تحصیل در خارج | راهنمای تحصیل در انگلستان, تحصیل در استرالیا و آمریکا, دانشگاه های خارج از کشور, اخذ پذیرش, دریافت بورس تحصیلی, مشاوره رایگان تحصیلی

تحصیل در فرانسه

شما اینجا هستید: تحصیل در خارج » مقالات » راهنمای تحصیل » تحصیل در فرانسه

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبعالی (10 votes, average: 4٫60 out of 5)

تحصیل در فرانسه طیف بسیاری از داوطلبان تحصیل در خارج از کشور را در بر گرفته و این موضوع دلایل مخصوص به خود را دارد که سعی شده تا این دلایل را برشمرده و درباره آن ها اطلاعاتی ارائه شود. تحصیل در بسیاری از دانشگاه های این کشور رایگان بوده این امر امکان تحصیل برای بسیاری از افرادی که به دلیل مشکلات مالی از ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور محروم می شوند را فراهم کرده است.

چرا تحصیل در فرانسه

  1. فرانسه هر ساله حدود یک چهارم از بودجه خود را صرف آموزش و نظام آموزش عالی خود کرده و مدارک اعطایی از طرف دانشگاه های خود را زیر نظر دارد و این معنای نظارت دقیق بر آموزش و نظام آموزشی این کشور است.
  2. ۵۸ دانشگاه این کشور در ردیف دانشگاه های ممتاز در سطح بندی دانشگاه ها از نظر وارت علوم ایران هستند. ۷۰ دانشگاه دیگر این کشور نیز در ردیف دانشگاه های خوب و متوسط و مورد تائید می باشند.
  3. فارغ التحصیلان دانشگاه های فرانسه امکان کار در تمام کشورهای دنیا را خواهند داشت و این به دلیل اعتبار علمی دانشگاه های این کشور است.
  4. آمارهای منتشر شده از بترین نظام های رتبه بندی دانشگاه های دنیا نشان می دهد دانشگاه های فرانسه در رتبه بندی های مختلف جهانی همواره در لیست برترین دانشگاه ها قرار گرفته اند.ه
  5. بیش از ۳۰۰۰ مرکز آموزش عالی در فرانسه امکان تحصیل رایگان را فراهم آورده اند.

تحصیل در فرانسه

آب و هوای فرانسه

آب و هوای این کشور در مناطق مختلف آن دارای تنوع بسیاری است. فرانسه در منطقه معتدل دنیا واقع شده و به همین دلیل تابستان ها و زمستان های خشک و آزار دهنده نیست. میزان بارندگی در نقاط مختلف این کشور زباد است. شرایط جوی فرانسه در ماه های خرداد و تیر ماه در مناسب ترین حالت خود قرار می گیرد. به طور کلی فرانسه آب و هوایی معتدل و چهار فصل دارد.

دانشگاه های فرانسه

دانشگاه های فرانسه در لیست برترین دانشگاه های دنیا قرار گرفته و به دلیل رایگان بودن تحصیل در بسیاری از این دانشگاه تقاضا برای تحصیل در دانشگاه های این کشور بسیار بالا بوده و متقاضیان بسیاری را هر ساله به سوی دانشگاه های این کشور جلب می کند. برخی از دانشگاه های برتر و مورد تائید وزارت علوم ایران در جدول زیر نام برده شده اند.

Agro Paris Tech

Ecole National des Ponts et chausses

Ecole National Superieure d’ Ingenieurs Sud Alsaca

Ecole Centrale Paris

Ecole Nationale

Ecole Natioale Superiore d’Architecture de Grenoble

École Centrale Supérieure de Lyon

Ecole Polytechnique

Museum National d’ Histoire Naturelle

تحصیل در فرانسه

کارشناسی در فرانسه

طول دوره کارشناسی در فرانسه ۳ سال بوده و به زبان فرانسه تدریس می شود. بنابراین پیش از هر کاری باید به زبان فرانسه تسلط کافی داشت. زمان شروع ترم تحصیلی در اواسط شهریور هر سال است. فرانسه معمولا برای مقطع کارشناسی سخت تر پذیرش می دهد اما با این وجود متقاضیان تحصیل در این دوره باید مدرک زبان مربوطه را دریافت کرده و سپس اقدام به درخواست پذیرش کنند.

کارشناسی ارشد در فرانسه

مدت زمان تحصیل دانشجو در دوره کارشناسی ارشد ۱ سال است. مدرک کارشناسی ارشد در فرانسه با توجه به هدف فرد که می تواند کار و یا ادامه تحصیل در دوره دکترا باشد تعریف شود. اگر هدف فرد پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد کار باشد، یک دوره یک ساله که معادل کارشناسی ارشد ایران است را خواهد گذراند اما اگر هدف فرد ادامه تحصیل در دوره دکترا باشد علاوه بر دوره یک ساله کارشناسی ارشد، یک دوره یک ساله پیش دکترا نیز بایستی بگذراند.ه

دکترا در فرانسه

طول دوره دکترا در فرانسه یک سال است. معمولا زمان شروع ترم تحصیلی ژانویه است. برای اخذ پذیرش در دوره دکترا کل پرونده و سوابق تحصیلی مورد بررسی دانشگاه قرار گرفته و پس از تائید توسط آنان پذیرش دوره به فرد اعطا می شود. این دوره به صورت Research انجام می شود. مدرک زبان مورد نیاز برای دکترا مدرک B2 می باشد.

تحصیل در فرانسه

هزینه تحصیل در فرانسه

هزینه های تحصیل در دانشگاه های فرانسه بر اساس نوع دانشگاه، رشته متفاوت است. طبیعاتا تحصیل در دانشگاه های دولتی به دلیل تقبل کردن بخشی از هزینه ها توسط دولت فرانسه بسیار ارزانتر و حتی رایگان است. دولت هر ساله حدود ۱۰.۰۰۰ یورو به ازای هر دانشجو و هر رشته برای دانشگاه های دولتی می پردازد. هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی بر اساس جدول زیر می باشد.

دوره

هزینه

کارشناسی در فرانسه

۲۰۰ یورو

کارشناسی ارشد در فرانسه

 

۲۸۰ یورو

دکترا در فرانسه

 

۴۰۰ یورو

مدارس مهندسی در فرانسه

 

۶۰۰ یورو

هزینه زندگی در فرانسه

هزینه های زندگی در فرانسه بر اساس شهر محل زندگی، نوع زندگی افراد و … متفاوت است. با وجود این که فرانسه در ردیف ۱۰ کشور گران دنیا رتبه بندی شده است اما تسهیلاتی که این کشور برای دانشجویانش در نظر گرفته را نیز نباید فراموش کرد. تسهیلاتی همچون رستوران های دانشجویی، خوابگاه دانشجویی، تخفیف هایی برای حمل و نقل، سینما، استفاده از باشگاه های ورزشی، کتابخانه و… . با توجه به اعلام سفارت فرانسه در ایران، با در نظر گرفتن تخفیفات مربوط به دانشجویان، متوسط بودجه و هزینه ماهانه مورد نیاز دانشجویان در پایتخت این کشور یعنی پاریس حدود ۱۱۰۰ پوند و برای شهرهای دیگر حدود ۸۰۰ یورو می باشد.

نوع هزینه

هزینه (ماهیانه)

خوابگاه دانشجویی خصوصی

۶۰۰ یورو

حمل و نقل

۴۵ یورو

بیمه

۴۲ یورو

سرگرمی

۱۰۰ یورو

تحصیل در فرانسه

زبان تحصیل در فرانسه

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های فرانسه باید به زبان فرانسه تسلط داشته باشند زیرا تحصیل در این دانشگاه ها به زبان فرانسوی انجام می شود. متقاضیان تحصیل در فرانسه بایستی آزمون های TCF و DELF را گذرانده باشند.مدرک آزمون TCF دو سال اعتبار دارد که پس از این مدت اعتبار آن منقضی شده و فرد بایستی دوباره در این آزمون شرکت کند. اما آزمون DELF اعتبار همیشگی داشته و حداقل نمره ای که برای ورود به دانشگاه های فرانسه به آن نیاز خواهید داشت مدرک B1 می باشد. این آزمون ها در ایران در کانون زبان ایرن به عنوان نماینده سرویس فرهنگی سفارت فرانسه هر سال دو مرتبه در بهار و پاییز برگزار می شود.

جهت دریافت مشاوره تحصیلی رایگان کلیک کنید.
دسته بندی ها: ,
۸۷سوال ثبت شده است
سوال / انتقاد و پیشنهاد

قوانین درج سوال

    1. سوال شما می بایست مرتبط به مطلب باشد
    2. متن سوال الزاماً باید به فارسی نوشته شود
    3. سوال خود را واضح و کامل مطرح نمایید
    4. هرگونه توهین به هر شخص منجر به مسدود شدن آی پی شما خواهد شد
    5. جهت مطلع شدن از پاسخ کارشناس, ایمیل صحیح وارد نمایید
موفق باشید
مدیریت سایت

* پاسخ سوال خود را پیدا نمی کنید ؟
کاربر گرامی, چنانچه ایمیلی مبنی بر دریافت پاسخ توسط کارشناس را دریافت کردید مطمئن باشید پاسخ به سوال شما داده شده است,
فقط کافی است در انتهای بخش سوالات بر روی کلید "بارگذاری سوالات بیشتر" کلیک کنید و یا از ابتدای بخش سوالات و در قسمت تفکیک بر روی گزینه "جدیدترین" کلیک کنید.

سوال یا دیدگاه مرتبط به این مطلب

avatar
تفکیک:   جدیدترین | قدیمی ترین
سارا میر حسینی
سارا میر حسینی

سلام. ممنون به خاطر سایت خوبتون. کمک زیادی به من کردید.

کارشناس
کارشناس

خواهش میکنم.
موفق باشید

محمد
محمد

سلام خسته نباشید مطالب خوبی بودن .
فقط اگه لطف کنین در مورد دانشگاه پلی تکنیک پاریس مطالبی بزارید ممنون میشم.

موفق و پیروز باشید

کارشناس
کارشناس

سلام
سعی میکنیم در اولین فرصت مقاله ای در خصوص درخواست شما قرار دهیم.

Meriii
Meriii

سلام خسته نباشید من الان سوم دبیرستان هسم و امتحانای نهایی داره کم کم تموم میشه میخاسم بدونم برای دوره ی چهارم ینی پیش دانشگاهیی چ شرایطی داره و معدلم باید چ قدر باشه برای تحصیل در پاریس؟؟؟ و فک کنم معدلم حدود ۱۴ بشه لطفااا جواب بدید خیلی نیاز دارم ممنون

مدیر
مدیر

سلام. با معدل شما احتمال کمی برای اخذ پذیرش وجود دارد. اما باز می توانید از طریق موسسات اعزام دانشجوی درج شده در سایت اقدام کرده و شانس خود را امتحان کنید.

مدیر
مدیر

سلام. معدل پایینی برای اخذ پذیرش دارید. اما می توانید از طریق موسسات رسمی اعزام دانشجو که در منوی موسسات اعزام دانشجو آمده است اقدام کنید.

Meriii
Meriii

خب یعنی داخله ی دبیرستان خصوصی هم نمیتونم برم با این معدل؟؟؟؟؟

Meriii
Meriii

شایدم معدلم ۱۵ شد نمیدونم.۱۵ خوبه؟؟ میشه؟؟؟

Sh
Sh

سلام. میشه در مورد دانشگاه های پزشکی توی فرانسه که مورد تایید وزارت علوم هست مطلب بزارین??
ممنون

کارشناس
کارشناس

سلام
بله, حتما, در اولین فرصت.

ماهان
ماهان

سلام من می خام در رشته پزشکی در پاریس تحصیل کنم میشه بگید حداقل معدل دیپلم وپیش دانشگاهی ام باید چه قدر باشه در ضمن شیوه ی پزیرش به چه شکله منطورم شرایطه باید چی کار کنم برای مقدمه کار هام ؟ایا ازمون ورودی داره؟ اگه راهنمایی کنید ممنون میشم .

مدیر
مدیر

سلام.حداقل معدل باید پزشکی فرانسه باید ۱۷ باشد. آزمون ورودی دارد و برای اخذ مدرک دولتی پزشکی عمومی ۹ سال وبرای تخصص پزشکی ۱۰ یا ۱۱ سال تحصیل دانشگاه الزامی است.

مهناز
مهناز

سلام ممنون از سایت خوبتون . من میخوام برای ادامه تحصیل دوره ی کارشناسی ارشد رشته ی علوم سیاسی در فرانسه اقدام کنم کدوم دانشگاهها به صورت رایگان هست برای دانشجو؟ ممنون میشم پاسخ بدید

مهناز
مهناز

کلا برای رشته ی علوم سیاسی کدوم کشور بهتره ؟ مخصوصا با توجه به هزینه ها و امکانات

مدیر
مدیر

رتبه بندی جهانی از بهترین دانشگاه های این رشته را می توانید از طریق لینک زیر ببینید.
برترین دانشگاه های علوم سیاسی

مهرداد
مهرداد

سلام به نظر شما تحصیل در رشته علوم سیاسی مقطع فوق در فرانسه خپب است بنده مدرک زبان فرانسه هم دارم

مدیر
مدیر

سلام. علوم سیاسی جزء رشته های خوب دنیاست. اما همه چیز بستگی به شرایط شما و میزان علاقه شما دارد. بسیاری از افراد این رشته را ادامه داده و افراد موفقی بوده اند. رتبه بندی دانشگاه دنیا در رشته های علوم انسانی از طریق لینک زیر قابل مشاهده است.
http://www.shanghairanking.com/FieldSCI2015.html

parmis
parmis

سلام.یه سوال داشتم.رتبه های برتر کنکور سراسری احتمال بورس شدن از طرف دولت فرانسه رو دارن یا نه!؟

مدیر
مدیر

سلام. بله

فرناز
فرناز

سلام خسته نباشید
من دانشجوی ترم سه مامایی آزاد سنندج هستم معدلمم شونزده هستش
میخواستم بدونم بعد از اتمام دوره ی کارشناسی. امکان بورسیه شدن و تحصیل در پزشکی هستش یا خیر؟ و اینکه چه شرایطی باید داشته باشم
با تشکر

مدیر
مدیر

سلام. لطفا مقاله شرایط اخذ بورس تحصیلی را مطالعه فرمایید.

نازگل
نازگل

سلام
ببخشید اگر من توی رشته ی خودم که مامایی. هستش زیاد مقاله بنویسم احتمال بورسیه ی رایگان و تغییر رشته به پزشکی. وجود داره؟

مدیر
مدیر

سلام. هم باید رزومه خود را در رشته مامایی تقویت کنید و هم نشان دهید به رشته مورد نظرتان علاقه دارید و در آن زمینه فعالیت داشته اید.

مجتبی اوجاقلو
مجتبی اوجاقلو

با سلام و خسته نباشید خدمت شما
من ترم ۳ کارشناسی ارشد مهندسی برق مخابرات هستم ، و فقط پایان نامم مونده و پروپوزال
میخواستم برای تحصیل دوره دکترا اقامت بگیرم برای کشور فرانسه ، خواستم شرایط مربوط به اینجانب رو بگین ممنون میشم
هزینه شهریه دانشگاه و بقیه هزینه ها
ممنون

Aygol
Aygol

سلام خسته نباشید ببخشید من اگه برم کلاس زبان فرانسوی ازکجا بدونم وقتمو بیهوده هدر ندادم ؟اخه برای بورسیه باید مدرک داشته باشی

مدیر
مدیر

سلام. تنها کاری که می تواندی انجام دهید گذراندن دوره های زبان است. بنابراین باید تمام تلاشتان را بکنید تا نتیجه مطلوب را اخذ نمایید.

غزال
غزال

سلام.
میتونید دانشگاهی رو بهم معرفی کنید برای رشته ی انیمیشن سازی ؟
من لیسانس علوم ازمایشگاهی دارم ولی میخوام تغییر رشته بدم و انیمیشن بخونم.دوست داشتم بدونم شرایطش چجوریه.
ممنون

مدیر
مدیر

برای تغییر رشته به رشته های هنری باید نمونه کار مربوط به آن کار هنری را داشته باشید.

Sina
Sina

سلام. ابتدا سپاس گذارم از شما برای مطلب خوبتون. سوالی که داشتم این هست که آیا باید هر دو مدرک DELF و TCF و داشته باشیم؟ بنده قصد دارم فقط مدرک دلف و بگیرم.

مدیر
مدیر

سلام. بله، باید هر دو مدرک را داشته باشید.

مجتبی طالبی
مجتبی طالبی

سلام من برای پدیرش دکترا در رشته مدیریت بازاریابی قصد دارم ولی من شخصا پارسال اونجا بودم وراجع به مدرک زبان که اجباریست مطلبی گفته نشد..لطفا راهنمایی بفرمایید.وراجع به ددلاین برای سپتامبر ۲۰۱۷ برای اپلای …و ایا شما برای پذیرش دانشگاه اقدام میفر مایید ممنونم

مدیر
مدیر

سلام. ما برای پذیرش اقدام نمیکنیم. لطفا از طریق منوی موسسات اعزام دانشجو اقدام فرمایید.

Mahsa
Mahsa

سلام من دانشجوی ترم ۴ کارشناسی رشته ی حقوق هستم میخواستم بدونم معدلم و نمراتم برای گذراندن دوره ی کارشناسی ارشد در کشور فرانسه باید چه جوری باشه؟

مدیر
مدیر

سلام. بهتر است معدل بالاتری داشته باشید. حداقل معدل ۱۳ است.

Amir
Amir

سلام میخواستم بدونم آیا بعد از گرفتن مدرک کارشناسی ارشد در فرانسه در این کشور میتوان مدرک وکالت گرفت و به عنوان وکیل مشغول به کار شد؟

مدیر
مدیر

سلام. ما تنها در مورد ویزای تحصیلی راهنمایی میکنیم نه ویزا و اطلاعات مربوط به کار.

زهرا
زهرا

سلام،خسته نباشید..من الان کلاس دهمم،میشه اول دبیرستان جدید و دوم دبیرستان قدیم..ما نظام جدیدا کلا سه سال میخونیم دبیرستان رو…من معدلمم تو سه سال راهنمایی بیست بود وامسال نوزده و خورده میخواستم ببینم چجوری میشه بورسیه گرفت؟؟و کِی؟؟ و ایا برای ماهم میشه؟؟؟چجوری؟توضیح بدین ممنونم.

مدیر
مدیر

سلام. بورس تحصیلی به مقاطع بالاتر تعلق میگیرد. برای مقطع شما تنها درصدی از شهریه را تخفیف می دهند.

احسان
احسان

با سلام و خسته نباشید. آیا به همسر دانشجو ویزا میدن?? اگه ویزا تعلق میگیره چه شرایطی داره??

مدیر
مدیر

سلام. راهنمایی این وب سایت تنها برای پذیرش می باشد و اطلاعاتی در مورد ویزا ارائه نمی شود.

نسرین عباسی
نسرین عباسی

من برا دکترای تحصیل رایگان رادیوفارما میخوام اقدام کنم‌ولی نمیدونم کودوم کشور کودوم دانشگاه رو انتخاب کنم!!! ممکنه راهنماییم کنین؟

مدیر
مدیر

سلام. انتخاب کشور بر اساس علاقه و شرایط پذیرش و ویزایی فرد می باشد.

فاطمه کمال الدینی
فاطمه کمال الدینی

سلام ببخشید برای تحصیل در رشته پزشکی در فرانسه محدودیت سنی نداره؟و برای ورود به این رشته چه آزمون هایی رو باید گذروند در دانشگاه؟

مدیر
مدیر

سلام. خیر، با توجه به اینکه باید در آزمون پذیرش این رشته پذیرفته شوید محدودیت خاصی وجود ندارد اما معمولا بهتر است با سن کمتر برای این رشته اقدام کرد تا شانس ویزا افزایش یابد. با قبولی در این آزمون و در پایان سال اول باید یک آزمون دیگری را بدهید و پس از قبولی در آن و بر اساس نمرات کسب شده یکی از رشته های داروسازی، پزشکی یا .. را قبول خواهید شد.

محمد نصیری
محمد نصیری

با سلام و ممنون از سایت خوبتون.
من یک سوال داشتم
بنده دانشجوی ارشد مکانیک هستم.ایا امکانش هست که برای ادامه تحصیل در فرانسه در یک رشته دیگه مثلا معماری بتونم پذیرش بگیرم ؟
حتی اگه در مقطع ارشد باشه.
ممنون

مدیر
مدیر

سلام. معمولا باید رشته ها در یک فیلد باشند مخصوصا اینکه معماری پورتفولیوی قوی نیاز دارد.

حمید اولیا
حمید اولیا

سلام راهنمایی میخواستم درباره کلاسهای کشتیرانی در فرانسه کشتی های نفت کش و کانتینربر و غیره میخوام برای کاپیتانی و افسر روی عرشه

مدیر
مدیر

سلام. میتوان پذیرش این دوره ها را اخذ کرد اما باید شرایط ویزایی برای این دوره ها بررسی شود.

هانیه زارع
هانیه زارع

با سلام و خسته نباشید
بنده فارع التحصیل کارشناسی دانشگاه شهید بهشتی در رشته میکروبیولوژی هستم.
مدتی پیش در جستجوی دانشگاهی در پاریس که انگلیسی تدریس کند، به این سایت برخوردم:
http://taughtie.campusfrance.org/tiesearch/#/catalog
که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در بعضی رشته ها وجود دارد.
شما از شرایط اطلاعی دارید؟
با تشکر

پروانه اسدی
پروانه اسدی

با سلام و خسته نباشید
بنده دارای مدرک فوق لیسانس آموزش زبان انگلیسی هستم برای دکتری کدوم دانشگاه فرانسه بهتر میباشد؟اگر اطلاعاتی راجع به رشته درسی بنده دارید لطفا در اختیار قرار دهید.
با تشکر

پروانه اسدی
پروانه اسدی

باسلام
بنده داری مدرک ارشد آموزش زبان انگلیسی هستم میخواستم ببینم برا دکتری در فرانسه نیاز هست که پروپزال داشته باشم؟آخه شاید بعد اینکه پروپوزال نوشتم استاد مورد نظر اصلا موضوع رو تائید نکنه اونوقت من باید برم سراغ استاد دیگه؟یا پروپوزالها دیگه بنویسم؟
ممنون

مدیر
مدیر

سلام. بله باید پروپوزال داشته باشید. به هر حال این موضوع از مشکلات پذیرش پرفتن دوره دکتری است.

حامد احمدی
حامد احمدی

باسلام
باوجود گپ ۸ساله میشه پذیرش گرفت یا حتی بورسیه گرفت؟

مدیر
مدیر

سلام. بستگی به این دارد که برای چه مقطعی میخواهید اقدام کنید. برای کارشناسی شانسی ندارید اما برای کارشناسی ارشد و دکترا مشکلی وجود ندارد.

wpDiscuz
  • فرم مشاوره تحصیلی