تحصیل در خارج | راهنمای تحصیل در انگلستان, تحصیل در استرالیا و آمریکا, دانشگاه های خارج از کشور, اخذ پذیرش, دریافت بورس تحصیلی, مشاوره رایگان تحصیلی

تحصیل در اسپانیا

شما اینجا هستید: تحصیل در خارج » اخبار » تحصیل در اسپانیا

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبعالی (1 votes, average: 4٫00 out of 5)

تحصیل در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا به دلیل جاذبه های طبیعی و توریستی، آب و هوای مناسب، تحصیل در معتبرترین دانشگاهها با کمترین هزینه و شرایط اقتصادی مناسب بسیار مورد توجه افراد برای ادامه ی تحصیل در این کشور می باشد.

در ادامه ی این مقاله می خواهیم شما را با این کشور زیبا به طور کامل آشنا کنیم، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید…

تحصیل در اسپانیا

درباره کشور اسپانیاتحصیل در اسپانیادانشگاه های اسپانیازندگی در اسپانیا

کشور اسپانیا

کشور اسپانیا کشوری بسیار زیبا واقع در شبه جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا است.

این کشور علاوه بر منطقه اصلی خود شامل، جزایر قناری در سواحل آفریقایی در اقیانوس اطلس، جزایر بالئارس در دریای مدیترانه و چندین جزیره ی مسکونی و غیر مسکونی از جمله  آلوزماس، آلبوران، شافاریناس، و ولز دلا گومرا و همچنین دو شهر خودمختار در آفریقای شمالی که دارای مرز مشترک با کشور مراکش است به نام های سبته و ملیلیه می باشد که همگی تحت قلمرو کشور اسپانیا محسوب می شوند.

این کشور با مساحت ۵۰۵.۹۹۲ کیلومتر مربع، از لحاظ مساحت پنجمین کشور بزرگ در کل قاره اروپا و دومین کشور بزرگ در اروپای غربی و پنجاه و دومین کشور بزرگ در جهان است.

پایتخت این کشور شهر بسیار زیبا و دیدنی مادرید می باشد و شهر های بارسلونا، والنسیا، سویا، مورسیا، مالاگا، ساراگوسا از شهرهای مهم در این کشور می باشند.

تاریخ کشور اسپانیا

تاریخ کشور اسپانیا دارای فراز و فرودهای زیادی از دوران کهن تا به امروز بوده است، اما ما در اینجا به طور خلاصه تاریخ این کشور را از زمان تشکیل امپراطوری اسپانیا در سال های ۱۵۸۱ به بعد مرور می کنیم.

اتحاد دو پادشاه به واسطه ی ازدواج ملکه کاستیل و شاه آراگون امپراطوری اسپانیا و بنیان اسپانیای امروزی را بنا نهاد، اما هریک از ممالک پادشاهی با قوانین و مقررات خود اداره می شد و به فرهنگ خاص خود باقی ماند.

اسپانیا در قرن ۱۶ و ۱۷ میلادی قدرت برتر اروپا بود و در سالهای ۱۵۵۶ تا ۱۵۹۸ به اوج قدرت خود رسید، در این دوره حوادث مهم تاریخی همچون جنگهای ایتالیا، شورش کاستیل علیه شاه کارلوس، شورش هلند، جنگ با عثمانی ها و انگلستان و فرانسه به وقوع پیوست که در این جنگ ها با پیروزی اسپانیا این امپراطوری بسیار گسترش یافت و ملقب به سرزمین بدون غروب بود.

در میانه ی قرن هفدهم بیماری و جنگ اروپا را فرا گرفت و اسپانیا وارد سیر نزولی شد و مجبور به پذیرفتن جدایی پرتغال و هلند از اسپانیا شد. این سیر نزولی در قرن هجدهم سرعت بیشتری پیدا کرد و ستیز بر سره سلطنت به اوج خود رسید.

کشور واقعی اسپانیا در زمان پادشاهی بربون فیلیپ پنجم شکل گرفت به این صورت که پادشاهی های کاستیل و آراگون را با هم یکپارچه کرد و در قرن ۱۸ کم کم وضعیت بهبود پیدا کرد و دولت مدرنیزه شد به این صورت که جنبش های روشنگری در میان برخی از نخبگان و درباریون رسوخ پیدا کرد.

در سال ۱۷۲۳ اسپانیا وارد جنگ علیه فرانسوی ها شد و از ناپلئون شکست خورد که این شکست موجب بی ثباتی و تفرقه سیاسی و در نهایت نابودی اقتصاد اسپانیا گشت.

در سالهای ۱۹۲۳ تا ۱۹۳۱ ژنرال پریمو ده ربورا، بر اسپانیا حکومت کرد و پایان این دوره حکومت با آغاز جمهوری دوم اسپانیا همزمان شد.

این جمهوری به استان های باسک، کاتالونیا، و گالیسیا خودمختاری اعطاء کرد و برای زنان حق رای قائل شد. جمهوری دوم به شدت تحت حکمرانی تندروهای چپ گرا بود که در نهایت در سال ۱۹۲۶ جنگ داخلی اسپانیا شروع شد و به مدت سه سال بین ملی گراها به رهبری فرانسیسکو فرانکو در برابر جمهوری خواهان ادامه داشت، سرانجام ژنرال فرانکو پیروز شد و حکومت دیکتاتوری خود را آغاز کرد.

در دهه ۶۰ میلادی اسپانیا به لحاظ اقتصادی رشد بی سابقه ای پیدا کرد که از آن به عنوان معجزه ی اسپانیا یاد می شود.

پس از مرگ فرانکو، خوآن کارلوس اول به عنوان پادشاه اسپانیا انتخاب شد و در بهار ۲۰۱۴ پادشاه خوآن کارلوس اعلام کرد که قصد دارد از پادشاهی کناره گیری کند و پسرش را جایگزین خود قرار دهد که با وجود مخالفتهای جمهوری خواهان و معترضان به پادشاهی فیلیپه در ۱۹  ماه ژوئن بر جای پدر نشست و حکومت پادشاهی مشروطه و تاج و تخت در اسپانیا تا به امروز باقی مانده است.

سیاست کشور اسپانیا

طبق قانون اساسی، کشور اسپانیا این کشور را یک کشور یکپارچه و متحد و غیر قابل تقسیم می داند، اما با این حال کشور اسپانیا شامل ۱۷ بخش و ۲ شهر خودمختار است که هر کدام دارای درجه های متفاوتی از میزان خودمختاری می باشند.

هر بخش خودمختار در کشور اسپانیا دارای مجلس منتخب، بودجه، دولت و ادارات دولتی و نظام بهداشتی و آموزشی مستقل می باشد.

نوع حکومت در کشور اسپانیا پادشاهی مشروطه است و سلطنت در این کشور موروثی می باشد.

در اسپانیا دو مجلس قانون‌گذاری وجود دارد که شورای عالی یا کرتس خنرالس نام دارد.

شورای عالی شامل کنگره ی نمایندگان که متشکل از ۳۵۰ عضو است و همچنین مجلس سنا که متشکل از ۲۵۹ عضو می باشد تشکیل شده است که اعضای آن ها توسط مردم برای ۴ سال انتخاب می شوند. البته ۵۱ عضو از مجلس سنا توسط مجلس های منطقه ای در بخش های خودمختار انتخاب می شوند.

نخست وزیر توسط پادشاه معرفی می شود و در کنگره ی نمایندگان به تایید می رسد و قوه مجریه کشور که توسط نخست وزیر سرپرستی می شود از شورای وزیران تشکیل شده است.

کشور اسپانیا عضو اتحادیه اروپا و سازمان ناتو می باشد و دارای روابط ویژه ای با کشور های آمریکای جنوبی و مرکزی و فلیپین است که هدف آن ایجاد و تقویت یک جامعه ایبری – لاتین و همچنین تقویت روابط فرهنگی، بازرگانی، تاریخی و زبانی در میان کشورهای آمریکای لاتین و شبه جزیره ی ایبریا می باشد.

جغرافیا کشور اسپانیا

کشور اسپانیا از شمال و شمال شرقی با فرانسه، آندورا و خلیج بیسکای و از جنوب و شرق با دریای مدیترانه و جبل الطارق و از غرب و شمال غربی با پرتغال و اقیانوس اطلس هم مرز می باشد.

اسپانیا کشوری کوهستانی می‌باشد که از رشته کوهای بلند و فلات های بسیاری پوشیده‌ شده است که شامل کوه‌های پیرنه و رشته کوه های سنترال، ایبریکو، کانتابریان، تولدو، سییرا مورناً و پنیبتیکو در اسپانیا است.

بلندترین نقطه در این کشور قله ی تید با ارتفاع ۳۷۱۸ متر می باشد که یک قله ی آتشفشانی است که واقع در جزایر قناری در نزدیکی شهر تنریف است.

دشت آبرفتی گوادالکیویر که در آندلس قرار دارد بزرگترین دشت آبرفتی در این کشور می باشد و رودخانه هایی که در کشور جریان دارند شامل رود خانه های گوادالکیویر، دورو، تاقوس، ایبرو، و گوادیانا است.

آب و هوای کشور اسپانیا

اقتصاد کشور اسپانیا

اقتصاد کشور اسپانیا اقتصاد سرمایه داری مختلط می باشد که در رتبه بندی اقتصادی دارای رتبه ۴ در منطقه یورو، ۵ در اتحادیه اروپا و ۱۳ در جهان است و همچنین به عنوان سرمایه گذار خارجی پس از آمریکا دارای رتبه ۲ در آمریکای لاتین می باشد و از نظر کیفیت زندگی در بین ده کشور نخست جهان قرار دارد.

اسپانیا یکی از کشورهای پیشرو در تولید انرژی‌های تجدید پذیر است و در میان کشورهای اروپایی دارای بیشترین تولید برق از انرژی بادی است. علاوه بر انرژی بادی از دیگر انرژی‌های برگشت‌ پذیر همچون انرژی برق‌ آبی، بیومس و انرژی دریایی نیز استفاده می شود. شرکت‌های اسپانیایی در زمینه‌های گوناگونی در حال فعالیت هستند که از جمله آن‌ها می توان از شرکت ایبردرولا نام برد که یکی از بزرگترین شرکت های فعال در زمینه انرژی‌های برگشت‌پذیر می باشد. شرکت های اسپانیایی در زمینه فناوری ارتباطات، صنعت راه‌ آهن و ترابری ریلی، نساجی، پتروشیمی، ساخت زیربناها، دارای فعالیت های گسترده ای هستند.

این کشور در بخش کشاورزی نیز دارای فعالیت می باشد و به کشت محصولاتی همچون علوفه دام، ذرت، انگور، چغندر قند، سیب زمینی، پنبه، گوجه فرنگی، توت فرنگی، انبه، زیتون، حبوبات می پردازند.

این کشور در زمینه ی گردشگری نیز بسیار فعال می باشد و درآمد بسیاری از این صنعت کسب می کند به طوری‌ که به دومین صنعت گردشگری بزرگ در دنیا بدل شده‌ است.

کشور اسپانیا پس از کشور چین دارای دومین شبکه بزرگ قطار تندرو به طول ۳۵۰۰ کیلومتر در جهان و همچنین دارای بزرگترین شبکه قطار تندرو در اروپا است و به‌ طور میانگین این شبکه قطار پر سرعت‌ترین شبکه قطار تندرو در جهان است.

مردم کشور اسپانیا

در کشور اسپانیا هیچ دینی به رسمیت وجود ندارد و مردم در اعمال و باورهای دینی خود آزاد هستند، با این حال نزدیک به ۷۱ درصد از مردم دارای مذهب مسیحیت کاتولیک می باشند و ۲۴ درصد از مردم نیز دارای دین مشخصی نمی باشند.

اسپانیا کشوری چندزبانه است با این حال زبان اسپانیایی یا اسپانیولی زبان رسمی کشور محسوب می شود اما طبق قانون اساسی کشور، سایر زبان ها که در دیگر مناطق اسپانیا به کار برده می شوند نیز رسمی می باشند که شامل زبان های: باسکی، کاتالان، و گالیسی است.

آشپزی کاتالانی که گردشگران بسیاری را از سرتاسر دنیا به خود جذب می کند که در شهر بارسلون به بهترین نحو ممکن طبخ می شود. گوشت و خوراک های دریایی به همراه سس های لذیذ از غذاهای محبوب این مردم می باشد و در طبخ غذاهایشان از زعفران و زیره بسیار استفاده می کنند.

نژاد مردم اسپانیا ترکیبی از بومیان شبه جزیره ایبریا و فاتحان این شبه جزیره است و اقوام و نژادهای غیر بومی نیز عبارتند از: رومن ها، اقوام مدیترانه ای، سوبی، وندالز، ویزیگوت ها و اقوام تتونیک می باشند. در حال حاضر چند گروه قومی اصلی در اسپانیا ساکنند که از لحاظ فرهنگ و زبان خصایصی جداگانه ای دارند که شامل: کاتالان ها، گالیسی ها، باسک ها، روماها می باشند.

جاذبه های گردشگری کشور اسپانیا

دلایل تحصیل در کشور اسپانیا

  • کشوری بسیار زیبا و جذاب با آب و هوای بسیار مطلوب
  • دارای دانشگاه های معتبر با رنکینگ جهانی بالا
  • پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی نسبت به سایر کشورهای اروپایی
  • یادگیری زبان اسپانیایی به عنوان زبان دوم که بعد از انگلیسی از نظر تعداد گویشوران دومین زبان دنیا است.

تحصیل در دانشگاه های اسپانیا

تحصیل در مقطع کارشناسی ۳ الی ۴ سال زمان می برد و به زبان اسپانیایی می باشد و متقاضیان باید یک دوره ۵ الی ۹ ماهه را در کالج بگذرانند و پس از آن در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت نمایند و در صورتی کسب نمره قبولی می توانند وارد دانشگاه شوند.

دوره کارشناسی ارشد در اغلب رشته ها به زبان انگلیسی است و ۲ سال به طول می انجامد.

در مقطع دکتری زبان تحصیل انگلیسی می باشد و بین ۳ تا ۵ سال طول می کشد و به صورت تحقیقی است.

هزینه ی تحصیل در کشور اسپانیا

هزینه های تحصیلی در دانشگاه های دولتی نسبت به سایر کشورها در اروپا بسیار پایین می باشد و میزان آن در هر منطقه توسط مقامات دولتی اسپانیا تعیین می شود و البته همان طور که می دانید هزینه تحصیلی هر رشته و در هر مقطع نیز متفاوت است.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های عمومی

کارشناسی: بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در سال

تحصیلات تکمیلی: بین ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو در سال

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی

دانشگاه های خصوصی هزینه های تحصیلی بالاتری دارند و معمولا برای هر دوره آموزشی تا سقف ۱۸۰۰۰ یورو در سال می باشد.

البته در این کشور دانشجویان بین المللی می توانند با داشتن یک رزومه علمی قوی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی بهرمند گردند و یا از وام های دانشجویی برای تامین هزینه های تحصیلی استفاده کنند.

دانشگاه های اسپانیا

Universitat de BarcelonaUniversidad de Cantabria
Universidad de sevillaUniversidad de Granada
Universitat de ValenciaUniversidad de Murcia
Universidad de ZaragozaUniversidad de Valladolid
Universidad del Pais VascoUniversidad de Salamanca
Universidad de Extremadura
Universidad Autonoma de Madrid
Universidad de Alcala de Henares
Universidad Politecnica de Madrid
Universidad Politecnica de Valencia
Universitat Politecnica de Catalunya
Universitat Autonoma de Barcelone
Universidad Complutense de Madrid
Universidad de Santiago de Compostela
Universidad de Las Palmas de Gran Canaria

هزینه ی زندگی در کشور اسپانیا

هزینه ی زندگی در کشور اسپانیا نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار کمتر است ما در جداول زیر ضروری ترین هزینه ها را برای شما وارد کرده ایم.

 رستوران و کافه
 یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت  € ۱۰

غذا برای ۲ نفر در یک رستوران متوسطه

 € ۳۵
یک وعده غذای فست فود € ۷
 کاپوچینو  € ۱.۵۵
آب (بطری کوچک) € ۱.۱۵
 مواد غذایی
شیر (۱ لیتر ) € ۲.۹۱
برنج سفید (۱ کیلو گرم) € ۰.۹۶
تخم مرغ (۱۲ عدد)  € ۱.۶۱
پنیر محلی (۱ کیلو گرم) € ۸.۸۱
نان برای ۲ نفر برای یک روز  € ۰.۹۶
سینه مرغ (۱ کیلوگرم) € ۵.۷۱
گوشت گاو (۱ کیلو گرم)  € ۱۰.۳۴
سیب (۱ کیلو گرم) € ۱.۶۵
موز (۱ کیلو گرم)€ ۱.۴۷
پرتقال (۱ کیلو گرم)€ ۱.۲۶
گوجه فرنگی (۱ کیلوگرم)€ ۱.۴۷
سیب زمینی (۱ کیلوگرم)€ ۰.۹۷
پیاز (۱ کیلو گرم)€ ۱.۰۱
آب (۱.۵ لیتر ) € ۰.۵۷
 سایر هزینه ها
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)    € ۱.۴۰
بلیط ماهانه بلیط حمل و نقل عمومی€ ۴۹
تاکسی ۱ کیلومتر (تعرفه عادی)   € ۱.۰۵
بنزین (۱ لیتر)€ ۱.۲۶
باشگاه تناسب اندام، هزینه ماهانه     € ۳۶.۳۳
بلیط سینما (برای یک نفر )     € ۸.۰۰
بازدید کوتاه از دکتر خصوصی (۱۵ دقیقه)€ ۵۵
هزینه اجاره
آپارتمان (۱ خوابه) در مرکز شهر€ ۶۰۶.۱۶
آپارتمان (۱ اتاق خواب) خارج از مرکز€ ۴۵۶.۹۳
آپارتمان (۳ اتاق خواب) در مرکز شهر€ ۹۸۱.۵۸
آپارتمان (۳ اتاق خواب) خارج از مرکز€ ۷۱۲.۳۹

اجازه ی کار در کشور اسپانیا

کشور اسپانیا برای دانشجویان اجازه ی کار به صورت پاره وقت و یا موقت به صورت ۲۰ ساعت در هفته را قرار داده است و حداقل درآمد در این کشور ۸ تا ۱۰ یورو می باشد.

جهت دریافت مشاوره تحصیلی رایگان کلیک کنید.
صفرسوال ثبت شده است
سوال / انتقاد و پیشنهاد

قوانین درج سوال

    1. سوال شما می بایست مرتبط به مطلب باشد
    2. متن سوال الزاماً باید به فارسی نوشته شود
    3. سوال خود را واضح و کامل مطرح نمایید
    4. هرگونه توهین به هر شخص منجر به مسدود شدن آی پی شما خواهد شد
    5. جهت مطلع شدن از پاسخ کارشناس, ایمیل صحیح وارد نمایید
موفق باشید
مدیریت سایت

* پاسخ سوال خود را پیدا نمی کنید ؟
کاربر گرامی, چنانچه ایمیلی مبنی بر دریافت پاسخ توسط کارشناس را دریافت کردید مطمئن باشید پاسخ به سوال شما داده شده است,
فقط کافی است در انتهای بخش سوالات بر روی کلید "بارگذاری سوالات بیشتر" کلیک کنید و یا از ابتدای بخش سوالات و در قسمت تفکیک بر روی گزینه "جدیدترین" کلیک کنید.

سوال یا دیدگاه مرتبط به این مطلب

avatar
wpDiscuz
  • فرم مشاوره تحصیلی