تحصیل در خارج | راهنمای تحصیل در انگلستان, تحصیل در استرالیا و آمریکا, دانشگاه های خارج از کشور, اخذ پذیرش, دریافت بورس تحصیلی, مشاوره رایگان تحصیلی

تحصیل در نیوزیلند

شما اینجا هستید: تحصیل در خارج » اخبار » تحصیل در نیوزیلند

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبعالی (1 votes, average: 1٫00 out of 5)

تحصیل در نیوزیلند

دلایل بسیاری وجود دارد که متقاضیان تحصیل در نیوزیلند این کشور زیبا و شگفت انگیز را نسبت به سایر کشور ها ترجیح می دهند. حال ما در این مقاله می خواهیم شما را هر چند کوتاه و مختصر با ویژگی های این کشور مجذوب کننده آشنا سازیم.

کشور نیوزیلند از دو جزیره ی بزرگ و تعدادی جزیره ی کوچک تشکیل شده است که جزیره ی شمالی «Te Ika-a-Maui»  و جزیره ی جنبوبی «Te Waipounamu» نامیده می شود.

نزدیک ترین همسایگان این کشور از شمال، جزایر تنگا، فیجی و نیوکالیدونیا می باشند.

کشور مورد بحث به لحاظ وسعت جغرافیایی همانند کشورهای ژاپن بریتانیا و ایتالیا است و این کشور برخلاف تصورات معمول هرگز بخشی از کشور استرالیا نبوده و به عنوان کشوری مستقل شناخته می شود.

پیشینه نیوزیلند

این کشور از اواخر قرن  ۱۹  میلادی  استقلال یافته و قبل از آن، بخشی از قلمرو پادشاهی بریتانیا محسوب می شده است. قدمت این کشور به حدود  ۱۰  قرن پیش برمیگردد و توسط مارونیا کشف شده است.

زلاند نو یکی از آخرین سرزمین هایی است که انسان پا به آن گذاشته و پولینزی ها در حدود سالهای  ۱۲۵۰ تا ۱۳۰۰  میلادی وارد این سرزمین شدند و فرهنگ ماعوری را شکل دادند.

جمعیت این کشور حدودا  ۷/۳  میلیون نفر می باشد که اکثریت این جمعیت اروپایی و پلینزی هستند و تعداد کمتری از جمعیت هم مارونی، چینی و هندی می باشند.

انگلیسی، ماعوری و زبان اشاره نیوزیلندی زبان های رسمی این کشور هستند.

آب و هوای نیوزیلند

کشور نیوزیلند دارای یک اقلیم اقیانوسی است و تحت تاثیر جریان های اقیانوسی قرار دارد. آب و هوایی معتدل و تابش نور آفتاب در اکثر مناطق این کشور از دیگر ویژگی های آن می باشد.

فصول سال در این کشور برعکس نمیکره شمالی است به این گونه که ماه ژانویه گرمترین ماه سال و ماه جولای سردترین ماه سال می باشد.

در شمال این کشور درجه دما نسبت به جنوب کشور بیشتر می باشد بطوریکه درقسمت جنوبی جزیره شاهد بارش فروانی از برف هستیم و همچنین نور آفتاب در فصل تابستان بسیار گرم و سوزان می باشد.

حکومت نیوزیلند

نیوزیلند دارای حکومت مشروطه سلطنتی می باشد و دارای یک دموکراسی پارلمانی است که در انتخابات سراسری که هر سه سال یک بار برگزار می شود صد و بیست نماینده در این کشور انتخاب میشوند که از این تعداد  ۳۶  نفر آنها زن هستند.

بالاترین مقام در این کشور ملکه الیزابت دوم می باشد. دولت نیوزیلند تحت ریاست ملکه انگلیس قرار دارد و فرماندار کل را به عنوان نماینده خود منصوب می دارد که دارای مقامی تشریفاتی می باشد و دارای وظایف امضاء حکم وزیران، سفیران و مقامات ارشد، رسیدگی به شکایات، و انحلال پارلمان در شرایط خاص می باشد.

همانطور که پیشتر نیز گفته شد، مقام ملکه و فرماندار کل به صورت تشریفاتی هستند و دستورات آنها پس از دستورات پارلمان توصیه می شود.

کشور نیوزیلند دارای  ۱۶  منطقه می باشد که   ۱۱  منطقه توسط دولت عالی و  ۵  منطقه دیگر توسط مقامات محلی اداره می شود و مردم دراین ناحیه ها دارای یکسری مسئولیت ها می باشند مواردی از قبیل:

  • برنامه ریزی برای اداره منابع طبیعی و فیزیکی و جلوگیری از مخاطرات طبیعی
  • نظارت شورای محلی بر تغییرات کاربری اراضی و مراقبت از نواحی ساحلی و انجام کارهایی که مانع از بروز سیل می شود
  • کنترل مواد آلوده زا
  • حراست و نگهداری
  • برنامه ریزی برای توسعه حمل و نقل عمومی

دولت نیوزیلند از جمله دولت هاییست که دارای قدرت بالایی نمی‌باشد و بیشتر زمان خود را به انجام مسئولیت های مدنی می‌پردازد و مسئولیت های دولت مدام مورد تغییر و ارزیابی و یا به اعمال مجدد قوانین می پردازند.

آموزش و بهداشت نیوزیلند

دولت همچنین در زمینه آموزش و پرورش و بهداشت و به طور کلی امور رفاهی شهروندان، سرمایه گذاری های بسیاری انجام داده و خدمات دولتی در دندانپزشکی، زایمان و خدمات پزشکی برای کودکان و همچنین در زمینه دارو از یارانه های دولتی استفاده می کند.
در زمینه آموزش و پرورش هم شایان ذکر است که آموزش از سن  ۶ تا ۱۶  سالگی به صورت اجباری می باشد، و خدمات آموزش و پرورش تا پایان تحصیلات عالی ارائه میشود.

مدارس نیز در این کشور تحت هیئت امنا محلی اداره می‌گردد و تعدادی دیگر از این مدارس تحت حمایت کلیساها و بخش خصوصی می باشند.

حال در ادامه می‌خواهیم دلایل انتخاب کشور نیوزیلند برای ادامه تحصیل را برای شما بازگو کنیم:

  • مردم نیوزیلند

ساکنان نیوزیلند خصوصیات خلقی کیوی (پرنده ای که تنها ساکن این منطقه می باشد) همچون خونگرمی و صمیمیت و منحصر بفردی را دارا می باشند.

مردمان این منطقه به علت مهاجرت های بسیار و سفر توریستها به این کشور، به معاشرت با افراد غریبه عادت دارند و شما در این کشور احساس امنیت و آرامش بسیار بالایی را تجربه می کنید.

همچنین این کشور با توجه به وسعت کم دارای تنوع بسیار بالای قومی و مذهبی نسبت به سایر کشورهای اروپایی می باشد.

  • وضعیت اقتصادی

ثبات در اقتصاد و دولت، و پایین بودن هزینه های زندگی یکی از مهمترین عوامل افزایش مهاجرت می باشد.

  • آب وهوا

آب و هوای بسیار معتدل پاییز و بهار، و زمستان های ملایم یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در انتخاب این کشور می باشد.

  • آموزش

نظام آموزشی کشور نیوزیلند دارای شرایط بسیار مطلوبی می باشد از جمله:

  • شهریه های بسیار پایین
  • الگوی تحصیلی بر اساس نظام آموزشی بریتانیا
  • دارای مدارک تحصیلی معتبر در تمامی کشورهای دنیا
  • سطح بسیار بالای کیفیت آموزشی و همچنین منطبق با نیاز افراد آموزش گیرنده
  • منطبق بودن سطح کیفیت تک تک دروس آموزشی با سایر نظام‌های معتبر آموزشی در دنیا
  • ارائه خدمات بسیار و حمایت و پشتیبانی در سطح بالا از دانشجویان خارجی

  • تفریحات

کشور نیوزیلند از لحاظ تفریحی بسیار جذاب می باشد و به خاطر تنوع زیست محیطی بسیار بالا تفریحات متنوعی را برای گردشگران به ارمغان می آورد.
وجود کوهستان ها، سواحل های متنوع و بسیار زیبا، جنگل ها، همگی تنها گوشه ای از جاذبه های گردشگری این کشور می باشد.

 

هزینه زندگی در نیوزیلند

هزینه های زندگی در شهرهای مختلف نیوریلند تا حدودی از هم متفاوت می باشند.

به طور کلی می توان گفت که هزینه های زندگی در یک سال برای یک فرد بالغ نزدیک به  ۲۰,۰۰۰ دلار می باشد و این رقم برای یک خانواده سه نفره به   ۳۰,۰۰۰  دلار افزایش می یابد. این مبلغ هزینه هایی مانند هزینه خوراک، پوشاک، مسکن، تفریح و غیره را شامل می شود.

هزینه دانشگاه در نیوزیلند

افرادی که قصد تحصیل در نیوزیلند را دارند هزینه های تحصیل، با توجه به نوع رشته و دانشگاه و همچنین مقطع تحصیلی متفاوت می باشد. به صورت کلی هزینه های تحصیل در نیوزیلند به شرح زیر می باشد:

کارشناسی هزینه این مقطع  حدودا  ۱۸.۰۰۰  دلار در سال می باشد و با توجه به نوع رشته ی تحصیلی امکان دارد این هزینه به  ۳۰.۰۰۰  دلار در سال هم برسد.
کارشناسی ارشدمقطع کارشناسی ارشد هزینه ها حدود ۴۰.۰۰۰ دلار در سال است
دکتریهزینه تحصیل در مقطع دکترا در نیوزیلند تقریبا همانند مقطع کارشناسی ارشد می باشد. البته در این مقطع دانشجویان تحت حمایت دولت قرار می گیرند و دولت تا حدودی هزینه ها را متقبل می شود.
دندانپزشکی و پزشکیبرای رشته های پزشکی و دندانپزشکی حدودا  ۷۵،۰۰۰ دلار در سال  می باشد.

اجازه کار دانشجویی

دانشجویان مقطع کارشناسی کشور نیوزیلند اجازه ۱۰ ساعت کار در هفته را دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۱۳ تا ۱۵ دلار به ازای هر ساعت می باشد که میتواند به راحتی هزینه های زندگی و تحصیل را در یک سال تحصیلی پوشش دهد.

البته لازم به ذکر است پیدا کردن کار دانشجویی در هر کشوری به عوامل مختلفی نظیر سطح زبان، توانایی ها و تجربه کاری و ویژگی های شخصی فرد بستگی دارد.

دانشگاه های نیوزیلند

دانشگاه کنتربری
ذانشگاه اوتاگو
دانشگاه اوکلند
دانشگاه لینکولن
دانشگاه مسی
دانشگاه وایکاتو
دانشگاه ولینگتون

در پایان:

می توان گفت کشور نیوزیلند به دلیل جوان بودن جمعیت، حکومت، دولت و اقتصاد با ثبات، تنوع زیست محیطی بسیار بالا و تحولات بسیار متنوع که همیشه در جریان می باشد و همه چیز در جهت مثبت آن در حال تغییر و پیشرفت های شگرف می باشد.

همه ی این عوامل، موجب به وجود آمدن مکانی ایده ال برای تمامی افرادی است که قصد ادامه تحصیل در یک مکان مناسب و پر از آرامش وجذابیت را دارند.

جهت دریافت مشاوره تحصیلی رایگان کلیک کنید.
دسته بندی ها: ,,
صفرسوال ثبت شده است
سوال / انتقاد و پیشنهاد

قوانین درج سوال

    1. سوال شما می بایست مرتبط به مطلب باشد
    2. متن سوال الزاماً باید به فارسی نوشته شود
    3. سوال خود را واضح و کامل مطرح نمایید
    4. هرگونه توهین به هر شخص منجر به مسدود شدن آی پی شما خواهد شد
    5. جهت مطلع شدن از پاسخ کارشناس, ایمیل صحیح وارد نمایید
موفق باشید
مدیریت سایت

* پاسخ سوال خود را پیدا نمی کنید ؟
کاربر گرامی, چنانچه ایمیلی مبنی بر دریافت پاسخ توسط کارشناس را دریافت کردید مطمئن باشید پاسخ به سوال شما داده شده است,
فقط کافی است در انتهای بخش سوالات بر روی کلید "بارگذاری سوالات بیشتر" کلیک کنید و یا از ابتدای بخش سوالات و در قسمت تفکیک بر روی گزینه "جدیدترین" کلیک کنید.

سوال یا دیدگاه مرتبط به این مطلب

avatar
wpDiscuz
  • فرم مشاوره تحصیلی