تحصیل در خارج | راهنمای تحصیل در انگلستان, تحصیل در استرالیا و آمریکا, دانشگاه های خارج از کشور, اخذ پذیرش, دریافت بورس تحصیلی, مشاوره رایگان تحصیلی

تحصیل در اسکاتلند

شما اینجا هستید: تحصیل در خارج » اخبار » تحصیل در اسکاتلند

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبعالی (1 votes, average: 5٫00 out of 5)

تحصیل در اسکاتلند

تحصیل در اسکاتلند که دارای برترین دانشگاه ها با رنکینگ بالا در سطح جهانی و همینطور مورد تایید وزارت علوم ایران هستند مورد علاقه ی بسیاری از دانشجویان می باشد.

دلایل مختلفی برای تحصیل در اسکاتلند وجود دارد که موجب جذب متقاضیان تحصیل به این کشور می شود.

حال در ادامه با ما باشید تا شما را هرچه بیشتر با این کشور تاریخی آشنا کنیم و چنانچه سوالی در رابطه با این مقاله برای شما به وجود آمد ما آماده ی پاسخگویی به شما هستیم..

تحصیل در اسکاتلند

درباره کشور اسکاتلندتحصیل در اسکاتلنددانشگاه های اسکاتلندزندگی در اسکاتلند

کشور اسکاتلند

کشور اسکاتلند واقع در شمال غربی در قاره اروپا که بعد از کشور انگلستان دومین کشور بزرگ در بریتانیا می باشد و بیش از یک سوم بریتانیا را در برمیگیرد.

کشور بریتانیای کبیر از کشورهای انگلستان، اسکاتلند، ایرلند شمالی و ولز تشکیل شده است.

در این کشور ۷۹۰ جزیره وجود دارد که از این میان تعداد ۹۳ جزیره با جمعیتی حدودا دو درصد مسکونی می باشند.

پایتخت این کشور شهر ادینبرو یک شهر تاریخی و بسیار زیبا است و از شهر های مهم این کشور می توان شهرهای گلاسگو، ابردین، داندی، کامیرنولد و همیلتون را نام برد.

تاریخ کشور اسکاتلند

اسکاتلند در سده های میانی کشوری مستقل از انگلستان بود. در سال ۱۶۰۳ زمانی که جیمز اول تاج و تخت انگلستان را به ارث برد، موجب شد که این دو کشور با یک پادشاهی اداره شوند که این وضعیت تا تصویب قانونی تحت عنوان قانون اتحاد بریتانیا در سال ۱۷۰۷ به همین شکل اداره میشد.

تا سال ۱۷۰۷ ارتباط بسیار کمی بین انگلستان و اسکاتلند برقرار بود و از لحاظ مذهبی هم اشتراکات خاصی بین آنها نبود و فرانسه متحد سنتی اسکاتلند و دشمن دیرینه ی انگلستان بود و عالمان مذهبی انگلستان بیشتر با قاره اروپا در ارتباط بودند تا دانشگاهها و مراکز مذهبی انگلستان.

شورش های خونبار یعقوبی ها در سالهای ۱۶۹۰ و ۱۷۱۵ و ۱۷۴۵ تغییرات عمده ای در اسکاتلند به وجود آورد. اشراف اسکاتلند نظام ارباب رعیتی خود را از دست دادند و مناطق کوهستانی اسکاتلند فتح شدند. کلیسای اسکاتلند به ندرت فشار پدید آمده در روابط تازه خود با کلیسای اسقف را تحمل میکرد و در نهایت دچار چند دسته گی شد.

سیاست کشور اسکاتلند

اسکاتلند در امور سیاسی بین المللی مانند عضویت در سازمان ملل و اتحادیه اروپا و برخی انتخابات، نظیر انتخابات سراسری بریتانیا به عنوان بخشی از پادشاهی متحد به حساب می آید ولی در عین حال دارای نظام حقوقی و آموزشی مستقل از بریتانیا می باشد. نظام آموزشی و درمانی در اسکاتلند رایگان است.

در اسکاتلند یک همه پرسی در مورد استقلال اسکاتلند در سال ۲۰۱۴ میلادی برگزار شد که مردم این کشور با ۵۵ درصد رای مخالف مانع از استقلال کشور از بریتانیا شدند.

بجز حزب سبزهای بریتانیا دو حزب دیگر کارگر و لیبرال دمکرات با این انتخابات مخالفت کردند.

نظام قضایی این کشور جز در موارد محدودی از حکومت بریتانیا مستقل می باشد.

اقتصاد کشور اسکاتلند

اقتصاد کشور اسکاتلند غالبا تحت تاثیر صنایع سنگین همچون فولادسازی، کشتی‌سازی و استخراج معدن زغال‌ سنگ قرار دارد.

بزرگترین شهر اسکاتلند شهر گلاسگو است که از شهرهای مهم صنعتی بریتانیا به‌ شمار می‌آید که در قرن بیستم کشور اسکاتلند با رشد صنایع سنگین همچون کشتی سازی در این شهر قدرت گرفت.

شهر ابردین که در شمال شرق اسکاتلند قرار دارد سومین شهر بزرگ این کشور می باشد که مرکز فعالیت صنعت نفت بریتانیا است.

در شهر ادینبرو بانک سلطنتی اسکاتلند قرار دارد که یکی از ۵ بانک بزرگ در دنیا می باشد و همچنین یکی از مراکز مهم اقتصادی و بانکداری اروپا است.

نرخ بیکاری در این کشور ۷/۵ درصد می باشد و حداقل دستمزد در هفته ۴۹۸ پوند است.

واحد پول اسکاتلند پوند استرلینگ می باشد.

جغرافیا کشور اسکاتلند

کشور اسکاتلند از شمال با دریای نروژ، از جنوب غربی با دریای ایرلند، از شرق با دریای شمال، و از غرب با اقیانوس اطلس شمالی دارای مرز آبی است. بزرگ‌ترین منبع ذخایر نفت خام و گاز طبیعی در میان کشور های قاره اروپا متعلق به کشور اسکاتلند می باشد که در دریای شمال، در آب‌های ساحلی این کشور قرار دارد.

در اسکاتلند رودهای بسیاری جریان دارند که از جمله آن ها رودهای توئید، کلیاد، و دی را می توان نام برد همچنین بلندی های بسیاری در این کشور وجود دارد که پوشیده از جنگل و چمنزارهای سرسبز می باشد و بلندترین نقطه در این کشور قله ی بن نویس است که ۱۳۴۳ متر ارتفاع دارد.

آب و هوای کشور اسکاتلند

در بیشتر فصول سال آب و هوای این کشور سرد و بارانی می باشد و زمستان ها در این کشور بسیار سرد و با بارش سنگین برف همراه است و شما به ندرت در این کشور آب و هوای گرم و سوزان را تجربه خواهید کرد.

مردم کشور اسکاتلند

از کل جمعیت بریتانیای کبیر ۸/۳ درصد از مردم در کشور اسکاتلند ساکن هستند و جمعیت مردم در این کشور نزدیک به ۵ میلیون و ۳۳۰ هزار نفر می باشد.

مردم سرزمین اسکاتلند بسیار خونگرم و شوخ طبع هستند و زبان رسمی کشور زبان انگلیسی است و زبان‌های محلی مردم اسکاتلند شامل زبان های اسکاتس و گیلیک اسکاتلندی می باشد.

حدودا مذهب ۵۴ درصد از مردم اسکاتلند مسیحیت است و ۳۷ درصد از مردم دارای دین مشخصی نمی باشند.

غذاهای معروف این کشور هگیس، پای اسکاتلندی، ماهی‌ دودی است و اپرا و رقص باله اسکاتلندی دو هنری هستند که رسوم فرهنگی این کشور را در سراسر جهان به‌ خوبی به نمایش درمی‌آورند.

ورزش گلف، فوتبال و همچنین ورزش‌های محلی همچون پرتاب نیزه و چکش، کشتی اسکاتلندی و ورزش‌های پهلوانی سبک و سنگین  از ورزش های محبوب این مردم می باشد.

در گردهمایی های مردم این کشور گوش دادن به نوای نی لبان و تماشای رقص های محلی از جمله رقص شمشیر و هایلند فلینگ که از قدیمی ترین رقص های این کشور هستند از تفریحات مسرت بخش برای مردم این منطقه می باشد.

دامن کیلت نوعی لباس سنتی مردم این سرزمین است که مردم اسکاتلند اعم از مردان و زنان در مراسم های خاص این لباس را بر تن دارند.

جاذبه های گردشگری اسکاتلند

اسکاتلند دارای بناهای تاریخی، قلعه ها و موزه های بسیاری است که منعکس کننده تاریخ طولانی و غنی این کشور می باشد.

کشور اسکاتلند دارای میراث فرهنگی غنی‌ای است که در نوع خود بی همتاست و به دلیل سنت های ملی و باستانی که در این کشور همچنان حفظ می شود از محبوبیت و شهرت خاصی در دنیا برخوردار است این کشور هرساله میزبان جشنواره های موسیقی و فرهنگی بین المللی است که نمایشگاه ملی هنر مدرن در ادینبورگ، نمایشگاه هنری Red Rag، جشنواره ملی Scottish Highland Games را که همه‌ساله در اسکاتلند برگزار می‌شود، جشنواره جاز و جشنواره هنرهای نمایشی، جشنواره بین‌المللی نمایشنامه و موسیقی در شهر ادینبورگ و جشنواره کتاب ادینبرو از مهمترین مکانها و رویدادهای فرهنگی در این کشور می باشند که از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

همچنین جاذبه های طبیعی منحصر به فردی که در این کشور وجود دارد می تواند هر بازدیدکننده ای را محصور خودش کند.

تحصیل در دانشگاه های اسکاتلند

در حال حاضر بیش از ۵۰،۰۰۰ دانشجوی بین المللی در اسکاتلند در حال تحصیل می باشند و اکثر دوره های مختلف در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شود.

هزینه تحصیل در کشور اسکاتلند بسته به این که دانشجویان از کشورهای اتحادیه اروپا، انگلستان یا دانشجوی بین المللی باشند متفاوت است و همچنین این هزینه ها در هر رشته و مقطع متفاوت می باشد و هزینه تحصیل در هر دانشگاه توسط خود دانشگاه مشخص می گردد.

برای دانشجویانی که از کشور اسکاتلند، انگلستان و اتحادیه اروپا می باشند هزینه تحصیلی شان به صورت سالانه پرداخت می شود و هزینه تحصیل در خانه محسوب می شود که در هر دانشگاه نرخ متفاوتی دارد.

دانشجویان بین المللی باید هزینه های بین المللی را پرداخت کنند که این هزینه ها در هر دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت می باشد و از ۱۲۰۰۰ تا ۲۰.۰۰۰ پوند متغیر است که البته هزینه تحصیل در بعضی از رشته ها مانند رشته ی پزشکی و رشته ی آزمایشگاهی بیشتر می باشد.

بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی در اسکاتلند

برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی را دارند انواع بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی وجود دارد.

بورس تحصیلی چینین

این بورس تحصیلی مختص به دانشجویان بین المللی می باشد که از طرف دولت انگلستان و توسط اداره امور خارجه و کشورهای مشترک المنافع (FCO) و سازمان های شریک تامین می شود که شامل تامین مالی کامل یا بخشی از رشته های تمام وقت در سطح تحصیلات تکمیلی می باشد.

بورس تحصیلی و برنامه ی مساعدت مشترک (CSFP)

این بورسیه مختص به شهروندان کشورهای مشترک المنافع است که علاقه مند به مطالعه در انگلستان می باشند که بسته به نوع کشور دانشجویان می توانند ازین بورسیه در تمامی مقاطع استفاده کنند.

کمک های اجتماعی سلطنتی
انجمن سلطنتی طیف وسیعی از کمک های مالی را برای کمک هزینه های تحصیلی در بخش تحقیقات علمی فراهم می کند که شامل بورس تحصیلی پس از دکترا، بورس تحصیلی ابتدایی، طرح های حرفه ای ارشد و کمک های مالی برای همکاری با صنعت است.

کمک هزینه تحصیلی Saltire
بورس تحصیلی Saltire مختص به دانشجویان کارشناسی ارشد از کشورهای کانادا، چین، هند و ایالات متحده آمریکا است که در رشته های علوم، فن آوری، صنایع خلاق، بهداشت و درمان و علوم پزشکی، و انرژی های تجدید پذیر و پاک می باشد.

بورس تحصیلی گروه Tullow
طرح کمک هزینه تحصیلی Tullow مختص به دانشجویان آفریقایی و آمریکای جنوبی در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شود که هدف آن ایجاد ظرفیت در مناطقی از کشورهای میزبان طولو که از شکاف های قابل توجهی در مهارت های صنعت صنایع نفت و گاز برخوردارند می باشد.

اجازه کار دانشجویی در اسکاتلند

دانشجویان برای تامین مخارج زندگی در کشور اسکاتلند اجازه ی ۲۰ ساعت کار نیمه وقت را دارند.

دانشگاه های اسکاتلند 

  دانشگاه ادینبورگ نپیر دانشکده هنر گلاسگو
  دانشگاه ابو ترابی دانشگاه گلاسگو
 دانشگاه strathclyde دانشگاه غرب اسکاتلند
 دانشگاه سنت اندورز  دانشگاه ارتفاعات و جزایر
 دانشگاه داندی  دانشگاه استرلینگ
 دانشگاه ادینبورگدانشگاه ابردین
دانشگاه بازدانشگاه هریوت وات
 دانشگاه ملکه مارگارت دانشگاه رابرت گوردون
دانشگاه کالج روستایی اسکاتلند
کنسرواتوار سلطنتی اسکاتلند

هزینه ی زندگی در اسکاتلند

 رستوران
غذای ترکیبی در رستوران فست فود£ ۵.۷۰
منوی پایه ناهار همراه با نوشیدنی در منطقه تجاری£ ۱۱
نوشیدنی کوکتل در باشگاه مرکز شهر £ ۹
مواد غذایی
سینه مرغ بدون استخوان (۱ کیلوگرم)£ ۳.۶۰
 شیر کامل چربی (۱ کیلوگرم)£ ۰.۸۹
تخم مرغ بزرگ (۱۲ عدد)£ ۳.۲۰
گوجه فرنگی (۱ کیلوگرم)£ ۲.۳۱
پنیر محلی (۵۰۰ گرم)£ ۵.۵۹
 سیب (۱ کیلوگرم)£ ۲.۰۵
سیب زمینی (۱ کیلوگرم)£ ۰.۷۹
نان برای ۲ نفر برای یک روز£ ۰.۹۸
۱ بسته سیگار مارلبورو £ ۱۱
مسکن
اجاره ماهانه برای (۸۵ مترمربع) در منطقه EXPENSIVE £ ۱،۴۳۲
اجاره ماهانه برای (۸۵ مترمربع) در یک منطقه NORMAL £ ۹۹۵
اجاره ماهانه سوئیت مبله (۴۵ مترمربع) منطقه EXPENSIVE £ ۸۷۲
اجاره ماهانه سوئیت مبله (۴۵ مترمربع) منطقه NORMAL £ ۵۴۱
سایر هزینه ها
 بلیط سینما £ ۱۱
بازدید کوتاه از دکتر خصوصی (۱۵ دقیقه) £ ۹۴
بلیط ماهانه حمل و نقل عمومی £ ۵۲
عضویت در باشگاه ( ۱ ماه) £ ۴۰
جهت دریافت مشاوره تحصیلی رایگان کلیک کنید.
صفرسوال ثبت شده است
سوال / انتقاد و پیشنهاد

قوانین درج سوال

    1. سوال شما می بایست مرتبط به مطلب باشد
    2. متن سوال الزاماً باید به فارسی نوشته شود
    3. سوال خود را واضح و کامل مطرح نمایید
    4. هرگونه توهین به هر شخص منجر به مسدود شدن آی پی شما خواهد شد
    5. جهت مطلع شدن از پاسخ کارشناس, ایمیل صحیح وارد نمایید
موفق باشید
مدیریت سایت

* پاسخ سوال خود را پیدا نمی کنید ؟
کاربر گرامی, چنانچه ایمیلی مبنی بر دریافت پاسخ توسط کارشناس را دریافت کردید مطمئن باشید پاسخ به سوال شما داده شده است,
فقط کافی است در انتهای بخش سوالات بر روی کلید "بارگذاری سوالات بیشتر" کلیک کنید و یا از ابتدای بخش سوالات و در قسمت تفکیک بر روی گزینه "جدیدترین" کلیک کنید.

سوال یا دیدگاه مرتبط به این مطلب

avatar
wpDiscuz
  • فرم مشاوره تحصیلی