تحصیل در خارج | راهنمای تحصیل در انگلستان, تحصیل در استرالیا و آمریکا, دانشگاه های خارج از کشور, اخذ پذیرش, دریافت بورس تحصیلی, مشاوره رایگان تحصیلی

تحصیل در پرتغال

شما اینجا هستید: تحصیل در خارج » کشور » تحصیل در پرتغال

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبعالی (اولین امتیاز با شما)

تحصیل در پرتغال

امروزه تحصیل در پرتغال که یک کشور اروپایی می باشد بنا بر دلایل مختلفی از جمله پایین بودن هزینه های زندگی و هزینه های تحصیلی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

حال در ادامه ی این مقاله با ما باشید تا شما را با این کشور دیدنی آشنا کنیم.

کشور پرتغال

جمهوری پرتغال کشوری بسیار زیبا و کوچک، در جنوب غربی اروپا که در پایین ترین بخش این قاره سبز قرار دارد و همچنین در حاشیه ی غربی شبه جزیره ی ایبری قرار گرفته است.

پایتخت آن شهر لیسبون یکی از مهم ترین شهر های اتحادیه اروپا می باشد.

پرتغال از دو کلان شهر تشکیل شده است که اولی کلان شهر لیسبون که در جنوب قرار دارد و دومی کلان شهر پورتو که در شمال کشور قرار گرفته است.

کشور پرتغال جزء کشور های توسعه یافته می باشد و همچنین عضو اتحادیه ی اروپا و سازمان ناتو است و واحد پول این کشور یورو می باشد.

تحصیل در پرتغال

جغرافیای پرتغال

کشور پرتغال با مساحت ۹۲.۲۱۲ کیلومتر مربع در غرب اروپا واقع شده است که این کشور به همراه دو مجمع الجزایر آزور و مادیرا که در اقیانوس اطلس قرار دارند جزء خاک پرتغال محسوب می شوند.

اقیانوس اطلس از سمت غرب و جنوب، این کشور را فراگرفته و از سمت شرق و شمال نیز با کشور اسپانیا هم مرز است.

بیشتر رشته کوه های پرتغال در شمال رود تاگوس قرار دارند و قله ی پونتا دو پیکو، بلندترین نقطه این کشور در جزایر آتشفشانی پیکو از مجموعه جزایر آزور قرار دارد که این جزایر در اطلس شمالی و غرب سواحل پرتغال گسترده شده است و شامل ۹ جزیره می باشد که ۲ جزیره از این ۹ جزیره به نام های مادیرا و پورتو دارای سکنه می باشند.

نواحی جنوبی و مرکزی این کشور دارای دشت هایی از تپه های پوشیده از جنگل های کاج است که در تهیه ی الوار برای کارخانه های کشتی سازی نقش مهمی دارند.

رودهای مهم در پرتغال که از اسپانیا سرچشمه می گیرند و از سمت شمال و شرق وارد کشور می شوند شامل رودهای تاگوس، مینو، دوروبا، و گوادیانا می باشند.

آب و هوا پرتغال

کشور پرتغال از گرمترین کشور های قاره اروپا می باشد که با وجود اقیانوس اطلس دارای آب و هوای معتدلی است، به این صورت که در شمال کشور که اقلیمی کوهستانی دارد هوا خنک و با رطوبت پایین و در نواحی جنوبی هوای کشور در فصل تابستان گرم و مدیترانه ای است.

تاریخ پرتغال

در زمان های بسیار دور، رودخانه ای به نام دورو که دارای شکوه و رونق بسیاری در زمان خود بود در کنار شهر کوچکی به نام پروتوکال که نام کنونی پرتغال از این اسم گرفته شده است قرار داشت.
در آن دوران پرتغالی ها خدایان قدیم را پرستش می کردند، تا زمانی که رومیان آئین مسیحیت را در این کشور رواج دادند و مذهب مسیحیت جانشین خدایان قدیم گشت.
در آن زمان که سپاهیان اسلام تا سواحل رود دورو پیش رفته بودند نجبا و اشراف مسیحی در مقابل سپاه مسلمانها مقاومت کردند، تا اینکه آلفونسو هانریکوس، نبردهای ملی را متمرکز کرد و حکومت پادشاهی را در پرتغال بنا کرد و اولین پادشاه در این کشور شد. بعد از او پادشاهانی که به قدرت رسیدند هر یک به نوبه خود جهت مستحکم کردن سرزمین پرتغال تلاش کردند.
پرتغالی ها از قدیم دریانوردان ماهری بودند و راه های دریایی زیادی را کشف کردند که منجر به مستعمرات عظیمی برای کشور پرتغال گردید. شاهزاده هانری از جمله افرادی بود که در پیشرفت صنعت دریانوردی نقش بسیار مهمی را ایفا کرد و با استفاده از مردان مجرب از دماغه بوژادور از سواحل آفریقا عبور کردند و پرتغال را صاحب ثروتی عظیم کرد.

دوره ای در پرتغال  وجود دارد به نام عصر زرین که در آن اکتشافات جغرافیایی مهمی به عمل آمده است. دماغه امیدینیک در آفریقا توسط بارتولو موئو دیاز و پس از آن واسکو دوگاما راه های دریایی هند و شرق را پیدا کرد و این شبکه های ایجاد شده موجب شد که پایگاه هایی در ایران، ژاپن، چین، سیلان به دست آورد و در ایران جزیره هرمز را پایگاه خود قرار دادند، که طی جنگی شاه عباس آنها را از این جزیره بیرون راند و دست پرتغال از تنگه هرمز کوتاه ماند و این عصر طلایی با تسخیر پرتغال توسط اسپانیا که ۶۰ سال به طول انجامید به پایان رسید و سرانجام بعد از مبارزاتی مجدا پرتغال در سال ۱۶۴۰ میلادی استقلال خود را باز یافت.

در قرن نوزدهم آتش جنگ سراسر اروپا را فراگرفت فرانسوی ها از مرز پرتغال عبور کردند و شهر لیسبون که پایتخت پرتغال بود را به اشغال خود دراوردند و در مدت اشغال لیسبون پایتخت پرتغال به برزیل که یکی از مستعمرات پرتغال بود منتقل شد پس از شکست ناپلئون دولت به لیسبون بازگشت و برزیل به استقلال دست پیدا کرد.

رژیم حاکم بر پرتغال  طی یک انقلاب خونین در سال ۱۹۱۰ سرنگون گشت و به یک حکومت جمهوری مبدل شد. در سال ۱۹۳۲ آنتونیو اولیویرا سالازار یک حکومت دیکتاتوری بنا نهاد و مانع هرگونه پیشرفت و تحول اجتماعی در این کشور شد.

طی سالیان بعد در سال ۱۹۷۴ در یک کودتای نظامی که در آن تلاش می شد که حکومت مارکسیستی را بر کشور تحمیل کنند، اما طی یک انتخابات حکومت از دیکتاتوری به دموکراسی مبدل شد و یک دولت غیر نظامی دوباره بر سره کار آمد و با عضویت در اروپا نزدیکی بیشتری با سایر ملل ایجاد کرد.

سیاست پرتغال

کشور پرتغال تا سال ۱۹۱۰ دارای حکومت پادشاهی بوده است اما طی جریاناتی پادشاه از کشور گریخت و نظام کشور به جمهوری تبدیل گشت.

در حال حاضر شیوه حکومت در این کشور دموکراسی پارلمانی می باشد که رئیس جمهور برای یک دوره ی ۵ ساله از سوی مردم انتخاب می شود.

رئیس جمهور کنونی کشور مارسلو ربلو ده سوزا می باشد.
قوه مقننه مجلس در این کشور جمهوری است که از ۲۳۰ نماینده تشکیل شده است که کار قانون گذاری را در کشور انجام می دهند.

تحصیل در خارج

مردم پرتغال

جمعیت کشور پرتغال نزدیک به ۱۱ میلیون نفر می باشد که ۹۷ درصد از مردم این کشور نژاد پرتغالی دارند.

زبان رسمی در این کشور زبان پرتغالی است که علاوه بر این کشور در ۹ کشور دیگر در جهان از جمله برزیل، آنگولا، گینه استوایی و… نیز به این زبان صحبت می کنند.

در این کشور دین رسمی وجود ندارد ولی بیشتر مردم پیرو مذهب مسیحیت کاتولیگ و کلیسای رم هستند.

اقتصاد پرتغال

پرتغال کشوری است با اقتصاد و کشاورزی مدرن و جنگلداری که بخش مهمی از اقتصاد این کشور است.

در این کشور صنعت توریسم نیز نقش مهمی را در اقتصاد این کشور دارد.

محصولات کشاورزی در پرتغال شامل: زیتون، انگور، سیب زمینی، گوجه فرنگی و… و صنایع کشور پرتغال شامل: ماهیگیری، شراب سازی، مصنوعات چوب پنبه ای، ساردین، سفالگری و… می باشد.

مهمترین اقلام صادراتی در این کشور شامل: کفش، پارچه، لباس، چرم و پوست، محصولات غذایی و کشاورزی، پلاستیک، نفتی و شیمیایی، چوب پنبه، خمیر چوب و کاغذ، ماشین آلات، ابزارآلات و وسایل نقلیه، محصولات معدنی، و سایر اقلام تزئیناتی است.

تحصیل در پرتغال

جاذبه های گردشگری پرتغال

جاذبه های گردشگری بسیاری در این کشور وجود دارد که ۱۵ تا از آنها به ثبت جهانی رسیده و دارای رتبه هشتم در جهان است. شهر لیسبون و پورتو از شهر های مهم و دیدنی که دارای طبیعت زیبا، خانه های قدیمی، موزه ها، رودها، کلیساها و سواحل بسیار دیدنی است.

صومعه جیرونیموس، قلعه سائو جورج، صومعه آلکوباکو، کلیسای استخوان، اسکله ریبیرا تعدادی از جاذبه های شگفت انگیز در این کشور می باشد.

دلایل تحصیل در پرتغال

  • پایین بودن هزینه های زندگی نسبت به دیگر کشور های اروپایی
  • پایین بودن شهریه های دانشگاهی نسبت به سایر دانشگاه ها در اروپا
  • دارای دانشگاه های معتبر
  • دارای آب و هوای بسیار خوب
  • کشوری با مردم به شدت مهربان و مهمان نواز

دانشگاه های پرتغال

University of PortoUniversity of Coimbra
University of LisbonUniversity of Minho
University of AveiroUniversity of Beira Interior
catholic University of portugalNew University of Lisbon
Technical University of LisbonUniversity of the Algarve

تحصیل در دانشگاه های پرتغال

تحصیل در پرتغال به این صورت است که آموزش ابتدایی از ۶ سالگی آغاز می شود و تحصیلات قبل از دانشگاه در دو مقطع دبستان و دبیرستان به پایان می رسد.

دوره ی کارشناسی در پرتغال نیز همچون سایر کشورها ۴ سال زمان می برد و افراد متقاضی به تحصیل در این مقطع می توانند با ارائه مدارک لازم دانشگاه مورد نظرشان، برای پذیرش در رشته دلخواه خود اقدام کنند. ارائه مدرک پیش دانشگاهی و مدرک معتبر زبان همچون آیلتس با نمره ی ۶ به بالا الزامی است.

دوره ی کارشناسی ارشد نیز در پرتغال حدودا ۲ سال زمان می برد. در این مقطع رشته های تحصیلی بیشتر به زبان انگلیسی ارائه می شود. و مدارک مورد نیاز در هر رشته و دانشگاه تا حدودی متفاوت است و ارائه مدرک کارشناسی و مدرک زبان مثل آیلتس با نمره ی ۶.۵ به بالا الزامی می باشد.

دوره دکتری نیز در این کشور بین ۳ تا ۵ سال زمان می برد و رشته های تحصیلی در این دوره نیز به زبان انگلیسی ارائه می شود  و دانشجویان با داشتن رزومه علمی معتبر، مقالات خوب با سطح علمی بالا، معدل بالا و همچنین مدرک زبان معتبر می توانند برای اخذ بورسیه در دانشگاه های این کشور اقدام نمایند.

هزینه تحصیل در پرتغال

میزان شهریه ها در دانشگاه های پرتغال نسبت به سایر دانشگاه ها در کشور های اروپایی بسیار پایین تر است.

شهریه مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد حدودا ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو در سال می باشد. و شهریه مقطع دکتری حدودا ۳۰۰۰ یورو در سال است.

برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری امکان اخذ بورسیه وجود دارد.

هزینه زندگی در پرتغال

هزینه های زندگی در کشور پرتغال در هر شهر و با توجه به نوع هزینه های زندگی هر فرد می تواند متفاوت باشد.

البته لازم به ذکر است که هزینه های زندگی در این کشور نسبت به سایر کشور ها در این قاره بسیار کمتر می باشد. هزینه های زندگی به طور میانگین بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ یورو در ماه است که شامل هزینه مسکن، خوراک، پوشاک، رفت و آمد و سایر هزینه ها می باشد.

هزینه های مسکن نیز با توجه به هر شهر و نوع مسکن متفاوت است، مثلا هزینه ی یک آپارتمان تک خابه حدودا ۲۵۰ تا ۵۰۰ یورو در ماه است.

اجازه کار در پرتغال

پیدا کردن کار در این کشور به عوامل متفاوتی از جمله میزان تسلط افراد بر زبان پرتغالی، تجربه ی کاری و داشتن تخصص در کار و ویژگی های شخصی هر فرد بستگی دارد.

دولت پرتغال به طور میانگین به دانشجویان اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته را قرار داده است و میانگین دستمزد کار در کشور پرتغال بین ۱۰ تا ۱۲ یورو در ساعت می باشد.

جهت دریافت مشاوره تحصیلی رایگان کلیک کنید.
صفرسوال ثبت شده است
سوال / انتقاد و پیشنهاد

قوانین درج سوال

    1. سوال شما می بایست مرتبط به مطلب باشد
    2. متن سوال الزاماً باید به فارسی نوشته شود
    3. سوال خود را واضح و کامل مطرح نمایید
    4. هرگونه توهین به هر شخص منجر به مسدود شدن آی پی شما خواهد شد
    5. جهت مطلع شدن از پاسخ کارشناس, ایمیل صحیح وارد نمایید
موفق باشید
مدیریت سایت

* پاسخ سوال خود را پیدا نمی کنید ؟
کاربر گرامی, چنانچه ایمیلی مبنی بر دریافت پاسخ توسط کارشناس را دریافت کردید مطمئن باشید پاسخ به سوال شما داده شده است,
فقط کافی است در انتهای بخش سوالات بر روی کلید "بارگذاری سوالات بیشتر" کلیک کنید و یا از ابتدای بخش سوالات و در قسمت تفکیک بر روی گزینه "جدیدترین" کلیک کنید.

سوال یا دیدگاه مرتبط به این مطلب

avatar
wpDiscuz
  • فرم مشاوره تحصیلی