تحصیل در خارج | راهنمای تحصیل در انگلستان, تحصیل در استرالیا و آمریکا, دانشگاه های خارج از کشور, اخذ پذیرش, دریافت بورس تحصیلی, مشاوره رایگان تحصیلی

تحصیل در آلمان

شما اینجا هستید: تحصیل در خارج » مقالات » راهنمای تحصیل » تحصیل در آلمان

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبعالی (22 votes, average: 3٫82 out of 5)

آمارهای رسمی نشان می دهند درصد بسیاری از متقاضیان ادامه تحصیل در خارج از کشور، تحصیل در آلمان را برای آینده آکادمیک خود انتخاب می کنند. آلمان کشوری صنعتی و معروف به قلب اروپاست. این کشور همواره شرایط مناسبی را برای جذب نیروی کارآمد و تحصیلکرده فراهم می سازد. آمارهایی که از سوی مجموعه گاردین منتشر می شود نشان می دهد تحصیل در آلمان پس از تحصیل در استرالیا در رتبه پنجم اولویت دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این کشور است.

تحصیل در آلمان

  1. بر اساس رتبه بندی های مختلفی که از معتبرترین نهادها و نظام های رتبه بندی دانشگاه های هر ساله اعلام می شود، دانشگاه های آلمان همواره رتبه و جایگاه های خوبی در میان دانشگاه های دنیا داشته اند. رتبه بندی QS، Shanghay، Times و … این موضوع را تایید کرده اند.
  2. هزینه تحصیل در آلمان نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی بسیار کمتر است. هزینه تحصیل در آلمان در اکثر رشته ها و دانشگاه ها بسیار ناچیز است.
  3. در اکثر رشته ها در دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا زبان تحصیل آلمانی و انگلیسی است.
  4. امکان کار جهانی: یکی از مزیت های تحصیل در آلمان امکان کار پس ار فارق التحصیل شدن در کشورهای مختلف دنیاست. تقریبا تمام کمپانی های بزرگ دنیا دانشگاه های آلمان و مدارک صادر شده از سوی آن ها را تایید می کنند.
  5. دانشجو می تواند پس از یک سال پس از شروع تحصیل در دانشگاه های آلمان رشته تحصیلی خود را تغییر دهد. تغییر رشته در دانشگاه های آلمان به دفعات می تواند انجام شود.
  6. امکان کار پس از فارغ التحصیلی در آلمان: فارغ التحصیلان دانشگاه های آلمان پس از پایان تحصیلات خود به مدت یک سال و نیم اجازه دارند در آلمان به دنبا کار باشند. در صورت پیدا کردن یک شغل مناسب بعد از حداقل دو سال کار و پرداخت مالیات، امکان درخواست اقامت دائم در آلمان وجود خواهد داشت.
  7. بسیاری از دانشگاه های آلمان در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران هستند. ۷۱ دانشگاه آلمان در لیست دانشگاه های ممتاز و خوب وزارت علوم ایران هستند.

آب و هوای آلمان

آلمان در منطقه ای قرار گرفته است که همواره در معرض بادهای معتدل و خنک غربی و در میان اقیانوس اطلس قرار گرفته است. ریزش باران و بارندگی در تمام فصول سال در آلمان وجود دارد. دامنه تغییر دما در این کشور اندک است.

تحصیل در آلمان

برترین دانشگاه های آلمان

بسیاری از دانشگاه های آلمان در ردیف برترین دانشگاه های دنیا از نظر سطح کیفی آموزش قرار گرفته اند. همانطور که اشاره شد بسیاری از دانشگاه های آلمان در ردیف دانشگاه های ممتاز و مورد تایید وزارت علوم ایران هستند. برخی از این دانشگاه ها در جدول زیر نام برده شده اند.

Bielefeld University

Eberhard Karls Universität Tübingen

Freie Universität Berlin

Humboldt-Universität zu Berlin

Johann Wolfgang Goethe University Frankfurt am Main

Justus-Liebig-Universität Gießen

Leibniz Universität Hannover

Ludwig-Maximilians-Universität München

Philipps-Universität Marburg

Ruhr-Universität Bochum

Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg

Technische Universität Darmstadt

کارشناسی در آلمان

برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های آلمان در مقطع کارشناسی فرد متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی آلمان بایستی یا کارنامه قبولی در آزمون سراسری دانشگاه ها را داشته باشد و یا در حال تحصیل در دانشگاه باشد. به عبارتی داشتن مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی برای درخواست پذیرش کارشناسی از دانشگاه های آلمان کافی نیست. پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان فرد بایستی یک دوره یکساله در کالج که در واقع همان دوره پیش دانشگاهی است را بگذراند.

این در صورتی است که دانشجویانی که چند ترمی از تحصیل آن ها در دانشگاه گذشته باشد، نیازی به گذراندن دوره کالج نخواهند داشت و تنها بر اساس صلاحدید دانشگاه یک دوره کوتاه زبان موسوم به DSH را می گذرانند. محل گذراندن این دوره کالج در داخل دانشگاه است. در آلمان دوره های کالج مختلفی بر اساس رشته تحصیلی انتخاب شده توسط فرد وجود دارد از جمله:

  1. دوره کالج پزشکی موسوم به M-Kurs برای رشته های پزشکی و پیراپزشکی
  2. دوره کالج مهندسی موسوم به T-Kurs برای رشته های مهندسی مهندسی، ریاضیات و…
  3. دوره کالج اقتصاد موسوم به W-Kurs برای رشته های مربوط به اقتصاد، علوم اجتماعی و…
  4. دوره کالج اقتصاد موسوم به G-Kurs برای رشته های مربوط به علوم انسانی و…
  5. دوره کالج زبان موسوم به S-Kurs برای رشته های زبان

دوره کارشناسی ودر آلمان یک دوره ۴ ساله است و به زبان آلمانی ارائه می شود. از این رو دانشجو باید حدود ۴۸۰ ساعت زبان آلمانی خوانده باشد.

تحصیل در آلمان

کارشناسی ارشد در آلمان

طول دوره کارشناسی ارشد در آلمان مانند ایران ۲ یا ۳ سال تحصیلی است. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان در دوره کارشناسی ارشد داشتن مدرک کارشناسی از دانشگاه های سراسری ایران با معدل خوب ( حداقل ۱۶) یک امتیاز محسوب می شود اما این بدان معنی نیست که فارغ التحصیلان دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور و… شانسی برای پذیرش در دانشگاه های آلمان نخواهند داشت.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان داشتن رزومه، توصیه نامه، هدف نامه یا همان انگیزه نامه و مدرک و زیر نمرات ترجمه شده ( که به تایید دادگستری و وزارت امور خارجه رسیده باشند ) می باشد. داشتن مقاله، شرکت در دوره های مختلف و گواهی حضور در همایش های مرتبط با رشته ای که درخواست پذیرش در آن را دارید از مواردی است که می تواند کمک بسیاری در جهت تصمیم دانشگاه برای ارائه پذیرش باشد.

دکترا در آلمان

برای تحصیل در آلمان و در دوره دکترا باید بدانید که طول این دوره در آلمان ۲ و یا ۳ سال است که این موضوع وابسته به خود دانشجو و موضوع تحقیقاتی او است. دانشجویانی که پذیرش در مقطع دکترا در آلمان را داشته باشند گاهی علاوه بر تحصیل رایگان حقوق نیز دریافت می کنند. اولین و مهمترین گام در اخذ پذیرش در دوره دکترا در آلمان برقراری ارتباط با استاد راهنما است. اگر موضوع تحقیقاتی فرد از موضوعاتی باشد که از اولویت های پژوهشی دانشگاه بوده و یا قبلا بر روی آ موضوع خاص کار شده باشد می توان امیدوار به گرفتن پذیرش دکترا بود. داشتن معدل خوب برای پذیرش در دوره دکترا از فاکتورهای مهم است.

هزینه تحصیل در آلمان

تا سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ دانشگاه های آلمان هیچ شهریه ای را از دانشجویان خود درخواست نمی کردند. اما با توجه اعتراضات صورت گرفته، دریافت شهریه در برخی ایالت های آلمان الزامی شد. بنابراین دانشجویان از تابستان سل ۲۰۰۷ ملزم به پرداخت شهریه به دانشگاه ها گردیدند. البته شهریه تعیین شده مبلغ بسیار کمی نسبت به دیگر کشورهاست و هزینه ای بین ۵۰۰ – ۰ یورو در هر ترم تحصیلی است.

به طور کلی شهریه در دانشگاه های ایالت های بارلین، براندنبورگ، هسن، مکلنبورگ فورپومرن، شلسویگ هولشتاین، زاکسن، تورینگن و زاکسن- آنهالت واقع شده‌اند رایگان می باشد. شهریه دانشگاه های ایالات نوردراین وستفالن و زارلند نیز پس از سال ۲۰۱۱ رایگان شد و دانشجویان مانند تمام دانشگاه های آلمان که شهریه رایگان دارند تنها موطف به پرداخت هزینه خدمات دانشجویی هستند. هزینه خدمات دانشجویی در دانشگاه های آلمان معمولا بین ۲۰۰ – ۱۴۰ یورو در هر ترم است.

هزینه زندگی در آلمان

مهمترین فاکتور که حدود هزینه زندگی در آلمان را برای یک دانشجو تعیین می کند هزینه محل زندگی اوست. اگر دانشجو از خوابگاه استفاده کند قطعا هزینه کمتری را متحمل خواهد شد. حدود هزینه زندگی در خوابگاه های دانشگاه های آلمان بین ۸۰-۵۰ یورو در هفته خواهد بود. هزینه بیمه برای هر ماه برای یک دانشجو حدود ۸۰ یورو است. ارائه مدرک دال بر بیمه بودن دانشجو در زمان ثبت نام در دانشگاه الزامی است. علاوه بر این دانشجو در آلمان اجازه دارد ۲۰ ساعت در هفته کار کند. اما در ایام تعطیلی دانشگاه ها اجازه کار تمام وقت خواهد داشت. حقوق یک کار دانشجویی ساده در آلمان ساعتی بین ۱۰ – ۸ یورو است.

تحصیل در آلمان

بورس تحصیلی در آلمان

در کشور آلمان ۸ موسسه بزرگ وجود دارد که فعالیتشان مربوط به اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان بین المللی است. این موسسات ممکن است از هر حزب و گروهی باشند. اما شرایط اکثر آن ها برای اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان تقریبا یکسان است و آن هم داشتن نمرات خوب در دوره متوسطه، برای دانشجویان کارشناسی و نمرات خوب در مقطع کارشناسی و شرکت در سمینارهایی که از سوی آن سازمان یا نهاد خاص صورت گرفته است.

اعطای بورس تحصیلی از سال ۲۰۱۱ توسط دولت و نهادهای مختلف کشور آلمان به متقاضیان مرسوم شده است و این روند هر روز افزایش می یابد. نکته قابل توجه این است که این نهادها علاوه بر اعطای بورس به دانشجویان آلمانی دانشجویان خارجی را نیز بورس می کنند و این نکته که بورس تحصیلی که توسط نهادهای آلمان و دولت آلمان ارائه می شود مانند دیگر بورس های که باید بازپرداخت شوند نیازی به بازپرداخت ندارند. در صورت پذیرش درخواست بورس تحصیلی، دانشجویان حداقل به مدت ۲ ترم ماهانه مبلغ ۳۰۰ یورو دریافت خواهند کرد.

لازم به ذکر است درخواست شرایط دانشجویان برای دریافت بورس تحصیلی زمانی بررسی می شود که دانشجو در دانشگاه ثبت نام کرده باشد. بنابراین پیش از ثبت نام در دانشگاه امکان اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان وجود نخواهد داشت. دانشجویان پیش از هر چیزی باید مطلع شوند که آیا دانشگاه آن ها عضو شبکه اهدای بورسیه آلمان هست یا خیر.

زبان تحصیل در آلمان

در مقطع کارشناسی تحصیل در آلمان به زبان آلمانی خواهد بود و تقریبا هیچ دانشگاهی به زبان انگلیسی رشته ای را ارائه نمی کند. برای تحصیل در دوره کارشناسی در آلمان داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح B1 یا B2 الزامی بوده و متقاضی تحصیل در دوره کارشناسی آلمان بایستی در زمان ارائه درخواست پذیرش و پیش از اخذ پذیرش به این سطح از زبان آلمانی رسیده باشد. به عبارتی یکی از مدارک بسیار مهم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان در مقطع کارشناسی داشتن مدرک زبان آلمانی است.

در دوره کارشناسی ارشد تعدادی از رشته ها و دانشگاه ها رشته هایی را به زبان انگلیسی تدریس می کنند که در این صورت داشتن نمره آیلتس حداقل ۶.۵ برای اخذ پذیرش الزامی است. یکی از مهمترین شرط ها برای درخواست پذیرش در دوره دکترا از دانشگاه های آلمان داشتن مدرک آیلتس ۷ به بالا و یا حداقل مدرک B2 زبان آلمانی می باشد.

جهت دریافت مشاوره تحصیلی رایگان کلیک کنید.
۳۵۲سوال ثبت شده است
سوال / انتقاد و پیشنهاد

قوانین درج سوال

    1. سوال شما می بایست مرتبط به مطلب باشد
    2. متن سوال الزاماً باید به فارسی نوشته شود
    3. سوال خود را واضح و کامل مطرح نمایید
    4. هرگونه توهین به هر شخص منجر به مسدود شدن آی پی شما خواهد شد
    5. جهت مطلع شدن از پاسخ کارشناس, ایمیل صحیح وارد نمایید
موفق باشید
مدیریت سایت

* پاسخ سوال خود را پیدا نمی کنید ؟
کاربر گرامی, چنانچه ایمیلی مبنی بر دریافت پاسخ توسط کارشناس را دریافت کردید مطمئن باشید پاسخ به سوال شما داده شده است,
فقط کافی است در انتهای بخش سوالات بر روی کلید "بارگذاری سوالات بیشتر" کلیک کنید و یا از ابتدای بخش سوالات و در قسمت تفکیک بر روی گزینه "جدیدترین" کلیک کنید.

سوال یا دیدگاه مرتبط به این مطلب

avatar
تفکیک:   جدیدترین | قدیمی ترین
نیلوفر
نیلوفر

باسلام. خدمت شما. درمورد ادامه تحصیل درکشور آلمان چندین سوال داشتم:
۱(برای ادامه تحصیل درمقطع فوق لیسانس میتوان فقط مدرک ایلتس داشت یا حتما بایدمدرک B1 آلمانی را کسب کرد؟
۲(برای ادامه تحصیل درمقطع دکتری، حتما باید مدرک ایلتس داشت یا بدون مدرک زبان هم میتوان اقدام کرد؟
۳ )اگرمدرک فوق لیسانس ازدانشگاه آزاد قزوین گرفته شده باشد مانعی درجهت ادامه تحصیل ممکن است وجودداشته باشد؟
۴ )من دررشته مدیریت اجرایی تحصیل کردم آیا میتوان درمقطع دکتری درحوزه دیگری مثلا حمل ونقل وکشتیرانی ادامه تحصیل نمود؟
۵ )برای پیدا کردن استاد راهنما ازچه طریقی میتوان اقدام کرد درمقطع دکتری؟ ؟
۶ )آیا الزامی به ارایه مقاله وچاپ آن درمجلات خارجی میباشدبرای جلب رضایت استاد راهنما.
با تشکر ازراهنماییهای شما.

مدیر
مدیر

سلام. جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حتما باید مدرک B1 را داشته باشید و حتی اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارید باید مدرک آیلتس نیز داشته باشید. معمولا برای پذیرش دوره دکترا از دانشگاه های سراسری دانشجو می پذیرند اما بنابر رزومه دانشجو و تشخیص دانشگاه ممکن است از دانشجویان دیگر دانشگاه ها نیز پذیرش داشته باشند یعنی این موضوع به دانشگاه بستگی دارد. در مورد تغییر رشته نیز این امکان وجود دارد که با داشتن یک رزومه و انگیزه نامه قوی بتوانید رشته خود را تغییر دهید. هر چه رزومه شما قویتر باشد (مانند داشتن مقاله داخلی و خارجی و …) احتمال پذیرش شما بیشتر خواهد بود. در مورد پیدا کردن استاد راهنما نیز با مراجعه به سایت دانشگاه و همینطور مراجعه به دفتر DAAD در تهران می تواند به شما در پیدا کردن استاد راهنمای خوب یاری کند.
موفق باشید.

Anna
Anna

سلام من وشتم زبان انگلیسیه،برا ادامه دکترا در المان چه سطحی از زبان المانی نیازه؟

کارشناس
کارشناس

سلام فقط به سطح A2 برای سفارت نیاز دارید

رضا
رضا

سلام ضمن تبریک سال نو چند سوال داشتم. اگر اینجا یک مدرک لیسانس با معدل ۱۵ داشته باشیم می تونیم در المان دوباره برای لیسانس مجدد در یک رشته غیر مرتبط اقدام ؟

مدیر
مدیر

سلام
بله، این امکان وجود دارد.

هستی
هستی

سلام من دانشجوی لیسانس رشته کامپیوتر گرایش سخت افزار با معدل ۱۵/۹۷ از دانشگاه آزاد و در حال اتمام دوره A1 هستم و قصد ادامه تحصیل در آلمان رو دارم. میخواستم بپرسم که چقدر شانس قبولی برای ادامه تحصیل در دانشگاه مونیخ رو دارم؟ آیا درست هست که در صورت عدم قبولی در مقطع فوق، برای لیسانس مجدد اقدام کنم؟ اگر کتابی رو در راستای رشته م چاپ کرده باشم تأثیری داره یا حتما باید مقاله داشته باشم؟
آیا امکانش هست که در رشته پزشکی برای ادامه تحصیلم اقدام کنم و این تغییر رشته ارزشش رو داره؟ یا ادامه رشته خودم بهتره؟؟؟
پیشاپیش ممنونم

مدیر
مدیر

سلام
برای تحصیل در دانشگاه مونیخ نیاز به یک رزومه عالی است. در صورت عدم قبولی در دوره کارشناسی ارشد می توانید دوباره برای کارشناسی اقدام کنید. در مورد مقاله و کتاب نبز هر دو می تونند رزومه خوبی برای شما باشند.
موفق باشید

K
K

سلام . یه سوال داشتم . من دیپلم پیش دانشگاهی رشته ریاضی دارم می خواستم ببینم میتونم واسه کالج های پزشکی با مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی اقدام کنم؟

مدیر
مدیر

سلام
بایستی معدل بالای ۱۷ و مدرک b2 داشته و همینطور یک دوره یک ساله در کالج را با معدل خوب بگذرانید.

پرنیان
پرنیان

با سلام من دانش آموز تجربی هستم و امسال کنکور هنر دارم قصدم مجسمه سازی دانشگاه تهران است، اما امکان این وجود داره که دوره کارشناسی ام رو در رشته هنر از همین ابتدا در آلمان بگذرونم؟ تاکید کنم معدلم خیلی بالا نیست

مدیر
مدیر

سلام
برای تحصیل در آلمان باید قبولی در کنکور ایران را داشته باشید، داشتن معدل خوب در اولویت است اما امکان اخذ پذیرش وجود دارد.

javad Royaei
javad Royaei

سلام وقت بخیر
برای اطلاع از آخرین اخبار دانشگاه های آلمان و آمریکا
ممنون

بهنام
بهنام

سلام
ببخشید چند سوال داشتم
سخت ترین دانشگاه های جهان در چه کشور هایی قرار دارند(از نظر سختی در درس و معدل)
آیا دانشگاه های آلمان مانند دانشگاه کمبریج سخت در قبولی و درس خواندند؟
از نظر شما در رشته ی پزشکی (در دانشگاه دولتی و معدل نسبتا خوب) در کدام دانشگاه ها
بهتر است ادامه ی تحصیل داد؟
با تشکر

مدیر
مدیر

سلام
به این صورت نمیتوان نظر داد. چون هر کشوری دانشگاه های سخت گیر دارد. بله، دانشگاه های آلمان نیز از نظر شرایط تحصیلی برای دانشجویان سخت گیر هستند. همه چیز بستگی به شرایط شما دارد و معمولا بهتر است پزشکی را در دانشگاه هایی که در این زمینه برترین هستند ادامه داد.

علی
علی

سلام
من اول دبیرستان دوره دومم هستم میخواستم ببینم از الان قبل کنکور میتونم برم المان مدرک دیپلمم رو اونجا بگیرم

مدیر
مدیر

سلام. در صورتی که قبل از ۱۷ سالگی اقدام کنید این امکان وجود دارد. لطفا از طریق موسسات اعزام دانشجوی زیر نظر وزارت علوم اقدام فرمایید.

صبا
صبا

با سلام من لیسانس مهندسی عمران از یه دانشگاه غیر انتفاعی که زیر نظر سراسری هست دارم با معدل چهارده و خورده ای!و الان دانشگاه آزاد فوق لیسانس روانشناسی میخونم با معدل بالا و رزومه خوب!قصد تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان رو دارم!با توجه به تغییر رشته ی عجیبم چیکار میتونم بکنم؟

شکیلا
شکیلا

سلام خسته نباشید
بدون قبولی در کنکور و صرفا با معدل خوب ریاضی امکان پذیرش در رشته هنر برای من وجود داره ضمن اینکه رشته دانشگاهیم هنر نیست یا اینکه کنکور هنر بدم بهتره؟

شکیلا
شکیلا

سلام خسته نباشید
برای اقدام تحصیل در المان در صورتی که قبولی کنکور در هنر نداشته باشم و دیپلمم ریاضی باشه آیا کنکور دادن لازمه یا میتونم با کار عملی و رزومه بهتر بورس بگیرم؟

مدیر
مدیر

سلام. قبولی در کنکور لازم است و با مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی امکان اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان وجود ندارد.

عارف خان کبیر
عارف خان کبیر

سلام
من معلل سه سال دبیرستانم۱۷.۵ و الان دانشجوی ترم ۳مهندسی عمران دانشگاه گنابادم…میتونم همین رشتمو با این شرایطم در آلمان بخونم؟؟؟

مدیر
مدیر

سلام. بله، این احتمال وجود دارد. می توانید با موسسات معتبر اعزام دانشجو تماس بگیرید.

پوريا
پوريا

سلام پوریا هستم. در حال حاضر ترم ۳ رشته ی بیوتکنولوژی(لیسانس) هستم.
میخواستم ببینم برای اینکه پزشکی بخونم(تغییر رشته بدم) توی المان چه رزومه ای مورد قبول ان هسات؟؟ ایا امتحانی باید بدم برای پذیرش پزشکی از لیسانس

مدیر
مدیر

برای اخذ پذیرش در رشته پزشکی در آلمان باید آزمون ورودی این رشته را که به زبان آلمانی است شرکت کرده و همینطور زمان شروع تحصیل پزشکی در آلمان فقط یک بار در سال و در ماه سپتامبر می باشد. سطح زمان مورد نیاز b2 است.

پوریا
پوریا

بعد از لیسانس میتونم در این ازمون شرکت کنم؟ یعنی لیسانس منو قبول میکنن و ادامه ی ان رو میخوتم؟؟

تنها شرایط لازم زبان المانیست؟

عارف خان کبیر
عارف خان کبیر

میشه اسم چنتا از این موسسات رو بگین
با تشکر

مدیر
مدیر

در منوی موسسات اعزام دانشجو لیست تمام موسسات همراه با کشورهای حوزه فعالیت و شماره تماس آن ها قید شده است.

پریا
پریا

باسلام.من دانشجوی کارشناسی ارشد رشته اطلاعات پزشکی(کتابداری پزشکی)از دانشگاه علوم پزشکی ایران هستم.میخواستم بدونم ایا امکان تحصیل در رشته دندانپزشکی درالمان از طریق اخذ بورسیه رو دارم؟ایا محدودیت سنی دارد؟
ممنون از راهنماییتون

مدیر
مدیر

سلام. تحصیل در آلمان هزینه بسیار کمی دارد اما محدودیت سنی تا ۲۴ سال برای درخواست پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی را داریم.

Ghazal Moradi
ghazal

سلام،من فارغ التحصیل از رشته مهندسی نفت هستم ،و قصد دارم در رشته خبرنگاری از مقطع لیسانس ادامه تحصیل بدم،میخوام بدونم اول المان کشور خوبی برای رشته خبرنگاری هست؟ واینکه شرایط پذیرش برای من به چه صورته؟(قبلا سپاسگذارم)

محمود
محمود

سلام. آیا پس از اخذ پذیرش در رشته بیولوژی و ورود به آلمان امکان تغیر رشته دادن به پزشکی وجود دارد ؟
اگر امکان دارد چگونه و در کدام شرایط؟

مدیر
مدیر

سلام. بله، امکان تغییر رشته وجود دارد اما باید دلایل قانع کننده ای برای دانشگاه ارائه کنید و یک انگیزه نامه قوی داشته باشید. باید مشابهت های رشته قبلی و جدید را عنوان کنید و سپس از طریق دانشگاه اقدام کنید.

محمود
محمود

سلام. آیا میتوان بعد از گرفتن پذیرش در رشته بیولوژی از دانشگاهی در آلمان و ورود به این کشور به رشته پزشکی تغیر رشته داد؟
اگر امکان دارد، چگونه و با کدام شرایط؟
با تشکر

A.H.F
A.H.F

سلام اگه معدلت خوب (مثلا ۱۹) باشه میشه تو دانشگاه هامبورگ ثبت نام کرد

مدیر
مدیر

سلام. برای تحصیل در آلمان باید حداقل قبولی کنکور را داشته باشید و تنها بر اساس معدل نیست.

A.H.F
A.H.F

از زیر مجموعه ی ریاضی تو چه رشته هایی تو المان میشه مدرک گرفت ؟
رتبه باید چند باشه تا بورسیه کنند ؟
با تشکر

A.H.F
A.H.F

بهترین دانشگاه آلمان چیه ؟

مدیر
مدیر

سلام. بهترین دانشگاه ها بر اساس رتبه بندی های مختلف متفاوت هستند. اما دانشگاه های ممتاز آلمان را در رتبه بندی وزارت علوم ایران می توانید از طریق لینک زیر ببینید.
دانشگاه های ممتاز آلمان

فاطمه دهقان زاده
فاطمه دهقان زاده

خسته نباشید.
برای ارشد هماتولوژی از رشته ی علوم آزمایشگاهی تو چه دانشگاه هایی از آلمان میتونم تحصیل کنم؟!
و آیا ۳ سال علوم پایه رو باید در دانشکده پزشکی آلمان بخونم؟!

کارشناس
کارشناس

بله میتونید , بله و به زبان المانی ارائه داده میشود .

A.H.F
A.H.F

من رشته ریاضی می خونم کدوم دانشگاه ها منو ثبت نام میکنند

مدیر
مدیر

سلام. جهت دریافت مشاوره تکمیلی رایگان با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید.

قربانی
قربانی

با سلام
بنده لیسانس برق گرایش قدرت از موسسه غیرانتفاعی با معدل ۱۹.۰۱ رو دارم البته مقطع کاردانیم رو دانشگاه دولتی بودم با معدل۱۷.۵۶ با توجه به رشته تحصیلیم قصد ادامه تحصیل در آلمان رو دارم از نظر زبان انگلیسی هم تا یه سطحی بلدم ولی مدرکش. رو ندارم.با این شرایط اگه مدرک ایلس رو با نمره حداقل ۷بگیرم میتونم بورسیه تحصیلی از آلمان رو در یک دانشگاه خوب بگیرم؟

مدیر
مدیر

سلام. احتمال اخذ بورس برای شما از دانشگاه های خوب پایین است. لطفا مقاله شرایط اخذ بورس تحصیلی را مطالعه بفرمایید.

Amin
Amin

با سلام
بنده دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی شیمی هستم . میخوام سال بعد تابستون تحت عنوان اینترن شیپ یک فاند دو ماهه بگیرم برم تو یکی از دانشگاه های آلمان کار کنم تا برای ارشدم رزومه ی خوبی محسوب شه . برای انجام چنین کاری روندش مثل اپلای گرفتنه ؟ یعنی خودم باید با استاد مکاتبه کنم ؟

مدیر
مدیر

سلام. باید بررسی کنید آلمان برای این کار و برای این مدت محدود ویزا می دهد یا خیر. ادامه کار مانند اپلای گرفتن است.

آرزو
آرزو

سلام جناب
من امسال دانشجوی رشته ی بیولوژی دانشگاه شهید بهشتی میشم امکان این هست که با داشتن معدل خوب بتونم برای ارشدم بورس آلمان بگیرم آخه خیلی کم توی سایت ها راجع به این رشته صحبت شده همه درباره ی پزشکی و مامایی و پرستاری هستن بعد هم اینکه نمره آیلتس ۷ کافیه یا حتما باید زبان آلمانی هم بلد باشم اگه لازمه که از الان اقدام کنم
مقاله ها و تحقیقات دانشجویی هم اثر مثبت دارن؟
خیلی متشکرم از وقتتون?

مدیر
مدیر

سلام. نمره زبان انگلیسی تاثیر مثبتی دارد اما برای تحصیل در آلمان باید نمره زبان آلمانی نیز داشته باشید و قطعا مقالات داخلی و خارجی تاثیر بسیار زیادی خواهند داشت.

علی
علی

ببخشید یه سوالی داشتم مدرک b1 بالاتره یا b2

مدیر
مدیر

مدرک b2 سطح متوسط زبان آلمانی است و b1 سطح مقدماتی است.

میثم حیدری
میثم حیدری

سلام من دانشجو ترم هفت مهندسی مکانیک از ی دانشگاه غیرانتفاعی هستم و معدلم نزدیکای ۱۵ میاد احتمالا و اگه مدرک زبان المانی هم داشته باشم خواستم ببینم اگه بخوام تو ی دانشگاه المان ادامه تحصیل بدم تو ارشد شرایطشو دارم یا ن ممنون

مدیر
مدیر

سلام. بله، امکان اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان برای شما وجود دارد.

میثم حیدری
میثم حیدری

ممنونم از جوابتون . چون بعد از فارغ تحصیل شدن مدرک اصلی تا ۶ ماه نمیاد میتونیم برای اخذ پذیزش به جای مدرک اصلی گواهی موقت را ترجمه کنیم و بفرستیم .ممنونم

مدیر
مدیر

بله. با مدرک موقت نیز میتوان پذیرش گرفت. اما برای زمانی که به سفارت میروید باید اصل تمامی مدارکتان را ارائه کنید و اصل مدرکتان را باید تا آن زمان دریافت کرده باشید.

پریا
پریا

با سلامبرای ادامه تحصیل در آلمان حتما باید زبان انگلیسی هم بلد باشیم یا تنها زبان آلمانی کافی ست؟؟

مدیر
مدیر

سلام. معمولا داشتن مدرک آلمانی کافی است.

arman
arman

سلام ضمن خسته نباشید . من امسال دهم میخونم معدل دوره راهنمایی بنده ۲۰ خالص بوده و تو دبیرستان هم مطمینم افت خاصی نخواهد داشت . به انگلیسی مسلطم و ایلتس ۷ دارم .زبان المانی رو هم میخام شروع کنم.بنظرتون رزومه تحصیلیم برای بورس کامل و اینکه بدون اذیت شدن بتونم کارشناسی بخونم در المان هست؟متشکرم

مدیر
مدیر

سلام. لطفا مقاله بررسی شرایط اخذ بورس تحصیلی را مطالعه بفرمایید.

wpDiscuz
  • فرم مشاوره تحصیلی