واقع شده است در حال حاضر ۲۲.۰۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی دارد. بسیاری از متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور دانشگاه کیوتو را به دلیل رتبه خوب این دانشگاه در رتبه بندی های جهانی و ملی انتخاب می کنند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه کیوتو

رتبه در سال ۲۰۱۵

نظام رتبه بندی

۳۶

QS

۲۱

Shanghay

۵۹

Times

همچنین بر اساس رتبه بندی جهانی شانگهای، دانشگاه کیوتو برترین دانشگاه کشور ژاپن و چهل و هفتمین دانشگاه برتر در رشته پزشکی و رتبه این دانشگاه در رشته های مهندسی بین رتبه ۱۰۰-۷۶ در دنیاست.

تحصیل در دانشگاه کیوتو

دانشکده های دانشگاه کیوتو

دانشکده مطالعات انسانی یکپارچه

دانشکده ادبیات

دانشکده آموزش

دانشکده حقوق

دانشکده اقتصاد

دانشکده علوم

دانشکده پزشکی

دانشکده علوم دارویی

دانشکده مهندسی

دانشکده کشاورزی

دانشکده انسان و مطالعات زیست محیطی

دانشکده علوم انرژی

دانشکده مطالعات منطقه آسیا و آفریقا

دانشکده مطالعات پیشرفته یکپارچه در بقای بشر

دانشکده مطالعات زیست محیطی جهانی

 

دانشکده های انسان و مطالعات زیست محیطی،علوم انرژی، مطالعات منطقه آسیا و آفریقا، مطالعات پیشرفته یکپارچه در بقای بشر و دانشکده مطالعات زیست محیطی جهانی مخصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند.

دوره کارشناسی دانشگاه های ژاپن چهار سال، کارشناسی ارشد دو سال و دکترا نیز سه سال است. رشته های پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی شش سال طول کشیده و شامل ۱۸۸ واحد درسی است.

هزینه تحصیل در دانشگاه کیوتو

هزینه های تحصیل در دوره های مختلف تحصیلی بر اساس واحد پول کشور ژاپن یعنی ین لحاظ شده است.

شهریه سالانه

مقاطع تحصیلی

۵۳۵.۸۰۰

دانشجویان کارشناسی

۵۳۵.۸۰۰

دانشجویان کارشناسی ارشد

۸۰۴.۰۰۰

دانشجویان دانشکده حقوق

طبق رویه این دانشگاه، شهریه ها در دو نوبت دریافت می شود. اپریا و اکتبر. شهریه ترم اول در اپریل و شهریه ترم دوم سال در ماه اکتبر دریافت می شود.

زبان تحصیل در دانشگاه کیوتو

تحصیل در این دانشگاه به زبان ژاپنی خواهد بود. بنابر این افرادی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند در وهله اول بایستی زبان این کشور را بیاموزند. معمولا افراد در طی حدود شش ماه صحبت کردن به این زبان را فرا می گیرند اما یادگیری خواندن و نوشتن این زبان بسیار مشکل بوده و جز افرادی که از دوران کودکی با این آشنا باشند این مهارت را به خوبی فرا نمی گیرند.

البته برای رشته های فنی و دانشجویان دوره دکترا تسلط به زبان ژاپنی چندان مهم نیست زیرا می توانند با استفاده از منابع انگلیسی مشکلات خود را حل کنند اما برای تحصیل در رشته های علوم انسانی حاما بایستی به زبان ژاپنی تسلط داشت.

یک دوره پانزده هفته ای زبان ژاپنی در ماه های اپریل و اکتبر شروع می شود که دانشجویان می توانند در آن ها شرکت کنند.

اگر دانشجو با دریافت بورس تحصیلی به این کشور رفته باشد می تواند در شش ماه کلاس هاس فشرده زبان ژاپنی شرکت کند اما اگر با هزینه شخصی رفته باشد به دلیل پر هزینه بودن این کلاس ها این امکان برای او مقدور نخواهد بود و بایستی فکر دیگری برای یادگیری این زبان داشته باشد.

دانشگاه کیوتو ژاپن

بورس تحصیلی در ژاپن

بسیاری از دانشجویان با پیگیری می توانند بورس تحصیلی از دانشگاه های ژاپن دریافت کنند. و این به دلیل هزینه زندگی بالای این کشور است. عموما بورس های تحصیلی کشور ژاپن از طریق وزارت فرهنگ و آموزش عالی ایران، وزارت بهداشت، وزارت فرهنگ و علوم در ژاپن و سازمان های غیر دولتی ژاپن مانند شهرداری ها، شرکت های خصوصی و سازمان های خیریه و… ارائه می شود.

خوابگاه های دانشگاه کیوتو

این دانشگاه خوابگاه های بسیاری را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد. انواع خوابگاه ها مانند خوابگاه مخصوص دختران، خوابگاه دانشجویان بین المللی و دیگر خوابگاه از این قبیل می باشند. فاصله خوابگاه ها تا دانشگاه بین ۱۵-۵ دقیقه و هزینه این خوابگاه ها ۴۰۰ و یا ۷۰۰ ین می باشد که بایستی تا روز دهم هر ماه پرداخت شود.

خانه های دانشجویی نیز برای دانشجویان بین المللی و دانشجویان دوره های دکترا و پژوهشی در نظر گرفته شده است. ماه هایی که دانشجویان بین المللی می توانند وارد خانه های دانشجویی شوند ماه های اپریل و اکتبر است. اما دانشجویانی که مدت تحصیلشان در دانشگاه کمتر از یک سال خواهد بود این زمان برای آن ها انعطاف پذیر است. زمان درخواست خوابگاه در ماه های ژانویه و جولای یعنی سه ماه پیش از آمدن به خوابگاه است. این خانه های دانشجویی به اساتید دانشگاه یا کارمندان دانشگاه نیز تعلق می گیرد.

هزینه های زندگی در ژاپن

هزینه های زندگی بر اساس سبک زندگی افراد و بسیاری عوامل دیگر متفاوت خواهد بود. اما اگر بخواهیم هزینه یک زندگی دانشجویی را تخمین بزنیم چیزی حدود ۱۰۰ هزار ین در ماه صرف هزینه های زندگی در ژاپن خواهد شد که با اضافه شدن هر فرد به این جمع هزینه ها بیشتر خواهد شد.

اجازه کار دانشجویی در ژاپن

دانشجویان بین المللی که قصد کار کردن در ژاپن را دارند بایستی ابتدا از اداره مهاجرت کشور خود این اجازه را دریافت کنند. پس از اخذ این اجازه ابتدا به صورت پاره وقت اجازه کار دارد. تعداد ساعاتی که یک دانشجویان بین المللی در هفته اجازه کار دارند حداکثر ۲۸ ساعت است. در روزهای تعطیل نیز بیش از ۸ ساعت در روز اجازه کار ندارند.

 

Web

Tel

http://www.kyoto-u.ac.jp

+۸۱-۷۵-۷۵۳-۷۵۳۱

روابط عمومی

http://www.kyoto-u.ac.jp/en/education-campus/campus/housing/apartment.html

۰۷۵-۷۵۳-۲۴۹۵,۲۵۳۵, ۲۵۳۶

اداره خوابگاه ها

http://www.kyoto-u.ac.jp/en/education-campus/international

۰۷۵-۷۵۳-۲۵۴۴, ۲۲۴۴

اداره دانشجویان بین المللی

 

جهت دریافت مشاوره تحصیلی رایگان کلیک کنید.
دسته بندی ها: ,,
صفرسوال ثبت شده است
سوال / انتقاد و پیشنهاد

قوانین درج سوال

    1. سوال شما می بایست مرتبط به مطلب باشد
    2. متن سوال الزاماً باید به فارسی نوشته شود
    3. سوال خود را واضح و کامل مطرح نمایید
    4. هرگونه توهین به هر شخص منجر به مسدود شدن آی پی شما خواهد شد
    5. جهت مطلع شدن از پاسخ کارشناس, ایمیل صحیح وارد نمایید
موفق باشید
مدیریت سایت

* پاسخ سوال خود را پیدا نمی کنید ؟
کاربر گرامی, چنانچه ایمیلی مبنی بر دریافت پاسخ توسط کارشناس را دریافت کردید مطمئن باشید پاسخ به سوال شما داده شده است,
فقط کافی است در انتهای بخش سوالات بر روی کلید "بارگذاری سوالات بیشتر" کلیک کنید و یا از ابتدای بخش سوالات و در قسمت تفکیک بر روی گزینه "جدیدترین" کلیک کنید.

سوال یا دیدگاه مرتبط به این مطلب

avatar
wpDiscuz
  • فرم مشاوره تحصیلی