تحصیل در خارج | راهنمای تحصیل در انگلستان, تحصیل در استرالیا و آمریکا, دانشگاه های خارج از کشور, اخذ پذیرش, دریافت بورس تحصیلی, مشاوره رایگان تحصیلی

تحصیل در فنلاند

شما اینجا هستید: تحصیل در خارج » اخبار » تحصیل در فنلاند

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبعالی (1 votes, average: 1٫00 out of 5)

تحصیل در فنلاند

تحصیل در فنلاند از آنجایی که این سرزمین هر ساله بعنوان بهترین کشور از نظر سطح کیفیت بالای زندگی در جهان شناخته شده و دارای آب و هوای مناسبی است، افراد زیادی را مشتاق تحصیل و زندگی در این کشور میکند و میزبان دانشجویان زیادی از کشورهای خارجی برای ادامه تحصیل می باشد.

حال با ما همراه باشید تا در ادامه شما را با این کشور زیبا هر چه بیشتر آشنا کنیم..

تحصیل در فنلاند

کشور فنلاند

جمهوری فنلاند واقع در شمال اروپا یکی از کشورهای منطقه اسکاندیناوی است که در دنیا به سبزترین کشورهای جهان معروف می باشند.

فنلاند از شمال با نروژ، از شرق با روسیه، و از غرب با سوئد هم مرز است و خلیج بوتنی، خلیج فنلاند و دریای بالتیک به ترتیب در غرب، جنوب و در جنوب غربی آن قرار دارند.

پایتخت این کشور شهر هلسینکی است که در جنوبی ترین نقطه کشور قرار دارد و شهرهای اسپو، تامپره، وانتا، تورکو و اولو شهرهای مهم این کشور می باشند.

مساحت فنلاند نزدیک به ۳۸۸ هزار کیلومتر مربع است و جمعیت آن نزدیک به ۵٫۴ میلیون نفر می باشد. واحد پول این کشور یورو است.

این کشور از نظر وسعت ششمین کشور وسیع در اروپاست و از نظر جمعیت کم‌ تراکم‌ترین کشور در اتحادیه اروپا به‌ شمار می‌آید.

جغرافیای کشور فنلاند

سرزمین پست فنلاند دارای تعداد بسیار زیادی جزیره و دریاچه است و حدود ده درصد از خاک این کشور از دریاچه ها تشکیل شده است و ملقب به کشور هزار دریاچه می باشد.

بزرگترین دریاچه در این کشور دریاچه سایمای نام دارد که مساحت آن بیش از ۴۳۰۰ کیلومتر مربع می باشد و بلندترین رود فنلاند رود کمی یوکی است که به طول ۴۸۳ کیلومتر در بسیاری از مناطق فنلاند جاری است.

آب و هوای فنلاند

آب و هوای کشور فنلاند با توجه به وجود تعداد زیاد دریاچه ها و جریان های گرم اقیانوسی، دارای آب و هوای ملایم تری نسبت به سایر کشورها در قاره اروپا است.

تابستانها در این کشور، گرم و کوتاه و درخشنده، و زمستانها نیز بسیار سرد و بلند و تاریک است.

اکثر مردم در جنوب کشور ساکن هستند، زیرا آب و هوا در شمال فنلاند دارای جو نامناسبی می باشد.

کشور فنلاند با قرار گرفتن یک سوم خاکش در شمالگان پس از کشور ایسلند، شمالی ترین کشور در جهان می باشد.

در لاپلند در شمال فنلاند به مدت دو ماه تمام، در زمستان خورشید طلوع نمی‌کند و در تابستان نیز دو ماه غروب آفتاب وجود ندارد و هوا در کل ساعات روشن می باشد و پدیده بسیار زیبای شفق قطبی در این ناحیه در فصل زمستان پدیدار می شود.

تاریخ فنلاند

پیشینیان کنونی فنلاندیها یعنی فین‌ها در اواخر قرن اول و اوایل قرن دوم میلادی از سواحل جنوبی خلیج فنلاند به سوی سرزمین فنلاند که خالی از سکنه بود و فقط قوم لاپ ها به صورت پراکنده در آن زندگی میکردند مهاجرت کردند.

در قرن دوازدهم میلادی، کشور فنلاند برای محافظت از کشور در مقابل روس‌ها، از کشور سوئد درخواست حمایت و کمک کردند و در نهایت در طی این دوره این کشور به تصرف سوئد درآمد و در طی جنگ های پی در پی که میان روسیه و سوئد در می گرفت و با صدمات فراوانی که برای کشور فنلاند به همراه داشت سرانجام سوئد در سال ۱۸۰۹ فنلاند را به تزار روسیه الکساندر یکم تسلیم کرد.

در طی چندین سال و با ایجاد نهضت های استقلال طلبی در این کشور سرانجام در سال ۱۹۰۱ طی مقاومت های شدید و اعتصابات سراسری مردم فنلاند، این کشور دارای مجلس قانونگذاری و حق رأی شدند و در سال ۱۹۱۷ با تشکیل مجلس بلشویک‌ها در روسیه، استقلال فنلاند اعلام شد و سرانجام  در سال ۱۹۲۰ از طرف شوروی نیز استقلال فنلاند به رسمیت شناخته شد.

بعد از جنگ جهانی دوم و در اوایل قرن بیستم، این کشور به روال طبیعی دست پیدا کرد و با رشد اقتصادی و اجتماعی بالا در سال‌های اخیر به کشوری پیشرفته تبدیل شده است.

اقتصاد فنلاند

کشور فنلاند به لحاظ سطح پیشرفت اقتصادی رتبه ۱۵ را در جهان دارد و شهروندان آن دارای بیشترین حقوق می باشند.

فنلاند به‌ عنوان یکی از کشورهای عضو رسمی در منطقه یورو که در رکود اقتصادی به سر می‌برد، وضع اقتصادی بهتری نسبت به سایر کشورهای منطقه یورو دارد و همچنین از نظر شاخص فساد اقتصادی، فنلاند سال‌های متمادی به عنوان کشور نمونه با کمترین فساد اقتصادی معرفی شده‌ است.

اقتصاد فنلاند وابسته به صادرات می باشد که شامل اقلامی همچون: ماشین‌آلات و تجهیزات، مواد شیمیایی، آهن‌آلات، الوار، کاغذ و خمیر کاغذ است و واردات این کشور نیز در زمینه اقلامی همچون: مواد غذایی، نفت خام و فراورده‌های آن، مواد شیمیایی، تجهیزات حمل و نقل، آهن و فولاد، ماشین‌آلات، پارچه و الیاف پارچه و پشم است.

در فنلاند به دلیل وجود جنگلهای فراوان چوب یک منبع مهم ثروت طبیعی در این کشور به شمار می رود.

خاک خوب در این کشور کم است و بخشی از زمین‌های فنلاند مردابی است. به همین جهت کشاورزان فنلاند در همان مقدار زمین به کشاورزی محصولاتی همچون جو دوسر، سیب‌زمینی، گندم و جو می پردازند.

تولید لبنیات و ماهیگیری نیز در این کشور رواج دارد.

تحصیل در فنلاند

جاذبه های گردشگری فنلاند

کشور فنلاند دارای طبیعت بکر و دریاچه های زیبایی است که یکی از کشورهای رویایی در نوع خود می باشد و یکی از بهترین کشورها برای ورزش و طبیعت گردی است. این کشور علاوه بر طبیعت دیدنی دارای مکان های بسیار زیبایی است.

شهر تامپره، شهر قدیمی پوروو، مجمع الجزایر اُلاند، شهر صنعتی کمی در فینیش لپلند و شهر قدیمی تورکو و شهر لیوای  تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور می باشند

مردم فنلاند

در نزد مردم فنلاند عدالت و برابری، حقوق برابر برای زن و مرد، وقت شناسی، همگی دارای اهمیت و ارزش بالایی است. مهمترین رویداد های تاریخی و یا ورزشی در این کشور پاوو نورمی و لاسه ویرن می باشند.

اکثر مردم در فنلاند دارای مذهب مسیحی لوتران می باشند و تعدادی از مردم نیز مذهب مشخصی ندارند.

زبان رسمی این کشور فنلاندی و سوئدی است و از افتخارات مهم برای مردم این کشور، فنلاندی بودن شرکت نوکیا و لینوس توروالدز، سازنده لینوکس است.

فنلاندی ها همچنین ارزش و اهمیت بسیاری برای سالم بودن غذاها و تغذیه خود قائل هستند. ماهی دودی یکی از غذاهایی است که به راحتی در بازارهای این کشور یافت می شود، تنوع این ماهی ها بسیار زیاد است.

همچنین گوشت گوزن نیز که منبع غنی پروتئین می باشد، در این کشور غذاهای زیادی با گوشت آن سرو می شود.

فرنی نیز غذای دیگری است که معمولاً به عنوان وعده صبحانه در کشور فنلاند سرو می شود.

نظام آموزشی فنلاند

نظام آموزشی فنلاند یکی از بهترین‌ نظام های آموزشی و حتی می توان گفت بهترین نظام آموزشی در دنیا است.

آموزش در این کشور رایگان می باشد و از سن ۷ سالگی تا ۱۶ سالگی به صورت اجباری است.

تمامی هزینه ها از جمله لوازم التحریر، وعده های غذایی در مدرسه و کتاب به صورت رایگان می باشد.

دوره دوم تحصیل از سن ۱۶ تا ۱۹ سالگی را شامل می شود و تحصیل در این دوره به صورت اختیاری است.

دوره تحصیلات تکمیلی نیز در این کشور بعد از امتحان ورودی در دانشگاه شروع می شود.

طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ۳ سال، کارشناسی ارشد ۲ سال و دکتری حدودا ۳ تا ۴ سال است.

دانشگاه های فنلاند از کیفیت بالایی در اروپا برخوردار هستند و در این کشور برای دانشجویان دکترا که در حال تحصیل هستند مبلغی برای تامین هزینه های زندگی دانشجویان پرداخت می شود و دانشجو پس از اتمام دوره ی دکترا می تواند در این کشور اقامت دائم بگیرد.

همچنین دانشجویان با عضو شدن در اتحادیه های دانشجویی در این کشور می توانند از تخفیف های زیادی برای حمل و نقل و رستوران و غیره بهره مند گردند.

هزینه تحصیل در فنلاند

تا سال ۲۰۱۵ شهریه دانشگاه های فنلاند در تمامی مقاطع به صورت رایگان بود و شهریه ای برای تحصیل از دانشجویان دریافت نمی کردند، اما از سال ۲۰۱۶ قوانین نظام آموزشی تغییر کرد و تحصیل در فنلاند دیگر مثل سابق در همه ی مقاطع و رشته های تحصیلی رایگان نیست و در تعدادی از رشته ها در بعضی از دانشگاه های این کشور دانشجویان باید شهریه بپردازند.

البته پرداخت شهریه تا دوره کارشناسی ارشد می باشد و دوره های دکتری و کلیه دوره های به زبان فنلاندی در این کشور رایگان است.

این شهریه ها با توجه به دانشگاه، مقطع، و رشته متفاوت است و شهریه های دانشگاه حدودا بین ۸ هزار تا ۱۲ هزار یورو در سال متغیر می باشد.

تحصیل در فنلاند

بورسیه تحصیلی در فنلاند

تا قبل از این قانون به دلیل رایگان بودن تحصیل در فنلاند بورسیه تحصیلی به دانشجویان تعلق نمی گرفت، اما با شهریه ای شدن یکسری از رشته های تحصیلی امکان دریافت بورسیه های تحصیلی نیز وجود دارد.

اجازه کار در فنلاند

دولت فنلاند اجازه ۲۵ ساعت کار نیمه وقت برای دانشجویان را می دهد، البته لازم به ذکر است که برای پیدا کردن کار در فنلاند شما باید تا حدودی به زبان فنلاندی یا سوئدی تسلط داشته باشید.  حداقل حقوق در هر ساعت حدودا  ۸ تا ۱۰ یورو می باشد.

هزینه زندگی در فنلاند

هزینه زندگی دانشجویی در فنلاند با توجه به شهر و محل زندگی و عادات شخصی هر فرد متفاوت می باشد.

می توان گفت، این مبلغ حدودا بین ۷۰۰ الی ۱۰۰۰ یورو در ماه متغیر است که شامل هزینه خورد و خوراک، پوشاک، و رفت و آمد می باشد.

مبلغ اجاره محل سکونت نیز با توجه به شهر مکان و امکانات می تواند بسیار متفاوت باشد و اجاره یک آپارتمان کوچک در مرکز شهر حدودا ۶۰۰ تا ۷۵۰ یورو می باشد.

البته اجاره آپارتمان های مشارکتی و یا در حومه شهر یا خوابگاه های دانشجویی هزینه های پایین تری را برای شما دارد.

بیمه درمانی برای دانشجویان اجباریست، و حمل و نقل عمومی در فنلاند به خوبی مدیریت می شود و می توان با هواپیما قطار و اتوبوس به تمامی مناطق سفر کرد. و در داخل شهر ها نیز اتوبوس بهترین وسیله نقلیه می باشد.

تحصیل در فنلاند

دانشگاه های فنلاند

Aalto UniversityUniversity of Lapland
University of OuluUniversity of Tampere
University of HelsinkiUniversity of Turku
University of VaasaUniversity of Jyväskylä
University of JoensuuUniversity of Tampere
Åbo Akademi University
Tampere University of Technology
Hanken School of Economics
University of Eastern Finland
University of the Arts Helsinki
Helsinki University of Technology
Lappeenranta University of Technology
Kajaani PolytechnicArcada Polytechnic
Tampere PolytechnicLahti Polytechnic
Mikkeli PolytechnicNovia Polytechnic
Karelia PolytechnicMetropolia Polytechnic
Lapland PolytechnicJyväskylä Polytechnic
Saimaa PolytechnicSavonia Polytechnic
Oulu PolytechnicDiaconia Polytechnic
Seinäjoki PolytechnicVaasa Polytechnic
Häme PolytechnicCentria Polytechnic
Kymenlaakso Polytechnic
HAAGA-HELIA Polytechnic
Humanities Polytechnic
جهت دریافت مشاوره تحصیلی رایگان کلیک کنید.
صفرسوال ثبت شده است
سوال / انتقاد و پیشنهاد

قوانین درج سوال

    1. سوال شما می بایست مرتبط به مطلب باشد
    2. متن سوال الزاماً باید به فارسی نوشته شود
    3. سوال خود را واضح و کامل مطرح نمایید
    4. هرگونه توهین به هر شخص منجر به مسدود شدن آی پی شما خواهد شد
    5. جهت مطلع شدن از پاسخ کارشناس, ایمیل صحیح وارد نمایید
موفق باشید
مدیریت سایت

* پاسخ سوال خود را پیدا نمی کنید ؟
کاربر گرامی, چنانچه ایمیلی مبنی بر دریافت پاسخ توسط کارشناس را دریافت کردید مطمئن باشید پاسخ به سوال شما داده شده است,
فقط کافی است در انتهای بخش سوالات بر روی کلید "بارگذاری سوالات بیشتر" کلیک کنید و یا از ابتدای بخش سوالات و در قسمت تفکیک بر روی گزینه "جدیدترین" کلیک کنید.

سوال یا دیدگاه مرتبط به این مطلب

avatar
wpDiscuz
  • فرم مشاوره تحصیلی